FB:ssä kiertää kadonneen 12v romanipojan kuva
Miten 12 vuotias voi olla omilla teillään?? Me ainakin tiedetään tasan tarkkaan missä meidän 11 ja 13v lapset liikkuu!
Helsingin Jokerit sivuilta löytyy se kuva....
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:58"]
Poika oli sanonut menevänsä kaverilleen yöksi eikä äiti edes tiedä kuka tämä kaveri on tai missä asuu. Mikä tässä ei nyt täsmää?
[/quote]
Äidille on riittänyt, että lapsi ilmoittaa mihin menee ja se siitä. On ehkä voinut tähän asti luottaa lapseensa?!
[/quote] 12v ilmoittaa menevänsä kaverin luo eikä äiti tiedä edes kaverin sukunimeä ja se on ihan ok?!!
[/quote]
Kaikille lapsille ei ole suotu täydellistä vanhempaa. Joillekin vanhemmille se ihan oikeasti riittää. Enkä nyt puhu henkilökohtaisesta elämästäni vaan vanhemmuudesta yleensäkin. Joissakin perheissä lapsi voi olla jopa koko viikonlopun poissa, että vanhemmat sitä edes huomaa.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:27"]Kiitos teidosta, että tiedät missä omat lapsesi on. Laita veilä osoite niin lähetän sinulle mitalin.
[/quote] Jaahas. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa...
[/quote]
Yllättävä vastaus...Mäkin tiedän missä minun lapset on. Muita?!
[/quote] Miksi olet noin vihainen?
[/quote]
Vihainen?!
Aloituksen olisi voinut tehdä ilman "oma kehuakin"
Miten 12 vuotias voi olla omilla teillään??
Miten 12-vuotias voi olla omilla teillään?? Veikkaisin, että ap lapsetkin kulkee omia teitää ilman, että vanhemmat menee joka paikkaan perässä. Katoaa niitä lapsia koulumatkoiltakin...
[/quote]Ei se ollut kehumista. On täysin normaalia tietää missä omat lapset liikkuu. Sä ilmeisesti jätät omasi "herran haltuun"? ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:41"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:38"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:35"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:27"]Kiitos teidosta, että tiedät missä omat lapsesi on. Laita veilä osoite niin lähetän sinulle mitalin.
[/quote]
[/quote]
Vihainen?!
Miten 12-vuotias voi olla omilla teillään?? Veikkaisin, että ap lapsetkin kulkee omia teitää ilman, että vanhemmat menee joka paikkaan perässä. Katoaa niitä lapsia koulumatkoiltakin...
[/quote] Taidat olla kadonneen pojan sukua......
[/quote]
Voi pyhä jeesus. Herää nyt jo tähän päivää. Meillä tuolla kasvamassa iso joukko lapsia ja nuoria joilta puuttuu kodin turva ja hoiva. Mitä sinä olet ajatellut tehdä heidän hyväkseen. Hurskastella netissä, kuinka hyvä vanhempi olet?!
"Toiset on luotuja kulkemaan, toiset on liikkeellä luonnostaan ..."
Taitaa pojalla kiertää heimonsa veri suonissaan. Kyllä routa porsaan kotiin ajaa, jos mitään pahaa ei ole tapahtunut. Eikö sen äidin kannattaisi ottaa yhteys kouluun ja kysyä, onko poika siellä vai jossain muuallako.
Pojan ja äidin asia ei parane yhtään siitä, että te mammat kilpailette sillä, miten hyvin tiedätte, missä lapsenne ovat, kun eivät ole kotona. Itse asiassa te ette useinkaan tiedä. Olette sinisilmäisiä, jos aina uskotte, mitä teille kerrotaan. Tuon ikäinen osaa jo arvioida, kannattaako mammalle kertoa kaikki seikkailut vai ei.
Ei vanhemmat tunne kaikkia lasten kavereita ja osa luottaa lapsiinsa. Mikä on hyvö, muuten en tuntisi nyktistä parasta ystävääni. Mä lähdin 16 vuotiaana ensimmäistä kertaa yksin Helsinkiin tapaamaan mua 5 vuotta vanhempaa tyyppiä jonka tunsin vain netin kautta. Tavattiin eräässä tapahtumassa ja loppuaika juteltu netissä. Porukat oli nähneet hänet kampin bussipysäkillä sen tapahtuman jälkeen noin minuutin ajan. Porukoille oli ihan ok et mä lähdin sille reissulle ja käydään yhdessä kattoon keikka. Luottivat siihen, että osaan valita kaverini.
Näin jälkeen päin ajateltunahan toi oli aika hullua, en tuntenut ystävääni silloin ollenkaan ja mitä vaan ois voinut sattua. Nykyisin nähdään aina kun voidaan ja ollaan parhaita ystäviä ja vanhempanikin tuntevat hänet.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:58"]
Poika oli sanonut menevänsä kaverilleen yöksi eikä äiti edes tiedä kuka tämä kaveri on tai missä asuu. Mikä tässä ei nyt täsmää?
[/quote]
No ei ole OK, oma 12v ei todellakaan lähde yksinään mihinkään Jokeri matsiin, eikä varsinkaan fanikatsomoon. Ja pelaa vielä itse jääkiekkoa. Jos oman jengin peleihin menee, niin AINA varmistetaan, kenen pelikaverin vanhempi on hallissa myös samaan aikaan. Ja pidetään yhteyttä puolin ja toisin. Ja yökylät sovin minä ko. lapsen (yleensä) äidin kanssa keskenämme, lapset eivät KOSKAAN keskenään.
Äidille on riittänyt, että lapsi ilmoittaa mihin menee ja se siitä. On ehkä voinut tähän asti luottaa lapseensa?!
[/quote] 12v ilmoittaa menevänsä kaverin luo eikä äiti tiedä edes kaverin sukunimeä ja se on ihan ok?!!
[/quote]
Minä taidan olla todella huono äiti kun en yhtään tiedä lapseni kavereiden sukunimiä tai edes missä asuvat..
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:13"]
[/quote]
[/quote]
Vihainen?!
[/quote]
Voi pyhä jeesus. Herää nyt jo tähän päivää. Meillä tuolla kasvamassa iso joukko lapsia ja nuoria joilta puuttuu kodin turva ja hoiva. Mitä sinä olet ajatellut tehdä heidän hyväkseen. Hurskastella netissä, kuinka hyvä vanhempi olet?!
[/quote] Niin on. Tämän kadonneen pojan lisäksi...
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:36"]Eihän toi näytä romanilta?
[/quote] Ei niin mutta romani se on. Vaatteet hämää. Hänellä ei ole "kansallispukua" päällä.
[/quote]
Näin on. Bollström on sukunimi, joka on pelkästään yhden romanisuvun käytössä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:12"]
Tainnu pojalle tulla Hifk fanien kanssa ongelmia..
[/quote]
Mitä sinä kyrvikki oikein meinaat antamalla linkin, joka johtaa Seitsemän päivää-lehden tilauskuponkiin? Oletko lehtimyyjä vai peräti Seiskan toimittaja?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:34"]
Minä taidan olla todella huono äiti kun en yhtään tiedä lapseni kavereiden sukunimiä tai edes missä asuvat..
[/quote]
Jos nämä muutkin rouvat olisivat rehellisiä itselleen...eivät hekään joka paikkaan mene lastensa perässä tai tiedä/tunne kaikkia lapsen kavereita. Lapset osaavat kyllä puhua heille asiat parhain päin, opivat jo varsin pieninä miten äidille puhutaan. Olen Pekalla(vanhemmat tuntee "parhaana"kaverina, eikä sen enempää kysele) lapsi onkin Kallella.
Minä en tiedä koko aikaa kenen kanssa lapsi menee tai tiedä hänen tekemisiään, eikä tarvikaan, enkä edes haluaisi. Luotan kasvatukseeni, kunnes toisin todistetaan. Ei lasta omisteta kuten lemmikkieläintä.
(Turha muuten huudella, että lapsi olisi heitä jotka räkii, kiroo, ryyppää kioskin nurkilla)
[/quote]
Sitä vartenhan moni sopii asian myös kaverin vanhempien kanssa, jos kyseessä on yöpyminen!
Ps. Mistä tiedät, ettei lapsesi ole se kioskin nurkalla rälläävä pentu, jos itsekin sanot, ettet ole aina hänen menoistaan tietoinen??
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:17"]No varmaan siitä ei ois katoamisilmoitusta, jos vanhemmat tietäis missä se on. Kadonneen määritelmään yleensä sisältyy se ajatus että olinpaikasta ei ole tietoa. Mutta kiva että joku saa pönkitettyä itsetuntoaan jonkun toisen lapsen katoamisilmoituksella.
[/quote] Mitä sä selität!?
[/quote]
Väännetäänpä rautalangasta: heti tämän ketjun alussa ylpeillään sillä että "minä tiedän missä mun 11- ja 13-vuotiaat lapset menee". Ja se on oleellista tähän tapaukseen liittyen koska? Ei kai se jumalauta olis kadonnut jos tiedettäis missä se on.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:02"]
Mistä te luulette tulevan noiden lapsijuoppojen, jotka seilaa kaupungilla ympäri päissään. Kyllä se on todellista elämää, että osa vanhemmista "luottaa" ala-asteikäisiin lapsiinsa.
[/quote]
Korjaisin luottaa sanan välittämisellä. Neljäsosa suomalaisvanhemmista ei välitä lapsistaan.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:17"]No varmaan siitä ei ois katoamisilmoitusta, jos vanhemmat tietäis missä se on. Kadonneen määritelmään yleensä sisältyy se ajatus että olinpaikasta ei ole tietoa. Mutta kiva että joku saa pönkitettyä itsetuntoaan jonkun toisen lapsen katoamisilmoituksella.
[/quote]
Väännetäänpä rautalangasta: heti tämän ketjun alussa ylpeillään sillä että "minä tiedän missä mun 11- ja 13-vuotiaat lapset menee". Ja se on oleellista tähän tapaukseen liittyen koska? Ei kai se jumalauta olis kadonnut jos tiedettäis missä se on.
[/quote]
Nyt mölöt. Kukaan EI tullut rehvastelemaan omalla vanhemmuudellaan, vaan ihmettelemään elävien esimerkkien kautta toisten välinpitämättömyyttä, jolla voi olla tällaiset seuraukset ja pahemmatkin. Ja itsehän sen sanoit: ei lapsi tämänkaltaisessa tapauksessa noin vain katoa, jos hänen tekemisistään pyritään pysymään kartalla!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:18"]
[/quote]
[/quote] Väännetäänpä ratakiskosta: Se on oleellista koska vanhempien tulisi todellakin tietää missä lapsi on eikä pääsisi tuosta vaan katoamaan! Ymmärrätkö??
Ja kyllä todellakin olen ylpeä siitä että tiedän missä ja kenen seurassa lapseni aikaa viettävät! ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:34"]
[/quote]
Jos nämä muutkin rouvat olisivat rehellisiä itselleen...eivät hekään joka paikkaan mene lastensa perässä tai tiedä/tunne kaikkia lapsen kavereita. Lapset osaavat kyllä puhua heille asiat parhain päin, opivat jo varsin pieninä miten äidille puhutaan. Olen Pekalla(vanhemmat tuntee "parhaana"kaverina, eikä sen enempää kysele) lapsi onkin Kallella.
Minä en tiedä koko aikaa kenen kanssa lapsi menee tai tiedä hänen tekemisiään, eikä tarvikaan, enkä edes haluaisi. Luotan kasvatukseeni, kunnes toisin todistetaan. Ei lasta omisteta kuten lemmikkieläintä.
(Turha muuten huudella, että lapsi olisi heitä jotka räkii, kiroo, ryyppää kioskin nurkilla)
[/quote]
Sitä vartenhan moni sopii asian myös kaverin vanhempien kanssa, jos kyseessä on yöpyminen!
Ps. Mistä tiedät, ettei lapsesi ole se kioskin nurkalla rälläävä pentu, jos itsekin sanot, ettet ole aina hänen menoistaan tietoinen??
[/quote]
Kuten sanoin luotan kasvatukseeni kunnes toisin todistetaan.
Voitko sinä olla varma lasten kaverin vanhempien rehellisyydestä. Olen itsekin sopinut yökyläilystä vanhemman kanssa, mutta vanhempi on jättänyt kertomatta eivät olekaan itse kotona tai, että heillä onkin alkoholihuuruiset vappubileet tai, että heidän perheen iskä tarjookin saunan jälkeen oluet...
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:34"]
[/quote]
Jokainen tavallaan. Minä kyllä tiedän oman 12v pojan kaverin sukunimen ja tunnen vanhemmatkin, joiden luo menee yöksi.
Samoin toisinpäin. En todellakaan ota meille yöksi jotain uppo-outoa poikaa, jonka sukunimeä en edes tiedä.
Mutta kuten sanoin, jokainen tekee tavallaan. Mutta itse kokisin outona, jos meillä olisi yötä tänä viikonloppuna joku Ville ja ens viikonloppuna joku Matti ja sitten joku Yrjö.
[/quote]
Meillä on sosiaalisesti erittäin lahjakaspoika, jolla on todella laaja kaveripiiri ja hän on kuin kotonaan piirissä kun piirissä niin sen kaveripiirin hallinta ei ole niin helppoa.
Meillä on myös laaja pihapiiri ja meille mahtuu kaveri, jos toinenkin ja me miehen kanssa kysellään, että onko kotiin ilmoitettu, meidän numeron saa antaa jne...mutta valitettavan monen suusta vaan kuulee, että ei niitä kiinnosta, ei ne oo edes kotona.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:25"]
Miten 12 vuotias voi olla omilla teillään?? Me ainakin tiedetään tasan tarkkaan missä meidän 11 ja 13v lapset liikkuu!
[/quote]
voitko laittaa suoran linkin saatan tuntea lapsen
JESSE ON LÖYTYNYT JA KOTONA!!
KIITOS KAIKILLE AUTTAJILLE!!
[/quote]
[/quote]
Vihainen?!