Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rekka- ja merimiehiä ihannoidaan niin paljon?

Vierailija
14.02.2014 |

Onko ammatit niin miehekkäitä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

21. Pöh, veikkauksesi meni täysin mönkään.

Vierailija
22/47 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 20:20"]

Kuka käyttää muka sanaa poliisimies? Englanniksi toki policeman, mutta suomeksi ihan vaan poliisi.

[/quote]

Se on yleisesti suomessa käytettävä poliisin ammattinimi. Ihan lakipykälissäkin käytettävä nimi, tuossa nyt yksi esimerkki.

Poliisimiehen virka-asemaan liittyvät säännökset
15 a §
Poliisivaltuudet

Poliisimiehellä on tehtäväänsä suorittaessaan koko maassa poliisilaissa tai muussa laissa säädetyt valtuudet.

Poliisikokelaalla on poliisimiehelle kuuluvat valtuudet suorittaessaan kouluttajansa johdon ja valvonnan alaisena koulutukseen liittyviä tehtäviä. Poliisikokelaalla on poliisimiehelle kuuluvat valtuudet myös suorittaessaan Poliisihallituksen antamasta määräyksestä valtion turvallisuuden ylläpitämiseksi tai valtakunnallisen poliisitoiminnallisen erityistilanteen hoitamiseksi poliisille kuuluvia tehtäviä.

Nuoremmalla konstaapelilla on poliisimiehelle kuuluvat toimivaltuudet. Poliisin perustutkintoon kuuluvan työharjoittelujakson aikana nuorempi konstaapeli saa käyttää poliisimiehelle kuuluvia toimivaltuuksia työharjoittelun ohjaajan johdon ja tarpeellisen valvonnan alaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kai noin kannata yleistää. On vähän eri ajaako rekkakuski Turku-Helsinki- tai Kabul-Istanbul-väliä. Tai onko merimies töissä viikkarin puffetissa tai Norjanmerella troolarinkapteenina. Voihan tietysti olla, että jonkun mielestä kukaan noista ei ole kiinnostava, mutta kai se yleisesti ottaen on eksotiikka ja vaara mikä noissa kiehtoo...

Vierailija
24/47 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina luullut, että rekkamiehiä vähän katsotaan alas eikä ylös. Syövät makkaraa ja polttavat tupakkaa, kasvattavan mahan jo kolmekymppisenä. Merimies kuulostaa paremmalle, mutta puolisoksi en huolisi. Mieluummin joku joka on enemmän kotona ja uskollinen.

Vierailija
25/47 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25. Eikö sitten kantsi ottaa mieluummin heti kättelyssä koira eikä miestä, on taatusti paljon kotona ja uskollinen. ,)

Vierailija
26/47 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ajaa rekkaa, tosin tukkirekkaa eli vuorot ovat säännölliset eikä ole koskaan öitä pois kotoa ellei ole sitten yövuorossa. Mies ei tupakoi, mutta kahvia juo turhan paljon! Palkat tuolla alalla on ihan mukavia, enemmän mieheni tienaa päivärahoineen kuin minä "paremmin" koulutettu. Silti en ole koskaan kuullut kenenkään ihannoivan rekkamiehen ammattia, vaikka todellisuus ei todellakaan ole tuo mitä täällä kerrotaan. Pikkupojat taitavat olla ainoita jotka ihailevat ja hekin lähinnä ovat kiinnostuneita niistä koneista. :P Halaamme aina kun mies tulee töistä. Se dieselin, öljyn ja puun tuoksu on ihana!

Vierailija
27/47 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 18 päiväkahvitteli ja viestitteli tukkirekkaa ajavan kanssa vuosia sitten. Siis kun tavattiin, niin eihän se mitään sanonut varattu olevansa. Sori, tuli vaan mieleen. Tuskin on sun ukkos ollut (ainakaan toivottavasti ei kun niin nätisti puhuit) Riittäähän näitä rekkamiehiä.

Vierailija
28/47 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 19:44"]Onko ammatit niin miehekkäitä?

[/quote]

No itse ainakin olen merimies, ollut jo vuodesta 2001 lähtien. Kyseinen ammatti on ollut haave jo pennusta asti. Palkka on hyvä, pääsee pitkiksi ajoiksi pois kotoa, näkee maailmaa ja lomat ovat myös pitkiä ja palkat juoksee lomallakin. Olen ollut niin puolimatruusina, matruusina, vahtimoottorimiehenä, moottorimiehenä, korjausmiehenä, 2.konemestarina, 1. Konemestarina ja konepäällikkönä. Koulutukseltani olen ylikonemestari eli konepäällikkö. Seilauspäiviä on takana yli 1600 meripäivää. Päivääkää en vaihtaisi pois. Hulluksihan maissa tulee jo kahdessa viikossa.

Vierailija
29/47 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 19:44"]Onko ammatit niin miehekkäitä?

[/quote]

No itse ainakin olen merimies, ollut jo vuodesta 2001 lähtien. Kyseinen ammatti on ollut haave jo pennusta asti. Palkka on hyvä, pääsee pitkiksi ajoiksi pois kotoa, näkee maailmaa ja lomat ovat myös pitkiä ja palkat juoksee lomallakin. Olen ollut niin puolimatruusina, matruusina, vahtimoottorimiehenä, moottorimiehenä, korjausmiehenä, 2.konemestarina, 1. Konemestarina ja konepäällikkönä. Koulutukseltani olen ylikonemestari eli konepäällikkö. Seilauspäiviä on takana yli 1600 meripäivää. Päivääkää en vaihtaisi pois. Hulluksihan maissa tulee jo kahdessa viikossa.

Vierailija
30/47 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia stereotypioita merimiehistä eli kun on merimies ja paljon poissa niin pettää. Ei se nyt näin mene...Yhtä lailla pettävät teidän joka yö viereen tulevat miehet, jos niikseen tulee.

Ja se palkka ainakin omalla miehelläni on todella hyvä, positiosta ja kokemuksestahan se riippuu.

t. nro 13, merimiehen vaimo

Vierailija
31/47 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on merimies ja kyllä Se on mielestäni hieno ja miehekäs ammatti

Vierailija
32/47 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrkkiä yleistyksiä täällä "rekkamiehet alkoholisteja" ja "merimiehet pettää" Kyllä niitä viinaan meneviä ja pettäjiä varmaan löytyy näissä ammattiryhmissä. Mutta ei yhtään se enempää kuin muissakaan ammattiryhmissä. Itse työskennellyt vuosia parissakin kuljetusyrityksessä ajojärjestelijätehtävissä ja rekkakuskien keskellä. Kyllä siihen porukkaan mahtuu ihan laidasta laitaan. Suurin osa kuitenkin perheellisiä kavereita ne, jotka minä tunnen. Toisilla on jo nuorena vatsaa, toiset hyppäävät vielä 70-vuotiaanakin hoikkana ja ketteränä auton lavalle.

Kuljetusala on nykyään niin tiukkaan valvottu ja direktiivein säännelty (niin kotimaan kuin ulkomaan liikennekin), ettei siinä huitshapelistit pärjään. Ajaminen on vain yksi osa työtä. Lähes kaikissa autoissa on hyvin pitkälle viedyt sähköiset tietojärjestelmät ja niitä pitää kuskien myös osata käyttää.

Eli vaikka "rekkakuski" kalskahtaa jonkun korvissa eksoottiselta ja toisen korvissa paskahommalta, niin se on vain työ muiden erittäin vastuullisten töiden joukossa. Eipä muuta.

Vierailija
33/47 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvä ketju, joten nostelen.

Vierailija
34/47 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kirjoittaja täällä vaan koko ajan, sattuu näkymään. Onko hauskaa?

Vierailija
35/47 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 09:22"]

Sama kirjoittaja täällä vaan koko ajan, sattuu näkymään. Onko hauskaa?

[/quote]

Jos tarkoitat minua (joka nostin ketjua), niin olen kyllä ainoastaan yhden aijemmin kirjoitetun viestin kirjoittaja.

Vierailija
36/47 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 23:04"]

Tämä on ihan, kuin minun kirjoittamaani tekstiä! 

Pöllikuskit on oikeita miehiä, eikä mitään marjanpoimijoita:D

[/quote]

Ihan marjanpoimijoita ne pölliparonit. Oikeita miehiä on tämmöset erikoisjoukkojen sotilaat, huippukunnosa joka ukko.... http://2.bp.blogspot.com/-BvY0hE5s94I/TgyG6LRTrXI/AAAAAAAAkN0/Tz-2aEqh4LM/s1600/Picture+1.png

Suomesta noita ei kyllä löydy ikävä kyllä.

Vierailija
37/47 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet et huono palkka ? Se on keskimäärin 16 - 18 € tunti.

Mun mielestä ihan kohtuu raha siististä sisätyöstä.

Vierailija
38/47 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihana merimies, joka tekee rahtilaivalla töitä. Palaa pian kotii  taas, ollut 6 viikkoa poissa. Kovasti rakastan ja myös ihannoin, koska työ on rankkaa. Myös erossa olo on rankkaa... mutta ne perhoset jotka hän tuo aina mukanaan tulleessaan takaisin kotiin... <3

Vierailija
39/47 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 23:04"]

Tämä on ihan, kuin minun kirjoittamaani tekstiä! 

Pöllikuskit on oikeita miehiä, eikä mitään marjanpoimijoita:D

[/quote]

Ihan marjanpoimijoita ne pölliparonit. Oikeita miehiä on tämmöset erikoisjoukkojen sotilaat, huippukunnosa joka ukko.... http://2.bp.blogspot.com/-BvY0hE5s94I/TgyG6LRTrXI/AAAAAAAAkN0/Tz-2aEqh4LM/s1600/Picture+1.png

Suomesta noita ei kyllä löydy ikävä kyllä.

[/quote]

Juu, mutta yksi Suomen tärkeimmistä elinkeinoista onkin metsätalous. Joten voidaan sanoa, että pöllikuskit on yksi tärkeä osa sitä ketjua, joka pitää pitkälti tätä maata pystyssä.

Vierailija
40/47 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ihannoidaan, hah :o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi