Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voin selvittää, paljonko kissani saa eläkettä?

Vierailija
31.10.2020 |

Ja milloin sen maksu alkaa?

Kommentit (390)

Vierailija
241/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kissan oma asia ja hän kertoo sinulle jos haluaa. Huomaat kyllä, jos yht äkkiä alkaa syödä parempaa ruokaa, että tulot on suuremmat kuin sinun hoivassasi aiemmin.

Vierailija
242/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissasi eläke maksetaan sinun tuloista/säästöistä, että viuhahtaa.

Kissan eläke määräytyy kissanruokien alvista, koska Musti ja Mirri tilittää ostot verottajalle.

Muista kaupoista tilityksen verottajalle tekee keskusvarasto myytyjen ruokien suhteessa Mustiin.

Kertymä voi olla useamman satasen jo 10 vuotiaan kissan kohdalla varsinkin, jos on syönyt paljon ns muroja, koska hampaiden hoitoon menee vähemmän euroja, jolloin kertymä on enemmän. Jos kissa elää 20 vuotiaaksi saa 20% korotuksen ensimmäisiin 5 vuoteen eläkkellä elämiseen ja tästä asteittain 5% vähemmän.

Jotkut laittavat kissan eläessä eläkeviraston tilille jo euro tai kaksi per kk, jotka sijoitetaan osakkeisiin. Kertynyt tuotto on verovapaa ja se maksetaan automaattisesti, kun kissa on 20 vuotias, lisäksi saa hautausavustuksen kertakorvauksena. lisätietoja virastokissoille ät elakettatulemaan.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mirrit saa eläkettä MELAsta.

Näin on, meidän Mirri saa eläkkeen MELA:lta. Ota ap yhteyttä paikalliseen MELA:n asiamieheen.

Ei se asiamies saa mitään eläketietoja Melasta ilman kissasi antamaa valtakirjaa.

Vierailija
244/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kait kissa voi jäädä jo 10-vuotiaana eläkkeelle.

Meidän kissa täytti jo 20v, mutta käy edelleen töissä. Toimii vartiatehtävissä tontin rajoilla, ettei vieraat kissat pääse kuseskelemaan meidän nurkkiin ja ohjaa pihaan tulevaa liikennettä.

En tiedä, koska aikoo jäädä eläkkeelle vai aikooko kuolla niin sanotusti saappaat jalassa.

Onkohan tässä kyseessä itse Saapasjalkakissa?

Vierailija
245/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän eka kissa ( edesmennyt, katosi) kaivoi yliajetun jäniksen kukkapenkkiin piiloon eläkepäiviään varoiksi.

Oltiin kyllä ensin tehty siitä hyvä keitto, että ei se ruho enää kokonainen ollutkaan.

Vierailija
246/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ruvennu epäilemään että meidän kissavanhuksilla on alkoholiongelma. Eläkkeenmaksupäivänä katoavat salamyhkäisesti ja ovat sitten monta päivää kateissa. Sitten kotiutuvat hyvin räjähtäneen näköisinä tutisten ja täristen. Ja se viinankatku mikä hönkii niitten suusta kun maukuvat ruokaa 😳 Ja makaavat reporankana useamman päivän.

Ja kuten arvaatte, eläketili on tyhjä! Pitäisi varmaan alkaa kattelemaan jotain alkkishoitolaa.

Vierailija
247/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kissalle tuli Ilmariselta eläkekertymä-laskelma.

Saa roiman kissaneläkkeen maattuaan viisi vuotta.

Taitaa olla laiska maatiainen😉

Vierailija
248/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli ilmoitus että meidän Pasi Juniorimme alkaa saamaan kissain leskeneläkettä! Siis mitä ihmettä , leikattu kolli!

Joku muu kolli on käyttänyt kissasi henkilötietoja väärin, identiteettivarkauden uhri, ja saa syytteet ties mistä, liekö nimiinsä pentujakin joku laittanut....Sinun on selvitettävä tämä asia, ettei kissasi joskus tulevaisuudessa joudu vastuuseen vieraan kollin pennuista esim. elatusmaksujen takia.

Olisi kurjaa muiden pentuja maksella ja perintökin menisi  sitten joskus ventovieraille.

On oikaisun aika ja selvität nyt asioitten oikean tilan, ennenkuin mitään korvaamatonta ehtii tapahtua.

Saahan pennutonkin kolli leskeneläkettä!

Vierailija
249/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs palkallista työtä se on tehnyt?Jos vain hiiriä syönyt sun nurkistas niin eläkkeen maksu kuuluu sulle.

Vierailija
250/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondie kirjoitti:

No mutta. Vaikken kissoista oikein tykkääkään. Tai siis ollenkaan. Niin: luen joskus Karvista. Kuuluuko minun maksaa siitä veroa, että Karvinen saa aikanaan ansaitsemansa eläkkeen. Luin myös lapsena Pekka Töpöhäntää. Mutta olin siis alaikäinen. Auttakaa! Tiedän kyllä ettei sellaista pulmaa olekaan, mitä ei av-palstalla ratkaistaisi.

Ja pliis, ei alapeukkuja, vaikka olenkin blondi!

Ei Karvinen saa Suomesta eläkettä. Hänelle kertyy eläke ulkomailla.

Vierailija
251/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teen? Kollikissani ilmoitti muuttavansa yhteen toisen kollin kanssa , saako kissani koskaan eläkettä ja mistä? Olen aivan musertunut , auttakaa. Onko kahden kollin yhdessä asuminen sama kuin avioliitto? Kollini on tehnyt pitkän ja mittavan työuran ja epäilen että nuorempi kolli käyttää hyväkseen , mutta puhupa nuorille järkeä!

Ei se ole avioliitto jos eivät ole naimisissa.

Vierailija
252/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan järkyttävä ongelma tuon meidän kollivanhuksen eläkeasioiden hoitamisessa. Asiahan on niin että me asutaan kylässä jossa on vaan ruåttinkielistä sakkia eikä me osata ulkomaankielillä puhua. Yritin asiaa tiedustella Kelasta mutta nehän sano heti nej,nej kun selvis että toi meidän kolli on ruåttinkielinen, haettiin se tältä kylältä yhen mummån luota joskus, umpiruottalainen muori oli. Sitten se kissa on niin pirullinen ettei suostu yhtään puhumaan suomea vaikka varmasti osaa, ruåttia vaan måukuu. No, ne sano siellä Kelassa jotta meidän pitää hoitaa tätä asiaa ruotsin kattpensionärsystembolagetissa koska kissa on ruåttalainen. Mulla ei oo mitään hajua kuinka asia etenis kun kissa ei tee yhtään yhteistyötä vaikka osaisi sitä ruåtsinkieltä sujuvasti. Auttakaa minua kuinka tämän homman saisi hoidettua, mulla loppuu rahat tuon kollin elättämiseen, sais sen niillä eläkerahoilla pysymään hengissä.

Eikö siellä ole suomenkielistä tulkkipalvelua?

Vierailija
253/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on kuulkaa kissan oma yksityisasia tämäkin. Kysytte suoraan häneltä, miten asia on.

Vierailija
254/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten pitkä sen hiirestys rupeama on ollut yms... Yleisesti kokeneet hiirestäjät saa ihan hyvän eläkkeen mutta ne törsää sen sikareihin, konjakkiin ja halpoihin naisiin.

Vierailija
255/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko elää kissasi siivellä? Mikä sika.

Vierailija
256/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissasi on ollut esimerkiksi Miuairin tai Miurtumin toimitusjohtaja, en olisi kovinkaan huolissani.

Vierailija
257/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kissa saa  kuussa tienata eläkkeellä ollessaan, ettei se vähennä eläkkeen määrää?

Vierailija
258/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko kissa saa  kuussa tienata eläkkeellä ollessaan, ettei se vähennä eläkkeen määrää?

Saa listiä 3 oravaa, 7 pikkulintua ja hiiriä/myyriä niin paljo kuin kiinni saa. Siis kuukaudessa. Jos noita oravia ja pikkulintuja nirhaa enemmän niin sakkoa tulee 100 euroa/per elukka.

Vierailija
259/390 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan työeläkkeen maksaa työnantsja-emäntä, jonka palkkalistoilla kisu tekee työtään.

Maksu on 24,9% palkasta.

Kisu voi kysellä kertymää ja hakea eläkettä Kissojen Työeläkeyhtiö Miau Oy:ltä työsuhteen päättyessä.

Työnantaja-emäntä ilmoittaa viimeisen työsuhteen päättymisestä.

Eläkkeen suuruus riippuu työsuhteiden kestosta ja niissä maksettujen palkkojen kokonaismäärästä.

Jotkut ovst saaneet tuloksen mukaan, jotkut työssä vietetyn ajan mukaan.

Vierailija
260/390 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kissallasi ig-tili? Näillähän voi olla tuhansia seuraajia, niin hyvin voi tienata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme