Mies syö lapsen vanukkaat !!
Jos jääkaapissa on Paula-vanukkaita tai Angry Birds-jogurtteja, niin mies syö ne!!! Lapsi on itse kaupasta valinnut ja minulle on päivänselvää, että ne on lapsen ja me vanhemmat voimme syödä jotain muuta. Mutta eei, yöllä mies on käynyt syömässä ainakin kolme purnukkaa, vaikka olen ajatellut että siinä on lapselle yli viikoksi jälkkäri/välipala tms..
Suututtaa. Vai onko teidän mielestä väärin jos rajoitan jääkaapin sisältöä tuon verran? Ärsyttää rajoittaa, mutta kun siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää.
Ja eilenkin huomasin että maito on lopussa, mutta ajattelin että siinä nyt on sen verran että lapselle aamupuuron kanssa, jonka jälkeen lähden kaupasta hakemaan lisää.
Mutta eei, yöllä heräsin kun mies laittoi VIIMEISET MAIDOT KAAKAOON ja joi sen.
Voi vitun vittu!!! Miten voi olla noin itsekäs ja typerä!!
Kommentit (1212)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:08"]Sanoo vaan että no ostetaan lisää.
Sitten kun raivostun että hän voi sitten mennä kauppaan, niin ei lähdekkään vaan mutisee ettei voi olla noin tärkeetä.
Ja loppujen lopuksi minä joudun menemään kauppaan.
Kerran ostin pillimehun, siis ihan perus appelsiinitäysmehu pillimehuna ja meillä oli myös isoissa litran tölkeissä appelsiinimehua.. mies oli ottanut sen pillimehun!!! Vitun possu
[/quote]
Pakota se sinne kauppaan, niin oppii miten ärsyttävää siellä on koko ajan juosta ja kassikaupalla kantaa kamaa
Onko mies lapsen isä? Jos ei ole, niin tee siitä omat päätelmäsi: oma napa on tärkeämpi kuin sinun lapsesi. Jos on, niin osta sitten enemmän niitä vanukkaita ja mehuja, että miehellekin riittää. Toinen vaihtoehto on ostaa enemmän maitoa ja valmistaa itse 'vanukkaita', onnistuu hyvin maitokiisselin ohjeella. Tee kerralla vaikka litra, niin riittää miehellekin.
Risiiniöljyä tai muuta ummetuslääkettä mehuun :)
Varmaan kannattaisi ihan sanoa, että nämä on nyt lapselle tai sitten ostat niin paljon, että niistä riittää herkkkuperse isällekin?
..ihmettelen vaan millainen aikuinen pystyy syömään sitä moskaa..
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:12"]Onko mies lapsen isä? Jos ei ole, niin tee siitä omat päätelmäsi: oma napa on tärkeämpi kuin sinun lapsesi. Jos on, niin osta sitten enemmän niitä vanukkaita ja mehuja, että miehellekin riittää. Toinen vaihtoehto on ostaa enemmän maitoa ja valmistaa itse 'vanukkaita', onnistuu hyvin maitokiisselin ohjeella. Tee kerralla vaikka litra, niin riittää miehellekin.
[/quote]
On lapsen isä. En tajua miksi aikuisen ihmisen pitää silti olla noin vauva.
Hyvä idea tuo itsetehty vanukas
Tämä on seurausta siitä, että laiminlyöt miestäsi etkä osta hänelle omia herkkuja. Osta ensi kerralla esim. samppanjaa, laatusuklaata, tonnikalafileitä, tee englantilaista vanukasta ja sushia ja osta rasioita, joissa on isolla miehen nimi. Näitä säännöllisin väliajoin jääkaappiin ja mies ja sinä olette tyytyväisiin.
Purkkiin lappu, jos tämä purkki häviää lupaa kysymättä, häviää myös lapsi ja vaimo. Tai: Osta miehelle omat, laita jotkut boksit, missä on nämä saa syödä ja toiseen nämä on lapselle, näitä ei saa syödä.
Meillä mies onneks tajuaa pitää näppinsä erossa. Varsinkin, kun 3-vuotias kysyy aina innoissaan kaupassa, että äiti saanko makupalaa. Yleensä saa, sitte se hänen ilmeensä, kun pääsee siihen makupala hyllyn eteen valitsemaan sitä yhtä ja tiettyä, tarkoin harkittua. Siitä pidetään hyvä huoli, itse laitetaan hihnalle ja mennään odottamaan toiseen päähän. Tarkistetaan moneen otteeseen, että se on varmasti kassissa. Ruuan jälkeen saa sitten jälkkäriksi ja voi sitä onnellisuuden tunnetta.
Eli kyllä mä pitäisin saarnan miehelle tosta asiasta, ostaisi omat vanukkaansa, jos niitä tekee mieli syödä. Meillä 3-vuotias pettyis pahan kerran, jollei jääkaapissa oliskaan sitä hänen valitsemaansa makupalaa.
Mulla on sentään sivistynyt mies, kun kysyy voiko tästä vanukaspaketista ottaa yhden.
Jos mulla olis tollanen tilanne, niin ohjeistaison miestä, että nämä on lapselle. Sanon aina, jos olen varannut jonkun aineen tiettyyn tarkoitukseen. Jos ei mene tällä perille, niin kirjoita maalarin teippiin isolla lapsen nimi ja teippaa paketin päälle. Jos tälläkään ei mene perille, niin mies on todellinen luupää.
18 keksi vielä kolmannen vaihtoehdon: Piilota ne jääkaappiin johonkin umpinaiseen laatikkoon ja kirjoita päälle joku miehen inhokkiruoka tai sitten jotain jauhelihaa tms. Mutta osta tosiaan sille miehelle pari omaakin purkkia.
Vaikuttaa lapsen tasolle jääneeltä mieheltä. Sanopas ap, kun lähdette isommalle tai pienemmälle reissulle pakkaatko sinä miehen matkatavarat, vai pakkaako mies itse?
Tämä on ratkaisevaa päätellessä minkä sortin mies on kyseessä!
Mun mies tekis tota samaa, mutta olen keksinyt piilottaa vanukkaat yms. jääkaapin vihanneslokeroon salaattipussien alle. Sieltä mies ei ikinä tajua etsiä, koska putkiaivona ajattelee, että jahas jotain vihreetä yök en syö. Samaan piiloon laitan myös uunimakkaraksi tarkoitetut HK.n siniset tai muuten mies vetää ne kylmänä sinapin kanssa. Oma pms -suklaajemmani on jääkaapin ovessa ylimmässä lokerossa. Siinä päällä on kaikenlaisia syömäkelvotonta, kuten lasten askartelumassat, koiran lääkkeet, kylmäpakkaus. Omat saunasiiderit olen piilottanut hapankaaliämpärin ja puolukkasurvospönikän taakse ylähyllylle, niihinkään mies ei koske.
Miehelle sallitut eväät on sitten siinä keskellä jääkaappia helposti otettavissa, ettei tule tarvetta kopeloida jääkaapin "kiellettyjä" osioita. Tämä systeemi on toiminut jo vuosia.
"Mun mies tekis tota samaa, mutta olen keksinyt piilottaa vanukkaat yms. jääkaapin vihanneslokeroon salaattipussien alle. Sieltä mies ei ikinä tajua etsiä, koska putkiaivona ajattelee, että jahas jotain vihreetä yök en syö. Samaan piiloon laitan myös uunimakkaraksi tarkoitetut HK.n siniset tai muuten mies vetää ne kylmänä sinapin kanssa. Oma pms -suklaajemmani on jääkaapin ovessa ylimmässä lokerossa. Siinä päällä on kaikenlaisia syömäkelvotonta, kuten lasten askartelumassat, koiran lääkkeet, kylmäpakkaus. Omat saunasiiderit olen piilottanut hapankaaliämpärin ja puolukkasurvospönikän taakse ylähyllylle, niihinkään mies ei koske.
Miehelle sallitut eväät on sitten siinä keskellä jääkaappia helposti otettavissa, ettei tule tarvetta kopeloida jääkaapin "kiellettyjä" osioita. Tämä systeemi on toiminut jo vuosia."
Uskomatonta! Reps ja kops!
Kiitos. Mulla on tosi hauskaa teidän ja miestenne kustannuksella :D
Mieletöntä! Taas kerran hämmästyttää, että tällaisia ihmisiä kulkee tuolla ihan muiden joukossa, en olis ollenkaan tällaisista ongelmista tiennyt ilman av:ta.
Siis ihan järkyttävää jos mies syö jääkaapista sitä mitä itse haluaa, kyllä nyt jokaisen perheenäidin pitää osata laittaa teipit tarvikkeisiin niin mies tietää mitä saa syödä tai mitä ei. Ihan hullu ajatus olis tietysti sallia miehen herkutella vanukkailla, eihän aikuinen enää sellaisia saa syödä kun se on niin epäterveellistä! Siksi ei voi ajatella, että vanukkaita ostais niin, että kaikille halukkaille riittää. Puolukkamehusta puhumattakaan.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:16"]Meillä mies onneks tajuaa pitää näppinsä erossa. Varsinkin, kun 3-vuotias kysyy aina innoissaan kaupassa, että äiti saanko makupalaa. Yleensä saa, sitte se hänen ilmeensä, kun pääsee siihen makupala hyllyn eteen valitsemaan sitä yhtä ja tiettyä, tarkoin harkittua. Siitä pidetään hyvä huoli, itse laitetaan hihnalle ja mennään odottamaan toiseen päähän. Tarkistetaan moneen otteeseen, että se on varmasti kassissa. Ruuan jälkeen saa sitten jälkkäriksi ja voi sitä onnellisuuden tunnetta.
Eli kyllä mä pitäisin saarnan miehelle tosta asiasta, ostaisi omat vanukkaansa, jos niitä tekee mieli syödä. Meillä 3-vuotias pettyis pahan kerran, jollei jääkaapissa oliskaan sitä hänen valitsemaansa makupalaa.
[/quote]
Niin juurikin tuo. Lapsi saa itse valita jonkun tärkeän jutun ja se on sitten päivänselvää ettei sitä muut syö.
Ja eikä sillä hirveesti ole merkitystä ostanko kuinka paljon jogurttia tms.
Yön aikan mies saattaa vetää yksin litran jugurttipurkin, ja jos olen ostanut useamman pienen, esimerkiksi 10 purkkia, niin niitä on aamulla kaksi jäljellä..
Voi luoja teitä. Sinä varmaan olet niitä jotka valittavat siitäkin, että leikkeleitä syödään pelkältään ja juustoa höylätään suoraan suuhun. Anna miehen syödä lisäainevanukkaita. Osta niitä niin paljon, että kaikille riittää mielin määrin.
No jos mies kerran niistä niin paljon tykkää niin osta hänelle omat, siis kaksikertainen määrä vanukkaita. Sitten elität että ostiit hänelle nuo Angry Birds vanukkaat ja lapselle Paula lehmät. Eiköhän siinä vaiheessa ala häntä itseäkin hieman hävettämään? :D Ja ongelma ratkaistu.
Meillä jos ostetaan neljä vanukasta niin on itsestään selvää että jokainen ottaa vaan sen yhden hänelle tarkoitetun. Jos haluaa toisen, niin kysytään lupa. Maidosta ollaan sen verran riippuvaisia että sitä ei päästetä ikinä loppumaan. Aina on liikaa kaapissa.
Oletko ohjeistanut miestä? Tyyliin hitaasti ja selvästi: Tä-mä va-nu-kas on Kal-lel-le tar-koi-tet-tu. Ä-lä siis si-nä syö si-tä.
Jos tuollaisesta huolimatta syö, ei mies ole kykeneväinen yhteiseloon muiden kanssa, kun konkreeettisesti oma napa menee jopa lapsen edelle.