Mistä voin selvittää, paljonko kissani saa eläkettä?
Kommentit (390)
Kysy siltä. Jos ootte puheväleissä. Jos ette, huomaat kyllä aikanaan jos eläke on iso. Hakee itse herkkunsa.
Mitä teen? Kollikissani ilmoitti muuttavansa yhteen toisen kollin kanssa , saako kissani koskaan eläkettä ja mistä? Olen aivan musertunut , auttakaa. Onko kahden kollin yhdessä asuminen sama kuin avioliitto? Kollini on tehnyt pitkän ja mittavan työuran ja epäilen että nuorempi kolli käyttää hyväkseen , mutta puhupa nuorille järkeä!
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos se on maksanut veroja vuosien varrella?
Kyllä meillä ainakin kissa tuo verottajalle tilitettäväksi keittiöön yms. kaikenlaisia raatoja. Olethan hoitanut kissasi verotilitykset eteenpäin Kissojen EläkeLAitokseen eli KELAan?
Suurin yksittäinen tilitys oli lumikko (löytyi keittiön pöydän alta matolta). Sillä eläkekertymä kasvoi reippaasti! Vähän kuukausittainen verotilityskuori kyllä pullotti, mutta oli vielä kirjeen mitoissa. Siellä sitten ne muut oravanhännät ja muut vakiot tilitykset mukana.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun en ottanut edesmenneelle kissalleni henkivakuutusta mukavalla korvaussummalla. Olis voinut jäädä laakereilla lepäämään, varsinaisille kissanpäiville.😺
Henkivakuutus raukeaa, kun kuolee. Ihan niinkuin elinikäinen takuukin loppuu, kun tuote hajoaa eli elinikä loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan vertaillut kissojen eri työttömyyskassojen maksuja, mikä olisi halvin?
Meidän kisu ei tuollaisia kaipaa, sillä on elinkautinen työsuhde, ei voi työttömäksi päätyä. Hoitaa työnsä hyvin ja on erittäin ammattitaitoinen siinä mitä kuuluu tehtäviinsä.
Ei huolta irtisanomisesta.
Kuuluuko kissasi Kissojen akateemiseen työ- ja toimeentulo -liittoon (eli KATT:iin) ? Säädösten mukaan kissasi on oikeutettu eläkkeeseen.
Kissani on freelancer, elinikäisellä sopimuksella joka kattaa kaiken, niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina ja hänen rahastosijoituksensa on pikkulisänä, joilla pärjää ilman mitään liittojen apuja.
On senverran saita ettei suostu jäsenmaksuja maksamaan, pitää niitä turhina koska kuitenkin on vapaaehtoinen elatus turvanaan kaikissa tapauksissa mitä kissan elämässä sattaa tapahtua.
Ja on myös vähän ylpeää laatua, katsoo että jokaisen kissan kuuluu itse huolehtia itselleen sellainen palveluskunta joka esteettä ja omasta halustaan uhrautuu eteensä missä tapauksessa tahansa, kustantaen kaiken tarvimansa ja suuren määrän kaikkea tarpeetontakin kilua ja kalua.
Kummelissa artisti maksaa.
Kissalla omistaja maksaa.
Blondie kirjoitti:
Blondie kirjoitti:
No mutta. Vaikken kissoista oikein tykkääkään. Tai siis ollenkaan. Niin: luen joskus Karvista. Kuuluuko minun maksaa siitä veroa, että Karvinen saa aikanaan ansaitsemansa eläkkeen. Luin myös lapsena Pekka Töpöhäntää. Mutta olin siis alaikäinen. Auttakaa! Tiedän kyllä ettei sellaista pulmaa olekaan, mitä ei av-palstalla ratkaistaisi.
Ja pliis, ei alapeukkuja, vaikka olenkin blondi!
Jatkan vielä...
Tänään muistin että: sain kerran Karvis-aiheisen postikortin. Kai sen lähettäjä on hoitanut kissojen työeläkemaksun? Vai kortin tekijä?Ja yksi tunnustus: vuoden 1989 Avusta olen leikannut yhden osuvan sarjakuvan jääkaapin oveen. Saahan Karvinen tästä eläkettä? Melkein päivittäin luen sen ja naureskelen.
Sinun kuuluu maksaa kuvan käyttöoikeus maksut näiltä kuluneilta vuosilta, jotta Karvisen eläke hoituu.
Nyt on jo vuosia kulunut joten maksukin on aika suuri lisättynä vuotuisella korolla.Hoida asia ensitilassa välttyäksesi kissojen eläkemaksujenperintäyhtiön karhulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkos se on maksanut veroja vuosien varrella?
Kyllä meillä ainakin kissa tuo verottajalle tilitettäväksi keittiöön yms. kaikenlaisia raatoja. Olethan hoitanut kissasi verotilitykset eteenpäin Kissojen EläkeLAitokseen eli KELAan?
Suurin yksittäinen tilitys oli lumikko (löytyi keittiön pöydän alta matolta). Sillä eläkekertymä kasvoi reippaasti! Vähän kuukausittainen verotilityskuori kyllä pullotti, mutta oli vielä kirjeen mitoissa. Siellä sitten ne muut oravanhännät ja muut vakiot tilitykset mukana.
Lumikko kyllä kuuluisi vähennyspuolelle, torjuu haitta eläimiä, mutta kissan kannalta syö kuormasta.Eli nyt mennään kiikunkaakun laillisuuden rajoilla kissan kannalta katsoen. Se on saattanut syllistyä metsästysrikokseen ja päästänyt päiviltä hyvän tekijän , vaikkakin kissan ruokavarastoa supistanutkin osaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan vertaillut kissojen eri työttömyyskassojen maksuja, mikä olisi halvin?
Meidän kisu ei tuollaisia kaipaa, sillä on elinkautinen työsuhde, ei voi työttömäksi päätyä. Hoitaa työnsä hyvin ja on erittäin ammattitaitoinen siinä mitä kuuluu tehtäviinsä.
Ei huolta irtisanomisesta.
Kuuluuko kissasi Kissojen akateemiseen työ- ja toimeentulo -liittoon (eli KATT:iin) ? Säädösten mukaan kissasi on oikeutettu eläkkeeseen.
Kissani on freelancer, elinikäisellä sopimuksella joka kattaa kaiken, niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina ja hänen rahastosijoituksensa on pikkulisänä, joilla pärjää ilman mitään liittojen apuja.
On senverran saita ettei suostu jäsenmaksuja maksamaan, pitää niitä turhina koska kuitenkin on vapaaehtoinen elatus turvanaan kaikissa tapauksissa mitä kissan elämässä sattaa tapahtua.
Ja on myös vähän ylpeää laatua, katsoo että jokaisen kissan kuuluu itse huolehtia itselleen sellainen palveluskunta joka esteettä ja omasta halustaan uhrautuu eteensä missä tapauksessa tahansa, kustantaen kaiken tarvimansa ja suuren määrän kaikkea tarpeetontakin kilua ja kalua.
Kummelissa artisti maksaa.
Kissalla omistaja maksaa.
No näinpä se on. Kissa sen kun diivalee ja nauttii olostaan, palvelusväkeä kyykyttäen. nyt paijausta, sitten harjausta, pese hampaat, tarkista kynnet, anna hierontaa, sylitä ja rapsuta samalla leuanalta. Pidättele itse pisaa kun et raaski kissa sylistä pois laittaa, anna ruokaa, anna papanoita, anna herkkupala, anna uusi vesi vasta laitetun tilalle , kanna yläkertään nukkumaan, pidä yön yli kainalossa kääntämättä kylkeä kertaakaan jollei kissa välillä mene omiin homminsa. Aamu aloitetaan vessan putsauksella ja ruokajakelulla ja sitten kaikki sama toistuu.
Mutta on se vaan niin antoisaa.
eikö palsta valvoja voisi päästää kollin eläkkeelle olet jo 3v pähkäillyt tätä sinulle ylivoimaista asiaa
nyt tua helpottuu kun taas me muut joudumme maksamaan teidän kissojen sirutuksen sit ei tarvii kun viedä kissan raato kelaan siellä tunnistavat sirun tiedot. eu hallituksen mukaan pitää joka sian pääkin niskoineen viedä kelaan sialla siru on niskassa. kelan tädit sit lukee sirun tiedot ja totee kuolleeks. nyt on vaan ongelmana miten muuttajat saataisi syömään sian päätä
Oon katsonut 5 minuuttia uusinta jaksoa ja voi Venla! Hän on välillä oikein ihana, mutta tuntuu ruokkivan ihan tahallaan Karlin epävarmuuksia ja konflikteja. Olis nyt vaan eikä ahdistuisi ja ylianalysoisi kaikkea kokoajan!
Ja kyllä, olen muuten itse ihan samanlainen. Tiedostan olevani välillä ihan tosi raskas ja rasittava kumppani. Sentään kompensoin sitä hyvällä seksillä 🤪
Kissa ei saa eläkettä milloinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kissa ei saa eläkettä milloinkaan.
Kyllä kaikki kissat on oikeutettuja eläkkeeseen
Tosta Karvisesta tuli mieleen:
.
Joskus kun selaa kanavia, saattaa Karvinen vilahtaa tai jopa Pink Pantteri. Jossei niitä jää kattomaan. Ni eihä voi vero yms eläkemaksuja Katsojalle koitua. Eihän? Omaverosta ei löytyny vastausta, eikä se sättirobotti oikei ymmärtäny kysymystä!!!???
Voiko kissa päästä varhaiseläkkeelle? Toki katti haluais tehdä keikkaa joskus, mutta on vähän laiskanpuoleinen ja uunin pankolla nytkin vaan makoilee.
Kirjoitin äsken joulukortteja. Yhdessä oli tontun kanssa kissa. Ostaessani kortit ei kuitissa ollut mitään eläkemaksuriviä. Vero oli kyl korkeampi kuin perus maisemakortissa. Ei kai kortin saajalle koidu kuluja? Olisha noloo!
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin äsken joulukortteja. Yhdessä oli tontun kanssa kissa. Ostaessani kortit ei kuitissa ollut mitään eläkemaksuriviä. Vero oli kyl korkeampi kuin perus maisemakortissa. Ei kai kortin saajalle koidu kuluja? Olisha noloo!
Minä teetin omasta kissastani ottamastani valokuvasta joulukortit, kuten aiempinakin 11 vuotena...maksoi kyllä paljon enemmän kuin tavalliset kortit, joten siitä meni kissojen eläkekassaan varmaan puolet kokonais summasta, mutta ilolla tuon joka vuosi tilitän.
Mulla on ihan järkyttävä ongelma tuon meidän kollivanhuksen eläkeasioiden hoitamisessa. Asiahan on niin että me asutaan kylässä jossa on vaan ruåttinkielistä sakkia eikä me osata ulkomaankielillä puhua. Yritin asiaa tiedustella Kelasta mutta nehän sano heti nej,nej kun selvis että toi meidän kolli on ruåttinkielinen, haettiin se tältä kylältä yhen mummån luota joskus, umpiruottalainen muori oli. Sitten se kissa on niin pirullinen ettei suostu yhtään puhumaan suomea vaikka varmasti osaa, ruåttia vaan måukuu. No, ne sano siellä Kelassa jotta meidän pitää hoitaa tätä asiaa ruotsin kattpensionärsystembolagetissa koska kissa on ruåttalainen. Mulla ei oo mitään hajua kuinka asia etenis kun kissa ei tee yhtään yhteistyötä vaikka osaisi sitä ruåtsinkieltä sujuvasti. Auttakaa minua kuinka tämän homman saisi hoidettua, mulla loppuu rahat tuon kollin elättämiseen, sais sen niillä eläkerahoilla pysymään hengissä.
Oletko sä kissasi virallinen edunvalvoja? Ei ne muuten tietoja anna.
Kissan eläke-etujen selvittämiseksi on KELAlle lähetettävä kuoressa sen työuransa aikana pyydystämiensä hiirten hännät.