Voisitko seurustella ihmisen kanssa joka ei halua seksiä?
Kommentit (125)
Olen normaaliseksuaalinen joten en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, jos ei halua ollenkaan. Sit se on vain ystävä. Asia on eri, jos suhde on kestänyt jonkin aikaa. Ja sairauden takia ei halua tai pysty.
En ymmärrä tällaisia kommentteja. Oikeastiko jonkun mielestä ystävyydellä ja parisuhteella ei ole mitään muuta eroa kuin että parisuhteessa harrastetaan seksiä? Rakastatteko ystäviänne yhtä paljon kuin poika- tai tyttöystävää?
En rakasta ystäviäni yhtä paljon kuin tyttöystävääni juuri sen takia, että emme harrasta seksiä. Ne eroottiset (eros, kreik. 'rakkaus') rakkauden tunteet syntyvät nimenomaan siitä rakastelusta, eroottisesta ja "romanttisesta" kanssakäymisestä.
Platonisen rakkauden osalta ystävien ja kumppanin välillä ei ole muuta kuin aste-ero. Jos viettäisin ystäväni kanssa yhtä paljon aikaa kuin tyttöystäväni kanssa, tulisimme yhtä hyvin juttuun ja tekisimme samoja asioita, platoninen rakkauteni häntä kohtaan olisi luultavasti ihan samaa luokkaa.
Minusta tässä ei ole mitään epäselvää.
Hyvin selitetty. Näin itsekin asian koen.
En. Jos parisuhteesta puuttuu seksi, silloin katoaa kaikki erityinen. Side kahden ihmisen välillä lakkaa olemasta, yhteiselosta tulee latteaa ja turhaa.
Rehellisesti sanottuna en. Koen seksuaalisen yhteyden tärkeänä. Lisäksi tuppaa käytännössä olemaan niin, että jos tämä yhdistävä tekijä ei enää toimi, eivät siinä samassa parisuhteessa usein toimi muutkaan osa-alueet – vaikka aina puhutaan kaikesta muusta, minkä pitäisi vaakakupissa painaa. Siinä katoaa muukin läheisyys ja avoin keskusteluyhteys. Valitettavasti tiedän kokemuksesta.
Jos saisin mahdollisesta kumppanista tietää tällaista, arvostaisin rehellisyyttä, mutta jatkaisin matkaa. En lähtökohtaisesti edes alkaisi miettiä mitään "järjestelyitä", hyvin harva haluaa sellaisiin suostua eivätkä ne yleensä pitemmän päälle toimi, yhteyttä omaan kumppaniin ei voi korvata muulla.
Minulle ensisijainen syy seurustella on nimenomaan seksi, joten en voisi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Luultavasti en. :/ Voisi sitä tietenkin kokeilla, mut luulen et olis aika vaikeeta olla koskettamasta toista. M25
Ei kai nyt koskeminen ja helliminen ole kiellettyä?
Naiset yhdistää seksiin yhteenkuuluvuuden. En usko, että montakaan naista olisi ilman seksiä valmis jatkamaan
mies52v
Olen ihmissuhdeanarkisti, joten minun ei välttämättä tarvitse mahduttaa suhdettamme mihinkään tiettyyn lokeroon. Jos nautimme toistemme seurasta, miksipä emme voisi nauttia siitä sellaisilla tavoilla, jotka sopivat molemmille.
Missään tapauksessa en kuitenkaan aio elä ilman seksiä, joten toinen ei voisi estää minua muodostamasta muita, mahdollisesti seksuaalisia suhteiden toisten ihmisten kanssa. Luulen, että tämä voisi olla sille toiselle osapuolelle ongelma, jos ei ole monirakkaudellisuuteen tottunut.
En voisi, enkä myöskään jäisi suhteeseen, jos toinen ei halua tai voi seksiä enää harrastaa. Tähän ei oikeastaan vaikuta se, miksi seksi lähtee pois kuvioista. Sairauskaan ei ole riittävä syy jättää toista seksittömäksi. Jos seksi loppuu, parisuhdekin loppuu (tai ainakin muuttuu avoimeksi).
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu.
Jos ei halua seksiä, mitä sellaista parisuhteelta saa, mitä ei voi saada myös hyvin läheisistä ystävyyssuhteista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Luultavasti en. :/ Voisi sitä tietenkin kokeilla, mut luulen et olis aika vaikeeta olla koskettamasta toista. M25
Ei kai nyt koskeminen ja helliminen ole kiellettyä?
Kaikki eivät uskalla sanoa sanaa seksi. Silloin käytetään runollisempia ilmaisuja kuten "koskettaa toista". Etkö ole koskaan kuunnellut biisien sanoituksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, jos ei halua ollenkaan. Sit se on vain ystävä. Asia on eri, jos suhde on kestänyt jonkin aikaa. Ja sairauden takia ei halua tai pysty.
En ymmärrä tällaisia kommentteja. Oikeastiko jonkun mielestä ystävyydellä ja parisuhteella ei ole mitään muuta eroa kuin että parisuhteessa harrastetaan seksiä? Rakastatteko ystäviänne yhtä paljon kuin poika- tai tyttöystävää?
En rakasta ystäviäni yhtä paljon kuin tyttöystävääni juuri sen takia, että emme harrasta seksiä. Ne eroottiset (eros, kreik. 'rakkaus') rakkauden tunteet syntyvät nimenomaan siitä rakastelusta, eroottisesta ja "romanttisesta" kanssakäymisestä.
Platonisen rakkauden osalta ystävien ja kumppanin välillä ei ole muuta kuin aste-ero. Jos viettäisin ystäväni kanssa yhtä paljon aikaa kuin tyttöystäväni kanssa, tulisimme yhtä hyvin juttuun ja tekisimme samoja asioita, platoninen rakkauteni häntä kohtaan olisi luultavasti ihan samaa luokkaa.
Aika paljon näyttää olevan epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelen monen sellaisen henkilön kanssa... heitä kun kutsutaan kavereiksi. :)
Ei ole olemassa parisuhdetta ilman seksiä.
Parisuhteen jokainen pari voi määritellä itse. Siihen ei ole pakko kuulua seksi, jos pari sen niin keskenään päättää.
Totta kai voi päättää keskenään. Mutta itse en pidä tuollaista parisuhteena, koska minusta seksi kuuluu parisuhteeseen olennaisena osana.
En. Mitä järkeä sellaisessa olisi? En halua lapsia tai asua kenenkään kanssa, joten eihän tuo eroiaisi kaverisuhteesta mitenkään.
Olen luonteeltani todella intohimoinen ja seksi kuuluu parisuhteeseen. Valitettavasti siis en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon näyttää olevan epäselvää.
Tällä palstalla on muutama hyvin aktiivinen askesuaali ja seksitraumainen kirjoittaja. Todelliseessa elämässä tällaiseen hämmennykseen ei törmää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu.
Jos ei halua seksiä, mitä sellaista parisuhteelta saa, mitä ei voi saada myös hyvin läheisistä ystävyyssuhteista?
Ystävyys ei ole Rakkautta.
Miten passiivis-aggressiivista!!