Naiset kuinka kauan teillä menee aikaa valmistautumiseen, kaunistautumiseen ennen kuin lähdette kotoa?
Rehellisesti? Vaimollani menee joka kerta 3 tuntia! Itselläni menee tunti, mutta kolme tuntia alkaa olla aikas paljon. M33
Kommentit (547)
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu minne on menossa. Jos kauppaan niin senku vetää vaan vaatteet päälle.
Ei väliä minne mennään, kauppaan tai ravintolaan juhlimaan jne., niin vaimolla kestää laittautua 3 tuntia. M33
Ilmeisesti vaimosi ei käy töissä ?
Se on mua 12v nuorempi ja oikein nättikin, tämä on järjestely. Ei ole suomalainenruma juntti mun vaimo.
Nätti pohjustettuaan ja maalattuaan kraatterinaamaansa 3 tuntia 😂
Tunti. ....Koirien ulkoilutus ja ruokinta.
Suihku, aamupala, meikkaus, vaatteet ja autossa lähtövalmiina.
Arkena 5min ja 10min jos vaihdan siistimpää päälle. Kotivaatteet ovat usein sellaisia jotka välttää perus kauppareissun oikein hyvin. Juhlaan menee pidempään jos lasketaan mukaan ihon höyrytys, kuorinnat, naamiot ja hiusten hoito sekä kynsien lakkaus. Juhlakampaukseen menee noin tunti.
Olen nähnyt jo perusteisiin sen verran vaivaa, ettei ihoa tarvitse arkisin pakkeloida koska hoidan sitä hyvin. Hiukset ovat hoidetut ja kiiltävät. Jos ovat likaiset, laitan kuivashampoota juuriin ja kiepautan siistille nutturalle. Irtopuuteri, kulmageeli, ripsiväri sekä hampaiden pesu. Juhlaan vielä huulipuna.
Vaatekaappi on rakennettu sellaiseksi, että sieltä on helppo yhdistellä kivoja asukokonaisuuksia. Olen pitkä ja hoikka, joten näytän hyvältä ihan vain tennareissa, farkuissa ja neuleessa.
Sen aikaa, että saan vaatteet päälle, hiukset kiinni ja tarvittaessa lippiksen päähän. Tarvittaessa olen valmis viidessä minuutissa. "Edustussiistiksi" eli juhliin tms lähdettäessä saan itseni vartissa jos olen edellisenä iltana käynyt suihkussa (pessyt hiukset).
En jaksa/osaa meikata, joten se, että taputtelen meikkivoiteen naamalle, täytän kulmat ja laitan ripsivärin + yhden neutraalin luomivärin ei kauaa vie. Pitkät hiukset pyörittää falkille, pinneillä kiinni ja suihkaisee vähän hiuslakkaa päälle muutamassa minuutissa. Tuo yksi mitoille tehty housupuku mikä minulla on juhlavampia tilaisuuksia varten, tulee pesetettyä käytön jälkeen tarvittaessa ja kun se odottaa pukupussissa aina samassa paikassa, niin eipä tuohon valmistautumiseen kauaa mene. Silkkisiä peruskauluspaitoja löytyy musta, valkoinen sekä värillisinä vihreä ja sininen, noista löytyy käytännössä tilanteeseen kun tilanteeseen sopiva.
Näyttävä meikki irtoripsineen ja hiusten laitto tarkasti niin että on edustava koko illan , vie aikaa . Jos tämä on sinulle tärkeää niin järjestäkää ja sopikaa lähtönne niin , että hän saa rauhassa valmistautua . Tee itse jotain muuta odotellessa , nuku päiväunet tai pelaa pleikkaria . Minulla on mies jonka exä oli kuvailemasi mukainen nainen ja nyt mies arvostaa sitä , että olen luonnonkaunis ja riittää , että pukeudun tilanteen mukaan ja sipaisen tarvittaessa nopean meikin mutta voin hyvin lähteä myös suihkunraikkaana .
Vierailija kirjoitti:
Sen aikaa, että saan vaatteet päälle, hiukset kiinni ja tarvittaessa lippiksen päähän. Tarvittaessa olen valmis viidessä minuutissa. "Edustussiistiksi" eli juhliin tms lähdettäessä saan itseni vartissa jos olen edellisenä iltana käynyt suihkussa (pessyt hiukset).
En jaksa/osaa meikata, joten se, että taputtelen meikkivoiteen naamalle, täytän kulmat ja laitan ripsivärin + yhden neutraalin luomivärin ei kauaa vie. Pitkät hiukset pyörittää falkille, pinneillä kiinni ja suihkaisee vähän hiuslakkaa päälle muutamassa minuutissa. Tuo yksi mitoille tehty housupuku mikä minulla on juhlavampia tilaisuuksia varten, tulee pesetettyä käytön jälkeen tarvittaessa ja kun se odottaa pukupussissa aina samassa paikassa, niin eipä tuohon valmistautumiseen kauaa mene. Silkkisiä peruskauluspaitoja löytyy musta, valkoinen sekä värillisinä vihreä ja sininen, noista löytyy käytännössä tilanteeseen kun tilanteeseen sopiva.
Olen edellinen kirjoittaja ja kuulostaa hyvältä. Minkä värinen housupuku on? Kuvittelin mustaa, mutta sehän ei käy häihin?
Kaunistautuminen = 0m
Pukeutuminen = 5m
Henkinen valmistautuminen = puoli aamua/ ~3h
No jos asioille pitää herätä, niin herään aina 3 tuntia ennen sovittuja juttuja. Itse kaunistautumiseen menee puolisen tuntia, mutta pitäähän sitä ensin herätä ja saada kahvia juotua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen edellinen kirjoittaja ja kuulostaa hyvältä. Minkä värinen housupuku on? Kuvittelin mustaa, mutta sehän ei käy häihin?
Tumma, kylmäsävyinen harmaa on tuo pääasiallisesti käyttämäni. Löytyy myös musta housupuku, mutta se on lähinnä hautajaisissa ja joissain talviaikana järjestetyissä työtilaisuuksissa käytössä, on perusmitoitusta niin istuvuus ei ole erityisen hyvä. Olen aika hankalan mallinen kropaltani (pitkä ja suurin osa pituudesta vielä jaloissa, koko pääosin EU34, iso kengännumero ja muuhun vartaloon nähden suhteessa leveät hartiat ja ei juurikaan rintoja), niin istuvia vaatteita ei oikeastaan saa muuta kun teettämällä. Mutta jos ei koe tarvetta vaihdella lookiaan hirveästi, niin tämä on ainakin itselleni ollut toimiva kaava pukeutumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajattelee, että lähtee töihin vaikka Helsinkiin, jossa pitää olla vähän siistimpi, niin eihän meikkaamiseen mene kuin 3 minuuttia. Hiusten harjaus puoli minuuttia, pukeminen minuutti. Miten saa menemään tuntikausia tai edes puolta tuntia?
No mulla menee jo 5min ripsivärin laittoon jos haluaa siistiä jälkeä. Pohjameikkiin 10min.
Pelkkä hiusten harjaus ei riitä jos on ohut päätämyöten menevä hiiren häntä.Pohjameikkiin 10 minuuttia? Täh? Minkälaisen pakkelikerroksen naamallesi vedät?
Meikkivoide ja irtopuuteri.
Huono iho niin pohja täytyy tehdä huolella. Jos tekee kiireessä niin saa tunnin päästä jo pestä pois kun on niin hirveän näköinen.
Jos jollain on kuiva iho niin se täytyy huolella kosteuttaa kosteusvoiteella ja ehkä vielä pohjustusvoiteella, muuten iho näyttää aika järkyltä kun meikkivoide ja puuteri pakkautuvat kuivaan ihoon...
Jos lähdetään ulos syömään tms niin ehkä reilu tunti sisältäen suihkun, pitkien hiusten kuivauksen ja muotoilun, meikin ja vaatteiden valinnan.
Normaalina työpäivänä meikki+hiukset ehkäpä n. 25-30min.
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein olette töissä jos teidän ei tarvitse meikata tai laittaa hiuksia? Olin joskus konttorilla ilman meikkiä ja minulta kysyttiin oletko juuri herännyt tai nukkunut pommiin.
Eihän miehiltäkään odoteta muuta kuin että on siistit vaatteet ja on puhdas. Miksi naisten täytyisi tällätä itsensä? Rahaakin meikkeihin kuluu ihan kivasti.
Jos ei ole hiustenpesua, niin 20 minuuttia (hampaanpesuineen ja suihkuineen). Jos on hiustenpesu ja kuivaus, 40 minuuttia.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olen juhliin menossa niin silloin noin tunti (käyn suihkussa, pesen ja laitan pitkät hiukset, meikkaan ja puen). Töihin mentäessä menee 25-30 min. Käyn joka päivä pikasuihkussa, harjaan hampaat, kevyt meikki, hiukset kiinni ja puen päälle. Olen aina huoliteltu, olin sitten menossa töihin tai kauppaan. Outoa että joku nousee sängystä ylös ja ei käy edes suihkussa..?
Minä en käy ikinä aamuisin suihkussa, ei ole tullut mieleenkään.
En tiedä, että kukaan tuttunikaan kävisi ts. ei ainakaan sukulaiset tai lähimmät ystäväni käy.
Jos käy illalla suihkussa ja laittaa sen jälkeen deodoranttia niin ei taatusti haise seuraavana päivänä. Ellei sitten jotain oiretta mikä aiheuttaa kovaa hikoilemista.
Itse käyn vain iltaisin suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä oikein olette töissä jos teidän ei tarvitse meikata tai laittaa hiuksia? Olin joskus konttorilla ilman meikkiä ja minulta kysyttiin oletko juuri herännyt tai nukkunut pommiin.
Eihän miehiltäkään odoteta muuta kuin että on siistit vaatteet ja on puhdas. Miksi naisten täytyisi tällätä itsensä? Rahaakin meikkeihin kuluu ihan kivasti.
Tätä minäkin ihmettelen, miksi naisilla meikkaamista pidetään jotenkin normina. En koe, että siisti toimistopukeutuminen tai osallistuminen asiakastapaamisiin edellyttäisi meikkaamista, toki olen aika tummapiirteinen (tummahko oliivi-iho ja luonnonmusta/hyvin tumman ruskeat hiukset, kulmat ja ripset) minkä vuoksi osa saattaa mieltää, että olen meikannut. Tai ainakaan meikittömuydestä ei ole koskaan mainittu. Meillä ohjeistettu siisti toimistopukeutuminen tarkoittaa lähinnä sitä, että ei pääkonttorilla revittyä farkkua, olkapäät ja rintavako peitossa, ei alatyylisiä tekstipaitoja, collareita, kulahtaneita huppareita tms. Ja asiakastilaisuuksissa joko business casual tai business. Ei missään edellytetä täyttä contourmeikkiä tai hiusten kihartamista tai erityisen kampauksen tekemistä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tumma, kylmäsävyinen harmaa on tuo pääasiallisesti käyttämäni. Löytyy myös musta housupuku, mutta se on lähinnä hautajaisissa ja joissain talviaikana järjestetyissä työtilaisuuksissa käytössä, on perusmitoitusta niin istuvuus ei ole erityisen hyvä. Olen aika hankalan mallinen kropaltani (pitkä ja suurin osa pituudesta vielä jaloissa, koko pääosin EU34, iso kengännumero ja muuhun vartaloon nähden suhteessa leveät hartiat ja ei juurikaan rintoja), niin istuvia vaatteita ei oikeastaan saa muuta kun teettämällä. Mutta jos ei koe tarvetta vaihdella lookiaan hirveästi, niin tämä on ainakin itselleni ollut toimiva kaava pukeutumisessa.
Moni varmaan kasvaa ulos jossain vaiheessa siitä tarpeesta, että pitäisi pysytellä trendien aallonharjalla ja se helpottaa elämää huomattavasti.
Itse myös uskallan nykyään panostaa vaatteisiin, kun voi valita sen klassisen mallin eikä siihen sitten kyllästy. Asusteilla saa vaihtelua jos sellaista kaipaa.
Kaikki naiset jotka vastaavat alle tunnin ovat vale ht telijoita!
Ja keksinyt itselleen vaimon.