Kuinka paljon teillä on nyt velkaa?
Itselläni 25 000 euroa. Tosin vakuutena hyvä omakotitalo, uudehko auto, ja jonkun verran metsää.
Kommentit (76)
opintolainaa 800e, yksityiselle 30e ja toiselle 30e. Maksan yksityiset tänään pois.
114 000 euroa. Nyt ajattelin laittaa tehovaihteen päälle ja maksaa viidessä vuodessa pois.
ei yhtään. enimmillään oli joskus 4500 e luottokorttivelkaa ja kun sen sain maksettua, päätin että ei enää ikinä. todella ahdistavaa kun on velkaa.
70k€ kahdessa sijoitusasunnossa, maksavat itse itseään pois. Oma asunto velaton.
Miehen kanssa asuntolainaa yht. 80 000€.
Muita lainoja ei ole, mutta odottelen perintöveroa maksuun, ensi vuodelle tulee maksettavaa reilut 20 000€. Saa nähdä, joudunko ottamaan lainaa sen maksuun, peritty omaisuus ei ole rahaksi realisoitavissa.
On tämä hienoa.
Vierailija kirjoitti:
ei yhtään. enimmillään oli joskus 4500 e luottokorttivelkaa ja kun sen sain maksettua, päätin että ei enää ikinä. todella ahdistavaa kun on velkaa.
No ei ole yhtään ahdistavaa. Sieltä se menee tililtä automaattisesti kuukausittain. Eihän tässä edes tajua, että on velkaa.
Miehen kanssa puoliksi noin 500 000.
Joku 130000, asuntolainaa. Pyrin olemaan ajattelematta sitä.
Asuntolainaa jäljellä 43 000 ja joustoluottoa taitaa olla maksamatta pari tonnia. Yksin vastaan kaikesta.
283 255,30 € velkaa. Tosin nettovarallisuus on tuota suurempi. Ajattelin tässä että pitäisi 100 000 uutta velkaa ottaa tuottamaan rahaa minulle.
328 000 €. Ostin juuri yksin asunnon pääkaupunkiseudulta.
t. neljän lapsen yh
Mulla on jäljellä 30 ke asuntolainaa tästä miehen kanssa yhteisestä asunnosta. Hän on maksanut jo oman osuutensa. Ollaan ostamassa mökkiä ja sitä varten mun pitää ottaa 100 ke lainaa, mies saanee maksettua oman osuutensa melkein ilman lainaa, mutta hoitaa sitten mökin juoksevat kulut ja remontit, koska muuten mä menen konkkaan. Ollaan avioliitossa, mutta miehellä on lapsia eli perilliset, mulla ei. Sen takia erilliset rahat. Avioehtokin on, mutta se on voimassa vain avioeron tapauksessa. Jos mies kuolee ensin, niin puoliksi menee kaikki ja miehen lapset vie toisen puolen siinä kohtaa. Itelläni on testamentti, jonka mukaan mun omaisuuteni ja tulevat perinnöt menee mun sukulaisille sen jälkeen kun mies kuolee (jos siis minä kuolen ensin). Näin mun sisarusten ei tarvii tapella miehen lasten kanssa esim vanhempieni mökistä.
140000e. Lunastin juuri miehen ulos yhteisestä talosta.
Luottokortilla talvirenkaiden verran eli n700e.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kanssa asuntolainaa yht. 80 000€.
Muita lainoja ei ole, mutta odottelen perintöveroa maksuun, ensi vuodelle tulee maksettavaa reilut 20 000€. Saa nähdä, joudunko ottamaan lainaa sen maksuun, peritty omaisuus ei ole rahaksi realisoitavissa.
On tämä hienoa.
Onhan aina ollut mahdollisuus ohittaa perintö, ellei ole omia lapsia.
Asuntolainaa jäljellä n. 80.000 euroa. Perinteisellä suomalaisella mentaliteetilla ajattelen usein, että pitäisi maksaa se mahdollisimman nopeasti pois, mutta sitten taas alan miettiä, että miksi. Elämä on tässä ja nyt ja on kiva vähän elääkin välillä. Lyhennänkin lainaa aika maltillisesti ja tätä vauhtia kestää vielä 12 vuotta, ennen kuin se on maksettu. Säästän samaan aikaan rahastoihin, joiden tuotto on huomattavasti parempi kuin mitä lainasta joutuu tällä hetkellä maksamaan korkoa. Jos tilanne olisi toinen, silloin varmaan maksaisin lainan nopeammin pois.
0 €, valitettavasti. En saa asuntolainaa.
196 420,24eur. Valtaosin talo ja remonttilainaa, jota puoliksi puolison. Tosin minun tuloista nuo pääosin maksetaan. M32