Mitä mieltä olette nimestä Carita?
Kommentit (57)
Mä tunnen yhden tosi epämiellyttävän Caritan enkä voisi ikinä sen takia antaa oman lapsen nimeksi.
Jotenkin sellainen 80-luvulla syntyneen kovistytön nimi, joka asui suurlähiön kerrostalossa ja poltti tupakkaa koulun nurkan takana...
Minun toinen nimeni on Carita, kulkee suvussa :)
Miksi ihmeessä tota hiton C- kirjainta pitää tunkea joka hemmetin nimee? Ensinnäkin se näyttää tyhmältä ja kuulostaa vielä dorkemmalta.
Käykää kattomassa youtubeta sellanen video kuin suomenkielen juntteus
Carita sopii hyvin Jessican ja Nicon siskoksi.
Caritalle sopivia nimikokonaisuuksia ovat esim.
Carita Matilda Aaria
Emmi Alisa Carita
Ida Kaarina Carita
Nea Amanda Carita
Olivia Maria Carita
Sirkka Marjaana Carita
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 13:00"]
Caritalle sopivia nimikokonaisuuksia ovat esim.
...
Ida Kaarina Carita
[/quote]
Mitä järkeä tuossa nyt on? Joko Carina Carita, tai Kaarina Karita, mutta miksi K ja C sekaisin?
Jos alkaa ceellä niin lausutaan ruotsalaisittain 'kariitta'. Itse kyllä pidän. Vähän tätinimi.
Tuntemani Carita on alle kolmekymppisenä eläkkeelle jäänyt mielenterveysongelmainen.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 16:13"]Tuntemani Carita on alle kolmekymppisenä eläkkeelle jäänyt mielenterveysongelmainen.
[/quote]
Törkeä olet !!!
Tämä on vain mun mielipide, ei oo tarkoitus loukata ketään!
Mutta, mun mielestä kaikki Carita, Jessica, Nico, nimet on jotenkin todella typeriä, ne lausutaan suomessa kuitenkin samalla tavalla jos nimi olisikin: Karita, Jessika, Niko.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 12:06"]
Serkkuni nimi on Carita.
[/quote]
Mitä ihmettä me tuolla tiedolla teemme?
Carita on keski-ikäisten nimi, en laittaisi nykylapselle. Jos olisi pakko laittaa, niin ehdottomasti C:llä, koska se tulee latinan sanasta "caritas", ja osa merkityksestä mielestäni katoaa, jos sen kirjoittaa K:lla.
Lapsena nukkeni nimi oli Carita. Carita oli silloin kaunein tietämäni nimi.
Carita tarkoittaa arabian kielellä katastrofia :)
Mulle tulee mieleen, että nainen nimeltä Carita on romaniväestöön kuuluva. Ei sillä, että olisi mitään romaneja vastaan, mutta jos ei ole kyseisen kulttuurin edustaja, niin ei ehkä halua siihen viittaavaa nimeäkään..