Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syö lapsen vanukkaat !!

Vierailija
16.02.2014 |

Jos jääkaapissa on Paula-vanukkaita tai Angry Birds-jogurtteja, niin mies syö ne!!! Lapsi on itse kaupasta valinnut ja minulle on päivänselvää, että ne on lapsen ja me vanhemmat voimme syödä jotain muuta. Mutta eei, yöllä mies on käynyt syömässä ainakin kolme purnukkaa, vaikka olen ajatellut että siinä on lapselle yli viikoksi jälkkäri/välipala tms..

Suututtaa. Vai onko teidän mielestä väärin jos rajoitan jääkaapin sisältöä tuon verran? Ärsyttää rajoittaa, mutta kun siinä ei pitäisi olla mitään epäselvää.

Ja eilenkin huomasin että maito on lopussa, mutta ajattelin että siinä nyt on sen verran että lapselle aamupuuron kanssa, jonka jälkeen lähden kaupasta hakemaan lisää.

Mutta eei, yöllä heräsin kun mies laittoi VIIMEISET MAIDOT KAAKAOON ja joi sen.

Voi vitun vittu!!! Miten voi olla noin itsekäs ja typerä!!

Kommentit (1212)

Vierailija
221/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tuota ongelmaa kyllä millään itse keitetyllä suklaakiisselillä korjata! Alkuperäisen mieshän vetäisi sitäkin yöllä kattilallisen kerralla napaansa!

Vierailija
222/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo!!! Laita mies kauppaan ja tee viikon kauppalista miehelle tyyliin 20 litraa maitoa, 15 litraa mehua, 10 litraa jugurttia, 30 purkkia vanukasta, 8 hk:n sinistä jne. Sanot vaan että siinä on viikon lista mihin olet arvioinut miehen osuuden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:52"]

Joo kyllä on häpeällistä että ihan AIKUINEN MIES syö jotain vanukkaita. Kyllä aikuisen miehen kertakaikkiaan kuuluu pitää kaljasta ja makkarasta.

[/quote]

Jaa. No antaa miehen syödä vanukkaita, mikäs siinä. Mutta pitäisi aikuisen ymmärtää, että jos hän syö kaikki vanukkaat kaapista, ei lapselle ole sitten syötävää.

Minä laittaisin myös miehen itse kauppaan ostamaan lisää vanukkaita tai maitoa (tai mitä milloinkin on pistellytkin poskeensa), mutta käskisin ottaa vielä lapsen mukaan.

Vierailija
224/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:53"]Miten joku voi syödä fondeja sellaisenaan??????? Minkälainen miehesi on muuten käytöstavoiltaan? Miehesi nimittäin vaikuttaa todella itsekkäältä = lapselliselta. Minkä ikäinen hän on ?

[/quote]

Juu älä kysy noista fondeista, järkytyin itsekin :D Mies on muiden seurassa hyväkäytöksinen, on myyntijohtaja ja tienaa ihan hyvin..käy aina työkavereiden kanssa hyvissä rafloissa puku päällä ja kotona sitten alentuu ihan kersaksi ja itsekkääksi.

Ikää 28 v

Vierailija
225/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi taitaa olla todella lihava!

Vierailija
226/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jeesus mikä possu! Käske sen miehen syödä päivällä kunnon ruokaa, ettei tarvi yöllä rapistella kaapilla. Joidenkin ohjeiden mukaan ihminen pärjää yöllä ravinnotta 6 kk:n ikäisestä alkaen... Ei pitäis tehdä tiukkaa aikuiselle.

Jos se tapa on todella tiukassa, anna sille kauppalista ja käske lisätä siihen omat yösyömisensä ja lähetä ukko listoineen kauppaan. Jos syömisiä ei ole kaupasta tilattu, turha mussuttaa muiden välipaloja. Ps. kiva kun suunnittelet lapsen välipaloja noinkin pitkälle :)

Vierailija
227/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:48"]

Jos vanukkaat on niin helvetin epäterveellisiä ettei niitä aikuiset voi syödä, niin miksi ihmeessä opetat tuon tavan lapsille. Meillä ostetaan vanukkaita kaikille jos niitä tarjoillaan. muutenkin on ihan järkevää opastaa , että koko perhe syö samaa ruokaa. 

Ollaan koko perhe hoikkia ja syödään terveellisesti ravintosuositusten kukaan. Herutella voi silloin tällöin, ja parempi on vedellä jotain maitovanakkkaita kun että napostelis jotain mättöruokaa.

[/quote]

Syökö teillä aikuisetkin välipalaa? Aika monessa kodissa vain lapset syövät välipalan, aikuisille riittää ihan hyvin pelkät ateriat.

Muutenkin, epäolennainen asia koko vanukas tässä aiheessa, olennaista on se, että ap:n mies vetää jääkaapin tyhjäksi yöllä. Ei ole normaalia tuollainen ahnehtimininen, pitääkö se jääkaappi lukita ettei ole aamulla aina tyhjänä vai laittaa hälytin huutamaan, kun jääkaapin oven avaa.

[/quote] 

Säännöllinen ruokarytmi on on kyllä se avain asia ruokailun hallinnassa. Ja kyllä meillä aikuisetkin syövät valipalaa-eikä tosiaan kiloja kerry. Kun syödään pelkillä aterioilla syödään liikaa ja napaatellaan auetioiden ulkopuolla.Ne mättää öisin joilla päivällä syöminen ei ole  päivällä hallinnassa.

Vierailija
228/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:12"]

Onko mies lapsen isä? Jos ei ole, niin tee siitä omat päätelmäsi: oma napa on tärkeämpi kuin sinun lapsesi. Jos on, niin osta sitten enemmän niitä vanukkaita ja mehuja, että miehellekin riittää. Toinen vaihtoehto on ostaa enemmän maitoa ja valmistaa itse 'vanukkaita', onnistuu hyvin maitokiisselin ohjeella. Tee kerralla vaikka litra, niin riittää miehellekin.

[/quote]

AP:n kertomuksen mukaan arvelen, että kyseiselle miehelle ei riitä mikään, joten söisi varmaan ne litran vanukkaatkin. Ongelma on siinä, ett mies ei aseta lapsen etua omansa edelle. On ilmeisesti joku makeariippuvainen. Miksi hän öisin syö? Herääkö makeahampaan kolotukseen vai valvooko pelaamisen /netin kanssa yökaupalla.

Vierailija
229/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten miehesi kohtelee sinua ja lastasi muuten? Muuttuuko hänen luonteensa kotona aivan toisenlaiseksi kuin esim. muiden läsnä ollessa?

Vierailija
230/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies söis lasten eväät tai vetelis jonkun huomiseks tarkotetun lasagnen niin siinä olis sota pystyssä. Mä en ole mikään mieheni orja ja se tietää sen. Käydään kaupassa yhdessä ja mä valkkaan pääsääntösesti lasten eväät ja ruokatarvikkeet. Jos mieskin haluaa vanukkaita, niin se pyytää ottamaan hänellekkin. Ruokaa ja leipää tottakai saa syödä - ruoka-aikoihin. Yöllä voi vedellä jotain leipää ja teetä mutta paree olla aamulla meille kaikkee tarvittavaa jäljellä. Jos ei ole niin käy hakemassa ennenkuin me herätään.

Siis mitä ihme nössöjä te ootte? Mun ei edes tarvii olla mikään pirttihirmu, mies on vuosia sitten oppinut erehdyksestä mitä tapahtuu jos mä joudun aamuäreenä kauppaan kakaroitten kanssa :)

Vierailija
231/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:12"]

Onko mies lapsen isä? Jos ei ole, niin tee siitä omat päätelmäsi: oma napa on tärkeämpi kuin sinun lapsesi. Jos on, niin osta sitten enemmän niitä vanukkaita ja mehuja, että miehellekin riittää. Toinen vaihtoehto on ostaa enemmän maitoa ja valmistaa itse 'vanukkaita', onnistuu hyvin maitokiisselin ohjeella. Tee kerralla vaikka litra, niin riittää miehellekin.

[/quote]

AP:n kertomuksen mukaan arvelen, että kyseiselle miehelle ei riitä mikään, joten söisi varmaan ne litran vanukkaatkin. Ongelma on siinä, ett mies ei aseta lapsen etua omansa edelle. On ilmeisesti joku makeariippuvainen. Miksi hän öisin syö? Herääkö makeahampaan kolotukseen vai valvooko pelaamisen /netin kanssa yökaupalla.

[/quote]

Mies saattaa valvoa johonkin kahteen viikolla, on koneella ja samalla mässää. Sitten kun tulee nukkumaan, herää ainakin kaksi kertaa ennen aamua syömään..

Viikonloppuisin saattaa valvoa klo 4-5 jos on kotona ja nukkuu seuraavaan päivään, herää joskus klo 14-15

Vierailija
232/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuon alkuperäisen mies minkään pelkästään makean perään ole, jos fonditkin kelpaa :) :) :)

Vierailija
233/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä ketjussa ihmetyttää neuvot "osta lisää, käy kaupassa, osta kerralla enemmän".. Miksi ap:n pitäisi tämä tehdä jos kerran mies mokaa?

Vierailija
234/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:04"]Mutta miten miehesi kohtelee sinua ja lastasi muuten? Muuttuuko hänen luonteensa kotona aivan toisenlaiseksi kuin esim. muiden läsnä ollessa?

[/quote]

Siis. On muiden seurassa tosi sosiaalinen, tosi paljon kavereita ja aina semmonen joukon johtaja. Kotona on rauhallisempi, paitsi koittaa aina määräillä minua.. Lapselle on muuten tosi lämmin ja kärsivällinen.

Vierailija
235/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa just yhtä sialta kuin mun mies. Mätöstää lapsen seuraavan päivän ruuat jääkaapista, kun silmä välttää. Tympäsee, eikä vaikuta vaikka asiasta sen sata kertaa olen jo sanonut. Kyseisellä herralla on elintasokumpu kiitettävän kokoinen ihan valmiiksi jo.

Vierailija
236/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaisesta miehestä ole isäksi, joka menee nukkumaan vasta aamuyöstä ja herää ties milloin iltapäivällä. Mitä iloa sinulle ja lapsellesi miehestäsi oikein on? Eihän hän kanna mitään vastuuta lapsen hoidosta näköjään. 

Vierailija
237/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat tuolla "koittaa aina määräillä minua"? 

Vierailija
238/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 11:08"]

Siis. On muiden seurassa tosi sosiaalinen, tosi paljon kavereita ja aina semmonen joukon johtaja. Kotona on rauhallisempi, paitsi koittaa aina määräillä minua.. Lapselle on muuten tosi lämmin ja kärsivällinen.

[/quote]

Aha, ongelma onkin ehkä valtataistelu. Kun mies ei kykene määräämään sinua muulla tavalla, niin syö ainakin talon kylmilleen.

On tässä vielä tarjolla pari muutakin ratkaisua: älä osta niitä fondeja ja herkkuja. Jos sinulla on mahdollisuus käydä kaupassa usein, tai mies voi käydä vaikka päivittäin, pidä jääkaappi mahdollisimman tyhjänä. Varaa lapselle sellaisia välipaloja, jotka säilyvät lämpimässä, vaikka piilossa liinavaatekaapissa (esim. useimmat mehut).

Jos vanukkaat valmistaa itse, mies ei vedä kerralla napaansa kaikkea jos sitä valmistaa vain pari annosta kerralla. Maitoa tosin kannattaa varata niin paljon kuin jääkaappiin sopii + iskukuumennettuja pitempäänsäilyviä tai ainakin maitojauhetta, joka säilyy liinavaatekaapissakin.

Vierailija
239/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain syömishäiriöltä. Oletko kuullut BED:stä? Siinähän ahmitaan usein just illan/yön aikana kaikki mitä kaapista löytyy. Teeidän pitää vakavasti keskustella.

Vierailija
240/1212 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2014 klo 10:40"]

No jos mies kerran niistä niin paljon tykkää niin osta hänelle omat, siis kaksikertainen määrä vanukkaita. Sitten elität että ostiit hänelle nuo Angry Birds vanukkaat ja lapselle Paula lehmät. Eiköhän siinä vaiheessa ala häntä itseäkin hieman hävettämään? :D Ja ongelma ratkaistu.

[/quote]

ehhehee jos niitä on 10 niin mies syö 9

jos niitä on 3 mies syö 2 ymmärrätkö? sitä saa kantaa kaupasta joka kerta hulluja määriä. Aikuinen ihminen osaa omat nautinnonlähteensä ja herkkunsa hakea kaupasta ihan itse eikä vaimon tarvi äitinä kantaa niitä miehelle...

Kyse ei ole siitä ettei mies saisi niitä syödä vaan siitä että hän ei ajattele muita ollenkaan! Vaan syö kaikki kaapista ihan sama jääkö lapselle.

Me kyllä miehen kans ostetaan ite omat kaljat ja karkit eikä toinen syö toisen karkkipussia jos itselleen on sen jääkiekon ajaksi ostanut
.

Mitä jos äiskä tulee kotiin ja juo iskän jääkiekkopeliin tarkotetut kaljat? Sama asia. Saahan mies niitä lisää kaupasta sitten huomenna :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän