Miksi rekka- ja merimiehiä ihannoidaan niin paljon?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 19:46"]
Ihannoidaanko?
[/quote] Säkö et tykkää?
Ei tasan ihannoi kun toiset rahtarit. Heillähän on täysin oma maailmansa. Merimiehistä en tiedä, kun en tunne yhtäkään...
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 19:46"]
Ihannoidaanko?
[/quote] Säkö et tykkää?
[/quote]
Mä tunnen yhden rekkamiehen ja nolla merimiestä. En ole koskaan törmännyt kummankaan ammattiryhmän ihannointiin. Tykkään kyllä ihan siitä yhdestä rekkamiehestä, jonka tunnen.
Miehekäs ammatti merimies? Minä olen nainen ja merimies!
Ihan uutta kyllä mulle. Kauheimmat ammatit puolison kannalta, mitä nyt äkkiseltään tulee mieleen. Aina pois kotoa, huono palkka, alkoholismi ja tupakointi enemmän sääntö kuin poikkeus, helppo pettää...
6. Miten sä voit olla merimies, jos sä oot nainen? ;)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 19:44"]
Miksi rekka- ja merimiehiä ihannoidaan niin paljon?
Onko ammatit niin miehekkäitä?
[/quote]
no ei tod! Mutta palomiehet ja poliisit, uuh ja aah!
Jaa, en ihanoi. Lakimies ja erikoislääkäri ehkä. Poliiseilla ja palomiehilläkin surkea palkka, rankka vuorotyö. Vertaisin sairaanhoitajaan.
9. Sä rakastat univormua, eikö totta?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 19:58"]
9. Sä rakastat univormua, eikö totta?
[/quote]
Kyllä!
En minä ainakaan ihannoi, vaikka oma mieheni onkin merimies. Muta kieltämättä aika miehekkäältä näyttää, kun hän ohjaa isoa laivaa ja onhan se univormukin komea :)
Eikö tämmöiset ammatit johon hyvin harva pääsee/kykenee ole ihannoituja? Joku hävittäjälentäjä tai vastaava.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 19:51"]
6. Miten sä voit olla merimies, jos sä oot nainen? ;)
[/quote]
Tai miten naispoliisi on poliisimies. Kirvesmies, ulosottomies, merimies jne. on kaikille selviä, mutta monelle tuntuu olevan epäselvää kun lehtijutussa mainitaan poliisimies, että kysessä voi olla myös nainen.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 19:49"]Miehekäs ammatti merimies? Minä olen nainen ja merimies!
[/quote]
Eli työskentelet miehekkäässä ammatissa. Vai tarkoititko ettei merimies voi olla miehekäs ammatti, koska sinä olet nainen ja merimies? Eiköhän joka ammatissa ole vähintään yksi nainen.
Hävittäjälentäjä ammattina! Tuhopolttaja tai joukkoraiskaaja ovat kiehtovampia - sarjamurhaajasta nyt puhumattakaan...
Ei kai niitä varsinaisesti ihannoida, mutta onhan ne aika miehekkäitä. Oon ollut rekkakuskin kanssa(varattuhan se sitten tietenkin oli...) ja kahden merimiehen kanssa. Toisen kanssa oli vaan siellä laivalla juttu, toisen kanssa vähän pitempään. Mukavia heppuja kaikki, mutta ei ne ehkä uskollisimmasta päästä ole. Tai siis aika vilpereitä, eihän ne mitään ainakaan maininneet että vapaita ovat, mut oletin kun eivät varattujakaan sanoneet olevan.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 19:44"]
Onko ammatit niin miehekkäitä?
[/quote]
Rekkakuskit suoraan ällöttävät, naisrekkakuskit ihan OK.
Merimiehistä en pidä. Merinaisista en myöskään. Ei sovi kuin poikamiehille, sellaisille. joihin en koskisi pitkällä tikullakaan.
Oma isoäitini lähti merille muutamaksi vuodeksi. Häneltä kuullut kaikennäköistä.
Kuka käyttää muka sanaa poliisimies? Englanniksi toki policeman, mutta suomeksi ihan vaan poliisi.
Hah, tällainen aloitus on joko mustasukkaisen puolison tai jonkun siistiä sisätyötä tekevän (epätoivoisen poika)miehen kirjoittama.
Ihannoidaanko?