Pitkä parisuhde takana ja nyt etsin uutta miestä ja olen järkyttynyt
Haluaisin vanhanaikaisen miehen. Siis sellaisen, joka huolehtii naisesta ja tekee ns. miesten työt. Ja minä sitten tekisin ne ns. naisten työt.
En tarkoita, että haluan alkaa elätiksi. Oma työ on ja pystyn itseni elättämään. Mutta haluaisin miehen, joka suojelee minua kaikelta uhkaavalta eikä oleta, että osaisin vaihtaa autoon renkaat.
Nykyään tästä ei edes pysty keskustelemaan, kun kaikki luulevat trolliksi. Ilmeisesti nykyaikana naisten ja miesten pitää olla niin tasa-arvoisia, ettei tällaista sovi edes kysyä.
Miten tässä nyt näin on käynyt? Parikymmentä vuotta sitten tämä oli vielä ihan validi ajatus puolisoa etsittäessä.
Kommentit (235)
Hyvä mittari miehen valinnalle on kurkata tämän vessaan/kylpyhuoneeseen. Jos se on siisti ja puhdas, vessapaperia hyvin saatavilla ja käsipyyhkeet eivät haise ummehtuneelle, kannattaa tehdä tarkempaa tuttavuutta. Nimittäin, puhdas vessa kertoo monta asiaa. Mies ymmärtää hygienian päälle, osaa siivota, on oma-aloitteinen ja korjaa jälkensä sekä arvostaa muita ihmisiä niin että suo näiden asioida vain siistissä vessassa/kylppärissä.
Olen ennen parisuhdetta tavannut miehiä, jotka päällepäin vaikuttivat oikein hyviltä tapauksilta. Kierros asunnossa kuitenkin paljasti todellisen luonteen. Sotkua, jarrutusjälkiä, tulitikkuja, tyhjiä vessapaperihylsyjä ja suihkuverho homeessa. Ei kiitos.
Pitäkää niuhona mutta tämä toiminut minulle hyvin etsiessä elämänkumppania. Ehkä jollekin toisellekin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mittari miehen valinnalle on kurkata tämän vessaan/kylpyhuoneeseen. Jos se on siisti ja puhdas, vessapaperia hyvin saatavilla ja käsipyyhkeet eivät haise ummehtuneelle, kannattaa tehdä tarkempaa tuttavuutta. Nimittäin, puhdas vessa kertoo monta asiaa. Mies ymmärtää hygienian päälle, osaa siivota, on oma-aloitteinen ja korjaa jälkensä sekä arvostaa muita ihmisiä niin että suo näiden asioida vain siistissä vessassa/kylppärissä.
Olen ennen parisuhdetta tavannut miehiä, jotka päällepäin vaikuttivat oikein hyviltä tapauksilta. Kierros asunnossa kuitenkin paljasti todellisen luonteen. Sotkua, jarrutusjälkiä, tulitikkuja, tyhjiä vessapaperihylsyjä ja suihkuverho homeessa. Ei kiitos.
Pitäkää niuhona mutta tämä toiminut minulle hyvin etsiessä elämänkumppania. Ehkä jollekin toisellekin.
Minä lähden siitä, että kun aikuisesta ihmisestä on kyse, niin ensinnäkin hänen on täytynyt asua jo jonkun aikaa yksin. Koti kokonaisuudessaan, ei pelkkä vessa, kertoo miten hän hoitaa kotiaan ja millaista siisteystasoa haluaa.
Sitten riittävän pitkä seurusteluaika. Kun muutaman vuoden viettää viikonloput, juhlapyhät ja lomat yhdessä, niin näkee toisen elämäntavat.
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa tuo ainainen esimerkki ”auton renkaat” :D
Se on lähes jokaiselle aikuisten perheelle konkreettinen, relevantti ja toistuva esimerkkitapaus ja samalla erittäin hyvä asennemittari. Yhtä huvittavia vastaavia esimerkkejä ovat myös tiskaus ja pyykkäys.
Vierailija kirjoitti:
Miehekäs mies haluaa naisellisen näköisen naisen. Oletko pitkähiuksinen, laittaudutko, pukeudutko naisellisesti toppahousujen sijaan, onko luonteesi hoivaava ja kiltti? Itse olen huomannut, ettei moni nykyajan suomalainen nainen näytä naiselliselta tai käyttäydy naisellisella tavalla, ainakaan positiivisessa mielessä. Se, mitä huout ulospäin, houkuttaa myös tietynlaisia miehiä luoksesi.
Seurustelen itse omanikäisen kanssa ja hänellekin oli iskoistettu ennen minua käsitys ”tasa-arvoisesta” suhteesta, jossa kulut ja kotityöt ”puolitetaan”, eli käytännössä nainen hoitaa sekä miehen että naisen työstä valtaosan ja metatyöt siihen päälle. Tein heti alkuun selväksi, mitä odotan ja mitä tarvitsen ollakseni onnellinen. Tämä sopi hänelle ja nykyään hän kohtelee minua suojelevasti ja pitää perinteisestä roolistaan miehenä. N25
❤️ Prinsessa Svetlana ❤️
Sori oli aivan pakko.
Miltä uhkaavalta sinua pitäisi suojella? Vahtia ettei ylipaino karkaa käsistä?
svetu, olemme ljukeneet ljehdistä että poljitiikka mahdolljisesti muuttuu jatkossa.
toinenkin uhkakuva on,skinarooni.
'
pst.tykkään enemmän "svedusta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä uhkaavalta teitä oikein pitää suojella? Kysyn ihan tosissani. Olen kohta 50 eikä mieheni ole joutunut suojelemaan minua vielä kertaakaan.
Minuakin kiinnostaisi. Parantumaton sairaus kuulostaisi aika uhkaavalta, joten onkohan ap:n toiveissa nyt sitten, että mies olisi lääkäri? Vai miettiköhän ap mahdollisesti sitä, että jos lomakohteessa uimarannalle osuu hai, niin mies sitten action-elokuvan tyyliin löisi haita turpaan, jotta nainen voi suorittaa aamu-uinnin häiriöttä?
Mulle tuli pari vuotta sitten susi vastaan lenkillä. Heikinlaaksossa (Hki).
Niitä pyöri silloin Itiksessäkin yksittäisiä.
Olin kovas kunnossa ja 120kg - en hötkähtänyt, kaivoin vaan puhhan taskusta ja kun olin ottamas kuvaa, susi lähti metikköön. Jäi sadan metrin päähän katsomaan hetkeksi (varmaan et mikä toi oli) ja hävisi kokonaan metsään. Jäi kuva ottamatta.
Tiedätkö mitä, mä kuvittelin nähneeni omiani kun toissailtana juurikin heikinlaaksossa iltakymmenen jälkeen jolkotteli susi vastaan..
Oli minusta parikymmenen metrin päässä ja paineli siitä metsään ja mä käännyin kannoillani takaisinpäin kuvitellen olevani aivan vainoharhainen.
Kettuja täällä näkee viikoittain mutta tuo oli nyt uutta.
Vierailija kirjoitti:
Niiltä linnuilta ja perhosilta.
(Miten mua päin ei ikinä ole hyökännyt linnut/perhoset?)
Erikoinen ketju kun vaan ilkutaan ap:ta ja muitakin jotka tykkää enemmän perinteisistä arvoista. Etenkin kun kovasti kaikkialla kerrotaan että nykyään jokainen saa olla sellainen kuin on ja tykätä just sellaisesta kuin tykkää niin sitten kun naisena sanookin tykkäävänsä eniten perinteisestä miehestä niin alkaa nälvintä kuinka naurettavaa se on eikä kukaan tarvitse turvaa kuin korkeintaan puolisoltaan..
Monikin on tässä ketjussa kuvaillut suhdettaan jossa kotihommat vaan luonnostaan jakautuu perinteiseen malliin vaikka kumpikin ne osaa tehdä ja tuollainen parisuhde itselläkin on hakusessa.
N44
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen ketju kun vaan ilkutaan ap:ta ja muitakin jotka tykkää enemmän perinteisistä arvoista. Etenkin kun kovasti kaikkialla kerrotaan että nykyään jokainen saa olla sellainen kuin on ja tykätä just sellaisesta kuin tykkää niin sitten kun naisena sanookin tykkäävänsä eniten perinteisestä miehestä niin alkaa nälvintä kuinka naurettavaa se on eikä kukaan tarvitse turvaa kuin korkeintaan puolisoltaan..
Monikin on tässä ketjussa kuvaillut suhdettaan jossa kotihommat vaan luonnostaan jakautuu perinteiseen malliin vaikka kumpikin ne osaa tehdä ja tuollainen parisuhde itselläkin on hakusessa.
N44
Luulisi Tinderistä löytyvän. Ainakin tuossa ikäluokassa on perinteisiä miehiä. Nuoremmassa polvessa alkaa menemään 50/50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on lähes jokaiselle aikuisten perheelle konkreettinen, relevantti ja toistuva esimerkkitapaus ja samalla erittäin hyvä asennemittari. Yhtä huvittavia vastaavia esimerkkejä ovat myös tiskaus ja pyykkäys.
Pikkukaupungeissakin renkaat on nykyään rengashotellissa ja siihen kuuluu asennus samaan hintaan.
Mua niin huvittaa tässäkin ketjussa ihmisten aivan ignorantti näkemys perinteistä arvoista.
Esimerkiksi Suomessa ei ole ikinä ollut mitään miesten ja naisten töitä. Suomi oli vielä 150 v vahvasti agrikulttuurinen maa, jossa vuoden ajat määritti tekemistä. Suomessa molemmat miehet ja naiset tekivät jatkuvasti jotain. Keskimäärin varmaan miehet hoitivat hevoset, mutta naiset hoitivat lehmät. Lapset jätettiin vähän isompien lasten huomaan tai köytettiin kehtoon kiinni.
Nämä perinteiset arvot tulivat Amerikasta toisen maailman sodan jälkeen, kun naisille piti keksiä tarkoitus. Olivat sodan aikana pyörittäneet tehtaita yms. Joutuivat tyhjän päälle, kun miehet (osa heistä) palasi sodasta.
Pelottavaa, miten huonosti ihmiset ylipäätään tuntevat historiaa. Pelottaa, että historia vaan toistaa itseään. 1930-luvusta on näköjään liian kauan nykyajan jonneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ollut minun lapsuudessani autoa, eikä minulla tai miehelläni ole edes korttia.
Yhäkään äidilläni ei ole autoa eikä veljelläni korttia. Yhdellä, ainolla ei Helsingissä enää asuvalla kaverilla on auto.
Lähes kaikille ei kyllä kaupungeissa ole validi esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Mua niin huvittaa tässäkin ketjussa ihmisten aivan ignorantti näkemys perinteistä arvoista.
Esimerkiksi Suomessa ei ole ikinä ollut mitään miesten ja naisten töitä. Suomi oli vielä 150 v vahvasti agrikulttuurinen maa, jossa vuoden ajat määritti tekemistä. Suomessa molemmat miehet ja naiset tekivät jatkuvasti jotain. Keskimäärin varmaan miehet hoitivat hevoset, mutta naiset hoitivat lehmät. Lapset jätettiin vähän isompien lasten huomaan tai köytettiin kehtoon kiinni.
Nämä perinteiset arvot tulivat Amerikasta toisen maailman sodan jälkeen, kun naisille piti keksiä tarkoitus. Olivat sodan aikana pyörittäneet tehtaita yms. Joutuivat tyhjän päälle, kun miehet (osa heistä) palasi sodasta.
Pelottavaa, miten huonosti ihmiset ylipäätään tuntevat historiaa. Pelottaa, että historia vaan toistaa itseään. 1930-luvusta on näköjään liian kauan nykyajan jonneille.
Onhan meillä ihan töissä töissä miesten ja naisten alat.
On ihan tutkimuksia siitä, että nykyään naiset pyörittää arkea, hoitavat lapsia enemmän ja tekevät enemmän kotitöitä.
Vierailija kirjoitti:
N44
Kannattaa ehkä mainita jos suhtautuu esimerkiksi siivoamiseen kuin harrastukseen. Jotkuthan tykkää siitä. Silloin se ei ole niin kummallista. Itse lyön melkein kipinää imuroidessani, vihaan sitä niin paljon. En pysty ymmärtämään että joku tosissaan haluaisi tehdä kaikki kotityöt, vaikka sitten saisikin siitä vaihdossa jotain satunnaista naulojen naputtelua.
Ota ap purjehtija. Purjeveneessä pääsee toteuttamaan perinteisiä rooleja ja miehesi suojelemaan sinua Itämeren rankoissa olosuhteissa. Purjehtijan on lisäksi oltava monitaitoinen, jotta pystyy veneensä kunnossa pitämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiltä linnuilta ja perhosilta.
(Miten mua päin ei ikinä ole hyökännyt linnut/perhoset?)
Hyi perhoset kamalia.
Lintu tuli parvekkeelta kerran sisään. Toisella kertaa kissa toi sieltä kuolleen linnun sisään.
Mies pelasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan meillä ihan töissä töissä miesten ja naisten alat.
On ihan tutkimuksia siitä, että nykyään naiset pyörittää arkea, hoitavat lapsia enemmän ja tekevät enemmän kotitöitä.
Kyllä toki, mutta perinteen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Perinne on pidempi kuin yksi tai kaksi sukupolvea.
Älä nyt hyvä mies yritä, tuota kukaan usko.