FB:ssä kiertää kadonneen 12v romanipojan kuva
Miten 12 vuotias voi olla omilla teillään?? Me ainakin tiedetään tasan tarkkaan missä meidän 11 ja 13v lapset liikkuu!
Helsingin Jokerit sivuilta löytyy se kuva....
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 16:31"]Hyvä että poika löytyi!
Nyt jokainen tässä keskustelussa tuntemattomien kasvatustapoja arvostellut voisi mennä itseensä ja miettiä, tuliko itse yhtään paremmaksi vieraita haukkumalla.
[/quote] En ole haukkunut ketään. Minä en ainakaan koe tarvetta "mennä itseeni" eikä varmaan kukaan lapsistaan huolehtiva.
Hyvä että poika löytyi. Lastensuojeluilmoitus olisi nyt paikallaan. ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:34"]
Minä taidan olla todella huono äiti kun en yhtään tiedä lapseni kavereiden sukunimiä tai edes missä asuvat..
[/quote]
Jos nämä muutkin rouvat olisivat rehellisiä itselleen...eivät hekään joka paikkaan mene lastensa perässä tai tiedä/tunne kaikkia lapsen kavereita. Lapset osaavat kyllä puhua heille asiat parhain päin, opivat jo varsin pieninä miten äidille puhutaan. Olen Pekalla(vanhemmat tuntee "parhaana"kaverina, eikä sen enempää kysele) lapsi onkin Kallella.
Minä en tiedä koko aikaa kenen kanssa lapsi menee tai tiedä hänen tekemisiään, eikä tarvikaan, enkä edes haluaisi. Luotan kasvatukseeni, kunnes toisin todistetaan. Ei lasta omisteta kuten lemmikkieläintä.
(Turha muuten huudella, että lapsi olisi heitä jotka räkii, kiroo, ryyppää kioskin nurkilla)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:34"]
Minä taidan olla todella huono äiti kun en yhtään tiedä lapseni kavereiden sukunimiä tai edes missä asuvat..
[/quote]
Jos nämä muutkin rouvat olisivat rehellisiä itselleen...eivät hekään joka paikkaan mene lastensa perässä tai tiedä/tunne kaikkia lapsen kavereita. Lapset osaavat kyllä puhua heille asiat parhain päin, opivat jo varsin pieninä miten äidille puhutaan. Olen Pekalla(vanhemmat tuntee "parhaana"kaverina, eikä sen enempää kysele) lapsi onkin Kallella.
Minä en tiedä koko aikaa kenen kanssa lapsi menee tai tiedä hänen tekemisiään, eikä tarvikaan, enkä edes haluaisi. Luotan kasvatukseeni, kunnes toisin todistetaan. Ei lasta omisteta kuten lemmikkieläintä.
(Turha muuten huudella, että lapsi olisi heitä jotka räkii, kiroo, ryyppää kioskin nurkilla)
[/quote] Toistan: Kyseessä on 12 vuotias lapsi joka lähti yökylään lauantaina kaverille jota äiti ei tunne. Järkyttävää että se on sun mielestä ihan ok!
Riippuu kasvatuksesta. Jotkut 12-vuotiaat ovat niin kypsiä, että vanhemmat voivat heihin luottaa.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 12:27"]
Kiitos teidosta, että tiedät missä omat lapsesi on. Laita veilä osoite niin lähetän sinulle mitalin.
[/quote]
Se on sitä nykyajan vanhemmuutta, että ei tiedetä, missä 12 vuotiaat on, eikä välitetäkään.
Ja onhan se vähän vanhanaikaista tietääkään. Kyllä 12 vuotiaan pitää elää jo omaa elämää ja itsenäistyä, eikä olla peräkammarin poika. Muuten ei vanhemmat saa raskaan työpäivän jälkeen nollata tilannetta viinilasin ääressä, jos nuorista pitäisi koko ajan pitää huolta
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:54"]Riippuu kasvatuksesta. Jotkut 12-vuotiaat ovat niin kypsiä, että vanhemmat voivat heihin luottaa.
[/quote] Ala-aste ikäinen saa hengata omilla teillään vaikka yön yli koska vanhemmat luottaa häneen???
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:34"]
[/quote]
Jokainen tavallaan. Minä kyllä tiedän oman 12v pojan kaverin sukunimen ja tunnen vanhemmatkin, joiden luo menee yöksi.
Samoin toisinpäin. En todellakaan ota meille yöksi jotain uppo-outoa poikaa, jonka sukunimeä en edes tiedä.
Mutta kuten sanoin, jokainen tekee tavallaan. Mutta itse kokisin outona, jos meillä olisi yötä tänä viikonloppuna joku Ville ja ens viikonloppuna joku Matti ja sitten joku Yrjö.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:34"]
[/quote]
[/quote] Toistan: Kyseessä on 12 vuotias lapsi joka lähti yökylään lauantaina kaverille jota äiti ei tunne. Järkyttävää että se on sun mielestä ihan ok!
[/quote]
Se ihan oikeassa elämässä on yllättävän normaalia. Usko tai älä
Nyt on Helsingissä hiihtoloma, joten koulussa ei ainakaan ole.
Järkyttävää tuolla keskustelussa oli, että osa ei halua auttaa ilmoitusta jakamalla, koska kadonnut poika kannattaa "väärää joukkuetta". Eikä toivota hänen löytymistään :( Profiloituu niin jääkiekkoon...
Mistä te luulette tulevan noiden lapsijuoppojen, jotka seilaa kaupungilla ympäri päissään. Kyllä se on todellista elämää, että osa vanhemmista "luottaa" ala-asteikäisiin lapsiinsa.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:53"]
[/quote]
[/quote]
Se ihan oikeassa elämässä on yllättävän normaalia. Usko tai älä
[/quote] Niin aivan varmasti eräissä kulttuureissa. En epäile hetkeäkään!
en nyt lukenut koko keskustelua,mutta tasan tiedän mihin 16v poikani menee yöksi (varmistan sen kaverin vanhemmilta),saati sitten 12vuotias!
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:09"]
en nyt lukenut koko keskustelua,mutta tasan tiedän mihin 16v poikani menee yöksi (varmistan sen kaverin vanhemmilta),saati sitten 12vuotias!
[/quote]
Hei haloo, miten se 16 vuotias pääsee naimaan, jos kyttäät koko ajan
No varmaan siitä ei ois katoamisilmoitusta, jos vanhemmat tietäis missä se on. Kadonneen määritelmään yleensä sisältyy se ajatus että olinpaikasta ei ole tietoa. Mutta kiva että joku saa pönkitettyä itsetuntoaan jonkun toisen lapsen katoamisilmoituksella.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:17"]No varmaan siitä ei ois katoamisilmoitusta, jos vanhemmat tietäis missä se on. Kadonneen määritelmään yleensä sisältyy se ajatus että olinpaikasta ei ole tietoa. Mutta kiva että joku saa pönkitettyä itsetuntoaan jonkun toisen lapsen katoamisilmoituksella.
[/quote] Mitä sä selität!?
Hyvä että poika löytyi!
Nyt jokainen tässä keskustelussa tuntemattomien kasvatustapoja arvostellut voisi mennä itseensä ja miettiä, tuliko itse yhtään paremmaksi vieraita haukkumalla.