Kuinka paljon teillä on nyt velkaa?
Itselläni 25 000 euroa. Tosin vakuutena hyvä omakotitalo, uudehko auto, ja jonkun verran metsää.
Kommentit (76)
Mulla n. 1000e luottokorttivelkaa.
Just maksettiin pois. Eli ei yhtään🤸♀️
Minulla ei ole ollut velkaa opintolainan jälkeen, sekin oli viime vuosituhannella.
Nolla euroa.
Yritykselleni miljoona.
Miehen kanssa puoliksi 27500e. Mutta itsehän siitä vastaisin kokonaisuudessaan jos mies vaikka päättäisi yksi kaunis päivä olemaan maksamatta.
Asuntolainaa siis, asunnon arvosta alle 5% enää lainaa.
Miehen kanssa asuntolainaa 111 000€ ja opintolainaa mulla 9000€. Molemmat lyhenee hyvää tahtia.
Reilut 3000 egee. Tämä ihan vain siksi, että en maksa putkiremppaa suoralla rahalla taloyhtiölle, ennen kuin tiedän että taloyhtiö oikeasti saa pankilta sen putkiremppavelan (minkä se siis joutuu ottamaan, jos kaikki osakkaat eivät maksa käteisellä). Joillekin taloyhtiöille kun ei ole myönnetty korjausvelkaa, mitä olen mediasta näitä juttuja seurannut.
Luottokortilla taitaa olla n. 100e.
Luottokortilla taisi olla viime kuun lopussa joku 6 000. Maksetaan se aina kuun alussa tyhjäksi. Omaisuutta on huomattavasti enemmän, mutta koetaan luottokortilla maksaminen turvallisemmaksi.
Miten suurimmalla osalla on noin vähän velkaa? Asutteko vuokralla vai oletteko jo maksaneet asuntolainan? Vai oletteko jotain lottovoittajia / suuren perinnön saaneita?
Vierailija kirjoitti:
Miten suurimmalla osalla on noin vähän velkaa? Asutteko vuokralla vai oletteko jo maksaneet asuntolainan? Vai oletteko jotain lottovoittajia / suuren perinnön saaneita?
Mennyt naimisiin miehen kanssa joka tienaa hitosti. Itselleni kelpaisi vuokra-asuminenkin, ei tämä paljon sen kummempaa ole vaikka saikin valita asunnon juuri sellaiselta sijainnilta kuin halusi.
Opintolainaa on maksamatta aika tasan 18 000 euroa ja yksityishenkilölle olen velkaa 700 euroa. Opintolaina ärsyttää mutta toi 700 on aika vähän kun otan huomioon sen että olen ollut vuodesta 2013 alkaen lähes tauotta toimeentulotuen asiakas. Aika hyvin olen saanut vähät rahat riittämään jos vuodessa on tullut vain 100 euroa velkaa.
Vierailija kirjoitti:
53 miljardia.
Tämä on meidän kaikkien velkamäärä.
Ei ole yhtään nyt. Edes luottokortilla.