Mitä kuulostaa tällainen kauneus/kuntokuuri?
Lähtötilanne: en käytä ylimääräisiä ravintolisiä enkä syö erityisen terveellisesti enkä liiku. Nyt aloitan tällaisen kuurin:
-Normaalin perusruoan lisäksi syön joka päivä porkkanan, puolikkaan avocadon ja kourallisen pähkinöitä.
-Ravintolisinä otan joka päivä beroccaa, omega3:sta ja d-vitamiinia.
-Käyn joka päivä puolen tunnin mittaisella ripeähköllä kävelylenkillä.
-Nostelen joka toinen päivä käsipainoja (vaihtelevia liikkeitä yhteensä parisataa nostoa, neljän kilon painot)
-Laitan yöksi ihovoidetta kasvoille ja aamulla kosteusvoidetta.
Pitäiskö tehdä vielä jotain muuta? En halua mitään, mitä on liian vaikea pitää. Luulen että selviytyisin noista mainitsemistani jutuista kyllä.
Kommentit (155)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:37"]
Täällä taas neuvovat ne, jotka eivät mistään mitään tiedä. Vähän ovat netistä lueskelleet ja nyt luulevat olevansa jotain liikunnan ammattilaisia.
On silkkaa typeryyttä väittää ettei liikunnan lisääminen, ihan vaikka kävelyn, paranna kuntoa ja hyvinvointia.
Toivottavasti ette selitä tuollaista myös IRL omilla kasvoillanne. Tai no, omat on kasvonne toki ja jos ne haluaa menettää, niin siitä vain.
Kaikilla ei ole tarvetta juosta tai hölkätä saati koko ajan jotenkin kilpailla ja parantaa tuloksiaan. Toisille riittää, että jaksaa vetää sen puoli tuntia ja kovaa. Moni kävelee nopeammin kuin mitä moni hölkkää.
Ehkä te hölkkäneuvojat ette osaa kävellä ripeästi ja tehokkaasti, mutta se tarkoita sitä etteikö se olisi mahdollista.
http://www.kavely.fi/hilavitkutin/hilavitkutin.cgi?S0206
Ap:na harkitsisin, että ottaisit välillä sauvat kävelylle mukaan. Oikeaoppinen sauvakävely on todella tehokas liikuntamuoto, lähtee allitkin heittämällä käsistä :-)
[/quote]
Höpö höpö, ei ap halua mitään sauvoja, pelkkä kävely riittää. Anna ap:n jo olla rauhassa sohvalla tai kävelyllä lähikauppaan.
[/quote]
Kiitos, sauvat ovat hyvä vinkki! Voisinpa lainata äidiltäni ja kokeilla heti tänään.
Juo reilusti vettä. Älä käytä Beroccaa, se on huonoksi hampaille.
Ap, tee kotijumpassasi lisäksi vaikka askelkyykkyjä noi käsipainot käsissä. Aloita ensin vaikka 3x10 per jalka ja kehittyessäsi lisää sitten toistojen määrää. Voit tehdä myös tavallisia kyykkyjä painojen kanssa niin, että alas mennessäsi viet painot alas ja ylösnoustessasi nostat kädet ylös. Näin saat treenattua ylä- ja alakroppaa kerralla. Myös "nyrkkeily" käsipainot käsissä on ihan hyvä liike ja sellaiseen tuollaiset kevyeemmät painot sopivat.
Jos reipas kävely todella kohottaa sun kuntoa, niin homma bueno sitten. Mutta älä väitä kellekään että oot timmissä kunnossa jos jo puolen tunnin kävely päivässä saa hien pintaan.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:46"]
Ap, tee kotijumpassasi lisäksi vaikka askelkyykkyjä noi käsipainot käsissä. Aloita ensin vaikka 3x10 per jalka ja kehittyessäsi lisää sitten toistojen määrää. Voit tehdä myös tavallisia kyykkyjä painojen kanssa niin, että alas mennessäsi viet painot alas ja ylösnoustessasi nostat kädet ylös. Näin saat treenattua ylä- ja alakroppaa kerralla. Myös "nyrkkeily" käsipainot käsissä on ihan hyvä liike ja sellaiseen tuollaiset kevyeemmät painot sopivat.
[/quote]
Kiitos vinkistä, ton kyykkyynmenon voisin lisätä painonnosteluohjelmaan.
Kiitos myös Berocca-varoituksesta. Miks se on huonoa hampaille? Syövyttääkö kuten limsa vai onko vielä huonompi?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:39"]
Apua! Tyrskähti kahvit näppäimistölle :D Kävelyllä muutosta jalkalihaksiin :DD Kuolen nauruun :D
[/quote]
Jos sulla on paksu rasvakerros jaloissa, et varmasti huomaakaan muutoksia. Hoikilla eri asia.
Sinuna ap unohtaisin kävelyn ja hölkkäisin mielummin. Ihan vain niin, että vähän hengästyttää ja hieman kerrallaan. Tee pieniä hölkkäpyrähdyksiä.
Käsipainojen suhteen tekisin lyhyitä sarjoja, mutta sellaisilla painoilla, joilla juuri ja juuri jaksat sarjasi tehdä.
Keskivartalo on kuitenkin kaiken hyvänolon keskus, joten älä unohda ja laiminlyö sitä.
Voiteet ja muu ulkoinen toimenpide ei ihoon vaikuta, mutta sisäisesti saat aikaan ihon kosteutumista ja muuta noilla hyvillä rasvoilla, joita saat mm. pähkinöistä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:37"]
Täällä taas neuvovat ne, jotka eivät mistään mitään tiedä. Vähän ovat netistä lueskelleet ja nyt luulevat olevansa jotain liikunnan ammattilaisia.
On silkkaa typeryyttä väittää ettei liikunnan lisääminen, ihan vaikka kävelyn, paranna kuntoa ja hyvinvointia.
Toivottavasti ette selitä tuollaista myös IRL omilla kasvoillanne. Tai no, omat on kasvonne toki ja jos ne haluaa menettää, niin siitä vain.
Kaikilla ei ole tarvetta juosta tai hölkätä saati koko ajan jotenkin kilpailla ja parantaa tuloksiaan. Toisille riittää, että jaksaa vetää sen puoli tuntia ja kovaa. Moni kävelee nopeammin kuin mitä moni hölkkää.
Ehkä te hölkkäneuvojat ette osaa kävellä ripeästi ja tehokkaasti, mutta se tarkoita sitä etteikö se olisi mahdollista.
http://www.kavely.fi/hilavitkutin/hilavitkutin.cgi?S0206
Ap:na harkitsisin, että ottaisit välillä sauvat kävelylle mukaan. Oikeaoppinen sauvakävely on todella tehokas liikuntamuoto, lähtee allitkin heittämällä käsistä :-)
[/quote]
Höpö höpö, ei ap halua mitään sauvoja, pelkkä kävely riittää. Anna ap:n jo olla rauhassa sohvalla tai kävelyllä lähikauppaan.
[/quote]
Kiitos, sauvat ovat hyvä vinkki! Voisinpa lainata äidiltäni ja kokeilla heti tänään.
[/quote]
yeah, right. Et kuitenkaan jaksa mennä edes käymään siellä äidin luona. Jaksatko soittaa sille äidille, jos se vaikka tois ne sauvat jos vaikka joku päivä, tässä joskus sitten, kävisit siellä lenkillä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:51"]
Jos reipas kävely todella kohottaa sun kuntoa, niin homma bueno sitten. Mutta älä väitä kellekään että oot timmissä kunnossa jos jo puolen tunnin kävely päivässä saa hien pintaan.
[/quote]
Mun sisko juoksee pari maratonia vuodessa ja harrastaa muutenkin "vähän" liikuntaa.
Hän osaa myös kävellä tehokkaasti ja todellakin saa itsensä hikiseksi ja hengästyneeksi puolen tunnin kävelyllä. Toki se vauhti myös on sellainen, että mä en pysy edes hölkkäämällä perässä :-o Ja tekniikka on sellainen, että mä en osaa sitä lainkaan, kävelee niin sanotusti koko kropallaan.
Jotkut oikeasti osaavat liikkua. Se, että mammat täällä eivät hallitse sitä, ei tarkoita sitä, että kukaan muukaan ei osaisi.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:51"]
[/quote]
No timmiydessä on varmasti asteita. Mulle riittää tämä taso mikä mulla on - siis että olen hoikka ja raajoissani näkyvät lihasten muodot + ettei ole ihraa.
Ei mun tarvi saada kävellessä mitään isompaa hikeä pintaan. Sehän ei ollut kävelyideni pointti ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:53"]
Käsipainojen suhteen tekisin lyhyitä sarjoja, mutta sellaisilla painoilla, joilla juuri ja juuri jaksat sarjasi tehdä.
Keskivartalo on kuitenkin kaiken hyvänolon keskus, joten älä unohda ja laiminlyö sitä.
[/quote]
Jos haluaa kohottaa kuntoa, kannattaa tehdä pienillä painoilla pitkiä sarjoja.
Kun kävelee siten, että kunto kohoaa, tulee treenattua myös tehokkaasti vatsalihaksia. Kunnon kävelyä kun ei tehdä pelkästään jaloilla vaan siinä käytetään koko kroppaa.
Oon myös ap:n kaltainen laiskuri, joka menee aina sieltä missä aita on matalin. Kaikenlaisia kuureja, voiteita, mömmöjä, mehupaastoja detoxeja ja what not on tullut kokeiltua. No, koskaan en ole lihava ollut, mutta kai sen kaiken vaivan olisi voinut fiksumminkin kanavoida. Vaan laiska kun olen.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:57"]
[/quote]
Jos haluaa kohottaa kuntoa, kannattaa tehdä pienillä painoilla pitkiä sarjoja.
Kun kävelee siten, että kunto kohoaa, tulee treenattua myös tehokkaasti vatsalihaksia. Kunnon kävelyä kun ei tehdä pelkästään jaloilla vaan siinä käytetään koko kroppaa.
[/quote]
Ap ei kai halunnut kävellä kunnolla. Ei halua hikeä pintaan.
Apua! Tyrskähti kahvit näppäimistölle :D Kävelyllä muutosta jalkalihaksiin :DD Kuolen nauruun :D
[/quote]
Jos sulla on paksu rasvakerros jaloissa, et varmasti huomaakaan muutoksia. Hoikilla eri asia.
[/quote]
Rasvaprosenttini on 16 (pihdeillä mitattu). Kuinka alhainen sen pitää olla, että jalkalihakseni kasvavat kävellessä? En voi lopettaa nauramista :D
yeah, right. Et kuitenkaan jaksa mennä edes käymään siellä äidin luona. Jaksatko soittaa sille äidille, jos se vaikka tois ne sauvat jos vaikka joku päivä, tässä joskus sitten, kävisit siellä lenkillä.
[/quote]
Mä myönnän olevani laiska, ja siks mä just teenkin tällaista kevyttä kohennusta nykytasooni. Ei mua haittaa mun laiskuuteni, se kuuluu tyyliini. Onneksi en ole lihomiseen taipuvainen.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 15:00"]
[/quote]
[/quote]
Rasvaprosenttini on 16 (pihdeillä mitattu). Kuinka alhainen sen pitää olla, että jalkalihakseni kasvavat kävellessä? En voi lopettaa nauramista :D
[/quote]
Ehkä sulla on niin hyvä lähtötaso ettet huomaa muutoksia. Mä olen aina huomannut muutokset, kun oon kävellyt päivittäin ripeitä lenkkejä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 15:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ehkä sulla on niin hyvä lähtötaso ettet huomaa muutoksia. Mä olen aina huomannut muutokset, kun oon kävellyt päivittäin ripeitä lenkkejä.
[/quote]
Mä en ihan pysy kärryillä näissä ap:n kävelyharrastuksissa; siis ripeitä lenkkejä jotka kohottaa kuntoa muttei saa kuitenkaan hikoilla eikä hengästyä? wtf?
Googlaa ap "laiha läski". Olet siis juuri sellainen, jonka "ei tarvitse" tehdä mitään, koska on hoikka.
En jaksa lukea koko ketjua, se kävi jo selväksi ennen puolivliä, että sinulla on oma vankkumaton mielipiteesi ja hyvät neuvot menee kuin kuuroille korville. Miksi jankkaat, teet vaan sitä omaa suunnitelmaasi ja saat ne tulokset mitä sillä on saatvavilla, eli yhtä tyhjän kanssa.
Peruslaiskalle ihmiselle kuten sinulle löytyy TV-shopista mtä parhaimpia vempaimia, ja myös keskivatrtalolle, ei tarvi tehdä mitään, senkun pötkötät sohvalla ja annat jonkun häristimen hoitaa homman.
Naiset...