Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko säästössä rahaa pahan päivän varalle?

Vierailija
01.11.2020 |

Ole itse aina ollut kädestä suuhun tyyppiä. Mitään ei ole jäänyt säästöön. Onneksi korona-aikakaan ei ole vielä vaikuttanut, mutta olen alkanut miettimään pitäisikö sitä olla joku tonni säästössä, jos tulee joku odottamaton tapahtuma eteen.
Mites muilla? Kuinka paljon sinulla tai perheelläsi on rahaa tilillä nopeasti käytettäväksi? Onnistuuko se vai kuluuko rahat kuitenkin säästöaikeista huolimatta.

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästin kolmessa vuodessa palkasta 30 000, mutta ostin kämpän ja jäljellä 5000. Asumiskulut putosivat kolmasosalla lainanlyhennyksineen verrattuna vuokrallaoloon, joten eiköhän säästöön taas jää.

Vierailija
102/145 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli yhteinen tili mieheni kanssa lainanmaksua ja taloudenpitoa varten.  Ukko jäi työttömäksi , ratkesi ryyppäämään ja tyhjensi tilin.  Erohan siitä tuli. Juttelin lakimiehenkin kanssa, mutta aika vähän on tehtävissä.  Käräjöinti söisi ne rahat alta aikayksikön.

Sama, mutta vähän toisinpäin.  Vaimolla shoppailumania ja rahaa palaa järjettömästi. Asiasta keskusteltu moneen kertaan. Nostorajoituksiakin käytetty, mutta sitten jää ruoat ostamatta ja lapset kärsii. Enää en tiedä mitä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden palkka eli n. 3000 euroa

Vierailija
104/145 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän tätä päivää, en säästä huomiseen!

Vierailija
105/145 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamaksi vuodeksi.

Vierailija
106/145 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli yhteinen tili mieheni kanssa lainanmaksua ja taloudenpitoa varten.  Ukko jäi työttömäksi , ratkesi ryyppäämään ja tyhjensi tilin.  Erohan siitä tuli. Juttelin lakimiehenkin kanssa, mutta aika vähän on tehtävissä.  Käräjöinti söisi ne rahat alta aikayksikön.

Meillä vähän samoja ongelmia. Tienaan enemmän kuin mieheni. Meillä on yhteinen tili taloutta varten ja vähän olen yrittänyt sinne puskuria kasvattaa, mutta mies pyrkii koko ajan käyttämään tiliä kaikenlaisiin omiin menoihin. Pinnani alkaa olla äärirajoilla.

Kannattaa avata erillinen säästötili ja siirtää siinne säästöön.  Käyttötililtä rahat kuluu helpommin. 

Vierailija
107/145 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida enää kukaan opettaa lapsilleen säästäväisyyttä, ainakaan jos ei itse ole esimerkkinä. Ennen sentään oli säästöpossut. Miten kännykkäaikana säästämistä edes voisi opettaa?

Vierailija
108/145 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 000e tilillä, 5 000e sijoituksissa.

Pitäisi enemmänkin säästää, mutta olen tuhlari ja ei aina jaksa. Haluan nauttia elämästä. Tykkään syödä ulkona, ostaa kalliita vaatteita ja kosmetiikkaa. Törsään myös huolella lapsiini. Ehkä jossain vaiheessa ryhdistäydyn taas, jos eläisin fiksummin, saisin n. 1000e kuussa säästöön.

Vierailija
109/145 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä yhden kuun nettotulot eli vähän yli 3000 e. Yleensä on enemmän, mutta auto hajosi äskettäin. Sen lisäksi rahastoissa n 20 000, ja siellä saldona 2000 e, jonka saa pois vaikka kurssit laskisivatkin. Säästöön jää joka kuukausi noin 500 e. Osa käytetään sitten lomailuun ym, osa menee sijoituksiin. Olen yksinhuoltaja.

Vierailija
110/145 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, mutta vähän toisinpäin.  Vaimolla shoppailumania ja rahaa palaa järjettömästi. Asiasta keskusteltu moneen kertaan. Nostorajoituksiakin käytetty, mutta sitten jää ruoat ostamatta ja lapset kärsii. Enää en tiedä mitä tehdä.

Shoppailumania on ostoriippuvuus. Kuten riippuvuuksiin yleisesti, niin siinä ei puheet ja keskustelut paljoa auta. Akalta KAIKKI rahankäyttöoikeudet pois. Etkö sinä voi hoitaa ruokaostoksia?

Vierailija
111/145 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten yritin alkaa säästämisen.  Sitten meni työt alta ja nyt vain yritetään selviytyä.

Vierailija
112/145 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku 75.000€ käteisenä, osakkeissa ja rahastoissa yhteensä noin 225.000€.

Kämppä maksettu, vuoden 2020 mallinen BMW 320 i Xdrive tuossa autokatoksessa, velkaa ei ole ja toistaiseksi säännöllinen 2700 € kuukausipalkka nettona, lisäksi sijoitusasunnosta tulee kuukausittain 450€ vuokratulot. Avovaimolla on omat tulonsa joten kyllä tässä pärjätään.

Ja notkut täällä palstoilla. Hohhoh!

Kateellinenko olet vai mikä tuon kommentin tarkoitus on?

Vierailija
113/145 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tulee ja raha menee, ei mitään mahdolisuutta säästää!

Vierailija
114/145 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 euroa

Vierailija
115/145 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on rahaa, mutta ensi kesään asti ei ole.

Korona vei työt

Vierailija
116/145 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa säästää rahaa niistä pienistäkin tuloista. Siinä kohtaa kun tulee työttömyys, sairastuu, kodinkoneita hajoilee, auto hajoaa, lemmikki pitää viedä eläinlääkäriin jne. on todella paljon helpompi olla kun on rahaa.

Olen itse pienituloinen ja tällä hetkellä lomautettu koronan takia. Säästössä noin 10k, itselleni tuo on iso summa. Se on säästetty palkasta n. 200-300€/kk. Ei ole tarvinnut luopua mistään, vain vähän seurata rahankäyttöä ja jättää täysin turhat ostokset pois.

Vierailija
117/145 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa olla noin 30.000 euroa ja lisäksi maksan asuntolainaa ylimäärin pois ainakin 500-1000 euroa kuukaudessa. En ole uskaltanut sijoittaa, kun en ymmärrä sijoituksista mitään. 

Vierailija
118/145 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku 75.000€ käteisenä, osakkeissa ja rahastoissa yhteensä noin 225.000€.

Kämppä maksettu, vuoden 2020 mallinen BMW 320 i Xdrive tuossa autokatoksessa, velkaa ei ole ja toistaiseksi säännöllinen 2700 € kuukausipalkka nettona, lisäksi sijoitusasunnosta tulee kuukausittain 450€ vuokratulot. Avovaimolla on omat tulonsa joten kyllä tässä pärjätään.

Ja notkut täällä palstoilla. Hohhoh!

Siis miten täällä palstalla notkuminen liittyisi varallisuuteen? Olen erittäin hyvätuloinen, mutta täällä on notkuttu jo vuosikausia. 

Vierailija
119/145 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 63 euroa. Olen melkein vuoden ajan säästänyt hillopurkkiin kaikki 50 cnt ja isommat kolikot mitä jää taskun pohjalle tai lompakkoon pyörimään. Kaikki pullonpalautus rahat pistänyt säästöön. On siellä pari 5 euron seteliäkin. Kerran jouduin käyttämään n. 10 euroa ruokaan kun apteekkiin oli mennyt tavallista enemmän rahaa.

Ei tuolla isommasta katastrofista selviä, mutta parempi kuin ei mitään.

Vierailija
120/145 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä perussääntö on, että olisi 3 kk menoja vastava summa säästössä.

Itselläni on 200 000, joten ei huolta huomisesta rahan osalta, mutta asun vuokralla, joten ei varmaan jotain sekään miellytä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme