Apua! Talokaupat tehty ja ero kai tulossa :(
Olen onnistunut keittämään iseni melkoiseen liemeen; teimme viime vuoden puolella talokaupat, jossa maksoimme heti 10% kauppahinnasta, mutta omistusoikeus ei vielä siirtynyt meille. Sen olisi tarkoitus tapahtua lähiaikoina. Tiedän, että jos talokaupat perutaan, niin menetämme tuon käsirahan, joka tässä tapauksessa on 60 000 €. Ja tuo talo sijaitsee vieläpä aivan eri paikkakunnalla kuin nyt asumme.
Mutta nyt on alkanut näyttää siltä, että on ero tulossa. Meillä on yksi lapsi, joka aloittaa syksyllä koulun uudessa kaupungissa, jonne olisi tarkoitus muuttaa. Mies ottaa viikonloppuisin viiniä lipitettyään AINA puheeksi, että kuinka meillä ei ole riittävästi seksiä ja "läheisyyttä" eikä kuulemma muutenkaan mitään. Viikonloputkin ahdistavat jo, kun tietää aina että taas se kärttäminen ja inttäminen alkaa.
Lapsesta mies on sanonut sen verran, että katsotaanpas sitten, kumman luona lapsi Haluaa Asua. Siis eiväthän nämä ole mitään lapsen "haluamisen" asioita vaan lapsen etu pitäisi olla etusijalla! Meillä on paljon ikäeroa, mies on minua vanhempi, Jotenkin en jaksa uskoa, että tyttölasta määrättäisiin viisikymppisen isän luo asumaan.
Pelottaa. Mies on nimitin ollut aiemmin aviossa, jossa sai erossa huippuasianajajan avulla taisteltua heidän silloin 5 -vuotiaan tyttären asumisen itselleen. Menivät hovioikeudenkin kautta eikä korkein oikeus antanut äidille enää valituslupaa, olen lukenut kaikki paperit läpi. Sokerina pohjalla tässä on se, että tyttö ei "halunnut" tavata muutaman kilometrin päässä asuvaa äitiään yli kahteen vuoteen! Äiti yritti tavata lastaan jopa koulun pihalla, lapsen saatua kännykän sen numeroa vaihdettiin kuulemma aina, kun äiti sai sen jostain tietää jne. Siis sehän on vieraannuttamista! Nyt tuo tyttö on parikymppinen jo ja ihme kyllä täysijärkinen.
Siis täysi kulissiliittohan tämä kai on, mutta en uskalla lapsen takia erota. En tiedä mitä tehdä! Kai sitten vain myydään nykyinen talo ja muutetaan uuteen, uudelle paikkakunnalle, kauemmas minun työmahdollisuuksistani (=pk-seutu). Nyt en ole työelämässä, sillä miehen tulot mahdollistavat sen. Olen nyt tajunnut senkin, että olen päätynyt käytännössä kotirouvaksi vaikka olen korkeakoulutettu. (Myös tuo ex-vaimo oli ikänsä kotona). Ahdistaa, kun olen taloudellisesti riippuvainen miehestä, en saa itse päättää asioistani, en saa tytön mieliksi esimerkiksi nukkua tytön huoneessa tytön kanssa kahdestaan kun mies alkaa raivota siitä jos nukumme eri huoneissa jne. Olen käynyt psykiatrillakin, ja hän on varovasti yrittänyt sanoa, että käytännössä olen vanki. Mutta kun on lapsi, niin asiat kummasti mutkistuvat!!
Mitä SINÄ tekisit jos olisit minä? :( Ei hitsi mikä sotku!
Kommentit (73)
ai hitsi että oli korkeastikoulutetun kirjoittajan tekstiä selkeästi
AP mennyt naimisiin miehen varallisuus ja näyttävät kulissit houkuttimena. Ei ole vaan ymmärtänyt, että kaikesta pitää maksaa.
