Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset kuinka kauan teillä menee aikaa valmistautumiseen, kaunistautumiseen ennen kuin lähdette kotoa?

Vierailija
31.10.2020 |

Rehellisesti? Vaimollani menee joka kerta 3 tuntia! Itselläni menee tunti, mutta kolme tuntia alkaa olla aikas paljon. M33

Kommentit (547)

Vierailija
481/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairaaksi on mennyt tämä ulkonäkökeskeisyys. Onko naisille oikeasti kaikki kaikessa että miltä itse näyttää muiden silmissä harmaan arjen keskellä, työpaikalla, harrastuksissa tai jopa vain kauppareissulla? Jotkut tärkeät juhlatilaisuudet vielä ymmärtää mutta että jopa kauppaan lähtiessä on käytettävä minuuttitolkulla aikaa peilin edessä itsensä ehostukseen... Sairasta, ei voi muuta sanoa. Vähän tärkeämpiäkin asioita voisi olla elämässä kuin se miltä näyttää ulkoisesti.

Mun oli pakko laittaa kauppaan meikki silloin kun oli paljon huonompi itsetunto. Nykyään on parempi olo ja en tarvi kauppaan lähtiessä enää meikkiä, ja meikkaan muutenkin paljon vähemmän kuin ennen. Kyllä se kieltämättä tuntuu hullulta ajatella millainen pakkomielle itsellä oli joskus meikata lähikauppaankin lähtiessä...

Vierailija
482/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko jotenkin luonnonkauniita vai miksi ette meikkaa?

Sitä tajuaa siinä kolmikymppisenä ettei ulkonäöllä ole mitään merkitystä. Jotenkin valaistuu miten paljon on nuorempana käyttänyt ihan turhaa aikaan siihen panostamiseen ja yleensä ulkonäköasioiden miettimiseen. Muistan kyllä vieläkin sen nuoruuden ajattelumallin miten sitä kuvitteli, että kun kävelee tuolla kadulla tai käy vaikka ihan vaan kaupassa, niin ihmiset katsoo ja oikeasti uhraa ajatuksiaan sille mun ulkonäölle. Ihan nolottaa miten itsekeskeinen sitä silloin olikaan. Vanhempana tajuaa ettei ihmisillä ole aikaa eikä kiinnostusta miettiä tuntemattomien eikä tuttujenkaan ulkonäköä ja että kaikilla pyörii mielessä ihan muut asiat siellä kaupassakin. Korkeintaan hyvin nuorilla on siihen aikaa ja kiinnostusta ja joidenkin teinien mielipiteillä ei enää aikuisena ole mitään väliä.

No olen kyllä ihan eri mieltä. Kuusikymppisenä vasta pitääkin puunata, että on töissä hyvännäköinen. En lähde ikinä mihinkään ilman meikkiä, olen yksinkertaisesti paljon paremman näköinen laitettuna kuin luonnontilassa. Enkä oikein usko, että töissäkään

arvostettaisiin, jos tulisin sinne ihan peikkona.

Miksi vanhoja ukkoja arvostetaan ilman puunausta mutta vanhoja naisia ei? Sitä voi jokainen miettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen aikaa, että saan vaatteet päälle, hiukset kiinni ja tarvittaessa lippiksen päähän. Tarvittaessa olen valmis viidessä minuutissa. "Edustussiistiksi" eli juhliin tms lähdettäessä saan itseni vartissa jos olen edellisenä iltana käynyt suihkussa (pessyt hiukset).

En jaksa/osaa meikata, joten se, että taputtelen meikkivoiteen naamalle, täytän kulmat ja laitan ripsivärin + yhden neutraalin luomivärin ei kauaa vie. Pitkät hiukset pyörittää falkille, pinneillä kiinni ja suihkaisee vähän hiuslakkaa päälle muutamassa minuutissa. Tuo yksi mitoille tehty housupuku mikä minulla on juhlavampia tilaisuuksia varten, tulee pesetettyä käytön jälkeen tarvittaessa ja kun se odottaa pukupussissa aina samassa paikassa, niin eipä tuohon valmistautumiseen kauaa mene. Silkkisiä peruskauluspaitoja löytyy musta, valkoinen sekä värillisinä vihreä ja sininen, noista löytyy käytännössä tilanteeseen kun tilanteeseen sopiva.

Olen edellinen kirjoittaja ja kuulostaa hyvältä. Minkä värinen housupuku on? Kuvittelin mustaa, mutta sehän ei käy häihin?

Tumma, kylmäsävyinen harmaa on tuo pääasiallisesti käyttämäni. Löytyy myös musta housupuku, mutta se on lähinnä hautajaisissa ja joissain talviaikana järjestetyissä työtilaisuuksissa käytössä, on perusmitoitusta niin istuvuus ei ole erityisen hyvä. Olen aika hankalan mallinen kropaltani (pitkä ja suurin osa pituudesta vielä jaloissa, koko pääosin EU34, iso kengännumero ja muuhun vartaloon nähden suhteessa leveät hartiat ja ei juurikaan rintoja), niin istuvia vaatteita ei oikeastaan saa muuta kun teettämällä. Mutta jos ei koe tarvetta vaihdella lookiaan hirveästi, niin tämä on ainakin itselleni ollut toimiva kaava pukeutumisessa.

Moni varmaan kasvaa ulos jossain vaiheessa siitä tarpeesta, että pitäisi pysytellä trendien aallonharjalla ja se helpottaa elämää huomattavasti.

Itse myös uskallan nykyään panostaa vaatteisiin, kun voi valita sen klassisen mallin eikä siihen sitten kyllästy. Asusteilla saa vaihtelua jos sellaista kaipaa.

Tämä juuri. Sekin vaikuttaa, jos ja kun noita siistiä pukeutumista vaativia tilaisuuksia alkaa olla säännöllisesti esimerkiksi viikottain tai useammin, niin helpottaa huomattavasti ja säästää aikaa ja energiaa (rahaa, luontoa), kun on tietty luottovaatetus olemassa. Oli se sitten klassinen pikkumusta-tyylinen, jakkupuku, housupuku tms. johon saa pienillä muutoksilla tehtyä tarvittavat muokkaukset eri tilaisuuksia varten. Mikä vaan omaan tyyliin sopii. Minulle helpoin ja omassa elämässäni käytännössä parempaa pukeutumista edellyttävään tilanteeseen kuin tilanteeseen sopivin on tuo housupukuratkaisu.

Vierailija
484/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen piti pestä hiukset muutama kerta viikossa, koska shamppoosta/hoitoaineesta jäi aina jotain kemikaalia, joka alkoi kutittaa päänahkaa viimeistään kolmantena päivänä. Jätin shamppoon ja hoitoaineen kokonaan pois 2 kk sitten, ja olen käyttänyt vain laimennettua Fairya. Ei tarvii enää pestä hiuksia kuin kerran viikossa, eikä kutia enää ollenkaan! Säästyy aikaa, vettä ja rahaa kun en läträä Fairya erikoisemmilla aineilla. 

Juu varmasti. :D Suosittelen näille ihmisille hankkimaan herkälle hiuspohjalle tarkoitettua shampoota sensijaan että alkavat Fairya laittamaan päänahkaansa.

Vierailija
485/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 2 min. Siinä ajassa kampaan hiukset ja laitan ne nutturalle. Periaatteessa tekisin tuon aamulla vaikken lähtisi kotoa, mutta jos olen kotona niin en aina viitsi, joten lasken sen valmistautumiseksi.

Vierailija
486/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä nyt menee ku vetäsee vaatteet päälle. Muutama minuutti?

No jos jotain spessumpaa niin suihkussa käynti ja hampipesu, 15 min.

Joskus joutuu valmistautumaan henkisesti ja siihen kyllä menee useampia tunteja...

Et huolehdi itsestäsi ja tyylistäsi? Miksi??

Mistä tiedät hänen tyylistään. Kaverillani on tummat pirteet ja näyttää tosi hyvältä vaikka ei juuri koskaan meikkaa, ja lisäksi luonnontaipuisat hiukset ovat aina kuosissa ilman laittamista.

Koomista, että aina otetaan esimerkiksi ihmiset, joilla on tummat piirteet ja sitten leuhkitaan, kuinka heidän ei tarvitse tehdä juuri mitään näyttääkseen hyvältä. 

Ilmeisesti sillä halutaan sanoa, että vaaleat ovat automaattisesti rumia ja heidän pitää käyttää paljon aikaa kaunistautumiseen. 

Ethän sinäkään vastannut näin: Mistä tiedät hänen tyylistään. Kaverillani on vaaleat piirteet ja näyttä tosi hyvältä, vaikkei juuri meikkaa. 

Vai eikö sinulla ole yhtään vaaleaa ystävää?

Mäkin tiedän vaaleita jotka on kauniita ilman meikkiä.

Vierailija
487/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle sattui ilmeisesti pieni kirjoitusvirhe, kaiketi hän tarkoitti kirjoittaa:

"kauHistautumiseen"

Vierailija
488/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin menen ja mitä valmistautumiseen kuuluu. Oletetaan nyt kuitenkin, että suihkussa on käyty ja hampaat pesty yms. eikä niitä lasketa laittautumisaikaan.

Jos lähden koiran kanssa lenkille niin 5min kun vaihdan lenkkivaatteet päälle ja vedän hiukset jollekin ponnarille/nutturalle ja vähän vilkaisen peiliin, ettei suupielessä ketsuppia tms..

Jos taas olen menossa töihin niin noin 30min (pukeutuminen, hiusten laitto, kasvovoiteen ja huulirasvan laitti) tai max 45 min jos myös nopeasti meikkaan.

Jos olen menossa viettämään iltaa niin ehkä 1-1,5h menee yhteensä vaatteiden etsimisessä ja muussa laittautumisessa.

Juhliin jos olen menossa, niin varaan mielellään pari tuntia laittautumiseen. Toki juhlavaatteet olen valinnut jo hyvissä ajoin niin siihen ei mene aikaa.

Vierailija
489/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn suihkussa useamman kerranpäivässä.

Vaatteet heti pesuun kerran käytön jälkeen.

Minulla menee n 15 min juhliin menoa varten laittautua.

Rumat ne koreilee vaatteilla meikeillä ja hiusväreillä.

Vierailija
490/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin näköjää rumia ja lihavia vituttaa kun jotkut panostaa ulkonäköön. 

Vierailija
491/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää nää ihmiset kun taivastelee, miten jollain menee 5 min kauemmin arkimeikkiin tai juhlameikkiin. Ai jestas, että olisin onnellinen kun näin olisi, elämä olisi pirusti helpompaa! Valitettavasti kuitenkin olen saanut syntymälahjana epäpuhtaan, punakan ja aivan järkyttävän pahasti ja nopeasti rasvoittuvan ihon. Arkimeikkiin menee varmaan joku 30 min (josta 20 min pohjustukseen ja pohjaan) ja juhlameikkiin olisi hyvä varata 2h, jos haluaa, että meikki pysyy kauemmin kuin puoli tuntia. Ja ennen juhlameikkiä pitää myös laittaa rasvaa imevä kasvonaamio väh. 15 minuutiksi, jos oikein hyvän tuloksen haluaa. Valitettavasti kuitenkin kaiken tämän jälkeenkin iho alkaa näyttää reilun 2h jälkeen rasvaiselta ja naaman pitää painella kilo puuteria, että pysyy.

Kyllä mua tosi usein harmittaa tää iho ihan vietävästi ja olen tosi kateellinen ihmisille, joilla on hyvä iho tai edes siedettävä tilanne. Ihmiset ei vaan tajua miten onnekkaita ovatkaan. Ja lisäksi aika moni varmaan syyttää huonoihoista huonosta ihostaan ja kuvittelee, että jotenkin heillä itsellään omasta ansiosta on hyvä iho. Voi että, kyllä kaikki tuotteet ja tuotteettomuus on vuosien varrella kokeitu itseni ja äitini toimesta. Ainoa, mikä auttaa on Roacuttan.

Noh, tilanne voisi kuitenkin aina olla ihon kannalta vieläkin pahempi, ja yritän tästä itseä muistuttaa silloin kun rupeaa eniten harmittamaan.

Vierailija
492/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tuntia???? Kyllä sekois pää lopullisesti, jos joka päivä joutuu kattoon tunteja sitä sekoilua meikin ja vaatteiden kanssa.

Vierailija
493/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 min

T: Normaali ihminen

Vierailija
494/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä jotka poistuvat kotoaan huolittelemattomina.

Itse huolittelen itseni vaikka kävisin vain lähikaupassa! On saatavilla erilaisia tuotteita joiden avulla voi esimerkiksi huolitella dekolteen päivittäin. Tällöin iho näyttää kuulaalta ja nuorekkaalta ja juonteetkin häivyttyvät. 

Vierailija
495/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50min menee herätyksestä ovesta ulos poistumiseen. Tähän kuuluu hampaanpesu, wc, pukeminen, kahvi, meikki, hiukset ja aamupuuro.

Tykkään tehdä aamulla kestävän meikin, jota ei tarvitse lisätä tai korjailla päivän aikana. Eli pohjustusvoiteet käytössä ja pysyvät laadukkaat meikit.

Päivällä kotoa poistumiseen menee 2min.

Vierailija
496/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi " kaunistautua "?

Vierailija
497/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin näköjää rumia ja lihavia vituttaa kun jotkut panostaa ulkonäköön. 

Jos on kaunis niin miksi tarvis meikata? En tiedä miten lihavuus tähän liittyy.

Vierailija
498/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia, mutta suurin osa siitä on laiskottelua ja viivyttelyä. Tunnen luonteeni ja varaan siksi riittävästi aikaa, eli minun vuokseni ei kyllä mistään myöhästytä.

499/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisin kouluun/kauppaan jne max 15min, kaupungille/illanistujaisiin noin 30-40min, ja erikoistapauksissa ennen viihteelle lähtöä saatan vähän kerrallaan viiniä juoden ja musiikkia kuunnellen venyttää laittautumisen tuohon 3 tuntiin.

Vierailija
500/547 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan sanaa kaunistautuminen!

Ihan kuin en olisi kaunis ilman meikkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme