Mitä kuulostaa tällainen kauneus/kuntokuuri?
Lähtötilanne: en käytä ylimääräisiä ravintolisiä enkä syö erityisen terveellisesti enkä liiku. Nyt aloitan tällaisen kuurin:
-Normaalin perusruoan lisäksi syön joka päivä porkkanan, puolikkaan avocadon ja kourallisen pähkinöitä.
-Ravintolisinä otan joka päivä beroccaa, omega3:sta ja d-vitamiinia.
-Käyn joka päivä puolen tunnin mittaisella ripeähköllä kävelylenkillä.
-Nostelen joka toinen päivä käsipainoja (vaihtelevia liikkeitä yhteensä parisataa nostoa, neljän kilon painot)
-Laitan yöksi ihovoidetta kasvoille ja aamulla kosteusvoidetta.
Pitäiskö tehdä vielä jotain muuta? En halua mitään, mitä on liian vaikea pitää. Luulen että selviytyisin noista mainitsemistani jutuista kyllä.
Kommentit (155)
Kiitos vinkeistä! Joo mulla on mielestäni ihan sellainen perus-kotiruoka -ruokavalio. Aattelin että pähkinöistä ja avocadosta olis hyötyä sen lisänä, ja beroccaa otan koska berocca-"mehu"lasillinen kuulostaa terveelliseltä valinnalta aamupalalla. Kalaöljyä siksi, koska teen kalaa vain max kerran viikossa. Sinänsä ruokavaliossani ei ole vikaa, mutta en syö ehkä tarpeeksi noita superterveellisiä juttuja.
Keskivartalotreeni on ollut mulle aina hankala paikka, koska vihaan sitä ja niitä liikkeitä. No ehkä voisin tehdä vatsalihaksia joka toinen päivä nyt sitten.
En mä viitsi ostaa painavampia painoja, kun ostin just noi nelikiloiset. Millaisia sarjoja suosittelet niillä?
Kävelylenkki ja pikkupainot voivat kohentaa kuntoasi jos olet lähtökohdiltasi lihava ja niin huonossa kunnossa, ettet muuta jaksa. Mutta jos olet perusterve ihminen vailla mittavaa ylipainoa joka vaikeuttaa liikkumistasi suosittelen ihan oikeaa liikuntaa. Juoksemista, body pumpia jne.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:36"]
Mitä hittoa on normaali perusruoka. Äläkä vastaa kotiruoka. Yhtä laajoja käsitteitä.
[/quote]
Eineslihapullia, makkarakastike, makaroni, vehnäleipä, peruna jne...niinpä!
Minusta hyvä kun lähdet liikkeelle! Hyvä juttu! Tsemppiä! Kerro, miten menee. Yritän tehdä saman!
t. Oulun laiska nainen
En tee vaativampaa liikuntaa, koska en yksinkertaiseksi viitsi enkä jaksa. Se on mulle niin vastenmielistä, että tyydyn suosiolla vähempään. Mä oon fyysisesti kuosissa (166 cm, 60 kg), ja lihakset ovat ihan ok nuoruuden urheilutaustan vuoksi. Paikat eivät lötkötä ja sitä rataa. Haluan vaan yleiskuntoa vähän paremmaksi ja tosiaan käsivarsiin vähän papua. Vyötäröni on hoikka eikä maha pömpötä.
Normaali perusruoka on mun tapauksessani tällainen:
Aamupala: Kuppi kahvia ja voileipä
Lounas: Linjastolta otettu ruoka työpaikkaruokalassa. Sisältää vaihtelevasti lihaa, kalaa, kanaa, riisiä, perunaa, pastaa + salaatteja, leipää ja maitoa.
Välipala: Kahvia, ruisleipää
Päivällinen: Perunaa, pastaa tai riisiä + lihaa, kalaa tai kanaa ja salaattia + maitoa.
Iltapala: Kaakaota ja leipää
Mulle tuo ruokavalio sopii sikäli, että oon ulkoisesti hyvässä kunnossa ja tunnen oloni hyväksi ja virkeäksi. Aattelin nyt kuitenkin laittaa nuo lisät siihen.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:47"]
En tee vaativampaa liikuntaa, koska en yksinkertaiseksi viitsi enkä jaksa. Se on mulle niin vastenmielistä, että tyydyn suosiolla vähempään. Mä oon fyysisesti kuosissa (166 cm, 60 kg), ja lihakset ovat ihan ok nuoruuden urheilutaustan vuoksi. Paikat eivät lötkötä ja sitä rataa. Haluan vaan yleiskuntoa vähän paremmaksi ja tosiaan käsivarsiin vähän papua. Vyötäröni on hoikka eikä maha pömpötä.
Normaali perusruoka on mun tapauksessani tällainen:
Aamupala: Kuppi kahvia ja voileipä
Lounas: Linjastolta otettu ruoka työpaikkaruokalassa. Sisältää vaihtelevasti lihaa, kalaa, kanaa, riisiä, perunaa, pastaa + salaatteja, leipää ja maitoa.
Välipala: Kahvia, ruisleipää
Päivällinen: Perunaa, pastaa tai riisiä + lihaa, kalaa tai kanaa ja salaattia + maitoa.
Iltapala: Kaakaota ja leipää
Mulle tuo ruokavalio sopii sikäli, että oon ulkoisesti hyvässä kunnossa ja tunnen oloni hyväksi ja virkeäksi. Aattelin nyt kuitenkin laittaa nuo lisät siihen.
[/quote]
Anteeksi, mutta jos ei se "nuoruuden liikuntatausta" ole ihan vuoden-parin takana, niin tuskinpa se enää esim. kolmekymppisenä vaikuttaa... Saatat huijata itseäsi.
Mä oon nelikymppinen ja ruumiinrakenteeltani hoikka enkä ole lihomiseen taipuvainen. Aktiivisista liikuntavuosista on tosiaan aikaa, mutta en tiedä vaikuttaisko ne edelleen. Joku syyhän sille on oltava, kun keho on ihan hyvässä kuosissa edelleen.
Kuulostaa siltä, että tarkkailet itseäsi mieleellään, pidät mitä ihmeellisimmistä rutiineista ja hurahdat vaikka kristalliterapioihin. Vakuutan, että et tule ainakaan sairaammaksi syömällä vihanneksia ja pähkinöitä sekä rasvaamalla kasvojasi. Sen sijaan rupeat kyllä lihomaan, jos tuo ylimääräinen kalorilisä avocadosta ja pähkinöistä ei häviä jostakin muualta.
En mä usko lihomiseen, oon syönyt ennenkin pähkinöitä ja ylipäänsä olen syönyt elämässäni hyvinkin surutta kaikkea. En vaan ole geeneiltäni lihovaa tyyppiä yhtään.
Mun maalaisjärkeni kyllä sanoo, että puolen tunnin ripeä kävelylenkki on parempi vaihtoehto kuin lojua se aika sohvalla.
Mä en ole yhtään rutiineihin taipuvainen ihminen, ja siks mun onkin tosi vaikea ylläpitää mitää erityis-terveellisiä ruokavalioita ja kuntokuureja ilman selkeää suunnitelmaa. Ne vaan jäävät, jos mulla ei ole tällaista pientä huoneentaulua. En voi tehdä siitä liian vaikeaa, koska silloin homma kaatuu. Hakusessa siis jotain helppoa, kivaa ja pientä, jolla saa aikaan omaa mieltä virkistävää pientä kohennusta oloon ja ulkonäköön.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:47"]
[/quote]
Mitään hyötyä noista kävelylenkeistä ja pikkupainoilla viuhomisista ei sinun kaltaisellesi ole. Jotta saisit yleiskuntoasi paremmaksi, sinun pitää tehdä jotain mikä haastaa kroppaasi. Näin se vaan menee.
Päivittäisen puolituntisen kävelyn sijaan juoksisin vaikka kahdesti viikossa puoli tuntia. Se jo haastaisi kuntoasi aluksi. Kävely ei peruskunnossa olevaa ihmistä haasta mitenkään. Säästäisit aikaasikin ja saisit oikeasti jonkinlaisen tuloksen.
No onhan tuo hyvä aloitus! Älkää mollatko. Jostain ihmisen on aloitettava.
Et sä 4 kilon käsipainoilla pitkään sätki.
En mä kaipaa mitään merkittävää kunnonkohotusta. Pieni riittää. Mä en oikein tiedä, miten te perustelette tuota ettei jokapäiväisestä puolen tunnin ripeästä kävelylenkistä ole ihmiselle mitään hyötyä - siis sellaiselle joka ei tällä hetkellä ulkoile eikä liiku muuta kuin hyötyliikuntaa. Vaikea uskoa sitäkään, ettei muka nelikiloisten painojen säännöllisestä nostelusta olisi mitään hyötyä käsivarsille. Että olis muka ihan sama, vaikka jättäis noi liikkeet tekemättä?
Mä en jaksa mitään merkittäviä kuntoiluhaasteita, koska tavoitteenani ei ole mikään rautainen kunto. Kuvittelisin vaan, että ulkoilu ja kävelylenkit edesauttavat ihmisen hyvää oloa.
anteeksi, jos olen pahanilmanlintuna, mutta tuo sinun kauneuskuuri kuulostaa minun perusarjelta. jos minä pitäisin kauneuskuurin, siihen kuuluisi jotain ihan muuta esim. paasto, kosmetologilla käynnit jne.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:26"]
anteeksi, jos olen pahanilmanlintuna, mutta tuo sinun kauneuskuuri kuulostaa minun perusarjelta. jos minä pitäisin kauneuskuurin, siihen kuuluisi jotain ihan muuta esim. paasto, kosmetologilla käynnit jne.
[/quote]
Sun kannattaa muistaa, että sun perusarkesi on erilaista kuin mun perusarkeni. Mun lähtötasoni on pyöreä nolla, ja mä haluan siihen pientä kohennusta, en mitään rajuja toimenpiteitä, joihin mulla ei ole motivaatiota ja joita en siten jaksa.
4 kilon käsipainot ja kävelylenkit eivät kyllä valitettavasti kohenna kuntoa suuntaan tai toiseen, ellet oikeasti ole niin huonokuntoinen, että portaiden nousu tuntuu pahalta.
Ruokavalio vaan kunnolla uusiksi. Voisit lähteä vaikka siitä, että nuo pähkinät, avocadot, kasvikset yms. kuuluisivat siihen perus "kotiruokaan" ja jättäisit välipalat pois.
Ei muutenkan kannata aloittaa mitään "kuuria" se ei auta mihinkään. Elämäntavat vaan kerralla uusiksi, kaikki ateriat terveellisiksi ja raskasta liikuntaa muutaman kerran viikossa koko loppuelämän ajan.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:26"]
En mä kaipaa mitään merkittävää kunnonkohotusta. Pieni riittää. Mä en oikein tiedä, miten te perustelette tuota ettei jokapäiväisestä puolen tunnin ripeästä kävelylenkistä ole ihmiselle mitään hyötyä - siis sellaiselle joka ei tällä hetkellä ulkoile eikä liiku muuta kuin hyötyliikuntaa. Vaikea uskoa sitäkään, ettei muka nelikiloisten painojen säännöllisestä nostelusta olisi mitään hyötyä käsivarsille. Että olis muka ihan sama, vaikka jättäis noi liikkeet tekemättä?
Mä en jaksa mitään merkittäviä kuntoiluhaasteita, koska tavoitteenani ei ole mikään rautainen kunto. Kuvittelisin vaan, että ulkoilu ja kävelylenkit edesauttavat ihmisen hyvää oloa.
[/quote]
Niin, mutta kun samassa tai VÄHEMMÄSSÄ ajassa saisit paljon enemmän tuloksia, niin miksi toimia ihan epäoptimaalisesti? Tai tietysti teet niinkuin haluat lopulta, mutta sitten ei kannata täällä kysellä.
Tohon kauneusjuttuun lisäisin kuorinnan ja naamion kerran/kaksi viikossa.
Oikeesti miten on olemassa ihmisiä, jotka kirjoittavat jotain näin tyhmää? Ootko oikeastikin tyhmä? Ihan kuin sinuun olisi tungettu väkisin jotain tietoa ja nyt päästät ulos suustasi mitä sattuu, koska et ymmärrä ihmiskehosta/ravinnosta/liikunnasta yhtään mitään. Mä en edes voi kommentoida tätä ns. kuuria kun se on niin tyhjää täynnä. Kuinka pitkään ajattelit olla tällä kuurillasi, kolme ja puoli päivää vai?
Nuo luettelemasi asiat pitäisi jo kuulua jokaisen naisen arkipäivään. Ei niistä mitään kuuria saa tehtyä tekemälläkään.
Miksi ihmeessä pelkkiä käsipainoja? Onhan tuossa toivon mukaan edes kyykkyjä, vatsoja jne mukana? Ja miksi kävelyä, mikset juokse tai tee muuten jotain aerobisesti vaativampaa? Ja nuo beroccat ja muut heivaisin pois, syö monipuolisesti niin saat kaiken tarvitsemasi paljon terveellisemmässä muodossa.