Naiset kuinka kauan teillä menee aikaa valmistautumiseen, kaunistautumiseen ennen kuin lähdette kotoa?
Rehellisesti? Vaimollani menee joka kerta 3 tuntia! Itselläni menee tunti, mutta kolme tuntia alkaa olla aikas paljon. M33
Kommentit (547)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käyn suihkussa, kuivaan ja laitan hiukset ja meikkaan niin menee n. 2h. Muissa tapauksissa 15-30min.
Miehellä menee max 15min kaikkeen.
Sitten naiset ihmettelee kun naisen euro ei olekaan sama kuin miehen euro.
Pitäähän sitä meikkiä ehostaa työpäivän aikana ainakin lounaalle mennessä ja sieltä tullessa
Pitkähiuksinen mies ei vartissa ehdi pestä ja kuivata hiuksiaan.
Ja meikki kyllä pysyy koko päivän ehostamatta.Höpöhöpö, meikkipeili koko ajan työpöydällä ja ehostusta säännöllisesti, menee työaikaa hukkaan
Ai sulla?
Meikkaavilla naisilla
Mulla ei edes ole mitään meikkipeiliä työpaikalla mukana saati meikkejä 🤔 meikkaan kyllä aamulla. No joskus saattaa olla puuteri ja huulipuna, mutta harvoin muistan niitä lisätä päivän mittaan. Ei sillä että johonkin huulipunan lisäämiseen paljon aikaa menisi.
En meikkaa ja olen siitä saanut kuulla joka kumppanilta. Ei ole seksikästä kun ei meikkaa. Mut jos meikkaisin, ois se turhamaista ja tyhmää samojen tyyppien mielestä.
0-90min. Riippuu minne olen menossa ja millainen työpäivä on. Mun työkaverit esim. säännöllisesti näkee mut ihan ilman meikkiä jos on saunailtoja tai mennään yhdessä salille tai uimaan jne. Niinpä mä en nyt välttämättä viitsi meikata joka päivä. Jos on asiakastapaamisia, niin meikkaan vähän. Mä olen miesvaltaisella alalla, niin en viitsi hirveästi panostaa ulkonäkööni, koska yleensä mua vastapäätä istuu joku huppariin pukeutunut tyyppi, jolle muiden ihmisten (ja oma) ulkonäkö ei ole nyt sieltä tärkeimmästä päästä.
Ai suomimiehet komeita luonnostaan. Oliko se vitsi. Ulkomailla on komeita. Suomessa harvinaisuuksia.Jotkut naiset meikkaa liikaa ja ovat suttuisia. Jos ei osaa meikata niin parempi ilman meikkiä. Paksut ttummiksi piirretyt kulmat ei ole kauniita. Suomalainen nainen on yleensä paremman näkönen kuin ukkonsa. Suomalaisilla miehillä on usein mitättömät hiukset.
Vartti. Suihkun kanssa puoli tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn illalla suihkussa ja siihen menee noin tunti. Laitan hiusten latvoihin ja kasvoille öljyä ja annan vaikuttaa hetken. Sitten pesen kasvot puhdistusgeelillä ja sonic-kasvoharjalla ja hiukset päänahasta shampoolla. Huuhdon ne pois ja laitan kasvoille joko suolasaippuaa tai kerran viikossa kuorintanaamiota. Hiusten latvoihin laitan hoitoainetta, kampaan hiukset läpi ja puristelen sen pituuksiin curly girl-metodin mukaan. Pesen ihon saippualla pesusienellä kauttaaltaan, ja sen jälkeen hieron käsivarret, reidet, kyljet ja vatsan imukupilla, joka poistaa selluliittiä. Huuhdon itseni ja laitan hiuksille naamion, jonka puristelen hiuksiin ja odotan 5min. Sinä aikana raspaan jalat. Lopuksi huuhdon itseni, kuivaan muuten pyyhkeeseen, mutta jätän hiukset vettävaluviksi ja laitan niihin jätettävän hoitoaineen puristelemalla.
Sitten laitan päänahkaan seerumia, joka estää hiustenlähtöä ja vahvistaa hiusten kasvua. Ja pituuksiin puristelen geelin, ja laitan hiukset ananasnutturalle yöksi.
Pesen hampaat. Kasvoille ja dekolteelle suihkutan ruusuvettä. Kulmiin ja ripsiin sipaisen ripsiseerumia. Sitten laitan kasvojen yläosaan hyalurinihappo-kollageeniseerumia ja leukaan niasiinihappo-sinkkiseerumia, koska minulla on pintakuiva sekaiho ja hormonaalista aknea leuassa. Silmien ympärille laitan retinoliseerumia. Annan sen kuivahtaa ja laitan silmien ympärille ja dekolteelle hiukan arganöljyä ja sen päälle antioksidanttiyövoiteen.
Aamulla pesen hampaat ja sitten kasvot jälleen puhdistusgeelillä sonic-kasvoharjan kanssa, laitan ruusuveden ja hyaluronihappo-kollageeniseerumin ja sen päälle päivävoiteen. Dekolteelle laitan lisäksi vähän arganöljyä. Pesen kainalot ja laitan deodoranttia. Avaan hiukset, kastelen kädet ja otan niihin vähän geeliä ja kohennan kiharoita ja laitan niitä sitten osittain kiinni tai letille, yleensä jätän melkolailla auki sen kiharapilven. Jos ne ovat vielä kosteat, föönaan niitä hieman.
Sitten laitan kulmakarvoille kulmakynää, silmiin arkisin vain yhtä luomiväriä, ripsaria ja siinä onkin se meikki, kun ihoni ei kestä mitään tukkivia meikkivoiteita. Sitten etsin sopivaa vaatetta ja puen päälleni ja olen valmis lähtöön, tähän on mennyt aamulla yhteensä 2h sisältäen aamusmoothien ja eväiden laiton sekä aamujoogan. Tämä siis arkisin.Jos lähden illanviettoon käyn yleensä ensin suihkussa ja sitten teen kaiken tuon saman, mutta lisäksi föönaan hiukset kokonaan kuiviksi. Jätän kovemmat ihon kuorimiset pois, tai olen tehnyt sen ja hiuksille tehohoidon jo edellisenä iltana. Meikkaan enemmän, teen silmiin rajaukset ja laitan arkimeikkiä monimutkaisemman meikin luomille ja saatan laittaa jotain huulikiiltoa tai -punaa. Hiuksille teen jonkin kampauksen, missä kestää kauemmin, joskus tunninkin. Lisäksi leikkaan ja viilaan ja lakkaan kynnet, kesällä myös varpaista. Sitten pukeudun, yleensä olen valinnut ja etsinyt vaatteet, asusteet ja korut etukäteen, joten siihen ei enää kulu aikaa.
Joten juhliin menoon laittautumiseen kuluu aikaa 4-5h yleensä.Jos lähden lenkille tai salille, vaihdan vain treenivaatteet, isken ponnarin päähän ja lähden, siihen ei mene kauan.
Mulle tuli hiki jo pelkästä lukemisesta, täytynee lisätä deodoranttia ;)
Siis oikeesti, iltaisin tunnin lutraus suihkussa kaikkine hölväämisineen ja raspauksineen ja aamuisin 2 h tälläys, johon ei kuulu edes aamupalan syöminen, vaan eväiden laitto ja loppuaika seerumeita ja muuta kaunistautumista. Olet kyllä todellinen puunaaja!
Mitähän mahdat tehdä työksesi? Ellet ole lentoemäntä tai töissä kauneussalongissa, kultasepänliikkeessä tai hienostoputiikissa kirkkaiden loisteputkivalojen ympäröimänä, en pysty käsittämään, miksi sinun täytyy laittautua niin vimpan päälle joka päivä töihin. Ja vaikka olisit em. paikoissakin, niin niihinkin riittää siisti ehostus ja hiukset pois silmiltä.
Huh huh. Onneksi mun töihin (päiväkoti) voi mennä ihan ilman meikkiä! Usein kuitenkin laitan ripsiväriä, koska olen niin vaaleakarvainen, että silmät erottuu naamasta paremmin, kun väritän ripset.
Vitsihän tuo minusta oli. Joku piruuttaan keräsi kaiken mahdollisen mukaan.
Riippuu paljon sitä aikaa on. Itse saatan aloittaa meikkaamisen aamukahvin kanssa, pitää taukoja, syödä ja olen valmiina vaikka kuudelta illalla.. Eli voin tuhlata tähän koko päivänki. Jos on kiire ni 5 min riittää. Tunti ois kiva saada valmistautumis aikaa
Tilanteesta riippuen 10 minuuttia-3 tuntia.
Arkiaamuna meikkiin ja hiuksiin menee tuo 10 minuuttia, jos on aikaa ja kyseessä jotkut isommat juhlat niin tykkään panostaa kunnolla ja silloin saatan helposti käyttää tunteja, aloittaa kasvonaamoilla yms. mutta selviän juhlalookista kyllä alle puolessa tunnissa jos on tarvis. On vaan kivaa kun on aikaa panostaa.
Kauneus vaatii vaivan näköä ja aikaa . Jos haluat vaimosi käyttävän aina kauniilta on sinun hyväksyttävä että siihen kuluu aikaa ja rahaakin esim kampaajat , kosnekologikäynnit , meikit ym .
Tee omia juttujasi sillä aikaa kun hän laittautuu .
Vähemmän kuin miehelläni, joka istuu aina vähintään puoli tuntia pkalla ennen lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos käyn suihkussa, kuivaan ja laitan hiukset ja meikkaan niin menee n. 2h. Muissa tapauksissa 15-30min.
Miehellä menee max 15min kaikkeen.
Sitten naiset ihmettelee kun naisen euro ei olekaan sama kuin miehen euro.
Pitäähän sitä meikkiä ehostaa työpäivän aikana ainakin lounaalle mennessä ja sieltä tullessa
Pitkähiuksinen mies ei vartissa ehdi pestä ja kuivata hiuksiaan.
Ja meikki kyllä pysyy koko päivän ehostamatta.Höpöhöpö, meikkipeili koko ajan työpöydällä ja ehostusta säännöllisesti, menee työaikaa hukkaan
Ai sulla?
Meikkaavilla naisilla
Mulla ei edes ole mitään meikkipeiliä työpaikalla mukana saati meikkejä 🤔 meikkaan kyllä aamulla. No joskus saattaa olla puuteri ja huulipuna, mutta harvoin muistan niitä lisätä päivän mittaan. Ei sillä että johonkin huulipunan lisäämiseen paljon aikaa menisi.
Enpä ole montaa kertaa bongannut ketään jolla olisi meikkipeili työpöydällä....
Itse lisäilen päivän mittaan vain huulipunaa tarpeen mukaan, ja siihen menee ehkä 15 sekuntia per kerta. Jos iltamenoja tai asiakastapaamisia saatan korjailla muutakin meikkiä, muuten en.
Jos joku nainen väittää että meikkaa vartin tai alle, huijaa
Mulla menee ehkä kymmenen minuuttia uloslähtöön. Käyn pissillä ja pesen hampaat ja kädet, lisään villahousut ja villapoolon, sitten päällihousut, takin, pipon syvälle korville, ja narutan talvikengät. Tarkistan, että tietolaitteet eivät ole päällä eivätkä latauksessa, otan roskapussin ja suljen oven.
Yleensä 10 min - 30 min, mutta mä pyrin tekemään sen laittautumisen hyvissä ajoin, etten myöhästy kaikkialta.
Aloittaja laittanut provolleen lapinlisää.
Pitää olla susirumia ihmisiä jos laittautumiseen menee kolme tuntia ja miehelläkin tunti...
Jos kesken unien herään niin 5 min, jos ei tarvitse käydä vessassa. Miestä meillä odotetaan kun se on kankea ja vatsakas. Ähkyy vartin pukiessaan, ei mitään pelastuslaitosmatskua.
Ap, odotellessasi sulje ikkunat ja sammuta sähkölaitteet. Muista jääkaapin ovi!
Yleensä se rouva hoitaa näitä teidän jäljiltänne.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla susirumia ihmisiä jos laittautumiseen menee kolme tuntia ja miehelläkin tunti...
Tai likaisia ja hitaita. Jos ne peseytyvät vain kun ovat lähdössä juhliin.
Njaa, eipä tuohon pitkää aikaa mene: pukeutuminen, hiusten kampaaminen, korvakorujen etsiminen ja laittaminen. Sitten käsilaukun katsastus, onko rahapussi, avaimet, puhelin ja nenäliinoja mukana.
Se on mua 12v nuorempi ja oikein nättikin, tämä on järjestely. Ei ole suomalainenruma juntti mun vaimo.