Pitkä parisuhde takana ja nyt etsin uutta miestä ja olen järkyttynyt
Haluaisin vanhanaikaisen miehen. Siis sellaisen, joka huolehtii naisesta ja tekee ns. miesten työt. Ja minä sitten tekisin ne ns. naisten työt.
En tarkoita, että haluan alkaa elätiksi. Oma työ on ja pystyn itseni elättämään. Mutta haluaisin miehen, joka suojelee minua kaikelta uhkaavalta eikä oleta, että osaisin vaihtaa autoon renkaat.
Nykyään tästä ei edes pysty keskustelemaan, kun kaikki luulevat trolliksi. Ilmeisesti nykyaikana naisten ja miesten pitää olla niin tasa-arvoisia, ettei tällaista sovi edes kysyä.
Miten tässä nyt näin on käynyt? Parikymmentä vuotta sitten tämä oli vielä ihan validi ajatus puolisoa etsittäessä.
Kommentit (235)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä ei enää asu maaseudulla, jossa olisi miesten töitä. Kaupungissa niitä ei ole, vaan on vain naisten töitä ja mies voi niistä valita, mihin ottaa osaa.
Uusavuttomuus varmaan liittyy tuohon. Autojakaan ei enää osata rassata, kun niissä on ajotietokoneet eikä niihin voi maallikko edes koskea. Huoltoyhtiö korjaa, jos joku menee rikki ja mitään kodinkoneita ei korjata, vaan ostetaan uusi.
OT, mutta ei kannata enää korjailla kodinkoneita. Meillä hajosi tiskikoneesta poistovesipumppu ja uusi olisi maksanut noin 200€. Uudet koneet eivät maksa paljoa enempää, joten jäi sitten sekin vekotin korjaamatta.
No joskus kannattaa. Pesukone lopetti toiminnan 10 vuoden ikäisenä. Vaihdoin moottoriin hiilet(16e) ja nyt toiminut jo 3 vuotta sen jälkeen.
Minä vastaan meillä miesten töistä: tilaan tarvittaessa autohuollon, remonttireikan, putkipirkon ja muut työmiehet. Vaimo puolestaan tilaa kaupasta kakut ja ruuat. En ymmärrä miksi kukaan haluaa erityisemmin käyttää aikaa tämmöisiin hommiin, kun ne voi ostaa palveluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen venäläistä miestä. He ovat sen verran machoja, että vaimon ja lasten elättäminen on ihan kunnia-asia ja vaimo saa rauhassa tehdä ” naistentöitä”.
Kyllä. Savolaiset ja karjalaiset ovat myös samalaisia.
Keskimäärin myös kovia tappelemaan. Siinä saa hesalaiset ja muutkin turpaansa jos lähtee haastelemaan savolaisen tai karjalaisen kanssa.
Tulee isän kädestä jhumalauta.
Posket vaan punottaa ja jakaus menee uusille urille.
Itärajalla on kunnia-asia ottaa miehestä mittaa paljain käsin. Kuroa hihat ylös ja tempoa niin että jakaus pöllyää. Sama meininki on työnteon laita.
Töitä tehdään ja töihin on tultu tekemään eikä oleilemaan.
Tämä ero on savolaisissa ja karjalaisissa miehissä verrattuna muihin. Venäläisistä en tiedä, mutta kuulostaa samalaisilta.
Savolaisen miehen kanssa olen ollut ja kyllä se sitä tarkoittaa, että teet ne naisten työt ja lisäksi olet miesten töissä apuna. Että mitään vapaapäivä ongelmia ei ole kun niitä ei ole. Ja kun miesten työt loppuu kotona niin vaimo mukaan tekemään anopillekin ne miesten työt.
Periaatteessa mies ja pena painoineen on vakuutus.
Enimmäkseen mies syö kotona kaiken makaroonilaatikon vuualta ja istuu pöntöllä.
Välillä penaa ja hakkaa säkkiä.
Viikonloppuisin juo kaljaa ja ehkä satunnaisesti polttaa röökin, jos ei nuuskaa ole saatavilla.
Parveilee kodin ja roskakatoksen välillä aluspaidassaan ja bermudashortseissa rotevana tai tukevana kuin iso merileijona tai hylje.
Penaa välillä ja istuu taas pöntöllä. Tsiigaa tellua ja penaa siinä välissä.
Jos oikein kiltiksi alkaa niin käy kaupassa, mutta harvoin. Kun on tuet aina loppu.
Sellainen on tosimies. Tatuoitu naevyseal.
Suklaakakkulapio kirjoitti:
Minä vastaan meillä miesten töistä: tilaan tarvittaessa autohuollon, remonttireikan, putkipirkon ja muut työmiehet. Vaimo puolestaan tilaa kaupasta kakut ja ruuat. En ymmärrä miksi kukaan haluaa erityisemmin käyttää aikaa tämmöisiin hommiin, kun ne voi ostaa palveluna.
Periaatteessa jos pyörän kumin vaihdosta mieluummin maksaa sen satkun kuin alkaa itse vaihtelemaan ja kiroilemaan muutaman euron tuntipalkalla.
Helpompi vain viedä korjaamolle.
Niin moni rahapulassaan kiroilee ja menettää hermonsa pyöränkin takia.
Säästyy aikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Miltä uhkaavalta teitä oikein pitää suojella? Kysyn ihan tosissani. Olen kohta 50 eikä mieheni ole joutunut suojelemaan minua vielä kertaakaan.
Tätä minäkin ihmettelen. Mutta ehkä jos on taipumus kuvitella erilaisia uhkia siellä ja täällä, niin tietynlaisen miehen läsnäolo voisi tuoda jonkinlaista turvallisuuden tunnetta.
Satavarma persun trolli, eikä taatusti naisen. 0/5
Ei kerrostalossa miesten töitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen venäläistä miestä. He ovat sen verran machoja, että vaimon ja lasten elättäminen on ihan kunnia-asia ja vaimo saa rauhassa tehdä ” naistentöitä”.
Kyllä. Savolaiset ja karjalaiset ovat myös samalaisia.
Keskimäärin myös kovia tappelemaan. Siinä saa hesalaiset ja muutkin turpaansa jos lähtee haastelemaan savolaisen tai karjalaisen kanssa.
Tulee isän kädestä jhumalauta.
Posket vaan punottaa ja jakaus menee uusille urille.
Itärajalla on kunnia-asia ottaa miehestä mittaa paljain käsin. Kuroa hihat ylös ja tempoa niin että jakaus pöllyää. Sama meininki on työnteon laita.
Töitä tehdään ja töihin on tultu tekemään eikä oleilemaan.
Tämä ero on savolaisissa ja karjalaisissa miehissä verrattuna muihin. Venäläisistä en tiedä, mutta kuulostaa samalaisilta.
Savolaisen miehen kanssa olen ollut ja kyllä se sitä tarkoittaa, että teet ne naisten työt ja lisäksi olet miesten töissä apuna. Että mitään vapaapäivä ongelmia ei ole kun niitä ei ole. Ja kun miesten työt loppuu kotona niin vaimo mukaan tekemään anopillekin ne miesten työt.
Tässä kesällä oli tilannekomiikkaa kerrakseen pojan (mun veli) tuodessa anopille näytille todellisen ruususen. Savolainen anoppi nosti metakan ja poika koitti tehdä kaikki naiselle osoitetut työt 😂
Veli sanoi ettei halua suututtaa naista.
Äiti manasi tuon päivän jälkeen tulevan miniänsä. Saa nähdä miten hääpäivänä käy. Veljen mukaan tää on nyt se oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miesten töitä mies tekee kerrostaloasunnossa sitten? Joudut tekemään kaikki kotityöt ja mies vaihtaa autoon renkaat 2 kertaa vuodessa.
Kun putkissa joku ongelma tai suihkun viemäri tukossa, niin ukko hoitaa.
Kantaa painavat jutut.
Kiipeilee ja asentaa lamput ja taulut sun muut.
Häätää sisään lentänee linnut ja hämiksen ym.
Semmosia.
Kuka surkea, ruikuttava luuseri ei itse saa noita tehtyä? Häätää linnun!?! WTF :D
Eihän siitä ollut kyse vaan mitä miehen hommia on kerrostalossa. kyllähän mies osaa imuroidakin ja pyykit pestä mutta ne katsotaan tässä tapauksessa naisten hommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Osaa jotkut leipoa ja ottaa osaa kotitöihin. Vieläkin monessa taloudessa työnjako menee kumminkin miesten ja naisten työt. Katsoisin siltikin tarkasti kenen mukaan lähtisin. Mustasukkaisuus on oikeasti paha ongelma vaikka osaavatkin olla rakastettavia ja palvoa rakastettuaan.
Tinderissä noita löytyy helpoiten Tallinnan puolelta. Niistä monet käyvät Suomen puolella töissä, joten suhteen ylläpitäminen onnistuu helposti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kerrostalossa miesten töitä ole.
aina löytyy pari vartin hommaa miehellekin.
Suklaakakkulapio kirjoitti:
Meillä mies tykkää kaikenlaisesta puuhailusta, turhautuu jos jouten joutuu pitkiä aikoja olemaan.
Mulle kelpais mies joka vaihtaa mun autoon renkaat ja korjaa pikkuviat. Maalaa ja tapiseeraa,sekä korjaa repsottavat rännit ja rikki menneet polkupyörät/huonekalut/laiteet. Olisi mun apuna puutarhatöissä.Tykkäisi sisustaa. Asentaa kaiken elektronikan. Huolehtisi hakelämmityksestä ja siitä että pannu toimii. Ja kykenisi vielä rakastelemaan kanssani. Tällä hetkellä teen kaikki nuo yksin. Ja sen lisäksi kaikki päivittäiset kotityöt. Tykkään myös leipoa.Kysymys ei ole siitä ettenkö osaisi itse tehdä asioita, mutta joskus olisi vaan niin kiva ettei tarvisi tehdä kaikkea yksin.
Meillä menee perinteisen mallin mukaan. Olemme yhdessä sopineet puolisoni kanssa että mies tuo elannon ja tekee "miesten" työt ja nainen tekee "naisten" työt. Mielestäni tämä on tasa-arvoista, sillä olemme molemmat vapaaehtoisesti ja hyvillä mielin sopineet tästä. Olemme alle 30-vuotiaita. Lapsia löytyy myös ja nainen vastaa pääosin heidän asioistaan.
En ole eläissäni tavannut miestä, joka olisi olettanut saati vaatinut että osaan vaihtaa autoon renkaat.
Tarvittaessa sen kyllä osaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
En ole eläissäni tavannut miestä, joka olisi olettanut saati vaatinut että osaan vaihtaa autoon renkaat.
Sama täällä. Osaan vaihtaa renkaat kyllä itsekin, mutta mikäs sen ihanampaa kun mies ottaa tuollaiset asiat hoidettavakseen. Minä sitten voin passata miestä muuten :)
Vierailija kirjoitti:
Exän kanssa tuli kauhea riita kun se valitti etten ole vaihtanut autoonsa renkaita. Kysyin, miksei itse vaihda kun joutaisi paremmin ja tietää kuitenkin milloin haluaa ne vaihtaa. Sanoi, ettei osaa eikä haluakaan kun se on miesten työtä. Kerroin, että voin opettaa kyllä, se on helppo homma kunhan vaan tietää mistä työkalut löytyvät. Vaan ei. Miesten homma ja sillä sipuli, hän suuttui verisesti ajatuksestakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miesten töitä mies tekee kerrostaloasunnossa sitten? Joudut tekemään kaikki kotityöt ja mies vaihtaa autoon renkaat 2 kertaa vuodessa.
Kun putkissa joku ongelma tai suihkun viemäri tukossa, niin ukko hoitaa.
Kantaa painavat jutut.
Kiipeilee ja asentaa lamput ja taulut sun muut.
Häätää sisään lentänee linnut ja hämiksen ym.
Semmosia.
Kuka surkea, ruikuttava luuseri ei itse saa noita tehtyä? Häätää linnun!?! WTF :D
Siis millä logiikalla mies tekee ne koska nainen ei osaa?
Kyllä mä osaan kaikki listalla olevat tehdä, mutta en halua. 😂
Vai sunko mielestä naiset ei osaa kantaa kauppakasseja? Ok.
Mies vartioi kotiluolan suuaukkoa ja valmistautuu kohtaamaan vihollisen suojellakseen perhettään. Mies on kuin vakuutus: enimmäkseen siitä saa vaan maksaa itsensä kipeäksi mutta tosipaikan tultua korvaamaton turva.