G: Onko täällä joku hyväksynyt lopulta ikuisen lihavuutensa? Mä en laihdu ikinä, n. 40kg ylipainoa.
Joskus ollut normaalipainoinen, mutta se vaati säännöllistä oksentelua ja askin tupakkaa päivässä.
Nyt kolme vuotta yrittänyt laihduttaa mutta kuitenki paino sen 98kg.
Ei enää jaksa yrittää.
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi käsittää miten ihmiset ei löydä kuria itse itsestään. Herkut pois ja aerobista liikuntaa joka päivälle. Ajattelet sen mielessäsi vaikka kuin se olisi kiinalaisen armeijan kuri ja sinä itse olet itsesi kouluttaja. Et yksinkertaisesti anna tuumaakaan periksi, vaikka mikä olisi. Tunti juostaan päivittäin vaikka ulkona sataisi teräviä piikkejä tai napalmia. Herkkuja ei vain syödä, niitä ei siinä "armeijassa" ole tarjolla. Syöt suunnitellusti ja vain siinä pysyt. Nälkä? Annat olla... ei siellä kiinan armeijassakaan voi kapteenille voivotella, että kun jäi nälkä. Sitten se jäi, deal with it... näin sanot omalle kehollesi ja mielellesi.
Liha tottelee kuria - ne sanovat. Ja niin siinä käy. Kohta päivittäinen liikunta vain alkaa sujumaan ilman tuskaa. Kohta ei jää nälkä, vaikkei syö toista lämmintä ateriaa päivän aikana. Se on rääkkiä alokas aikana, mutta sen jälkeen susta kuoriutuu kunnon sissi. Kroppa alkaa muuttaa muotoaan. Rasva vain katoaa ja lihasta tulee vahingossakin, vaikket edes yritä. Solakoidut, hoikistut ja vanhat vaatteetkin oikein sujahtavat päälle. Pelikuva antaa lisää tahdonvoimaa ja super-boostia tulee, kun ihmiset ympärilläsi alkavat kehua hoikistunutta ulkonäköäsi.
Ja mikä tärkeintä: aina ja kaikilla tulee repsahduksia. Niistä ei vain luovuteta. Ei. Sen jälkeen kun on mennyt mokaamaan ja syömään suklaakakkua karkeilla kaverin synttäreillä, niin se oma sisäinen vääpeli huutaa rääkyy kurjan kropan treenaamaan kahta kauheammin. Vääpeli kostaa juoksuttamalla kehoa seuraavana päivänä 2 tuntia ja nipistämällä välipalalta pähkinätkin pois. Kroppa voi siinä kärvistellä ja itkeä, mutta oppiipahan olemaan seuraavalla kerralla - sanoo se sisäinen vääpeli.
Niinpä, minulla ei ole kuria itselle. Kävelen päivittäin 6km, mutta syön liikaa hyvää, koska siitä tulee hyvä olo. Elämä on muuten tosi surullista ja inhottavaa.
Ap
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka ylläpidät tuota painoa sitten? vaatii paljon ruokaa
Laskin kalorit päivälle viime viikolla 2400 kaloria tuli. Ja kävelen 6km päivä.
Olen 161cm pitkä, joskus nuorena saanut painoa pois normaalipainon sisällä, kun söin 1000-1200 kaloria päivä ja tunnin juoksulenkki 5x vko.161cm ja syöt 2400 kaloria per päivä??? Jessus, ei ihmekään että olet noin ylipainoinen! Vertailuksi olen itse 177cm pitkä ja päivittäinen kulutukseni on vain n. 1700-1800 kaloria.
Mitä lyhyempi olet sen vähemmän kroppasi kuluttaa. 1000-1200 on ehkä liian vähän, mutta sinun pitäisi reippaasti vähentää syömisiäsi jos oikeasti haluat laihtua. Kokeile alkuun ~1500 kcal päivässä.
Ja kaikki, ihan kaikki, voi laihtua. Siihen tarvitaan vain kalorivaje. Ihan fysiikan lakien mukaan.
Ja juuri tässä on se syy, miksi laihdutus epäonnistuu niin monella. Kun vetää 2400kcal päivässä ja tiputtaa sen yks kaks tuhannella kalorilla, se on paljon ruokaa se ja sillä hinnalla saat nälkäkiukun, joka kostautuu ennemmin tai myöhemmin. Pitäisi tiputtaa kalorit paljon maltillisemmin, ihan vaikka ensimmäinen viikko 2200 kalorilla ja loppukuusta 2000:lla tai miksei vieläkin maltillisemmin. Näin uudet ruokailutavat, eli vähempi syöminen riittää täyttämään venyneen vatsalaukun ja sitä mukaa vatsalaukkukin pienenee, tulevat hiljakseen osaksi arkea ja ovat helpompi omaksua kuin se, että ennen mäkkisapuskaa aamusta iltaan vetänyt syökin vain omenan päivässä.
Tkl22 kirjoitti:
Usein syy paljastuu, jos REHELLISESTI kirjoittaa ylös kaiken syömänsä ja juomansa parin viikon ajalta, yhden päivän esimerkiksi ei kerro vielä mitään. Ihmisillä on taipumus kaunistella asioita itsellekin, saati sitten muille.
Itse huomasin saavani yllättävän paljon energiaa juomista (täysmehua aamulla pari lasia, kesällä yksi tai kaksi kaljaa iltaisin jne..)
Onnea itsensä hyväksyntään oli kokoa sitten mitä tahansa.
Joo minä 4 päivänä viikossa ahmin, eräs ilta sokerin himoissani tein murotaikinaa herkuksi. Tuo 2400 kalorin päivä on hyvä päivä, silloin ku en syö iltapalaa tai mitään välipalaa.
Ap
Olen 163 cm pitkä. Lepokulutukseni on 1400kcal. Eli liikkumattomana kaikki tuon määrän yli syöty lihottaisi. Juoksen ja liikun kuitenkin niin paljon, että voin syödä 2000 kcal.
Ahmiminen kannattaa kohdistaa kevyisiin mutta paljon tilaa vieviin ruoka-aineisiin, esim. pikapuurot tai itselläni kattilapopparit. Jos tän lisäksi käy kaupassa joka päivä, niin syöpöttely ei äidy katastrofiksi ikinä. Itsetuntemus auttaa 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta laihduttaminen, sillä tuollainen on rankkaa pidemmän päälle. Ota sen sijaan tavoitteeksi, ettei paino nousisi enää. Tee valintoja sen mukaan eli kaupassa valitset sen tuotteen, mikä ei lihota.
Kommentoin tätä ahmimishäiriöisenä. Niitä hienoja, tervellisiä, hyviä ja oikeita valintoja voi tehdä kaupassa. Käytäntö on jotain ihan muuta. Tulee kotiin ja syö kaiken sen, mitä sieltä kaupasta on tuonut, vaikka suunnitelmien mukaan niiden ruokien olisi tullut muutamaksi päiväksi riittää. Mukaan ei tietenkään ole tarttunut kymmentä kiloa jäävuorisalaattia, joka itsessään pitäisi kalorit 1300:ssa. On tullut salaattia, juustoa, pähkinöitä, avocadoa, lohta ja muuta terveellistä. Mieli on tässä vaiheessa hyvä. Menee aikaa se pari tuntia ja kauppareissu on vain muisto mielessä, samoin kuin ne tuotteet, jotka sieltä mukanaan toi. Omatunto on huono ja seuraavat päivät syödään varastoista, mitä siellä on. Usein sieltä varastosta löytyy makaronia, riisiä ja muuta säilyvää, semmoista mikä on juuri tätä tilannetta varten sinne jätetty ja ostettu.
Ahmimishäirötä tulee lähestyä jollain muulla tapaa. Sitä mikä se tapa on, en tiedä.
Tää on niin tuttua!
Ap
En hyväksy. 70 kg on hälytysraja, jos se ylittyy aloitan ehdottomasti kurinpalautuksen liikuntaan ja ruokavalioon. Kolme kertaa elämäni aikana olen tästä skarpannut 10 kiloa pois. Nyt kesän jälkeen vaaka näytty juurikin 70 kg , hitaasti mutta varmasti paino on jälleen 65 kg, parin kilon päästä mormaalista ( N 60)
Vierailija kirjoitti:
Ahmiminen kannattaa kohdistaa kevyisiin mutta paljon tilaa vieviin ruoka-aineisiin, esim. pikapuurot tai itselläni kattilapopparit. Jos tän lisäksi käy kaupassa joka päivä, niin syöpöttely ei äidy katastrofiksi ikinä. Itsetuntemus auttaa 😊
No ei olisi lihavia, jos ahmimishimo sammuisi salaatilla :"D
Mulla sama. Lihavuus istutettiin minuun jo lapsena. Pula-ajan eläneet vanhemmat halusivat ettei heidän lapsensa nälkää näe. Ja minähän söin. Koko aikuisikä on ollut yhtä helvetin taistelua ja kohtuuden opettelua huonoin tuloksin. Ensi vuonna täytän 40v. Mua ei enää yhtään kiinnosta mikään painonvartiointi, kalorien kyttääminen, lautasmalli, suositukset ja mitä näitä nyt on. Ennen tuntui pahalta ihmisten ilkeät kommentit ja toisaalta hyväntahtoiset neuvot. Nykyään ei tunnu enää missään, kaikki on jo kuultu. Itseasiassa, jos joku tulee jotain naljailemaan otan vielä lisää syötävää ihan vaan koska mä voin ja siitä ilkeä ihminen pöyristyy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 161cm pitkä, joskus nuorena saanut painoa pois normaalipainon sisällä, kun söin 1000-1200 kaloria päivä ja tunnin juoksulenkki 5x vko.
Laskitko "välipalat" mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 161cm pitkä, joskus nuorena saanut painoa pois normaalipainon sisällä, kun söin 1000-1200 kaloria päivä ja tunnin juoksulenkki 5x vko.
Oho, itse olen 192 cm pitkä mies ja punttaan 3 kertaa viikossa. Mutta koska olen toimistotyöntekijä, niin syön kaloreita vain 1 500 per päivä. Enempää en tarvitse. Paino 85 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 161cm pitkä, joskus nuorena saanut painoa pois normaalipainon sisällä, kun söin 1000-1200 kaloria päivä ja tunnin juoksulenkki 5x vko.Tämä siis hyvänä päivänä, kun ei tee mieli ahmia.
Ap
Vastaus tuli...
Vierailija kirjoitti:
Mä en voi käsittää miten ihmiset ei löydä kuria itse itsestään. Herkut pois ja aerobista liikuntaa joka päivälle. Ajattelet sen mielessäsi vaikka kuin se olisi kiinalaisen armeijan kuri ja sinä itse olet itsesi kouluttaja. Et yksinkertaisesti anna tuumaakaan periksi, vaikka mikä olisi. Tunti juostaan päivittäin vaikka ulkona sataisi teräviä piikkejä tai napalmia. Herkkuja ei vain syödä, niitä ei siinä "armeijassa" ole tarjolla. Syöt suunnitellusti ja vain siinä pysyt. Nälkä? Annat olla... ei siellä kiinan armeijassakaan voi kapteenille voivotella, että kun jäi nälkä. Sitten se jäi, deal with it... näin sanot omalle kehollesi ja mielellesi.
Liha tottelee kuria - ne sanovat. Ja niin siinä käy. Kohta päivittäinen liikunta vain alkaa sujumaan ilman tuskaa. Kohta ei jää nälkä, vaikkei syö toista lämmintä ateriaa päivän aikana. Se on rääkkiä alokas aikana, mutta sen jälkeen susta kuoriutuu kunnon sissi. Kroppa alkaa muuttaa muotoaan. Rasva vain katoaa ja lihasta tulee vahingossakin, vaikket edes yritä. Solakoidut, hoikistut ja vanhat vaatteetkin oikein sujahtavat päälle. Pelikuva antaa lisää tahdonvoimaa ja super-boostia tulee, kun ihmiset ympärilläsi alkavat kehua hoikistunutta ulkonäköäsi.
Ja mikä tärkeintä: aina ja kaikilla tulee repsahduksia. Niistä ei vain luovuteta. Ei. Sen jälkeen kun on mennyt mokaamaan ja syömään suklaakakkua karkeilla kaverin synttäreillä, niin se oma sisäinen vääpeli huutaa rääkyy kurjan kropan treenaamaan kahta kauheammin. Vääpeli kostaa juoksuttamalla kehoa seuraavana päivänä 2 tuntia ja nipistämällä välipalalta pähkinätkin pois. Kroppa voi siinä kärvistellä ja itkeä, mutta oppiipahan olemaan seuraavalla kerralla - sanoo se sisäinen vääpeli.
Ai saatana kun nauroin tälle Kiinan armeijalle!
Just näin Ap, löysät pois.
Eikö kukaan ymmärrä aloituksen pointtia.. Toinen kysyy miten hyväksyä itsensä jotta olo olisi hyvä, ei kai koko elämää tarvi itseään inhota vaikka pulska onkin ja kaikki ihan innoissaan antaa laihdutus neuvoja, vai tajusin väärin ap? Tarkoitus oli löytää rakkaus itseään kohtaan ja vastauksien perusteella se löytyy tyylillä syömällä vähemmän pullaa (voipi olla että se löytyy sitten kun on ihan ok syödä välilla pullaa ilman syyllisyyttä).
2400 kaloria päivässä on IHAN LIIKAA kenelle tahansa naiselle, ellei ole samaan aikaan pitkä JA todella urheilullinen!
Ja koska olet lyhyt niin tuosta luvusta pitäisi poistaa ainakin tuhat kaloria jotta pääset normaalipainoon!
Toki olet ylensyönyt vuosikausia, joten olisi liian vaikeaa yhtäkkiä ruveta syömään 1400 kaloria päivässä, koska vatsalaukkusi on venynyt ja kylläisyydensäätelysi on päin persettä. Aloita hiljakseen, ensimmäinen kuukausi syö 2100-2200 kcal päivässä, seuraavana kuukautena 1900-2000, jne.
Valitse vähäkalorisia ruokia, kuten vihanneksia, joita voi syödä kaksin käsin vatsan täyteen, niin olo tuntuu kylläiseltä mutta kalorit jäävät vähemmälle. Pikkuhiljaa lisäät kasvisten osuutta ruokavaliossasi.
Ja tärkein ja helpoin muutos: lopeta kalorien juominen! Juo tästä lähtien vain nollakalorisia juomia, eli vettä, teetä ja mustaa kahvia. Heitä pois kaikki tuoremehut, limut, ja alkoholijuomat äläkä enää osta niitä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
2400 kaloria päivässä on IHAN LIIKAA kenelle tahansa naiselle, ellei ole samaan aikaan pitkä JA todella urheilullinen!
Ja koska olet lyhyt niin tuosta luvusta pitäisi poistaa ainakin tuhat kaloria jotta pääset normaalipainoon!
Toki olet ylensyönyt vuosikausia, joten olisi liian vaikeaa yhtäkkiä ruveta syömään 1400 kaloria päivässä, koska vatsalaukkusi on venynyt ja kylläisyydensäätelysi on päin persettä. Aloita hiljakseen, ensimmäinen kuukausi syö 2100-2200 kcal päivässä, seuraavana kuukautena 1900-2000, jne.
Valitse vähäkalorisia ruokia, kuten vihanneksia, joita voi syödä kaksin käsin vatsan täyteen, niin olo tuntuu kylläiseltä mutta kalorit jäävät vähemmälle. Pikkuhiljaa lisäät kasvisten osuutta ruokavaliossasi.
Ja tärkein ja helpoin muutos: lopeta kalorien juominen! Juo tästä lähtien vain nollakalorisia juomia, eli vettä, teetä ja mustaa kahvia. Heitä pois kaikki tuoremehut, limut, ja alkoholijuomat äläkä enää osta niitä koskaan.
Tiedetään, ei vaan ole mitään motivaatiota noudattaa pitempään.
Jos joku lupaisi, että saa vuoden päästä marraskuussa miljoona euroa, kun laihdut siihen mennessä normaalipainoon, niin tottakai onnistuisi!
Nyt se laihdutus kestää 2- 4 päivää tai 6h. Kun ei motivaatio pysy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan ymmärrä aloituksen pointtia.. Toinen kysyy miten hyväksyä itsensä jotta olo olisi hyvä, ei kai koko elämää tarvi itseään inhota vaikka pulska onkin ja kaikki ihan innoissaan antaa laihdutus neuvoja, vai tajusin väärin ap? Tarkoitus oli löytää rakkaus itseään kohtaan ja vastauksien perusteella se löytyy tyylillä syömällä vähemmän pullaa (voipi olla että se löytyy sitten kun on ihan ok syödä välilla pullaa ilman syyllisyyttä).
Joo tämän piti olla kysely niille, jotka ovat hyväksyneet sen, että ylipainoa on nyt ja aina :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet kyllä aika lyhyt eli ellei sun työsi ole tosi aktiivista, niin ei tuo kävely riitä polttamaan 2400 kaloria.
Vierailija kirjoitti:
Juuri luin ns höttöhiilareiden vaikutuksesta immuunijärjestelmään. Oletko jättänyt pois makaronit, perunan, viljatuotteet, sokerin ja kaikki sokeria sisältävät tuotteet? Puhun sokereissa myös hyvin makeista hedelmistä. Tietenkin tämä ruokavalio tarkoittaa myös tutkimista jo ostovaiheessa, että mitä kaikkea tuote sisältää. Eli mahdollisimman prosessoimatonta ruokaa. Aloita niillä ja saatat jo muutaman viikon kuluessa huomata eron.
Mä olen tänään ehtinyt syödä jo banaanin, kaksi kiiviä, taateleita, pähkinöitä, linssisoppaa ja pari palaa tummaa suklaata. Toi hedelmien poisjättö on kyllä ihan höpöhöpöä, mutta nykyään taitaa olla trendikästä pitää jotain banaania epäterveellisenä ja pekonia täysipainoisena ruokana. Ymmärrän, ettei pullaa tai valkoista paahtoleipää kannata syödä, koska niissä ei ole vitamiineja tai muuta, mutta hedelmä- ja täysjyväpelko on kyllä jo aika naurettavaa.
Usein syy paljastuu, jos REHELLISESTI kirjoittaa ylös kaiken syömänsä ja juomansa parin viikon ajalta, yhden päivän esimerkiksi ei kerro vielä mitään. Ihmisillä on taipumus kaunistella asioita itsellekin, saati sitten muille.
Itse huomasin saavani yllättävän paljon energiaa juomista (täysmehua aamulla pari lasia, kesällä yksi tai kaksi kaljaa iltaisin jne..)
Onnea itsensä hyväksyntään oli kokoa sitten mitä tahansa.