Saako eskarilaisen pojan viedä naisten puolelle uimahallissa?
Täytti juuri 7, mutta aloittaa koulun siis syksyllä. Isä on koko talviloman sairaana ja kelit nyt on mitä on eli ulkonakaan ei ole oikein tekemistä. Tekisi mieli edes uimaan viedä. Yksinään miesten puolella ei pärjää.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:12"]
7 eikä pärjää? kasvanut umpiossa, yliholhoavan äidin kanssa? no,ui sitten aiuisena.
[/quote]
Minkähän takia eskarilaisen pitäisi pärjätä yksin omalla puolellaan?
Joissakin uimahalleissa on perhehuoneita. Niitä voidaan sitten rakentaa enemän, että eskarilaisetkin pääsee uimaan.
Oliko treen uimahalleissa yleisohjeena kouluikä eli ekaluokkalainen yksin miesten puolelle. Näin muistaisin.
Eskarilaiset on naisten puolella kun menevät eskarissa uimaan. Joten saa, raja menee kouluiässä. Ekaluokkalaisen pitäis jo osata itse hommat.
Meidän 8v tyttö käy ainakin isänsä kanssa miestenpuolella. Kuten myös tytön kaverikin isänsä kanssa.
Ongelmana tuskin on se, etteikö eskari-ikäinen osaisi pukeutua, käydä suihkussa ja saunassa. Monessa uimahallissa vain ne koppien lukot ovat TODELLA kinkkisiä jopa aikuiselle. Vieraassa uimahallissa myös voi olla vähän hukassa - missä on suihku ja missä sauna, mistä mennään allasosastolle yms. Ja kyllä, 9-vuotiaskin on ollut mukanani naisten puolella juuri näistä em. syistä. Kovin mielellään ei kyllä tule, mutta välillä on ollut pakko.
Just oli 8-vuotiaan kanssa puhetta alastomuudesta. Sanoi, että olisi tosi noloa, jos joku luokkakaveri (poika) tulisi naisten puolelle saunaan, kun pitää olla edessä alasti.
itse suhtaudun alastomuuteen hyvin avoimesti ( nytkin olen kotona alasti). Tyttö itse halunnut aina pitää ainakin alushousut jalassa.
Eskarilainen muelestäni voi vielä tulla, samoin tytöstä
Olen yh ja pojan 6v kanssa käyty naisten puolella enkä edes ole tätä miettinyt. Ikinä ei yksin pärjäisi/uskaltaisi. Tsin uimakoulun lisäksi ei ole montaa kertaa uimahallissa käynyt.
Kai se on pakko jatkossa hankkia joku yksityisaika hallilta. Köyhät kyykkyyn!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 22:25"]
Ongelmana tuskin on se, etteikö eskari-ikäinen osaisi pukeutua, käydä suihkussa ja saunassa. Monessa uimahallissa vain ne koppien lukot ovat TODELLA kinkkisiä jopa aikuiselle. Vieraassa uimahallissa myös voi olla vähän hukassa - missä on suihku ja missä sauna, mistä mennään allasosastolle yms. Ja kyllä, 9-vuotiaskin on ollut mukanani naisten puolella juuri näistä em. syistä. Kovin mielellään ei kyllä tule, mutta välillä on ollut pakko.
[/quote]
Mulle tuli mieleen, että mitäs, jos esim. 9-vuotias olis kovin epävarma pärjäämisestään, mutta uimahallin säännöt tai äiti määräisi, että yksin on mentävä, eikä poikaa kuuluisikaan. Hätääntyisittekö? Vai menisittekö kyselemään joltain valvojalta tai joltain satunnaiselta mieheltä, että näkyykö siellä sellaista eksyneen näköistä poikaa?
Hankala juttu minusta, jos kyseessä on sellainen lapsi, joka muutenkin aina eksyilee ja haahuilee tai ei tunne kelloa (ei osaisi esim. ajatella, mikä on 5-10 min, että silloin tavataan kahvion puolella).
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 20:12"]
7 eikä pärjää? kasvanut umpiossa, yliholhoavan äidin kanssa? no,ui sitten aiuisena.
[/quote]
On lievästi autistinen. Kivaa iltaa vaan sullekin. ap
[/quote]
kannattaa jättää olennaisia kertomatta että pääsee vittuilemaan. iltani on nyt pilalla kun rakensit tuollaisen ansan. nyt on paha mieli. kiitos.