Miettikääpä, siis te jotka osaatte ajatella. Tässä kiinteistömarkkinoiden tilanteessa 600T eur asunto pk-seudun ulkopuolella. 600T siis toteutunut kauppahinta, kyseessä todennäköisesti hyvin mahtava lukaali. Muutama vuosi sitten saattanut olla miljoonan pyynti. ihan jokapoika ei saa rahoitusta tuollaiseen, varsinkaan tässä taloustilanteessa. AP:n tapauksessakin, pyynti saattanut olla helposti yli 700T.
Siis talo, jonka koko olemus henkii "Täällä asuu kuningas ja kuningatar". Ja jossain siis pitäisi olla mies, joka tarjoaisi kaiken tämän ilman mitään vastinetta?
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:46"]
AP mennyt naimisiin miehen varallisuus ja näyttävät kulissit houkuttimena. Ei ole vaan ymmärtänyt, että kaikesta pitää maksaa.
Miettikääpä, siis te jotka osaatte ajatella. Tässä kiinteistömarkkinoiden tilanteessa 600T eur asunto pk-seudun ulkopuolella. 600T siis toteutunut kauppahinta, kyseessä todennäköisesti hyvin mahtava lukaali. Muutama vuosi sitten saattanut olla miljoonan pyynti. ihan jokapoika ei saa rahoitusta tuollaiseen, varsinkaan tässä taloustilanteessa. AP:n tapauksessakin, pyynti saattanut olla helposti yli 700T.
Siis talo, jonka koko olemus henkii "Täällä asuu kuningas ja kuningatar". Ja jossain siis pitäisi olla mies, joka tarjoaisi kaiken tämän ilman mitään vastinetta?
[/quote]
Mitä hiton vastinetta? Siis minä huorana sinä puolisoa pidät? Jos YHDESSÄ miehen kanssa on kerran sovittu, että muutetaan paikkaan b, jossa vaimolla ei ole samanlaisia työmahdollisuuksia, ja muutenkin on kaikille osapuolille helpompaa, että toinen jää kotiin hoitamaan kodin ja lapset, niin mitä ihmeen hyväksikäyttöä se mielestäsi on?
Seksiasiaan, niin aina halut eivät kohtaa. Mielestäni näistä olisi tärkeää jutella avoimesti kumppanin kanssa ja löytää kompromisseja.
AP, jos haluat pelastaa liittosi, niin suostuisiko miehesi pariterapiaan? Tai onko teidän mahdollista ottaa vaikka romanttinen vkl ja keskustella avoimesti, kuinka parantaa suhteenne tilaa? Esim vaikka juuri sillä, että mies ottaisi välillä enemmän vastuuta joistakin kotitöistä ja sinä koittaisit panostaa vaikka sitten siihen läheisyyteen?
Mitä sinä, ap, haluat? Mitä olet sanonut miehelle, kun hän puhuu teidän seksin ja läheisyyden puutteestanne? Ja siitä, ettei ole enää mitään yhteistä? Sanot, että et käy töissä, mutta elämä on kiireistä. Oletko täyttänyt päiväsi muulla niin, ettei parisuhteelle jää enää aikaa? Mies ilmeisesti on kiireinen työssään ja tekee pitkää päivää. Onko teillä enää mitään yhteistä? Oletko halukas vielä tekemään töitä avioliittosi eteen? Haluatko järjestää teille sitä läheisyyttä ja yhteistä aikaa?
MInusta nimittäin nuo miehen puheet voi ottaa ihan huolestumisena parisuhteen tilasta. Jos seksin määrä vähenee, ettekä enää juuri vietä aikaa yhdessä, niin miksi mies ei olisi huolestunut. Mainitsee ehkä eronkin nähdäksesi miten reagoit, haluatko jatkaa ja tehdä töitä suhteen eteen vai ryhdytkö heti pohtimaan asumisjärjestelyjä kuten nähtävästi kävi.
Toki miehenkin pitää osallistua perhe-elämään eikä naisen tarvitse aina olla se, joka "järjestää" yhteistä aikaa ja läheisyyttä, mutta kyllä sinä aika passiiviselta vaikutat. Mitä jos järjestäisit sitä aikaa ja puhuisitte kerrankin asioista avoimesti.
PROVO! Kiinteistökaupassa ei makseta käsirahaa!
"[PROVO! Kiinteistökaupassa ei makseta käsirahaa!"
Et ole tainnut pahemmin kiinteistökauppoja tehdä.
Käsiraha on ihan yleisesti käytössä ja siitä tehdään esikauppakirja.
AP vastaa tähän saman tien
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:47"]
[/quote]
No en muista miten tuo kauppakirjassa oli nimetty, olikohan kauppahinnan ensimmäinen erä tai esikauppahinta. Käsiraha se taitaa olla vain osakehuoneistosta? Enpä ajatellut tuota kun oli ihan muut asiat aloitus kirjoittaessani päällimmäisenä. Ei ole provo, voisin kyllä termin katsoa kauppakirjasta.
Ja sille (epäilemättä katkeralle miespuoliselle kirjoittajalle), joka ihmetteli tuota lukaalin hintaa. Mikä sai hänet olettamaan, että vaikka en juuri tällä hetkellä ole työelämässä ja olen aikuinen ihminen, olisin persaukinen? En viitsi alkaa sen enempää vakuuttelemaan, mutta usko pois, että on tässä maassa naisiakin joilla on jotain varallisuutta. Ja tästäkin ketjusta päätellen on vahvojakin itsenäisiä naisia jotka vähät veisaavat miesten painostuksesta.
Kiitos edelleen asiallisista kommenteista, antoivat ajattelemisen aihetta.
Nyt tosiaan ei osata ajatella - ei ainakaan samanlaisessa mittasuhteessa kuin sinä. 600t eur "hyvin mahtava lukaali". Voi herran pieksut sentää. Et taida tietää kiineistöjen hinnoista mitään. Ja jokapoika ei yleensä kyllä rahoita "mahtavaa lukaliaan lainarahalla, vaan jotakin on jäänyt molemmilla vuosien saatossa takataskuun tai entistä varallisuutta realisoidaan. Niin helppoa se on.
"Miettikääpä, siis te jotka osaatte ajatella. Tässä kiinteistömarkkinoiden tilanteessa 600T eur asunto pk-seudun ulkopuolella. 600T siis toteutunut kauppahinta, kyseessä todennäköisesti hyvin mahtava lukaali. Muutama vuosi sitten saattanut olla miljoonan pyynti. ihan jokapoika ei saa rahoitusta tuollaiseen, varsinkaan tässä taloustilanteessa. AP:n tapauksessakin, pyynti saattanut olla helposti yli 700T.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 16:50"]
Suokaa nyt anteeksi, mutta varma tapa pilata avioliitto on lopettaa seksi yksipuolisella päätöksellä. Kun se loppuu, kaikki muukin loppuu pikkuhiljaa. En nyt muuten ota kantaa omituiseen tilanteeseesi.
[/quote]
Ehkä tuo pätee, jos nainen lopettaa seksin. Mun mies on lopettanut seksin yksipuolisella päätöksellä 13v sitten mutta liitto jatkuu yhä. Minä kyllä olisin halunnut seksiä ja haluaisin edelleen.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 20:59"]
"[PROVO! Kiinteistökaupassa ei makseta käsirahaa!"
Et ole tainnut pahemmin kiinteistökauppoja tehdä.
Käsiraha on ihan yleisesti käytössä ja siitä tehdään esikauppakirja.
[/quote]
olen tehnyt
AP sittenkin vastaa
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 19:46"]
[/quote]
Olikin ihan pakko vastata tähän katkeraan viestiin, johon äsken jo viittasinkin. Tarkoittaakohan tämä kirjoittaja rahoituksella lainaa? Tiedätkös, että aina ei tarvitse edes lainaa. Ei nainenkaan. Se juttu tässä oli se, että yhdessä on minunkin mielestäni aika hintava uusi talo ostettu ja kesken kaiken mies puhuu erosta. Jo varainsiirtovero on sitä luokkaa, että ei ihan huvikseen niitä viitsi vähän väliä maksella.
No, ei pitäisi provosoitua. Jos on asiallisia kommentteja, antakaa vain palaa.
Ehkä on järkevää viedä talokauppa loppuun, panostaa parisuhteeseen ja katsoa rauhassa, miten käy. Tuskin kiinteistö koskaan aivan huono sijoitus on.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:04"]
[/quote]
No en muista miten tuo kauppakirjassa oli nimetty, olikohan kauppahinnan ensimmäinen erä tai esikauppahinta. Käsiraha se taitaa olla vain osakehuoneistosta? Enpä ajatellut tuota kun oli ihan muut asiat aloitus kirjoittaessani päällimmäisenä. Ei ole provo, voisin kyllä termin katsoa kauppakirjasta.
Ja sille (epäilemättä katkeralle miespuoliselle kirjoittajalle), joka ihmetteli tuota lukaalin hintaa. Mikä sai hänet olettamaan, että vaikka en juuri tällä hetkellä ole työelämässä ja olen aikuinen ihminen, olisin persaukinen? En viitsi alkaa sen enempää vakuuttelemaan, mutta usko pois, että on tässä maassa naisiakin joilla on jotain varallisuutta. Ja tästäkin ketjusta päätellen on vahvojakin itsenäisiä naisia jotka vähät veisaavat miesten painostuksesta.
[/quote]
Ei tässä ole mitään järkeä. Miksi kukaan maksaisi kiinteistön "erissä". Kiinteistön voisi maksaa heti ja sopia vanhan omistajan ajan jolloin kiinteistö vapautuu.
Tämä on erikoinen lauantain provo, Aiheena pihtari kotirouva jolla yksi lapsi Varakas mies ja kallis kiinteistö. Parempi kun normaalisti, mutta ei ole totta.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:04"]
[/quote]
[/quote]
Ei tässä ole mitään järkeä. Miksi kukaan maksaisi kiinteistön "erissä". Kiinteistön voisi maksaa heti ja sopia vanhan omistajan ajan jolloin kiinteistö vapautuu.
Tämä on erikoinen lauantain provo, Aiheena pihtari kotirouva jolla yksi lapsi Varakas mies ja kallis kiinteistö. Parempi kun normaalisti, mutta ei ole totta.
Elämäsi jotekin tuntuu tutulta, ihan kuin sen olisin itsekin elänyt. Parisuhteen ongelmat eivät välttämättä liity seksiin tai läheisyyden puutteeseen (jos niin olisi mies järjestäisi enemmän vapaa-aikaa, eikä alkoholin litkimiselle olisi tarvetta) vaan miehen vallan käyttöön. Ehkä mies haluaa olla ykkönen ja sitoa sinut otteeseensa ja sitä kuviota on nyt sotkenut pieni tyttäresi (kaipaa hoivaa ja turvaa) ja mahdollisesti mies kokee olevansa uhattuna lapsen ja sinun hyvän talouden tilanteen takia ja pelkää otteensa lipsuvan ja syy siihen voi löytyä mistä tahansa vaikka seksistä. Olet vankina omassa kodissasi ja miehesi on vangin vartiana ja pitää tiukasti otteessaan, ehkä jopa lapsen kustannuksella.
Ehkä oma koti olisi paras ratkaisu, näin oli ainakin itsellä, mutta se vaatii realisoitavaa omaisuutta tai rahaa. Irrouttaudun pikku hiljaa miehestä ja yhä edelleen hän haluasi pitää otteessaan, vaikka olemme jakaneet pikku hiljaa omaisuutta ja nyt meillä on useampi koti.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 21:34"]
Elämäsi jotekin tuntuu tutulta, ihan kuin sen olisin itsekin elänyt. Parisuhteen ongelmat eivät välttämättä liity seksiin tai läheisyyden puutteeseen (jos niin olisi mies järjestäisi enemmän vapaa-aikaa, eikä alkoholin litkimiselle olisi tarvetta) vaan miehen vallan käyttöön. Ehkä mies haluaa olla ykkönen ja sitoa sinut otteeseensa ja sitä kuviota on nyt sotkenut pieni tyttäresi (kaipaa hoivaa ja turvaa) ja mahdollisesti mies kokee olevansa uhattuna lapsen ja sinun hyvän talouden tilanteen takia ja pelkää otteensa lipsuvan ja syy siihen voi löytyä mistä tahansa vaikka seksistä. Olet vankina omassa kodissasi ja miehesi on vangin vartiana ja pitää tiukasti otteessaan, ehkä jopa lapsen kustannuksella.
Ehkä oma koti olisi paras ratkaisu, näin oli ainakin itsellä, mutta se vaatii realisoitavaa omaisuutta tai rahaa. Irrouttaudun pikku hiljaa miehestä ja yhä edelleen hän haluasi pitää otteessaan, vaikka olemme jakaneet pikku hiljaa omaisuutta ja nyt meillä on useampi koti.
[/quote]
Vau. Tässä kommentissa on järkeä. Paljon.
Voi pyhä sylvi, tätä tietämättömyyttä. Etkö ole koskaan kuullut esikauppakirjasta, jossa kiinteistön hallintaoikeus siirtyy "käsirahan" myötä ostajalle, ja omistusoikeus lopullisella kauppakirjalla. Ei ehkä käytetä mummon mökin tapauksissa, mutta esim. uusissa kohteissa jopa kymmenellä erällä, sitä mukaa kun talo valmistuu tai vanhemmissa kohteissa omistusoikeus voi jo verollisista syistä siirtyä vasta kahden vuoden kuluttua tai muista syistä esim. kaavoitus. Esikauppakirjan ja käsirahan tarkoitus on sitoa niin ostaja kuin myyjä.
Tiedän erään kaupan, josta tehtiin esikauppakirja ja maksettiin käsiraha, odotettiin pari vuotta yleiskaavan takia eli kyllä siinä on paljonkin järkeä.
"Ei tässä ole mitään järkeä. Miksi kukaan maksaisi kiinteistön "erissä". Kiinteistön voisi maksaa heti ja sopia vanhan omistajan ajan jolloin kiinteistö vapautuu."
Komppaan täällä monta muuta. Muttakaa vaan, etsi itsellesi työ. Ja siitä pikkuhiljaa itsenäistyt.
"Mies ottaa viikonloppuisin viiniä lipitettyään AINA puheeksi, että kuinka meillä ei ole riittävästi seksiä ja "läheisyyttä" eikä kuulemma muutenkaan mitään."
Jos mies olisi hoitanut seksiasiat jotenkin muuten, jonkun toisen kanssa olisi vakiotuomio ollut että olisi pitänyt ensin puhua vaimon kanssa ja erota.
Kun asian ottaa puheeksi on kyseessä kärttäminen.... ????
Vika miehissä on ettei puhu ja pussaa. Toinen vika on että puhuu ja pussaa (kärttää).
Ei tsiisus en tajua. Kaikki asiat olisivat kunnossa jos kaksi kertaa viikossa käyttäisit viisi minuuttia ja ottaisit mieheltä suihin. Se on vähemmän mitä menee aikaa imurointiin. (Freudilainen anekdootti).
Minä olen 49v nainen. Ja pääsi juuri hetki sitten itku, kun ihana mieheni käväisi antamassa suukon lähtiessään töihin. Nimittäin seksiä meillä ei juurikaan ole. Ja minä kärsin tästä aivan valtavasti. On ostettu juuri uusi talo ja on mökki ja vene ja mies on ihana! Mutta olen seksuaalinen ihminen, pidän läheisyydestä ja koskettelusta kaikin tavoin. En olisi valmis luopumaan seksistä viisikymppisenä. Silti en halua erotakaan, rakastan miestäni yli kaiken! Millään materialla ei ole sinänsä väliä. Olisin mieluummin intohimoisessa suhteessa kaksiossa kuin tämän yltäkylläisyyden keskellä fyysisesti yksinäinen. Vaan mistä näitä tietää mihin kunkin seksuaalisuus kehittyy iän ja ajan myötä..Ymmärrän silti aloittajan miestä todella hyvin. Sitä tarvetta ei korvaa mikään muu.
muutatte ja ensimmäisenä hankit itsellesi työpaikan, sitten alat katsomaan miten elämä lähtee menemään. sitten ero tulee jos tulee.