Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä parisuhde takana ja nyt etsin uutta miestä ja olen järkyttynyt

Vierailija
01.11.2020 |

Haluaisin vanhanaikaisen miehen. Siis sellaisen, joka huolehtii naisesta ja tekee ns. miesten työt. Ja minä sitten tekisin ne ns. naisten työt.

En tarkoita, että haluan alkaa elätiksi. Oma työ on ja pystyn itseni elättämään. Mutta haluaisin miehen, joka suojelee minua kaikelta uhkaavalta eikä oleta, että osaisin vaihtaa autoon renkaat.

Nykyään tästä ei edes pysty keskustelemaan, kun kaikki luulevat trolliksi. Ilmeisesti nykyaikana naisten ja miesten pitää olla niin tasa-arvoisia, ettei tällaista sovi edes kysyä.

Miten tässä nyt näin on käynyt? Parikymmentä vuotta sitten tämä oli vielä ihan validi ajatus puolisoa etsittäessä.

Kommentit (235)

Vierailija
41/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä uhkaavalta teitä oikein pitää suojella? Kysyn ihan tosissani. Olen kohta 50 eikä mieheni ole joutunut suojelemaan minua vielä kertaakaan.

Minuakin kiinnostaisi. Parantumaton sairaus kuulostaisi aika uhkaavalta, joten onkohan ap:n toiveissa nyt sitten, että mies olisi lääkäri? Vai miettiköhän ap mahdollisesti sitä, että jos lomakohteessa uimarannalle osuu hai, niin mies sitten action-elokuvan tyyliin löisi haita turpaan, jotta nainen voi suorittaa aamu-uinnin häiriöttä?

Olen luonteeltani säikky. Tuntuu turvallisemmalta, kun on mies, joka suojelee tarpeen tullen, vaikka sitä tarvetta ei koskaan tulisikaan eikä todennäköisesti tule

No eikö tuollaisen näennäissuojelun voi hoitaa kuka tahansa?

Niinpä. Varsinkin kun tilastollisesti naisen suurin uhka on oma puoliso.

Vierailija
42/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä uhkaavalta teitä oikein pitää suojella? Kysyn ihan tosissani. Olen kohta 50 eikä mieheni ole joutunut suojelemaan minua vielä kertaakaan.

Minuakin kiinnostaisi. Parantumaton sairaus kuulostaisi aika uhkaavalta, joten onkohan ap:n toiveissa nyt sitten, että mies olisi lääkäri? Vai miettiköhän ap mahdollisesti sitä, että jos lomakohteessa uimarannalle osuu hai, niin mies sitten action-elokuvan tyyliin löisi haita turpaan, jotta nainen voi suorittaa aamu-uinnin häiriöttä?

Olen luonteeltani säikky. Tuntuu turvallisemmalta, kun on mies, joka suojelee tarpeen tullen, vaikka sitä tarvetta ei koskaan tulisikaan eikä todennäköisesti tule

Miksei mies saisi sitä hoitaa? Onhan mieskin "kuka tahansa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaanmatkailu on ainakin sellainen etten yksin lähtisi. Ainakin joissain maissa miehen kanssa kulkiessa saa olla eritavalla rauhassa.

Suomessakin miehen läsnäolo pitää seuraan lyöttäytyjät poissa. Eihän tätä kovin usein ole, mutta joskus olen saanut väntää ulkolaisten kanssa, etten lähde kahville tai hotelliin. Enkä tule huomenna tapaamaan.

Mieheni vaihtaa autojen renkaat. Olen joskus kaverina. Toivottavasti saadaan olla yhdessä aina 💛

Vierailija
44/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa nykyään vähän perinteisemmän suhteen, niin ainakin PK-seudulla hänen pitää käytännössä ottaa itäeurooppalainen kumppani.

Osalla vissiin on noita baltialaisia hoitoja. Niiden tykö ei mennä varattomana.

Tämä on yleinen harhaluulo. Helsingissä on runsaasti hyvissä ammateissa olevia koulutettuja balttinaisia, jotka pärjäävät omillaan. Upeita naisia.

Balttimiehen tilalle epäromanttinen suomalainen. Älä luulekaan balttien tinkivän romanttisuudesta.

Kuka väitti, että olen puhdasverinen suomalainen?

Vierailija
45/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ap on järkyttyny niin minä miehenä olen vähintään yhtä hämmästynyt. - Tällaisen avauksen tehdessään tulee mieleen, että vaikka aivan liian moni mies ei tajua, miten sukupuolten välinen tasa-arvo on keskimäärin erinomainen asia ja monelle miehelle siten parempi vaihoehto kuin patriakkaalinen rooli jako. niin yhtälailla Ap onnistui avauksessaan  olemaan nyt naisena  tasa-arvoisen parisuhteiden ideaalin jarruttajana. - Toki jos hän haluaa asettua johonkin hyvin maaseutu ja /tai alkutuotantoa harjoittavan miehen kumppaniksi, niin ehkä työnjako heillä saattaa olla luonteva.

Vaikka olen ollut huomaavinani, että mm. Maajussille morsian ohjelma on osoittanu monelle asfalttiviidakossa elävälle. että ainanki osa myös syrjemmällä ja sivummalla elää alkuotantoa ja maataloutta harjoittavaia sinkkuja(kin) , eivät niinkään kaipaa kenenkään isännäksi tai emännäksi, vaan kaipaavat rinnalleen kumppania jonka kanssa muodosaa tasa-arvoien parisuhde, jossa työ jaetaan muutoinkin kuin karkean sukupuolittuneesti; jossa mies on sonni ja nainen on se hänen rinnallaan liihottava lintunen, ellei sitten ole miehen äiti, jota ilman mies ei pärjää.          

Vierailija
46/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa nykyään vähän perinteisemmän suhteen, niin ainakin PK-seudulla hänen pitää käytännössä ottaa itäeurooppalainen kumppani.

Osalla vissiin on noita baltialaisia hoitoja. Niiden tykö ei mennä varattomana.

Tämä on yleinen harhaluulo. Helsingissä on runsaasti hyvissä ammateissa olevia koulutettuja balttinaisia, jotka pärjäävät omillaan. Upeita naisia.

Balttimiehen tilalle epäromanttinen suomalainen. Älä luulekaan balttien tinkivän romanttisuudesta.

Kuka väitti, että olen puhdasverinen suomalainen?

Puhut suomalaisella palstalla jossa valtaosa kävijöistä on suomalaisia. Laske itse.

Romantiikasta ei tingitä 💘

Vierailija
47/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on suojellut minua kaikenkarvaisilta baarilähentelijöiltä, joista en ole päässyt tarpeeksi napakastikaan sanomalla eroon. Hän myös nappasi (kevyesti) nenuun yhtä känniläistä, joka murtautui juhannuksena mökkiimme keskellä yötä. Onneksi en ollut yksin.

Oletko pubiruusu 😁

Vierailija
48/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin. Minä myös haluan perinteisen miehen ja olen saanutkin sellaisen. Omakotitalossa kyllä riittää miesten töitä, joista en selviäisi yksin, vaan joutuisin palkkaamaan jonkun tekemään ne. Esimerkiksi tänään mies tyhjensi rännikourut, mikä on hänelle pitkänä miehenä paljon helpompaa kuin minulle, joten luontevasti näin. Moniin miesten töihin tarvitsee yksinkertaisesti voimaa mitä isolla miehellä on paljon enemmän kuin pienikokoisella naisella. Joten perinteinen työnjako sopii hyvin. 

Miten olisi maajussimies? Eikös heitä ole paljonkin vapaana ja osaavat varmasti kaikki miesten työt.

Olisiko konkreettisia esimerkkejä mitä ne työt on joihin miehen tarvitsee?

Olen mies, mutta en kuitenkaan maalta. En halua vaikuttaa sovinistilta ja kerron tässä vain muutamia esimerkkejä omasta elämästäni. Autotallista löytyy pylväsporakone ja MIG hitsauslaite. Nämä ovatkin ahkerassa käytössä. Lisäksi löytyy mm. kompura, hiekkapuhallusvehkeet yms. normaaleja miesten juttuja.

Tänä vuonna on tullut korjattua mm. lahonneet portaat yhdellä mökillä. Autosta on saanut korjata pari juttua ja on joutunut OBD:llä kaivelemaan ensin väylästä vikakoodeja tietokoneella. Moottoriveneellä ajoin kivelle ja piti ensin hartsilla/kovetteella paikata ja sitten värjätyllä topgoatilla pinnoittaa vaurio. Eristyksiä, höyrysulkuja, kipsilevytyksiä, kittausta ja maalusta on myös ollut vaikka en ole edes rakennusalalla vaan toimistohommissa. Minä käytän vielä perinteistä puukkosahaa ja olen sahannut niin paljon että tulee suora kulma vaikka ilman merkkausta. Osaan myös puusepän hommia ja olen rakentanut itse keittiön kalusteita ja huonekaluja. Laiturit, puutarhakalusteet ja grillipaikatkin olen rakentanut tuosta vain.

Nämä voisi olla niitä peristeisiä miesten hommia. En sano etteikö nainen pystyisi samoja juttuja tekemään, mutta eipä ole vielä yhtään tullut vastaan joka olisi tehnyt. Tuollainen tekeminen vain kiinnostaa. En tiedä johtuuko se sukupuolesta. Btw. laitan myös ruokaa ja pesen pyykkiä.

Vierailija
49/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin. Minä myös haluan perinteisen miehen ja olen saanutkin sellaisen. Omakotitalossa kyllä riittää miesten töitä, joista en selviäisi yksin, vaan joutuisin palkkaamaan jonkun tekemään ne. Esimerkiksi tänään mies tyhjensi rännikourut, mikä on hänelle pitkänä miehenä paljon helpompaa kuin minulle, joten luontevasti näin. Moniin miesten töihin tarvitsee yksinkertaisesti voimaa mitä isolla miehellä on paljon enemmän kuin pienikokoisella naisella. Joten perinteinen työnjako sopii hyvin. 

Miten olisi maajussimies? Eikös heitä ole paljonkin vapaana ja osaavat varmasti kaikki miesten työt.

On yksi eli paneminen. No toki senkin tekee yleensä paremmin naisen oma sormi.

Vierailija
50/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän vaihtelee tapauksittain. Yleisesti voidaan sanoa, että miestä tarvitsee sellaisiin töihin, joita ei

itse osaa, ei löydä kyseistä työtä osaavaa naista tekemään, tai ei firmasta tilaamallakaan löydä kuin miehen tekemään.

Vierailija
51/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minäkin huomaan turvautuvani miehen osaamiseen ja huolehtimiseen usein. Olen tyyppinä itsenäinen ja pärjäävä mutta mieheni kanssa me olemme selvästi mies ja nainen. Huvittavaa, jos olisimme sinkkuja niin minä vaihtaisin lamput, autonrenkaat, avaisin lavuaarit, vetäisin tietokoneen kaapelit, asettaisin rullaverhot. Mies taas leipoisi pullaa, ompelisi farkun taskut, pesisi pyykin ja suunnittelisi viikon ruokaostokset sekä ostaisi netistä itselleen vaatteet johonkin vuodenaikaan, järjestäisi vaatekomerot.

Mutta kimpassa tehdään selkeästi asioita, jotka ehkä kotoa käsin ovat olleet jaoteltu naisten ja miesten töihin. Mies vain nauttii virittäessään Wi-Fi-tukiaseman ja kaapelit, tehdessään testauksia. Minä taas kun työkseni olen teknologia-alalla niin etsin mielelläni illalla sopivia parkatakkeja netistä samalla kun pullataikina nousee.

Ja kyllä, mies kantaa kauppakassit, suhaa neljän ruuhkassa, vaihtaa talvirenkaat, tiivistää ikkunat ja tulee kiittämällä apuun kun kissa köhii ja mietitään, että vetikö se jonkun esineen kurkkuunsa ja miten kissalle tehdään Heimlichin ote. Minä turvaudun jämäkkään, tietävään, loogiseen, vahvaan ja etevään mieheeni koska hänen seurassaan minulla on turvallinen ja rakastettu olo. Siksi minä menin naimisiin hänen kanssaan. Olisin toki pärjännyt itsekin ja yksinäni mutta paljon mukavampaa meillä on yhdessä.

Vierailija
52/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän aloittaja tarjoaa yhdellekään miehelle? 

Vierailija
53/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, mutta en kuitenkaan maalta. En halua vaikuttaa sovinistilta ja kerron tässä vain muutamia esimerkkejä omasta elämästäni. Autotallista löytyy pylväsporakone ja MIG hitsauslaite. Nämä ovatkin ahkerassa käytössä. Lisäksi löytyy mm. kompura, hiekkapuhallusvehkeet yms. normaaleja miesten juttuja.

Tänä vuonna on tullut korjattua mm. lahonneet portaat yhdellä mökillä. Autosta on saanut korjata pari juttua ja on joutunut OBD:llä kaivelemaan ensin väylästä vikakoodeja tietokoneella. Moottoriveneellä ajoin kivelle ja piti ensin hartsilla/kovetteella paikata ja sitten värjätyllä topgoatilla pinnoittaa vaurio. Eristyksiä, höyrysulkuja, kipsilevytyksiä, kittausta ja maalusta on myös ollut vaikka en ole edes rakennusalalla vaan toimistohommissa. Minä käytän vielä perinteistä puukkosahaa ja olen sahannut niin paljon että tulee suora kulma vaikka ilman merkkausta. Osaan myös puusepän hommia ja olen rakentanut itse keittiön kalusteita ja huonekaluja. Laiturit, puutarhakalusteet ja grillipaikatkin olen rakentanut tuosta vain.

Nämä voisi olla niitä peristeisiä miesten hommia. En sano etteikö nainen pystyisi samoja juttuja tekemään, mutta eipä ole vielä yhtään tullut vastaan joka olisi tehnyt. Tuollainen tekeminen vain kiinnostaa. En tiedä johtuuko se sukupuolesta. Btw. laitan myös ruokaa ja pesen pyykkiä.

Hienoa, että on miehiä ja varmasi myös naisiakin, jotka asuvat sinun laillasi kaupungissa ja mahd. osaava edellä kertomiasi perinteisemmin miesten töiksi miellettyjä asioita. - Joita tuskin enää moni sukupuoleen katsomatta osaa. (En minä ainakaan 2. miehenä osaisi) 

Mutta ovat ne myös niin uskoakseni verraten harvoin asfalttiviidakossa kohdalle osuvia hommia, että hyvä on kun hallitset myös ainakin pyykin pesun ja ruuanlaiton, joita taas meistä moni joutuu tekemään useammankin kerran kuukaudessa.

Sillä jos kertoisit naiselle vain ensin mainitsemasi "perinteiset miehen työt" ja odottaisit, että nainen tekisi ne perineisemmä "naisten työt" niin ymmärtänet itsekin, että asfalttiviidakossa pääsisit luultvasti aika vähällä. Ja lisäksi jäisi hieman epäselväksi, miten nuo mainitsemasi työt edesauttaisivat ja tuksivat naisen viihtymistä ja nauintoa "tavallisessa" arjessanne. 

PS: Ei tasa-arvo ole sitä, että miehen tulisi muuttua naiseksi tai naisen mieheksi.       

Vierailija
54/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, minäkin huomaan turvautuvani miehen osaamiseen ja huolehtimiseen usein. Olen tyyppinä itsenäinen ja pärjäävä mutta mieheni kanssa me olemme selvästi mies ja nainen. Huvittavaa, jos olisimme sinkkuja niin minä vaihtaisin lamput, autonrenkaat, avaisin lavuaarit, vetäisin tietokoneen kaapelit, asettaisin rullaverhot. Mies taas leipoisi pullaa, ompelisi farkun taskut, pesisi pyykin ja suunnittelisi viikon ruokaostokset sekä ostaisi netistä itselleen vaatteet johonkin vuodenaikaan, järjestäisi vaatekomerot.

Mutta kimpassa tehdään selkeästi asioita, jotka ehkä kotoa käsin ovat olleet jaoteltu naisten ja miesten töihin. Mies vain nauttii virittäessään Wi-Fi-tukiaseman ja kaapelit, tehdessään testauksia. Minä taas kun työkseni olen teknologia-alalla niin etsin mielelläni illalla sopivia parkatakkeja netistä samalla kun pullataikina nousee.

Ja kyllä, mies kantaa kauppakassit, suhaa neljän ruuhkassa, vaihtaa talvirenkaat, tiivistää ikkunat ja tulee kiittämällä apuun kun kissa köhii ja mietitään, että vetikö se jonkun esineen kurkkuunsa ja miten kissalle tehdään Heimlichin ote. Minä turvaudun jämäkkään, tietävään, loogiseen, vahvaan ja etevään mieheeni koska hänen seurassaan minulla on turvallinen ja rakastettu olo. Siksi minä menin naimisiin hänen kanssaan. Olisin toki pärjännyt itsekin ja yksinäni mutta paljon mukavampaa meillä on yhdessä.

Olen huomannut itsessäni aivan samaa! 

Asutaan maalla, mies on toisessa kaupungissa arjet töissä ja itse etäilen nyt kotona. Minä olen vuosien saatossa joutunut opettelemaan puiden teon alusta loppuun - siis ihan  siitä alkaen, että kaadetaan se ropsi metsästä ja roudataan pihalle. Julkinen ei kulje ja lähin kauppa 25km päässä, niin olen joutunut opettelemaan autoistakin joitain perusasioita, jos haluan kauppaan päästä.  Mies ei ole aina auttamassa, kun tekee reissuhommaa.

Mies vastaavasti joutuu ihan itse tekemään ruokansa, pesemään pyykkinsä ja siivoamaan kaupunkikämpässään, kun en minä siellä ole niitä tekemässä.

Sitten kun ollaan saman katon alla, meille tulee tosi herkästi "miesten ja naisten roolit" - totta puhuen nautin siitä, kun saan tehdä miehelle ruokaa sillä välin, kun se on hakkaamassa halkoja, on metsästämässä  koiran kanssa tai vaikka tekemässä autooni hitsausremppaa, johon minä taas en taivu, se kun on taitolaji. Minä kyllä vaihdan palaneet sulakkeet ja tyhjennän ne rännitkin luonnonroskasta, mutta on ihanaa kun on mies, joka ne tekee. Enemmän koen itse hyötyväni miehestä kuin mies minusta :D

Vierailija
55/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei mies saisi sitä hoitaa? Onhan mieskin "kuka tahansa".

Tarkoitin että joku tuollainen nykymieskin, joista ap on niin kovin järkyttynyt.

Vierailija
56/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaanmatkailu on ainakin sellainen etten yksin lähtisi. Ainakin joissain maissa miehen kanssa kulkiessa saa olla eritavalla rauhassa.

Suomessakin miehen läsnäolo pitää seuraan lyöttäytyjät poissa. Eihän tätä kovin usein ole, mutta joskus olen saanut väntää ulkolaisten kanssa, etten lähde kahville tai hotelliin. Enkä tule huomenna tapaamaan.

Mieheni vaihtaa autojen renkaat. Olen joskus kaverina. Toivottavasti saadaan olla yhdessä aina 💛

Yksin matkailu on todella kivaa ja itseluottamusta nostattavaa. Suosittelen kaikille.

Vierailija
57/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä valmis naisena antamaan pisteet miehelle siitä että tekee remppaa ja säätää auton kanssa, mutta tässä on kuitenkin yksi mainitsemisen arvoinen seikka. Näitä hommia kun ei ole ihan joka kuussakaan, ja väitän että ne on miehelle vähän harrastuksen tyylistä toimintaa, ei ihan inhokkia, niin en halua että niiden vastapainona päivittäiset ja viikoittaiset kotityöt jää minulle. Haluan että ne tehdään yhdessä, koska ne on inhottavia ja niitä on paljon koko ajan. Remonttijuttujen vastineeksi voin tehdä esim. puutarhatöitä (lisää asumismukavuutta ja kiinteistön arvoa), ommella verhoja ja tehdä muita käsitöitä, korjata vaatteita, leipoa erikoisempiakin juttuja jos on vaikka juhlat, sisustaa, autella anoppia silloin tällöin, kerätä marjoja ja sieniä (säästöä, säästöä)... tämän tyyppisiä asioita.

Vierailija
58/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä valmis naisena antamaan pisteet miehelle siitä että tekee remppaa ja säätää auton kanssa, mutta tässä on kuitenkin yksi mainitsemisen arvoinen seikka. Näitä hommia kun ei ole ihan joka kuussakaan, ja väitän että ne on miehelle vähän harrastuksen tyylistä toimintaa, ei ihan inhokkia, niin en halua että niiden vastapainona päivittäiset ja viikoittaiset kotityöt jää minulle. Haluan että ne tehdään yhdessä, koska ne on inhottavia ja niitä on paljon koko ajan. Remonttijuttujen vastineeksi voin tehdä esim. puutarhatöitä (lisää asumismukavuutta ja kiinteistön arvoa), ommella verhoja ja tehdä muita käsitöitä, korjata vaatteita, leipoa erikoisempiakin juttuja jos on vaikka juhlat, sisustaa, autella anoppia silloin tällöin, kerätä marjoja ja sieniä (säästöä, säästöä)... tämän tyyppisiä asioita.

Luettelet asioita, jotka on miehelle harrastustoimintaa, mutta eikö ompelu ja käsityöt ole myös harrastustoimintaa sinulle? Sienestyskään ei ole mikään pakollinen ja pieni on senkin säästö, puutarhatyötkään ei nyt niin isoja arvon nostaja ole.

Vierailija
59/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luettelet asioita, jotka on miehelle harrastustoimintaa, mutta eikö ompelu ja käsityöt ole myös harrastustoimintaa sinulle? Sienestyskään ei ole mikään pakollinen ja pieni on senkin säästö, puutarhatyötkään ei nyt niin isoja arvon nostaja ole.

Sitä juuri tarkoitan. Harrastustoiminnan vastapainoksi saa harrastustoimintaa, ei joka päiväistä kotiorjaa.

Vierailija
60/235 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä, että naisen kiinnostuksen kohteita vähätellään. Hoidettu puutarha voi nostaa talon arvoa jopa 20%. -eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän