Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä parisuhde takana ja nyt etsin uutta miestä ja olen järkyttynyt

Vierailija
01.11.2020 |

Haluaisin vanhanaikaisen miehen. Siis sellaisen, joka huolehtii naisesta ja tekee ns. miesten työt. Ja minä sitten tekisin ne ns. naisten työt.

En tarkoita, että haluan alkaa elätiksi. Oma työ on ja pystyn itseni elättämään. Mutta haluaisin miehen, joka suojelee minua kaikelta uhkaavalta eikä oleta, että osaisin vaihtaa autoon renkaat.

Nykyään tästä ei edes pysty keskustelemaan, kun kaikki luulevat trolliksi. Ilmeisesti nykyaikana naisten ja miesten pitää olla niin tasa-arvoisia, ettei tällaista sovi edes kysyä.

Miten tässä nyt näin on käynyt? Parikymmentä vuotta sitten tämä oli vielä ihan validi ajatus puolisoa etsittäessä.

Kommentit (235)

Vierailija
21/235 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä uhkaavalta teitä oikein pitää suojella? Kysyn ihan tosissani. Olen kohta 50 eikä mieheni ole joutunut suojelemaan minua vielä kertaakaan.

Minuakin kiinnostaisi. Parantumaton sairaus kuulostaisi aika uhkaavalta, joten onkohan ap:n toiveissa nyt sitten, että mies olisi lääkäri? Vai miettiköhän ap mahdollisesti sitä, että jos lomakohteessa uimarannalle osuu hai, niin mies sitten action-elokuvan tyyliin löisi haita turpaan, jotta nainen voi suorittaa aamu-uinnin häiriöttä?

Mulle tuli pari vuotta sitten susi vastaan lenkillä. Heikinlaaksossa (Hki).

Niitä pyöri silloin Itiksessäkin yksittäisiä.

Olin kovas kunnossa ja 120kg - en hötkähtänyt, kaivoin vaan puhhan taskusta ja kun olin ottamas kuvaa, susi lähti metikköön. Jäi sadan metrin päähän katsomaan hetkeksi (varmaan et mikä toi oli) ja hävisi kokonaan metsään. Jäi kuva ottamatta.

Oliskiko siis suojela ollut se, että mies olisi kaivaa tarvittaessa sinua nopeammin kännykkäkameran esiin ja nappaa kuvan? - Ehkä paremoi vaihtoe tuo kuin alkaa painimaan "susien " kanssa 

Niin tai näin, mutta jos minä kaupungissa elävä ja enimmäkseen kaupunkioloissa aikaani vietttävä mies alkaisin kovn keulimaan, että haluan itselleni kumppanin, joka tekisi ns. naisten työt, niin vastaavasti minä voin tehdä ne miesten työt. Mitä ne edes ovat, kun en äkkiseltään keksi sellaista, jonka tekeminen olisi riippuvainen sukupuolestani.

No joo. Jos perinteisiä "miesten töiden" luo katseen, niin aika vähällä pääsisin yheisessä työnjaossa. - Jossain maaseutumaisemmissa olosuhteissa tilanne saattaa olla ehkä eri. Autonikin on sitä ikäluokkaa, että mieluummin vien sen ammattilaiselle useimmissa huolloissa kuin alkaisin itse mestaroimaan rajallisella osaamisellani. - En edes omista montaa sellaista "työkalua" jolla tekisi mieli yrittää "säätää" autoani, jos siihen tulisi jokin fataalimpi vika.  

Tuo halu, eä minä miehenä suojelisin naista on kyllä haastava vastata. Kun alkaa naurattaa jo ajaus siiä, että vakavalla ilmeellä yriitäsin sanoa naiselle, eä älä pelkää minä kyllä suojelen sinua kaikelta, ...mitä ikinä haluakin pelätä. Lauleaanko Ultrabrata seuraavski  kun en uota orona lääkettä tai rokoteta taida tähän hätään keksiä tai löytää. Mutta jos apeeksia arvii joain niin voin hakea. Ja kuunnella ja yrittää vastata, jos mieläi askarruttaa jokin      

Vierailija
22/235 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Minä myös haluan perinteisen miehen ja olen saanutkin sellaisen. Omakotitalossa kyllä riittää miesten töitä, joista en selviäisi yksin, vaan joutuisin palkkaamaan jonkun tekemään ne. Esimerkiksi tänään mies tyhjensi rännikourut, mikä on hänelle pitkänä miehenä paljon helpompaa kuin minulle, joten luontevasti näin. Moniin miesten töihin tarvitsee yksinkertaisesti voimaa mitä isolla miehellä on paljon enemmän kuin pienikokoisella naisella. Joten perinteinen työnjako sopii hyvin. 

Miten olisi maajussimies? Eikös heitä ole paljonkin vapaana ja osaavat varmasti kaikki miesten työt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/235 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuollainen mies ja jos eroaisin olisin yksin loppuelämäni. Niin monta ei tällaista miestä piti nähdä ennen kuin tämä löytyi että ei ole mitään mielenkiintoa lähteä samaan enää toista kertaa.

Millä tuloilla edes olisit yksin, jos olet ollut kotiäitinä koko iän ja eläkettäkään ei ole kertynyt. Kansaneläkkeellä ei pitkälle pötkitä ja elintason romahtuminen muuttaa mielen nopeasti.

Vierailija
24/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä uhkaavalta teitä oikein pitää suojella? Kysyn ihan tosissani. Olen kohta 50 eikä mieheni ole joutunut suojelemaan minua vielä kertaakaan.

Minuakin kiinnostaisi. Parantumaton sairaus kuulostaisi aika uhkaavalta, joten onkohan ap:n toiveissa nyt sitten, että mies olisi lääkäri? Vai miettiköhän ap mahdollisesti sitä, että jos lomakohteessa uimarannalle osuu hai, niin mies sitten action-elokuvan tyyliin löisi haita turpaan, jotta nainen voi suorittaa aamu-uinnin häiriöttä?

Olen luonteeltani säikky. Tuntuu turvallisemmalta, kun on mies, joka suojelee tarpeen tullen, vaikka sitä tarvetta ei koskaan tulisikaan eikä todennäköisesti tule

Vierailija
25/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luonteeltani säikky. Tuntuu turvallisemmalta, kun on mies, joka suojelee tarpeen tullen, vaikka sitä tarvetta ei koskaan tulisikaan eikä todennäköisesti tule

Meillä mies on suojellut minua kaikenkarvaisilta baarilähentelijöiltä, joista en ole päässyt tarpeeksi napakastikaan sanomalla eroon. Hän myös nappasi (kevyesti) nenuun yhtä känniläistä, joka murtautui juhannuksena mökkiimme keskellä yötä. Onneksi en ollut yksin.

Vierailija
26/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö tuollaisen näennäissuojelun voi hoitaa kuka tahansa?

Vierailija
27/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on suojellut minua kaikenkarvaisilta baarilähentelijöiltä, joista en ole päässyt tarpeeksi napakastikaan sanomalla eroon. Hän myös nappasi (kevyesti) nenuun yhtä känniläistä, joka murtautui juhannuksena mökkiimme keskellä yötä. Onneksi en ollut yksin.

Miesten öykkäröinti noissa tilanteissa vaan pahentaa tilannetta. Nainen kun sanoo että nyt ei kuule kiinnosta tai että tulit nyt vahingossa väärään mökkiin, niin selviää tilanne ihan puhumalla. En tiedä sitten jossain rillumarei-piireissä, mutta noin niin ku yleensä.

Vierailija
28/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin. Minä myös haluan perinteisen miehen ja olen saanutkin sellaisen. Omakotitalossa kyllä riittää miesten töitä, joista en selviäisi yksin, vaan joutuisin palkkaamaan jonkun tekemään ne. Esimerkiksi tänään mies tyhjensi rännikourut, mikä on hänelle pitkänä miehenä paljon helpompaa kuin minulle, joten luontevasti näin. Moniin miesten töihin tarvitsee yksinkertaisesti voimaa mitä isolla miehellä on paljon enemmän kuin pienikokoisella naisella. Joten perinteinen työnjako sopii hyvin. 

Miten olisi maajussimies? Eikös heitä ole paljonkin vapaana ja osaavat varmasti kaikki miesten työt.

