Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kuulostaa tällainen kauneus/kuntokuuri?

Vierailija
17.02.2014 |

Lähtötilanne: en käytä ylimääräisiä ravintolisiä enkä syö erityisen terveellisesti enkä liiku. Nyt aloitan tällaisen kuurin:

-Normaalin perusruoan lisäksi syön joka päivä porkkanan, puolikkaan avocadon ja kourallisen pähkinöitä.

-Ravintolisinä otan joka päivä beroccaa, omega3:sta ja d-vitamiinia.

-Käyn joka päivä puolen tunnin mittaisella ripeähköllä kävelylenkillä.

-Nostelen joka toinen päivä käsipainoja (vaihtelevia liikkeitä yhteensä parisataa nostoa, neljän kilon painot)

-Laitan yöksi ihovoidetta kasvoille ja aamulla kosteusvoidetta.

Pitäiskö tehdä vielä jotain muuta? En halua mitään, mitä on liian vaikea pitää. Luulen että selviytyisin noista mainitsemistani jutuista kyllä.

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Niin kuka on todennut? Ja katsoitko kuka tuo asiantuntija on? 

[/quote]

Googleta kävely hyödyt, niin löytyy vaikka mitä. Heti alkuun tulee myös tuo KuntoPlussan artikkeli. Kävely on parasta!

Vierailija
142/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

[/quote]

Voi kun tuo reipas kävely vaatii myös sen, että hengästyt ja hikikin siinä tulee. Ai niin, mutta sehän ei sulle sopinut. Nyt taitaa mennä hyödyt niille, joille se sopii.

[/quote]

Totta kai saa hengästyä jonkin verran ja saa tulla hiukan hikikin, mutta mitään verenmaku suussa -hikitreeniä en tahdo tehdä. Kävely on just kiva, ja hyödyt olen todennut ennenkin - ne ovat just noita joita KuntoPlus-artikkeli kertoo, ja mikä parasta sitten tulee vielä noita plussia jotka eivät päällepäin näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:08"]

[/quote]Niin kuka on todennut? Ja katsoitko kuka tuo asiantuntija on? 

[/quote]

Googleta kävely hyödyt, niin löytyy vaikka mitä. Heti alkuun tulee myös tuo KuntoPlussan artikkeli. Kävely on parasta!

[/quote]

Et vastannut kysymyksiini. Kuka on tuo asiantuntija, jota sokeasti uskot ja haukut täällä kaikki muut "asiantuntijoiksi"?

Vierailija
144/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:14"]

[

[/quote]

Voi kun tuo reipas kävely vaatii myös sen, että hengästyt ja hikikin siinä tulee. Ai niin, mutta sehän ei sulle sopinut. Nyt taitaa mennä hyödyt niille, joille se sopii.

[/quote]

Totta kai saa hengästyä jonkin verran ja saa tulla hiukan hikikin, mutta mitään verenmaku suussa -hikitreeniä en tahdo tehdä. Kävely on just kiva, ja hyödyt olen todennut ennenkin - ne ovat just noita joita KuntoPlus-artikkeli kertoo, ja mikä parasta sitten tulee vielä noita plussia jotka eivät päällepäin näy.

[/quote]

Yritä jo päättää. Miten sinulla tulee kävellessä hiki, jos olet tosiaan siinä kunnossa kun olet täällä kertonut olevasi? Onko tässä nyt kyse käsitteillä leikkimisestä. Mikä on hölkän ja reippaan kävelyn ero? Sinulla taitaa vain olla tarve vängätä. Onnea yrityksellesi, tule parin kuukauden päästä kertomaan monestiko sait itsesi kävelylle.

Vierailija
145/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap, joko on päivän kävely tehtynä? Av:lla vaan roikut..

Vierailija
146/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:36"]

Oikeesti miten on olemassa ihmisiä, jotka kirjoittavat jotain näin tyhmää? Ootko oikeastikin tyhmä? Ihan kuin sinuun olisi tungettu väkisin jotain tietoa ja nyt päästät ulos suustasi mitä sattuu, koska et ymmärrä ihmiskehosta/ravinnosta/liikunnasta yhtään mitään. Mä en edes voi kommentoida tätä ns. kuuria kun se on niin tyhjää täynnä. Kuinka pitkään ajattelit olla tällä kuurillasi, kolme ja puoli päivää vai?

Nuo luettelemasi asiat pitäisi jo kuulua jokaisen naisen arkipäivään. Ei niistä mitään kuuria saa tehtyä tekemälläkään.

[/quote]

Enkös silloin tee ihan oikein, jos ja kun otan nyt nuo asiat jokaiseen päivääni, jotka mielestäsi kuuluvat jokaisen naisen arkipäivään? Niitä ei ole tällä hetkellä arkipäivässäni, joten nyt otan ne arkipäivääni. Se on kaiketi hyvä asia?

Kuten sanottu, en tarvitse mitään isoja muutoksia, koska näytän hyvältä ja nuorekkaalta ja olen fyysisestikin hyvässä kuosissa. Aion jatkaa nyt tuolla linjalla kesään asti ja kesän läpikin. Mulla ei ole vaan kykyä tehdä pysyviä elämänmuutoksia, joten täytyy mennä näin kuurimaisesti. 

Mielestäni esim. tehokkaan yövoiteen käyttöönotto on hyvä juttu, koska mä en tällä hetkellä käytä sellaista. Samoin pähkinöillä ja avocadolla on useita loistavia terveysvaikutuksia, joten lisään ne ruokavaliooni. Minusta ihan hyvä juttu?

Haen nyt lähinnä joitain kivoja, pieniä ja helposti toteutettavia lisävinkkejä tällaiseen KEVYEEN elintapojen kohennukseen. Esim. tyyliin vaihda iltapäivän kahvikupillinen vihreään teehen tai nauti lisäravinteena sinkkiä tai kokeile kerran viikossa tällaista hyväksi havaitsemaani naamiota tms. 

Vierailija
147/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta vain on se, että haastamatta kroppaasi et kohota yleiskuntoasi pätkääkään. Kävely ei sinun tapauksessasi ole haastavaa. Voit toki päättää, että kävelet joka päivä sen puolituntia, mutta se ei yleiskuntoasi kohota. Kuten sanottu, jo kaksi puolen tunnin juoksulenkkiä haastaisivat kuntoasi. Aikaa menisi vähemmän, mutta kunnollesi tapahtuisi jotain. Ei silloinkaan mitään merkittävää tai näkyvää, mutta huomaisit sen kuitenkin itse. Nyt haluat väkisin tehdä jotain, mikä ei vie sinua tavoitteeseesi, eli yleiskunnon kohentumiseen.

Niin ikävää kuin se onkin, kunto ei kohene piirun vertaa, jos tekemäsi liikkuminen ei sinua rasita. Harva meistä tosiaan haluaa tai jaksaa rasittaa itseään. Siksi makaamme kotona.

Olen pahoillani, että sanon tämän ääneen. Tämä nyt vain on fakta. Päätös on ihan yksinomaan sinun.

Vierailija
148/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:37"]

En mä halua mitään pikatuloksia, ei mulla ole edes millekään näkyville tuloksille tarvetta, koska oon hoikka ja hyvännäköinen. Mun mielestäni ruokavalioni on pohjaltaan erittäin hyvässä kunnossa, ja nuo avocadot, pähkinät ja porkkanat korvaavat just niitä juttuja jotka ruokavaliostani puuttuvat + berocca myös. Otan aamuisin lasillisen mehua, ja mä aattelen että berocca-lasillinen on terveellisempi kuin tuo mehulasi. 

Siis todellakaan portaiden nousu ei tunnu pahalta! Mä jaksan ihan hyvin kavuta portaita, teen sitä töissänikin joka päivä - ja jos joskus tulee tarve kävellä ripeästi pidempikin lenkki, selviydyn siitä ihan hyvin. Kai mulla on sitten arkiliikuntaa sen verran, etten ole päässyt mihinkään rapakuntoon. Haluan vain tehdä aktiivisestikin jotain pientä, nimenomaan pientä.

Toi neljän kilon käsipainojen nostelu on ihan riittävän tehokasta. Nostelin toissakesänä käsipainoja joka toinen päivä kolmen kuukauden ajan, ja käsivarteni timmiytyivät oikein mukavasti.

[/quote]

Entäpä jos käyt tämän lisäksi kerran viikkoon uimassa? :) Siinä saa muukin kroppa vähän tekemistä, ja uimisen jälkeen voit vaikka kuoria kasvojen ihon kun se on kunnolla kastunut ja hautunut (jos on teidän hallissa sallittua, joka paikassa ei kai ole). Vesijuoksu on myös hyvää jumppaa.

Vierailija
149/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:49"]

Fakta vain on se, että haastamatta kroppaasi et kohota yleiskuntoasi pätkääkään. Kävely ei sinun tapauksessasi ole haastavaa. Voit toki päättää, että kävelet joka päivä sen puolituntia, mutta se ei yleiskuntoasi kohota. Kuten sanottu, jo kaksi puolen tunnin juoksulenkkiä haastaisivat kuntoasi. Aikaa menisi vähemmän, mutta kunnollesi tapahtuisi jotain. Ei silloinkaan mitään merkittävää tai näkyvää, mutta huomaisit sen kuitenkin itse. Nyt haluat väkisin tehdä jotain, mikä ei vie sinua tavoitteeseesi, eli yleiskunnon kohentumiseen.

Niin ikävää kuin se onkin, kunto ei kohene piirun vertaa, jos tekemäsi liikkuminen ei sinua rasita. Harva meistä tosiaan haluaa tai jaksaa rasittaa itseään. Siksi makaamme kotona.

Olen pahoillani, että sanon tämän ääneen. Tämä nyt vain on fakta. Päätös on ihan yksinomaan sinun.

[/quote]

Mä oon aika lailla eri mieltä. Haen just sitä lopputulosta, jonka olen saavuttanut silloin, kun edelliskerran harrastin säännöllisiä kävelylenkkejä muutaman kuukauden ajan. Tulokset olivat seuraavat:

-Alussa kävelylenkit hengästyttivät minua paljon enemmän, lopussa eivät juurikaan

-Kykenin kävelemään saman lenkin nopeammin

-Jalkoissa/jalkalihaksissa näkyi muutosta, lihakset erottuivat paremmin ja tuli kiinteämpi yleisvaikutelma

-Verenkierto koheni, iho sai väriä

-Mieli sai ylimääräistä reippautta ja pirteyttä

-Yleinen mieliala koheni

En mä mitään tuon ihmeempää tavoittele nytkään. Ei musta ole rehkijäksi. Asetan tavoitteet sen mukaan mihin pystyn/mitä viitsin tehdä. 

Kiitos vihreä tee- ja mantelivinkeistä, lisään nuo ohjelmaani!

Vierailija
150/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:47"]

En tee vaativampaa liikuntaa, koska en yksinkertaiseksi viitsi enkä jaksa. Se on mulle niin vastenmielistä, että tyydyn suosiolla vähempään. Mä oon fyysisesti kuosissa (166 cm, 60 kg), ja lihakset ovat ihan ok nuoruuden urheilutaustan vuoksi. Paikat eivät lötkötä ja sitä rataa. Haluan vaan yleiskuntoa vähän paremmaksi ja tosiaan käsivarsiin vähän papua. Vyötäröni on hoikka eikä maha pömpötä.

Normaali perusruoka on mun tapauksessani tällainen:

Aamupala: Kuppi kahvia ja voileipä

Lounas: Linjastolta otettu ruoka työpaikkaruokalassa. Sisältää vaihtelevasti lihaa, kalaa, kanaa, riisiä, perunaa, pastaa + salaatteja, leipää ja maitoa.

Välipala: Kahvia, ruisleipää

Päivällinen: Perunaa, pastaa tai riisiä + lihaa, kalaa tai kanaa ja salaattia + maitoa.

Iltapala: Kaakaota ja leipää

Mulle tuo ruokavalio sopii sikäli, että oon ulkoisesti hyvässä kunnossa ja tunnen oloni hyväksi ja virkeäksi. Aattelin nyt kuitenkin laittaa nuo lisät siihen.

[/quote]

Anteeksi, mutta jos ei se "nuoruuden liikuntatausta" ole ihan vuoden-parin takana, niin tuskinpa se enää esim. kolmekymppisenä vaikuttaa... Saatat huijata itseäsi.

[/quote] On totta, että tietyt nuoruudessa harrastetut lajit vaikuttavat vielä aikuisenakin esim. liikkuvuuteen ja notkeuteen, sekä lihasten kehittymiseen. Samoiten lihasmuistin merkitystä ei pidä väheksyä (vrt. pyörällä ajaminen)

Vierailija
151/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myös naamio- ja kuorintavinkeistä + uimisvinkeistä. Nuo voisin lisätä, kuntouimisen viimeistään kesällä kun pääsee järveen.

Vierailija
152/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti miten on olemassa ihmisiä, jotka kirjoittavat jotain näin tyhmää? Ootko oikeastikin tyhmä? Ihan kuin sinuun olisi tungettu väkisin jotain tietoa ja nyt päästät ulos suustasi mitä sattuu, koska et ymmärrä ihmiskehosta/ravinnosta/liikunnasta yhtään mitään. Mä en edes voi kommentoida tätä ns. kuuria kun se on niin tyhjää täynnä. Kuinka pitkään ajattelit olla tällä kuurillasi, kolme ja puoli päivää vai?

Nuo luettelemasi asiat pitäisi jo kuulua jokaisen naisen arkipäivään. Ei niistä mitään kuuria saa tehtyä tekemälläkään.

[/quote]

Mikä tarve joillakin on olla näin negatiivisia? Jos ap esittää listan asioita, jotka kohehtaisivat hänen tämänhetkistä tilaansa, eikö olisi fiksumpaa vain esittää perustelut siitä, mikä mättää kuin haukkua tyhmäksi? En siis ole ap mutta odottaisin kyllä, että saisin vähän asiallisempia vastauksia kuin tällaisia.

Tosiaan puolen tunnin reipas kävely kohentaa tietysti kuntoa, jos on sohvaperuna mutta en liikkujana pidä sitä pitemmän päälle sen kummempana kuntoiluna kuin mitä hyötyliikunta on. Se on siis suunnitelmana tosi hyvä alku, mutta kannattaisi harrastaa vähän vaihtelevampaa liikuntaa ihan sen mielekkyyden vuoksi ja myös sen vuoksi, ettei puolen tunnin lenkeillä nyt vielä kovin kummoinen kunto kasva, kannattaa parin viikon jälkeen lisätä joukkoon jotain hengästyttävää liikuntaa tai vaikka tuota uintia, jota joku suositteli.

Ja jos ap:n mielestä pelkän yläkropan treenaaminen kerran on niin ylivertaista ja riittävää, hämmästelen, miksi kysellä neuvoja täältä..

Vierailija
153/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta sä saat niitä tuloksia aikaan, pitäisi sen kuntoilun olla edes jonkin verran nousujohteista. Sen saman kävelylenkin nitkuttaminen tai samoilla 4kg:n painoilla veivaaminen tehoaa hetken mutta sitten kehitys tyssää paikalleen.

Vierailija
154/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:06"]

[/quote]

Mikä tarve joillakin on olla näin negatiivisia? Jos ap esittää listan asioita, jotka kohehtaisivat hänen tämänhetkistä tilaansa, eikö olisi fiksumpaa vain esittää perustelut siitä, mikä mättää kuin haukkua tyhmäksi? En siis ole ap mutta odottaisin kyllä, että saisin vähän asiallisempia vastauksia kuin tällaisia.

Tosiaan puolen tunnin reipas kävely kohentaa tietysti kuntoa, jos on sohvaperuna mutta en liikkujana pidä sitä pitemmän päälle sen kummempana kuntoiluna kuin mitä hyötyliikunta on. Se on siis suunnitelmana tosi hyvä alku, mutta kannattaisi harrastaa vähän vaihtelevampaa liikuntaa ihan sen mielekkyyden vuoksi ja myös sen vuoksi, ettei puolen tunnin lenkeillä nyt vielä kovin kummoinen kunto kasva, kannattaa parin viikon jälkeen lisätä joukkoon jotain hengästyttävää liikuntaa tai vaikka tuota uintia, jota joku suositteli.

Ja jos ap:n mielestä pelkän yläkropan treenaaminen kerran on niin ylivertaista ja riittävää, hämmästelen, miksi kysellä neuvoja täältä..

[/quote]

Kyllä mun mielestäni kävely treenaa alakroppaa, mutta tärkeintä on se muu muutos, jota sillä saa aikaan (vrt. edellinen viestini). Mä oon, kuten monet kerrat sanottu, ulkoisesti timmissä kunnossa. En kaipaa jalkoihini tai vyötärööni treenauksen tuomia parannuksia, ne ovat mielestäni tarpeeksi hyvät nytkin. Pidän kuitenkin siitä, että käsivarsissa näkyy vähän enemmän papua kuin nyt, siksi nuo painot. 

Oon saanut täällä monta kivaa vinkkiä, kiitos niistä!

Mulle mikään rehkintäliikunta ei ole mielekästä, enkä mä kaipaa mitään merkittävää kunnonkohotusta. Enemmän just tuollaisia vinkkejä kuin naamiot, kuorinta, mantelit jne. Eli lisää tätä sarjaa, jos jollain tulee mieleen. 

Kukaan ei ole muuten ehdottanut veden juomista. Juon nykyisin tosi vähän vettä, joten sitä voisi ehkä kokeilla. Tosin joudun sitten ravaamaan koko ajan vessassa.

Vierailija
155/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:13"]

Jotta sä saat niitä tuloksia aikaan, pitäisi sen kuntoilun olla edes jonkin verran nousujohteista. Sen saman kävelylenkin nitkuttaminen tai samoilla 4kg:n painoilla veivaaminen tehoaa hetken mutta sitten kehitys tyssää paikalleen.

[/quote]

Mä haluankin vain saavuttaa tuon vähän paremman tason ja jäädä siihen. Ei haittaa, vaikka kuntoilu olisi sen jälkeen luonteeltaan vain ylläpitävää.

Ehkä sit joskus, jos huomaan että rupean hengästymään pienestä tai jos paino alkaa nousta tai jos en jaksa tehdä kehollani asioita tai jos lihakset alkavat kadota tai kroppa veltostua, otan käyttöön tehokkaammat konstit. Nyt en jaksa liikunnan osalta tämän enempää. 

Muita vinkkejä otetaan kyllä edelleen vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme