Mitä kuulostaa tällainen kauneus/kuntokuuri?
Lähtötilanne: en käytä ylimääräisiä ravintolisiä enkä syö erityisen terveellisesti enkä liiku. Nyt aloitan tällaisen kuurin:
-Normaalin perusruoan lisäksi syön joka päivä porkkanan, puolikkaan avocadon ja kourallisen pähkinöitä.
-Ravintolisinä otan joka päivä beroccaa, omega3:sta ja d-vitamiinia.
-Käyn joka päivä puolen tunnin mittaisella ripeähköllä kävelylenkillä.
-Nostelen joka toinen päivä käsipainoja (vaihtelevia liikkeitä yhteensä parisataa nostoa, neljän kilon painot)
-Laitan yöksi ihovoidetta kasvoille ja aamulla kosteusvoidetta.
Pitäiskö tehdä vielä jotain muuta? En halua mitään, mitä on liian vaikea pitää. Luulen että selviytyisin noista mainitsemistani jutuista kyllä.
Kommentit (155)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 15:31"]
Ap älä välitä negakommenteista yhtään vaan lähde liikkeelle oman tuntemuksesi mukaan. Kuka tuntee sinut paremmin kuin sinä itse ? :)
Monista kommenteista paistaa kateus eli sisäinen rumuus joka näkyy kyllä päällepäinkin. Itse ne ihmiset vaan eivät sitä ymmärrä.
Liikkumisen iloa sinulle!
[/quote]
Voi LOL, eli kun ap kyselee mielipiteitä liikuntasuunnitelmansa suhteen niin ne eri mieltä ja eri neuvoja antavat ihmiset on vaan "kateellisia ja sisäisesti rumia"? Nyt mä olen kaiken kuullut! :D
Ei kaikki ole aina kateutta, jos on eri mieltä jonkun kanssa. Tuliko ollenkaan mieleen, että se olisi ihan auttamisenhalua monella meistä, jotka "yrittää takoa järkeä" ap:n päähän. Mua ainakin harmittaa ap:n puolestaj jos hän tuhlaa aikaansa hyödyttömään "kuuriin" ja mielenkiinto lopahtaa tulosten puuttuessa jo parin viikon jälkeen. Yritin auttaa!
Av:lla ei kannata kysyä neuvoa tällaisissa(kaan) asioissa, jos ei halua saada niskaansa laumaa humblebraggaajia ja kateellisia ylipainoisia. En jaksanut lukea koko ketjua, mutta jo ensimmäisellä sivulla joku purskautti kahvit näppikselle kun ap:n suunnitelma oli niiiiin hauska. Mulla tulee aina vähän oksennusta suuhun tuollaisesta mukahauskasta läpästä, jolla annetaan samalla ymmärtää että siis mähän tiedän miten pitää oikeesti jumpata mut kerron nyt vaa sen että mulla puuskahti kahvit!
Ap, googleta vaikka hiit-treeni niin saat hyviä vinkkejä tehokkaaseen ja kokonaisvaltaiseen harjoitteluun, jolla on hyvä aloittaa. Tuo yhdistettynä reippaaseen lenkkeilyyn on vallan hyvä ns. laihaläskille. Myöhemmin voit sitten lisätä treenin määrää.
Ruokavaliosta karsisin lihatuotteita hieman ja korvaisin ne kasvisversioilla. Auttavat siinä kaunistumispuolessa :) linssejä, papuja, seitania, quornia, tofua...
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 15:19"]
En jaksa lukea koko ketjua, se kävi jo selväksi ennen puolivliä, että sinulla on oma vankkumaton mielipiteesi ja hyvät neuvot menee kuin kuuroille korville. Miksi jankkaat, teet vaan sitä omaa suunnitelmaasi ja saat ne tulokset mitä sillä on saatvavilla, eli yhtä tyhjän kanssa.
Peruslaiskalle ihmiselle kuten sinulle löytyy TV-shopista mtä parhaimpia vempaimia, ja myös keskivatrtalolle, ei tarvi tehdä mitään, senkun pötkötät sohvalla ja annat jonkun häristimen hoitaa homman.
[/quote]
Höpö höpö, mä olen saanut tosi hyviä vinkkejä niiltä jotka ovat ymmärtäneet pointtini. Otan sauvat kävelylenkeilleni, yhdistän kyykyt käsipainojen nosteluun, juon vettä, juon vihreää teetä, uin, syön manteleita ja kuorin ihoa ja käytän naamioita. Nämä vinkit olen saanut avaukseni takia, ja niistä olen erityisen kiitollinen, koska ne olivat juuri sitä mitä hain. Hikikuntoilu nyt vaan ei ole se juttu joka mulla on tavoitteena, onneksi osa tajusi asian.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 15:47"]
Av:lla ei kannata kysyä neuvoa tällaisissa(kaan) asioissa, jos ei halua saada niskaansa laumaa humblebraggaajia ja kateellisia ylipainoisia. En jaksanut lukea koko ketjua, mutta jo ensimmäisellä sivulla joku purskautti kahvit näppikselle kun ap:n suunnitelma oli niiiiin hauska. Mulla tulee aina vähän oksennusta suuhun tuollaisesta mukahauskasta läpästä, jolla annetaan samalla ymmärtää että siis mähän tiedän miten pitää oikeesti jumpata mut kerron nyt vaa sen että mulla puuskahti kahvit!
Ap, googleta vaikka hiit-treeni niin saat hyviä vinkkejä tehokkaaseen ja kokonaisvaltaiseen harjoitteluun, jolla on hyvä aloittaa. Tuo yhdistettynä reippaaseen lenkkeilyyn on vallan hyvä ns. laihaläskille. Myöhemmin voit sitten lisätä treenin määrää.
Ruokavaliosta karsisin lihatuotteita hieman ja korvaisin ne kasvisversioilla. Auttavat siinä kaunistumispuolessa :) linssejä, papuja, seitania, quornia, tofua...
[/quote]
Niin mutta kun ap ei halua hikoilla, eikö se nyt mene jakeluun!
Terveyden ja kunnon ylläpito vaatii hikiliikuntaa, suositukset siellä jossakin 2-4 krt viikossa, saatikaan jos haluaa edes hieman nostaa kuntoaan.
Mielialaan se kävely auttaa, ei kuntoon eikä lihaksiin, vaikka ap onkin kokenut lihaskasvunihmeen aikaisemmin, se ei vaan ole todellista.
Ja on todettava jollakin tavalla, etkä sä ap jo itse tiennyt nämä kaikki niksit, ehdotit itse vettä jne. Toivoit jonkun sanovan sen ääneen sun puolestasi, mene nyt jo sille kävelylle...
[/quote]
Miks sulle on niin iso ongelma, jos joku ei halua harrastaa hikitreeniä? Ihminen voi olla ilman hikitreeniäkin ihan hyvässä kunnossa ja hyvässä fyysisessä kuosissa. Uinti ja kävely ovat erinomaisia lajeja.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 15:58"]
[/quote]
Miks sulle on niin iso ongelma, jos joku ei halua harrastaa hikitreeniä? Ihminen voi olla ilman hikitreeniäkin ihan hyvässä kunnossa ja hyvässä fyysisessä kuosissa. Uinti ja kävely ovat erinomaisia lajeja.
[/quote]
Heh, eihän se minulle olekaan mkn ongelma, mutta ei varmaan kannata ehdotella ap:lle HIIT-treeniä jos hän ei halua hikoilla. :D
Terveyden ja kunnon ylläpito vaatii hikiliikuntaa, suositukset siellä jossakin 2-4 krt viikossa, saatikaan jos haluaa edes hieman nostaa kuntoaan.
Mielialaan se kävely auttaa, ei kuntoon eikä lihaksiin, vaikka ap onkin kokenut lihaskasvunihmeen aikaisemmin, se ei vaan ole todellista.
Ja on todettava jollakin tavalla, etkä sä ap jo itse tiennyt nämä kaikki niksit, ehdotit itse vettä jne. Toivoit jonkun sanovan sen ääneen sun puolestasi, mene nyt jo sille kävelylle...
[/quote]
Sulla on varmasti väärä ja liian hidastempoinen kävelytekniikka, jos et saa kuukausien päivittäisillä kävelylenkeillä mitään tuloksia. Ap ei tavoittele näkyviä jalkalihaksia, joten ripeä kävely on ihan oiva konsti ylläpitää jalkojen kiinteyttä - ja oikeaoppinen kävely tehoaa myös vatsalihaksiin ja pakaroihin jne.
Fakta on myös, että kävely hengästyttää kivastikin niitä, jotka eivät ole kävelyä harrastaneet. Näin ollen kävely kohottaa kuntoa ja myöhemmin ylläpitää sitä.
Ihme morkkaamista!
Tällä hetkellä täysin liikuntaa harrastamattomallehan päivittäinen 30 min reipas kävely on LOISTAVA alku. Ehkäpä ap on jo kolmen viikon jälkeen sitä mieltä, että voishan tässä vähän hölkätäkin. Mistäpä tietää, ehkä siitä lähtee ihan kunnollinen elämänmuutos.
Se on satavarmaa, että jos peruslaiska ap alkaa nyt vetää vastentahtoisesti punttia ja hölkätä veren maku suussa sekä muuttaa ruokailutottumukset kertalaakista (kun painoa ei tarvitse pudottaa) ei "muutos" kestä viikkoa kauempaa.
Ap ei sitäpaitsi ole mikään ihan tyttönen enää, vaikka omien sanojensa mukaan hyvin säilynyt. Just 40 v kannattaa alkaa kiinnittää huomiota elintapoihin, itse ennen luonnostaan hoikkana aloin just sen ikäisenä lihoa ihan hiipimällä. Onneksi sain itseäni niskasta kiinni ajoissa. Siksipä ap olisin kuitenkin hieman varovainen noiden pähkinöiden ja avocadojen kanssa ja pienentäisin hieman toisen aterian annoskokoa ihan varuiksi.
Kaikki mikä tähtää parempaan oloon, oli se sitten vaikka lumevaikutusta, on hyväksi ja virkistää mieltä.
Jos ei käytä kosteusvoidetta lainkaan, on kai se ihan hyvä nelikymppisenä aloittaa. Mitä merkitystä sillä on, että se nyt jonkun ylimielisen vastaajan päivärutiineihin on kuulunut aina. Eipä siitä ainakaan haittaa ole.
Jos ei ulkoile nyt yhtään, päivittäinen ulkoilu varmuudella virkistää mieltä jos ei mitään muuta.
Nyt on joku ihme fitness-buumi, "laihat läskit" on alinta kastia (jotenkin niin omahyväinen ilmauskin) ja wannabe-Jutat tähtäävät johonkin bikini fitness -kisoihin ja siksipä kaikkien muidenkin pitäis vetää kananmunanvalkuaista, kammota hiilareita, pumpata rautaa vähintään 5 x viikossa salilla ja vedellä palautusjuomia.
Tsemppiä ap, pieniä askeleita - siihen minä uskon enemmän.
Kävelyn hyötyjä KuntoPlus -lehden asiantuntijan listaamina:
3 HYÖTYÄ: NÄIN TERVEELLISTÄ KÄVELY ON
Kovat treenitunnit ja rajut intervallit eivät ole ainoa tie hyvään peruskuntoon ja terveempään vartaloon. Pari reipasta kävelylenkkiä viikossa antaa mainiosti samat hyödyt.
1. Saat terveemmän sydämen
Sydämesi riemuitsee eniten, jos ryhdyt kävelemään säännöllisesti. Käveleminen kiihdyttää verenkieritoa ja panee lihakset töihin, jolloin verenpaine ja kolesteroliarvot laskevat, ja sydämestä tulee vahvempi pelättyjä sydän- ja verisuonitauteja vastaan. Yli 20 prosenttia kaikista sydänveritulpista johtuu liian vähäisestä liikunnasta, joten lenkkipolulle lähteminen todellakin kannattaa.
Eron sekä tuntee että näkee selvästi. Kävelylenkit muuttavat vartaloa polttamalla rasvaa vartalosta, reisistä ja takamuksesta sekä rakentamalla lihaksista vahvempia. Saat kiinteämmät reidet, sääret ja pakarat, jotka myös näyttävät kauniilta. Jos haluat muokata koko vartaloa, kannattaa täydentää kävelyliikuntaa käsivarsien, yläselän ja hartioiden voimaharjoittelulla. Voit myös ottaa mukaan kävelysauvat, joiden käyttö muokkaa myös ylävartaloa.
3.
Aivosi pysyvät terävinä
Kävelyohjelmaamme seuraamalla ehkäiset aivojen kutistumista, joka muuten tapahtuu automaattisesti iän mukana. Mutta jo 10 km kävely viikoittain (mikä ohjelmastamme keskimäärin kertyy) auttaa tutkimusten mukaan muistamaan paremmin ja pysymään terävänä pitkälle vanhuuteen saakka.
Tasapainolaudan avulla saisi treenattua keskivartaloa samalla vaivalla kun teet käsipainoja. Laudan päällä tehtynä liikkeistä tulee juuri sellaista hytkymistä, että joudut jännittämään keskivartaloa pysyäkseksi hollilla. Tasapainotyynyn päällä vielä vaikeampaa kuin laudalla.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 16:02"]
[/quote]
Sulla on varmasti väärä ja liian hidastempoinen kävelytekniikka, jos et saa kuukausien päivittäisillä kävelylenkeillä mitään tuloksia. Ap ei tavoittele näkyviä jalkalihaksia, joten ripeä kävely on ihan oiva konsti ylläpitää jalkojen kiinteyttä - ja oikeaoppinen kävely tehoaa myös vatsalihaksiin ja pakaroihin jne.
Fakta on myös, että kävely hengästyttää kivastikin niitä, jotka eivät ole kävelyä harrastaneet. Näin ollen kävely kohottaa kuntoa ja myöhemmin ylläpitää sitä.
[/quote]
Mutta kun ap ei halua hengästyä tai hikoilla, ymmärrä jo!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 16:04"]
Ihme morkkaamista!
Tällä hetkellä täysin liikuntaa harrastamattomallehan päivittäinen 30 min reipas kävely on LOISTAVA alku. Ehkäpä ap on jo kolmen viikon jälkeen sitä mieltä, että voishan tässä vähän hölkätäkin. Mistäpä tietää, ehkä siitä lähtee ihan kunnollinen elämänmuutos.
Se on satavarmaa, että jos peruslaiska ap alkaa nyt vetää vastentahtoisesti punttia ja hölkätä veren maku suussa sekä muuttaa ruokailutottumukset kertalaakista (kun painoa ei tarvitse pudottaa) ei "muutos" kestä viikkoa kauempaa.
Ap ei sitäpaitsi ole mikään ihan tyttönen enää, vaikka omien sanojensa mukaan hyvin säilynyt. Just 40 v kannattaa alkaa kiinnittää huomiota elintapoihin, itse ennen luonnostaan hoikkana aloin just sen ikäisenä lihoa ihan hiipimällä. Onneksi sain itseäni niskasta kiinni ajoissa. Siksipä ap olisin kuitenkin hieman varovainen noiden pähkinöiden ja avocadojen kanssa ja pienentäisin hieman toisen aterian annoskokoa ihan varuiksi.
Kaikki mikä tähtää parempaan oloon, oli se sitten vaikka lumevaikutusta, on hyväksi ja virkistää mieltä.
Jos ei käytä kosteusvoidetta lainkaan, on kai se ihan hyvä nelikymppisenä aloittaa. Mitä merkitystä sillä on, että se nyt jonkun ylimielisen vastaajan päivärutiineihin on kuulunut aina. Eipä siitä ainakaan haittaa ole.
Jos ei ulkoile nyt yhtään, päivittäinen ulkoilu varmuudella virkistää mieltä jos ei mitään muuta.
Nyt on joku ihme fitness-buumi, "laihat läskit" on alinta kastia (jotenkin niin omahyväinen ilmauskin) ja wannabe-Jutat tähtäävät johonkin bikini fitness -kisoihin ja siksipä kaikkien muidenkin pitäis vetää kananmunanvalkuaista, kammota hiilareita, pumpata rautaa vähintään 5 x viikossa salilla ja vedellä palautusjuomia.
[/quote]
Kukaan ei ole ehdottanut hölkkäämistä verenmaku suussa, ei kukaan. Pieniä hölkkäpyrähdyksiä sen sijaan on ehdotettu, mutta ap ei halua a.) hikoilla b.) hengästyä. Kuitenkin hän listasi tavoitteekseen kunnon kohennuksen ja perään kertoi, ettei ole lähtökohdiltaan huonossa kunnossa. Mikä tässä on niin vaikeaa?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:29"]
"Tavoite on saada itseäni vähän nykyistä parempaan fyysiseen kuntoon ja saada käsivarret sellaisiksi että on kesällä kiva olla hihattomissa mekoissa."
"Mä oon fyysisesti kuosissa (166 cm, 60 kg), ja lihakset ovat ihan ok nuoruuden urheilutaustan vuoksi. Paikat eivät lötkötä ja sitä rataa. Haluan vaan yleiskuntoa vähän paremmaksi ja tosiaan käsivarsiin vähän papua. Vyötäröni on hoikka eikä maha pömpötä."
[/quote]
Olet fyysisesti kuosissa ja lihakset ovat ihan ok. Haluat kuitenkin kohottaa nykyistä tasoasi. Kuitenkin vain kävely on ok lajiksesi, kaikki muu on rehkimistä tai merkittävää kuntoiluhaastetta, jota tehdään veren maku suussa. Olisiko nyt pieni asenteen tarkastelu paikoillaan?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 17:24"]
Ihme morkkaamista!
[/quote]
Kukaan ei ole ehdottanut hölkkäämistä verenmaku suussa, ei kukaan. Pieniä hölkkäpyrähdyksiä sen sijaan on ehdotettu, mutta ap ei halua a.) hikoilla b.) hengästyä. Kuitenkin hän listasi tavoitteekseen kunnon kohennuksen ja perään kertoi, ettei ole lähtökohdiltaan huonossa kunnossa. Mikä tässä on niin vaikeaa?
[/quote]
Luepa tuo KuntoPlus -lehden artikkeli. Kävelyn todetaan olevan ihan loistava laji, ja just tarkoitusperiini sopiva. Onneksi tuli googlailtua eikä kuunneltua palstan paria "asiantuntijaa".
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:02"]
Ihme morkkaamista!
[/quote]
[/quote]
Luepa tuo KuntoPlus -lehden artikkeli. Kävelyn todetaan olevan ihan loistava laji, ja just tarkoitusperiini sopiva. Onneksi tuli googlailtua eikä kuunneltua palstan paria "asiantuntijaa".
[/quote]Niin kuka on todennut? Ja katsoitko kuka tuo asiantuntija on?
Olet fyysisesti kuosissa ja lihakset ovat ihan ok. Haluat kuitenkin kohottaa nykyistä tasoasi. Kuitenkin vain kävely on ok lajiksesi, kaikki muu on rehkimistä tai merkittävää kuntoiluhaastetta, jota tehdään veren maku suussa. Olisiko nyt pieni asenteen tarkastelu paikoillaan?
[/quote]
Hölkkä ja juoksu ovat poissuljettuja, koska en pidä niistä. Uinti kuulosti kivalta vaihtoehdolta tai lisältä, ja samoin nostelen käsipainoja. Kävely on tehonnut muhun ennenkin, joten miksipä en harrastaisi sitä nytkin, etenkin kun se vaikuttaa noin monipuolisen positiivisesti kuin esim. tuossa KuntoPlus-artikkelissa mainitaan.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 18:02"]
Ihme morkkaamista!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voi kun tuo reipas kävely vaatii myös sen, että hengästyt ja hikikin siinä tulee. Ai niin, mutta sehän ei sulle sopinut. Nyt taitaa mennä hyödyt niille, joille se sopii.
Ap älä välitä negakommenteista yhtään vaan lähde liikkeelle oman tuntemuksesi mukaan. Kuka tuntee sinut paremmin kuin sinä itse ? :)
Monista kommenteista paistaa kateus eli sisäinen rumuus joka näkyy kyllä päällepäinkin. Itse ne ihmiset vaan eivät sitä ymmärrä.
Liikkumisen iloa sinulle!