Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä on nyt velkaa?

Vierailija
02.11.2020 |

Itselläni 25 000 euroa. Tosin vakuutena hyvä omakotitalo, uudehko auto, ja jonkun verran metsää.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70k€ kahdessa sijoitusasunnossa, maksavat itse itseään pois. Oma asunto velaton.

Tarkemmin sanoen vuokralaisesi, jotka saavat tukea maksuun valtiolta.

Eli me muut veronmaksajat.

Vierailija
42/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 140k€ asuntolainaa. Kun lapset muuttavat kotoa ja vaihdan pienempään sekä halvempaan. Oletettavasti saan tuon vaihdon yhteydessä kuoletettua loppulainani pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän alle 150 000 euroa. Tuossa on mukana yksi sijoitusasunto.

Vierailija
44/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70k€ kahdessa sijoitusasunnossa, maksavat itse itseään pois. Oma asunto velaton.

Tarkemmin sanoen vuokralaisesi, jotka saavat tukea maksuun valtiolta.

Eli me muut veronmaksajat.

Hyvinpä sinä muiden maksutietoja tiedät. Tuolla logiikalla kaikkien kannattaisi asua vuokralla kun ei tarvitsisi itse maksaa kaikkea. Todellisessa elämässä kaikki eivät saa asumistukea, esimerkiksi minä en ole saanut aikanani ja siskoni ei ole edes hakenut.

Vierailija
45/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainaa jäljellä n. 80.000 euroa. Perinteisellä suomalaisella mentaliteetilla ajattelen usein, että pitäisi maksaa se mahdollisimman nopeasti pois, mutta sitten taas alan miettiä, että miksi. Elämä on tässä ja nyt ja on kiva vähän elääkin välillä. Lyhennänkin lainaa aika maltillisesti ja tätä vauhtia kestää vielä 12 vuotta, ennen kuin se on maksettu. Säästän samaan aikaan rahastoihin, joiden tuotto on huomattavasti parempi kuin mitä lainasta joutuu tällä hetkellä maksamaan korkoa. Jos tilanne olisi toinen, silloin varmaan maksaisin lainan nopeammin pois. 

Itse laskin, että maksan korkoja ja kuluja noin 25 000 euroa normaalilla lainanlyhennystahdilla (siis tästä siihen kun lainat on maksettu, en ole laskenut paljon noihin on tähän mennessä mennyt) ja tämä mielessäni haluan ehdottomasti maksaa lainan nopeammin pois. Perintöä odotellessa aion maksaa kaikki lainat veke enkä jatkossa rahoita enää pankkien toimintaa.

Vierailija
46/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 yhteensä. Siihen sisältyy opintolaina (osa jo maksettu), joustoluotto ja luottokortti.

Vierailija
47/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

328 000 €. Ostin juuri yksin asunnon pääkaupunkiseudulta.

t. neljän lapsen yh

Millaiset tulot/vakuudet pitää olla että saa noin ison lainan yksin?

Vierailija
48/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse laskin, että maksan korkoja ja kuluja noin 25 000 euroa normaalilla lainanlyhennystahdilla (siis tästä siihen kun lainat on maksettu, en ole laskenut paljon noihin on tähän mennessä mennyt) ja tämä mielessäni haluan ehdottomasti maksaa lainan nopeammin pois. Perintöä odotellessa aion maksaa kaikki lainat veke enkä jatkossa rahoita enää pankkien toimintaa.

Asuntolainan korko kuluineen alle 1% vuodessa. Sijoittamalla saan yli tuon. Miksi maksaisi lainaani nopeammin pois, kun voin saada rahalle paremman tuoton?

Vierailija
49/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 270 00, yhdessä miehen kanssa. Pari vuotta sitten ostettu asunto, tarkoituksella pieni lyhennyserä ja pitkä laina-aika. Ajatuksena maksaa nopeammin pois sitten kun lapset muuttaneet omilleen. Nyt halutaan jättää rahaa myös käyttöön ja säästöön, katsotaan mikä on sijoitusten tilanne noin kymmenen vuoden päästä.

Vierailija
50/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa yhteinen asuntolaina 50 000 €, nyt juuri haettiin lainaa mökkiä varten 50 000 €. Ei muita velkoja.

Vierailija
51/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 432e.

Ahdistaa aivan järjettömän paljon, onneksi kokoaika töitä niin saa kokoajan maksettua pois. Olen tehnyt suunnitelmia että 2 vuodessa suurinosa maksettu pois ellei jopa kaikki. Sen jälkeen puhtaalta pöydältä ja järki kädessä.

Vierailija
52/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 149000, katselin juuri, että meni taas tänään yhden tasakymppitonnin alle. Keväällä otin sijoituslainan, joten nyt hetki lyhennellään ennen velan lisäämisen harkintaa.

Vierailija
53/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Taloyhtiön remonttilainaa maksan yhtiövastikkeen yhteydessä kuukausittain.

Vierailija
54/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman yli 200.000, tänä vuonna menee vielä sen alle. Normiaikataulussa maksuaikaa jäljellä seitsemän vuotta, yritän saada kuitattua neljässä tai korkeintaan viidessä.

Vierailija
55/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainan korko kuluineen alle 1% vuodessa. Sijoittamalla saan yli tuon. Miksi maksaisi lainaani nopeammin pois, kun voin saada rahalle paremman tuoton?

Joo, itse laskin juuri, että mulla on asuntolainan todellinen vuosikorko tänä vuonna n. 0,55. Korontarkistuspäivä on lähellä ja korko tippuu siinä kohtaa (vanha sopimus, negatiivinen viitekorko vähennetään marginaalista) 0,15%:een. Maksan korkoja ja kuluja kympin kuussa siinä kohtaa. Halpaa kuin saippua.  

Sivusta

Vierailija
56/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

169 000 asuntolainaa, Helsingissä.

Vierailija
57/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Olen välttänyt lainan ottamista viimeiseen saakka. Opintolaina oli pakko ottaa, kun oli jo perhettä huollettavana. Se on maksettu pois. Sen sijaan minulle on pari kaveria velkaa. Eivät nähtävästi aio maksaa koskaan takaisin. Joillakin on ilmeisesti sellainen harha, että laina on omaa rahaa, kun se kerran on saatu. En tajua miten joku voi olla niin itsekeskeinen pässi. Rahani ovat aina olleet tiukassa, kun taas toiset hurvittelevat täysin vastuuttomasti ajatuksella "kyllä sitä rahaa aina jostain tulee". No sitten ei enää tule, kun luottavaiset ystävät loppuvat.

Vierailija
58/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

69 000€ raksalainaa tällä hetkellä, summa nuosee tuosta vielä paljon. Budjetti on 300 000€.

32 000€ sijoitusasuntolainaa.

Muita lainoja ei ole, eikä luottokorttivelkaakaan. 

Vierailija
59/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainaa jäljellä n. 80.000 euroa. Perinteisellä suomalaisella mentaliteetilla ajattelen usein, että pitäisi maksaa se mahdollisimman nopeasti pois, mutta sitten taas alan miettiä, että miksi. Elämä on tässä ja nyt ja on kiva vähän elääkin välillä. Lyhennänkin lainaa aika maltillisesti ja tätä vauhtia kestää vielä 12 vuotta, ennen kuin se on maksettu. Säästän samaan aikaan rahastoihin, joiden tuotto on huomattavasti parempi kuin mitä lainasta joutuu tällä hetkellä maksamaan korkoa. Jos tilanne olisi toinen, silloin varmaan maksaisin lainan nopeammin pois. 

No oletko laskenut paljonko olisit saanut sinä aikana tuottoja samalle summalle? Ei todellakaan kannata maksaa etukäteen lainoja joiden todellinen vuosikorko on alle 1%.

Vierailija
60/76 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

18000 taloyhtiölainaa jäljellä putkirempasta. Maksan hoitovastikkeen yhteydessä pikkuhiljaa pois, voisin maksaa sen kokonaankin, mutta ei ole mitään syytä kun korot ovat niin alhaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme