Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kuulostaa tällainen kauneus/kuntokuuri?

Vierailija
17.02.2014 |

Lähtötilanne: en käytä ylimääräisiä ravintolisiä enkä syö erityisen terveellisesti enkä liiku. Nyt aloitan tällaisen kuurin:

-Normaalin perusruoan lisäksi syön joka päivä porkkanan, puolikkaan avocadon ja kourallisen pähkinöitä.

-Ravintolisinä otan joka päivä beroccaa, omega3:sta ja d-vitamiinia.

-Käyn joka päivä puolen tunnin mittaisella ripeähköllä kävelylenkillä.

-Nostelen joka toinen päivä käsipainoja (vaihtelevia liikkeitä yhteensä parisataa nostoa, neljän kilon painot)

-Laitan yöksi ihovoidetta kasvoille ja aamulla kosteusvoidetta.

Pitäiskö tehdä vielä jotain muuta? En halua mitään, mitä on liian vaikea pitää. Luulen että selviytyisin noista mainitsemistani jutuista kyllä.

Kommentit (155)

Vierailija
41/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI, mikähän oli se alkuperäinen asia!? Mielestäni ketjun aloittaja aikoo kohentaa elintapojaan parempaan suuntaan ihan perus asioilla, pienin, realistisin tavoittein, eikä lähde liikkeelle liian ahnaasti. Liian raju reuhuminen heti voi varmasti nujertaa hyvänkin aloituksen. Jo tuo, että aikoo tehdä jotain itsensä hyväksi ja on tehnyt asiassa selvät "piirustukset", on positiivista. Hedelmien ja marjojen lisääminen ruokalistalle osin pähkinöiden tilalle osisi oma vinkkini. Ja varmasti jo tuosta suunnittelemastasi muutoksesta ja sen toteuttamisesta saat hyvän olon, virkeämmän mielen - ja ehkä pian teet jo uusia suunnitelmia...Tsemppiä sinulle!

- Muuten kuulostaa siltä, että noita "super hyviä" neuvoja ja ivailuja ovat antamassa nuo "superfood-proteiini-silikooni-bodypumppaajat" eli salilla asuvat tyypit, jotka treenaavat tuntitolkulla muotivetimissään peilin edessä kroppa öljyttynä (näyttää jopa hikiseltä) ja yrittävät kilpailla siitä, kuka "näyttää paremmalta", vetävät protskuja-trufeja-difuja-lieroja-dingelidongeja ja toinen toistaan erikoisempia lisäravinteita mitä vain netin kautta voi tilata, uskovat niihin ja  "Jutan ihmedietteihin" ja luulevat vielä voivansa hyvin ja peräti näyttävänsä upeilta ja terveiltä. Hah! - Jokainen rääkätköön kroppaansa vaikka nostelemalla norsuja piikkimatolla kuumien grillivastusten välissä, jos ei järjellisenpää keksi. -  Mutta jos joku noin asiallisesti kertoo omista suunnitelmistaan, on ihan turha tyrkätä 15 kg:n punttia tai kahvakuulaa käteen, ehdottaa hauiskääntöä tai takareisivääntöä "armeijan tahtiin että "saat tuloksia".  Ei "toinen toistaan ilkkuen", vaan "toinen toistaan tukien". Kaikille hyvää oloa ja mieltä. "Pitkäkin matka alkaa yhdellä askeleella", niin se on myös kuntoilussa.

Vierailija
42/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 19:42"]

HEI, mikähän oli se alkuperäinen asia!? Mielestäni ketjun aloittaja aikoo kohentaa elintapojaan parempaan suuntaan ihan perus asioilla, pienin, realistisin tavoittein, eikä lähde liikkeelle liian ahnaasti. Liian raju reuhuminen heti voi varmasti nujertaa hyvänkin aloituksen. Jo tuo, että aikoo tehdä jotain itsensä hyväksi ja on tehnyt asiassa selvät "piirustukset", on positiivista. Hedelmien ja marjojen lisääminen ruokalistalle osin pähkinöiden tilalle osisi oma vinkkini. Ja varmasti jo tuosta suunnittelemastasi muutoksesta ja sen toteuttamisesta saat hyvän olon, virkeämmän mielen - ja ehkä pian teet jo uusia suunnitelmia...Tsemppiä sinulle!

- Muuten kuulostaa siltä, että noita "super hyviä" neuvoja ja ivailuja ovat antamassa nuo "superfood-proteiini-silikooni-bodypumppaajat" eli salilla asuvat tyypit, jotka treenaavat tuntitolkulla muotivetimissään peilin edessä kroppa öljyttynä (näyttää jopa hikiseltä) ja yrittävät kilpailla siitä, kuka "näyttää paremmalta", vetävät protskuja-trufeja-difuja-lieroja-dingelidongeja ja toinen toistaan erikoisempia lisäravinteita mitä vain netin kautta voi tilata, uskovat niihin ja  "Jutan ihmedietteihin" ja luulevat vielä voivansa hyvin ja peräti näyttävänsä upeilta ja terveiltä. Hah! - Jokainen rääkätköön kroppaansa vaikka nostelemalla norsuja piikkimatolla kuumien grillivastusten välissä, jos ei järjellisenpää keksi. -  Mutta jos joku noin asiallisesti kertoo omista suunnitelmistaan, on ihan turha tyrkätä 15 kg:n punttia tai kahvakuulaa käteen, ehdottaa hauiskääntöä tai takareisivääntöä "armeijan tahtiin että "saat tuloksia".  Ei "toinen toistaan ilkkuen", vaan "toinen toistaan tukien". Kaikille hyvää oloa ja mieltä. "Pitkäkin matka alkaa yhdellä askeleella", niin se on myös kuntoilussa.

[/quote]

No, ainakin tämä yksi neuvoja ei ole koskaan superfoodeihin, voiteisiin tai muuhun humpuukiin koskenutkaan. Salillakaan ei ole tullut käytyä vuosikausiin. Juoksusta, kävelystä ja hölkästä kuitenkin on kokemusta. Samoin niitä vaativista lajeista kuten jalkapallosta. Että eipäs yleistetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Ok. Miten se askelluksesi? 

[/quote] Sellaista askellusta hyväksytään kävelykilpailuihin. Googlaa.

[/quote]

Aika monenlainen askellus on sallittua kävelykilpailussa :D Sulta taidettiin kysyä, että miten sä askellat.

[/quote] Mä askellan varsin tehokkaasti. Musta tuntuu, ettei mun ole tarpeen antaa sulle sen tarkempia kuvailuja askellustyylistäni. Kävelen niin ripeästi kuin kykenen, ja kävely kiinteyttää jalkojani ja peppuani ja kohottaa kuntoani. Se riittää mulle oikein hyvin. En kaipaa hölkkäämistä, jos se ei nyt vieläkään ole tullut sinulle selväksi. En aio hölkätä, vaikka se olisi helpompaa ja kevyempää kuin kävely, koska pidän kävelystä, en hölkästä. 

Vierailija
44/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölkkä ei ole sallittua kävelykilpailuissa. Ehkä tuo hölkkäjauhaja voi sen avulla päästä jäljille, miten hölkkä eroaa kävelystä. Uskomaton imbesilli :DDD

Vierailija
45/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 19:48"]

Mä askellan varsin tehokkaasti. Musta tuntuu, ettei mun ole tarpeen antaa sulle sen tarkempia kuvailuja askellustyylistäni. Kävelen niin ripeästi kuin kykenen, ja kävely kiinteyttää jalkojani ja peppuani ja kohottaa kuntoani. Se riittää mulle oikein hyvin. En kaipaa hölkkäämistä, jos se ei nyt vieläkään ole tullut sinulle selväksi. En aio hölkätä, vaikka se olisi helpompaa ja kevyempää kuin kävely, koska pidän kävelystä, en hölkästä. 

[/quote]

Minä olin se, joka aiemmin kysyi askelluksestasi (en tuo kenelle nyt vastasit) ja kuten tuonne jo kirjoitin, sillä on merkitystä eri lihaksien kannalta ja voisit askelluskokeiluilla saada erilaista tehoa kävelyysi.

Vierailija
46/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 19:50"]

Hölkkä ei ole sallittua kävelykilpailuissa. Ehkä tuo hölkkäjauhaja voi sen avulla päästä jäljille, miten hölkkä eroaa kävelystä. Uskomaton imbesilli :DDD

[/quote] Missä kukaan on niin väittänytkään? Täällä yritettiin vain hahmottaa mitä eri ihmiset tarkoittavat näillä termeillään. Maallikot ovat maallikoita, siksi on varmaankin ihan hyvä tarkistaa ja selventää. Ei se ole tyhmö joka kysyy. Tietenkään. Ei tarvitse hermostua. Ymmärrän, että täällä on sivu tolkulla ollut jos jonkin oloista jankkaajaa, mutta osa yrittää ihan setviäkin tätä keskustelua.

Vierailija
47/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:26"]

Lähtötilanne: en käytä ylimääräisiä ravintolisiä enkä syö erityisen terveellisesti enkä liiku. Nyt aloitan tällaisen kuurin:

-Normaalin perusruoan lisäksi syön joka päivä porkkanan, puolikkaan avocadon ja kourallisen pähkinöitä.

-Nostelen joka toinen päivä käsipainoja (vaihtelevia liikkeitä yhteensä parisataa nostoa, neljän kilon painot)

Pitäiskö tehdä vielä jotain muuta? En halua mitään, mitä on liian vaikea pitää. Luulen että selviytyisin noista mainitsemistani jutuista kyllä.

[/quote]

Mitä eroa on iho- ja kosteusvoiteella?

Vierailija
48/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:26"]

[/quote]

Mitä eroa on iho- ja kosteusvoiteella?

[/quote] Kosteusvoide on yksi ihovoidetyyppi. Esim. Avenen ihovoide on sellainen, jolla ei ole kosteuttavia ominaisuuksia.

Vierailija
49/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan perushyvä yleiskunto, en hengästy portaissa tai mitään. Mutta sen sijaan mun käsivoimat on melko surkeat ja mulla on myös tollaset neljän kilon painot, koska painavampia en jaksaisi kovin montaa kertaa nostella. Sitten kun neljä kiloa alkaa tuntua kevyeltä, vaihdan painavampiin.

Vierailija
50/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja käsipainojen nostelu ottaa kyllä muihinkin lihaksiin kuin vain käsivarsiin, esim. vatsa- ja selkälihaksiin ja rintalihaksiin, ja peppuakin tulee usein jännitettyä nostojen yhteydessä. 

Vierailija
51/155 |
22.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meeppä koittaa tota pinupin sivujen juttua... sielä alkaa joku laihisjuttu ja varmasti kivassa porukassa.. se osote oli pin-up.fi. Mä meinasin sitä koittaa ja justiin tuolla kaksplussalla huhuilin onko muita :)

Vierailija
52/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on ideana ja tavoitteena?

Vierailija
53/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että saat käytyä joka päivä kävelylenkillä, jos nyt et käy yhtään. Muuten kuulostaa hyvältä.

Vierailija
54/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite on saada itseäni vähän nykyistä parempaan fyysiseen kuntoon ja saada käsivarret sellaisiksi että on kesällä kiva olla hihattomissa mekoissa ja saada elimistön ravinto/vitamiinitasapaino kohdilleen ja hankkia hiuksille ja iholle elinvoimaa.

Vierailija
55/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskon että tuo kävelylenkkeily onnistuu, oon nimittäin on/off-tyyppi. Kun teen säännöllisesti, sitä on helpompi ylläpitää kuurimaisesti kuin satunnaisia juttuja. On mulla ennenkin ollut kävelykausia, joten tiedän että pystyn siihen.

Vierailija
56/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutosehdotukset:

-älä osta kallista beroccaa, samaa monivitamiinia voit ostaa vaikka lidlistä tai mistä tahansa perusmarketista

-toivottavasti nuo alussa luettelemasi ovat joku välipaloista sinulle, jos syöt ne normiruoan lisäksi, pähkinöissä on esimerkiksi paljon energiaa. Sinuna laittaisin koko ruokavalion kuntoon, enkä kuvittelisi, että ruokavalion voi korjata lisillä. Tottakai nuo kuvaamasi lisät on ihan tavallisia mutta tarkistaisin silti, että kokonaisuus on kunnossa.

-tee enemmin keskivartaloa vahvistavaa treeniä ja sellaisia liikkeitä, joissa käytetään koko kehoa siinä tapauksessa että se on ainoa lihaskuntotreenisi. Pelkkä ylävartalotreeni on hölmöä. Tee siis vatsoja kuten lankkua, punnerruksia ym. koko kehoa rasittavia liikkeitä. Kotitreenissä sinusta ei "vahingossa" pamahda liian lihaksikas. Punnerruksissa myös kädet saavat treeniä. Muutenkin nuo kuvaamasi toistomäärät kuulostavat hyödyttömiltä, ennemmin 3x10 sellaisilla painoilla, joilla juuri ja juuri jaksat toistot tehdä sen sijaan että toistoja on kymmeniä tai satoja.

Vierailija
57/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:29"]

En usko, että saat käytyä joka päivä kävelylenkillä, jos nyt et käy yhtään. Muuten kuulostaa hyvältä.

[/quote]

Voi tuon kävelyn pilkkoa myös siten, että kun kunto vähän kasvaa, kävely menee kuntoliikunnasta. Ap voi siis esimerkiksi kävelllä jonnekin 15 minuuttia ja takaisin ja saada ne kävelyn hyödyt, varmasti sopiva matka löytyy tuollaiseenkin, kauppaan, kirjastoon tms.

Vierailija
58/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa on normaali perusruoka. Äläkä vastaa kotiruoka. Yhtä laajoja käsitteitä.

Vierailija
59/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäänpä olet tyytyväinen. Kaunistumaan et ainakaa kyllä tuolla kuurilla pysty.

Vierailija
60/155 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:38"]

Vähäänpä olet tyytyväinen. Kaunistumaan et ainakaa kyllä tuolla kuurilla pysty.

[/quote]

Ollaanpa sitä taas kannustavia täällä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän