Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vitamiineja/ravintolisiä syöt?

Vierailija
16.02.2014 |

Itse en tällä hetkellä mitään.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsiumia 1000mg ja D-vitamiinia 20ug.

Vierailija
2/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:13"]

Vitamiineja ja ravintolisiä on aivan turha syödä purkista kun voi syödä ravitsevaa ruokaakin

[/quote]

Niihän sitä ihmiset luulee. Jos vähääkään kattois tarkemmin ruokansa ravintokoostumusta, näkisi, ettei sieltä saa läheskään kaikkea suositusten verran. 

Mää (viestin 18 kirjoittaja) oon erittäin kiinnostunut ravitsemuksesta ja aina silloin tällöin tarkistan ruokavalion rasvahappokoostumuksen sekä hiilarien, vitamiinien ja hivenaineiden määrän. 

Ja tuolle mun viestin alapeukuttajalle vähän infoa:

1) D-vitamiinia ei saa tarpeeksi ruokavaliosta ellei syö joka päivä lohta/siikaa tai juo litraa maitoa.

2) Sinkki estää todella hyvin flunssaa ja kilpirauhassairaat tarvitsevat sitä ehdottomasti

3) Magnesium on yks niistä hivenaineista, jota tarvitaan lihaksistoon. Etenkin jos kärsii krampeista ja urheilee paljon. 

4) Keliakiaa sairastavilla tulee helposti B-vitamiinin puutosta

5) C-vitamiinilisää siihen, jos ei ole syönytkään päivän aikana esim. kiiviä, paprikaa, sitrushedelmiä tai marjoja. Sitä ei saa oikein muualta. 

Että turha alapeukuttaa, vitamiineja tarvitaan monissa perussairauksissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21,  älä nyt hoopojasi puhu. C-vitamiinia tulee monista kasviksista ja hedelmistä, paljon muistakin kuin nuo luettelemasi. Esim itse söin aterialla kaalisalaattia, kaalistakin saa hyvin c-vitamiinia.

sinänsä on totta, että osaa ravintoaineista ei kyllä saa tavallisesta ruuasta tarpeeksi. Tai ainakin pitäisi syödä kuin hevonen! 

Sen vuoksi syön monivitamiinia. Lisäksi otan rytmihäiriöiden vuoksi magnesiumia. nivelrikkoon syön kahta eri glukosamiinivalmistetta.

Vierailija
4/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 19:28"]

21,  älä nyt hoopojasi puhu. C-vitamiinia tulee monista kasviksista ja hedelmistä, paljon muistakin kuin nuo luettelemasi. Esim itse söin aterialla kaalisalaattia, kaalistakin saa hyvin c-vitamiinia.

[/quote]

Saa kaalistakin, jos sitä vaan maha kestää. Kypsennettynä sitten taas tulee C-vitamiinihävikkiä. Tyrni ja ruusunmarja unohtui myös listastani. 

Vierailija
5/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa monivitamiinia, maitohappoja, kalsiumia, d-vitamiinia ja omega3. Käytännössä muistan napata tabut ehkä kerran viikossa.

Vierailija
6/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multitabs, magnesium ja maitohappobakteereja. Pitääkö paikkansa, että magnesiumia ei saisi syödä jatkuvasti? Yhdeltä terveysalan ihmiseltä kuulin.

Vierailija
7/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan täysin vastaajaa nro 21.

Kuka meistä voi käsi sydämellä sanoa syövänsä joka päivä niin täydellisesti, että saa kaiken tarvitsemansa ruuasta?

Minä otan purkista silloin kun muistan B, C, D, sinkki, magnesium, omegat. Lisäksi tarpeen mukaan maitohappobakteereja. Stressi syö vitamiinivarastoja ja minulla on stressaava työ ja välillä myös henkkoht elämäkin syö voimia. Kärsin suonenvedoista ja magnesium auttaa vaivaan. En syö juuri kalaa, koska en pidä siitä ja täältä meiltä päin ei edes kunnollista kalaa saa kaupoista, joten siksi omega kolmoset purkista.

Vierailija
8/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmultivitamiinitabletteja yhden päivässä.

Vierailija
9/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista kuulla, että miksi jotkut alapeukuttaa tuota mun vastausta? Mikä siinä vastauksessa on sellaista, joka on teistä huonosti?

Vierailija
10/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään. Ja ennen kuin joku alkaa urputtamaan D-vitamiinin tarpeesta niin asun ulkomailla, ei täällä ylimääräisiä D-vitamiineja suositella.

Vierailija
11/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

monivitamiini, D-vitamiini ja kalaöljytabletti päivittäin

Vierailija
12/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jos olet Suomessa, miksi et syö D-vitamiinia talvella?

Vierailija
13/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinia menee päivittäin noin 6x saantisuositukset. Hädin tuskin riittääkään. Suurimpana osana päiviä menee myös magnesiumia (lääkärin määräämänä) ja maitohappobakteereita.

Sitten kerran viikossa otan kourallisen vitamiineja eli sunnuntaisin kaadan kurkusta alas: c-vitamiini, zinkki, b-vitamiini, helokki, kalaöljy ja ne magnesium, d ja maitohappo kans.

Joskus sairauden jälkeen otan myös viikon kuurin raskausmonivitamiinia, vaikken siis raskaana olekaan. Siinä on vaan rautaa ja ei tarpeetonta a-vitamiinia.

Vierailija
14/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinia 20ug/vrk. Joskus satunnaisesti monivitamiinipillerin.

Vierailija
15/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiini, satunnaisesti b-vitamiinivalmiste, magnesium. C-vitamiini.

Vierailija
16/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiini 50 mikrogrammaa

B-vitamiini, monivalmiste

Vierailija
17/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain d-vitamiinia 2 x 10 mikrogrammaa. En ole oikeastaan ikinä kipeänä, flunssa on ehkä kaksi kertaa vuodessa parin päivän ajan. Mistä lie johtuu..

Vierailija
18/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiinia 100 mikrog päivässä ja lisäksi multivitamiini-hivenaine-tabletti 

Vierailija
19/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

D-vitamiini 100 ug (Suomessa aivan liian pienet saantisuositukset), b-vitamiini 50 mg, monivitamiini sekä 2x e-epa 650 mg. Ennen söin kaikkia muitakin, mutta nyt on käytössä vain nuo. Magnesium pitäisi vielä lisätä, mutta muuten kaikki mielestäni kunnossa.

Minäkään en tosiaan ole melkein ikinä kipeänä, mutta voi kai siihen ruokavalio ja liikunta muutenkin vaikuttaa.

Vierailija
20/31 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

D:tä menee 125 ug/päivä, rautaa ja erilaisia b-vitamiineja menee Blutsaftin muodossa nyt kuurillinen. Kun Blutsaft loppuu, menee b-vitamiinit pillerimuodossa.

Rautaa ja b:tä menee ruokavalioni takia (vegaaninen), ensi kuussa pitäisi mennä verenluovutukseen joten ajattelin, että rautakuuri ennen sitä ei varmasti ole pahitteeksi. Minulla ei ole ollut raudan kanssa ongelmia ja hemoglobiinikin ollut tarpeeksi korkea kun söin lakto-ovo-vegetaarisesti, mutta nyt olen syönyt vegaanisesti lähes 2 kk enkä tiedä miten hemoglobiini on siihen reagoinut. Eli varmuuden vuoksi tuota rautaa nyt sitten vedän kuurin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan