Voisitko seurustella ihmisen kanssa joka ei halua seksiä?
Kommentit (125)
Kirjaimellisesti en voisi. Emme koskaan pääsisi seurusteluun saakka.
Kerran on treffeillä nainen paljastanut olevansa demiseksuaali. Meillä oli ihan mielenkiintoiset keskustelut aiheesta, mutta selvää oli jo siinä vaiheessa, ettei juttumme tulisi toimimaan. Ja demi sentään voi ehkä joskus päätyä haluamaan seksiä toisen kanssa, jos kuun asento on oikea.
No kyllä! Olen saanut elää hyvässä suhteessa ilman seksiä enkä enää tyytyisi vähempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako näiden "vain nus*iminen tekee parisuhteen" kumppanit mennä nukkumaan lusikkaan vastakkaisen sukupuolen kanssa? Tai suudella? Pussata? Tai teettekö niitä hyvien ystävienne kanssa? Kun eihän se ole seksiä?
Kaikki mainitsemasi ovat eroottisia; eivät seksiä, mutteivät viattomiakaan. Ei tietenkään niitä tehdä kavereiden kanssa.
Eli siis löytyykin asioita, jotka erottavat parisuhteen ja ystävyyden, jotka eivät ole seksiä? Eikö nus*iminen sitten olekaan ainoa asia, joka erottaa ystävyyden parisuhteesta?
Eiköhän jokainen vähänkään maalaisjärkeä käyttävä tajua, että nussimiseen sisältyy kaikki eroottinen toiminta. Ei esim. pelkkä yhdyntä.
Minun käsittääkseni kyllä osa aseksuaaleista pitää läheisyydestä, esim lusikassa nukkumisesta ja pussailusta, eivät vain seksistä. Toki se on jokaisen itse määriteltävissä mikä sitten sitä seksiä on, mutta hieman vedetään mutkat suoraksi jos sanotaan että lusikassa nukkuminen on n*ssimista.
Itse puhun näissä ketjuissa aina vain "seksistä" ja se sisältää kaiken eroottisen toiminnan, myös lusikassa nukkumisen.
Onko aseksuaalien parisuhteissa laadullista eroa todella syvään ystävyyteen verrattuna? Jos nyt unohdetaan esim. yhdessä asumisen logistiikka ja se, että tietenkin päivittäin näkemääsi ihmiseen kiintyy määrällisesti enemmän. Ovatko tunteet myös laadullisesti erilaisia? Miten?
Koska itse ainakin rakastan läheisiä ystäviäni ja olen heihin tietyllä tapaa ihastunutkin, ihailen heitä. Nautin heidän seurastaan ja haluan heille parasta. He antavat hyvän olon, ja vastaan siihen halaamalla. Mutta ero eroottiseen suhteeseen on hyvin selvä.
Ja vähätellään seksittömiä parisuhteita kuin tietäen, mitä sen onnellisen pariskunnan makuuhuoneessa tapahtuu... Tai tapahtuuko mitään.