No remonttireiskan tarpeen ymmärtää ihan helposti. Ne on aina käteviä olla käden ulottuvilla. Senkin ymmärrän että harteikas ja vähän skrodempi mies voi olla seksuaalisesti kiihottava. Mutta suojelutilanteita on nykyään kovin vähän.

Vierailija
29/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa nykyään vähän perinteisemmän suhteen, niin ainakin PK-seudulla hänen pitää käytännössä ottaa itäeurooppalainen kumppani.

Vierailija
30/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli perinteinen mies. Perinteiden lisäksi omasi omistushalua ja mustasukkaisuutta. Saatat kohdata Tinderissä. Pidä hyvänäsi :)

Vierailija
31/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies haluaa nykyään vähän perinteisemmän suhteen, niin ainakin PK-seudulla hänen pitää käytännössä ottaa itäeurooppalainen kumppani.

Osalla vissiin on noita baltialaisia hoitoja. Niiden tykö ei mennä varattomana.

Vierailija
32/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko konkreettisia esimerkkejä mitä ne työt on joihin miehen tarvitsee?

Vierailija
33/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yleinen harhaluulo. Helsingissä on runsaasti hyvissä ammateissa olevia koulutettuja balttinaisia, jotka pärjäävät omillaan. Upeita naisia.

Vierailija
34/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yleinen harhaluulo. Helsingissä on runsaasti hyvissä ammateissa olevia koulutettuja balttinaisia, jotka pärjäävät omillaan. Upeita naisia.

Balttimiehen tilalle epäromanttinen suomalainen. Älä luulekaan balttien tinkivän romanttisuudesta.

Vierailija
35/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No remonttireiskan tarpeen ymmärtää ihan helposti. Ne on aina käteviä olla käden ulottuvilla. Senkin ymmärrän että harteikas ja vähän skrodempi mies voi olla seksuaalisesti kiihottava. Mutta suojelutilanteita on nykyään kovin vähän.

Mulla on perhoskammo ja mies pelastaa mut perhosilta, jos sellainen tulee sisälle. Ulkona pärjään niiden kanssa, mutta jos huoneessa on perhonen, niin ei tule mitään.

Minä vastaavasti jeesin niissä hommissa, jotka olis miehelle ikävä hänen korkeanpaikan kammonsa vuoksi. Vaikka just niiden rännien putsaamisessa. Mulle ei tee pahaa kiipeillä katolla.

Vierailija
36/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko konkreettisia esimerkkejä mitä ne työt on joihin miehen tarvitsee?

Hirren vaihto

Vierailija
37/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi mies joka on poliisi tai puolustusvoimissa.

Ammattisotilaat on miehekkäitä, konservatiivisia ja osaavat puolustautua tarvittaessa. Ja nykyään pitää myös olla pääkoppa kunnossa, psyyketestit, huumetestit ja rikostausta karsii kaikki ei-sopivan aineksen.

Eli iske joku turvallisuusalalta oleva.

Vierailija
38/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on perhoskammo ja mies pelastaa mut perhosilta, jos sellainen tulee sisälle. Ulkona pärjään niiden kanssa, mutta jos huoneessa on perhonen, niin ei tule mitään.

Minä vastaavasti jeesin niissä hommissa, jotka olis miehelle ikävä hänen korkeanpaikan kammonsa vuoksi. Vaikka just niiden rännien putsaamisessa. Mulle ei tee pahaa kiipeillä katolla.

Mies hätistelee perhoset kikkelillään ja sinä putsaat rännit munasarjoillasi?

Vierailija
39/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi mies joka on poliisi tai puolustusvoimissa.

Ammattisotilaat on miehekkäitä, konservatiivisia ja osaavat puolustautua tarvittaessa. Ja nykyään pitää myös olla pääkoppa kunnossa, psyyketestit, huumetestit ja rikostausta karsii kaikki ei-sopivan aineksen.

Eli iske joku turvallisuusalalta oleva.

Ainut ammattisotilas jonka tunnen on pieni ja hintelä. Käsittääkseni ihan toimistohommissa. Univormu sillä on kyllä hieno. Laivaston.

Vierailija
40/235 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😳

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi