Mistä voin selvittää, paljonko kissani saa eläkettä?
Kommentit (390)
Voi miten paljon kissakortteja oli kaupassa. Meneekö niiden eläkemaksut johonkin kissojen yleiseen yhteiseen kassaan, mistä jaetaan kaikille tasapuolisesti?
Kissasi eläke maksetaan sinun tuloista/säästöistä, että viuhahtaa.
Se selviää, kun katsot kaupan ostoskuittejasi. Understandia.
Kissan eliniän odoite on n. 15 vuotta. Eläke alkaa 11v iässä ja on noin 60% kissan tuloista.
Hei! ystäväni työskentelee kissojen asioita huolehtivalla osastolla ja näytin hänelle tämän kysymyksen, hän sanoi että kissoille maksetaan eläkettä 100e alkavalta kilolta, maksu alkaa yleensä kahden viikon sisällä kun asia on hyväksytty.
Olen alkanut harjoitella kissan piirtämistä, hiilellä. Haluan tukea saamastani tulosta kaikkien kodittomien kissojen eläkemaksuja. Jos nuoruutensa joutuvat elämään koditta kujilla ja nurkissa, olisi edes vanhana ruoka turvattu, eikä tarvisi mennä hiirijonoon saadakseen päivän ruoan (vrt ihmisten leipäjono)
Paljonko olisitte valmiita maksamaan tälläisestä kuvasta?🐈🐱
Ps jostain syystä hiilipiirros näkyy väreissä
Kannatta ennemmin tutkia mistä saat uudet aivot.
Minun kissani jäi työkyvyttömyyseläkkeelle kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä. Makasi puolet päivästä ja kun ilta tuli alkoi mieletön hullunjuoksu. Niin, että naapuristakin tuli jo heippalappuja. Vein kissan tohtorille ja se sai diagnoosin. Näytin tämän lapun naapurille ja naapuri pitkin hampain hyväksyi kissani yörundaamisen.
Eläke ei ole suuren suuri, mutta pärjäämme kun olemme hakeneet toimeentulotukea. Välillä saamme leipäjonosta nakeroita ja tuoretta heinää. Kerran kävi hyvä tsäkä ; joku oli lahjoittanut leipäjonoon kissanminttua. Uskon kuitenkin, että Monni, Pilli ja Pulla vetivät välistä. Emme saaneet kissanminttua mielin määrin, mutta kun osasin vaatia, taipuivat antamaan.
Nykyään toimin itse taiteilijana lisätuloja saadakseni. Teen tilataideteoksia kissan oksennuspalloista. olen tehnyt oksennuspalloista myös erään kokoomuksen kansanedustajan näköispatsaan. Se ei mennyt kaupaksi mutta kylän piskit kävivät siihen ruikkaamassa pihalla. Lopulta se poistettiin hajuhaittojen vuoksi.
Toimeentulotuesta olemme kissani kanssa saaneet osaksemme paljon syyllistämistä. Niin paljon, että emme käy juurikaan enää ulkona. Paitsi öisin. Muutoin makoilemme sängyllä, herkuttelemme ja pelaamme hiiripelejä. Kerran vuodessa pääsemme sossun kustantamalle harkinnanvaraiselle lomalle. Viimeksi kävimme möyrimässä ruohikossa. Eväänä meillä oli pieni käärö kissanminttua ja minulla minttuviinaa.
Vaikka kissani ei olekaan kuin tavallinen mielnterveysongelmainen maatiaiskissa, en ole kiinnostunut hänen saamansa eläkkeen suuruudesta. Raha ei merkitse. Toisaalta surettaa että jos hänen pallejaan ei olsi aikoinaan leikattu olisi hän voinut panna paksuksi naapurin aristokraattisen kissan. Sitä kautta päässyt käsiksi isompiin tuloihin mutta minkäs teet.
Kissan EläkeLAitos eli kela.fi kertoo
JOs kissa loisinu kotikissana eläkettä ei kerry. Viihdekissat siitäkin ne saa nykyää eläkettä. Ulkoilmakissa on katukissa jos ei kotona paljoa käy. Maalaiskissa pitää vihulaiset poissa. Maalaiskissa on eläkkeensä ansainnut ainakin.
Nyt on unohtunut kokonaan pentulisät! Meidän Miisu on tehnyt kaksi poikuetta, yhteensä 9 pentua. Kaikille saatiin hyvä koti, mutta asuivat meillä melkein 4 kuukautta. Eikö Miisulle kuulu jotain äitiyspäivärahaa, pentulisää tms. Nyt kyllä ei enää pentuja, saako noita em. hakea jostain takautuvasti? Miisu ei kyllä eläkkeelle pääse aikoihin, miten pitäisi varautua, kun ei mitään oikein osaa, perinteisiä kissojen taitoja. Kehrää kyllä hienosti ;)
Mun kissa on tehnyt elämässään valtavan luokkahypyn. On navettakissan pentu, mutta niin vain on elänyt elämänsä isossa, mukavassa omakotitalossa, jossa pehmeitä sohvia revittäviksi, kuppi aina täynnä ruokaa, kupissa eläinkaupan luksusraksuja ja rajattomat, miellyttävät ulkoilumahdollisuudet ja kaksi palvelijaa. Ei rottien loputonta metsästystä kylmässä navetassa lehmiä väistellen ja turkki lannalta lemuten.
Mutta. Veromätkyt ovat aivan järkyttävät! Nyt tässä mietitään sijoitusneuvojan kanssa, että miten tästä eteenpäin.
Ajattelit alkaa loisia kissasi rahoilla? Häpeä! Kissasi eläkkeen määrä ei kuulu sinulle tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Eläimet EIVÄT saa eläkettä!
Olet tosikko
Ette arvaa! Meidän mirri perusti OnlyFans-tilin. Nyt se kehrää, kiehnää ja mouruaa vain kameran edessä.
Sinunhan ei olisi pakko ollut sitä kissaa ottaa.Jos sitä siitätit tai siitit sait varmasti pennuista rahaa jos olivat rotukissoja.Turhaa muuten rutiset.