Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä päiväkodissa 1v, joka 9 tuntia viidesti viikossa hoidossa.

Vierailija
13.02.2014 |

Kaksi työssäkäyvää vanhempaa ja 1v lapsi. Lapsi herää klo 7 ja on päiväkodilla 7.30. Haetaan 16.30, syö kotona 17 päivällisen ja nukkuu iltaunet 17.30-18.30. Syö iltapuuron 19.30, jonka jälkeen menee pesujen ja iltatoimien jälkeen 20.30 nukkumaan.

Yhteistä aikaa äidin/isän kanssa on hereillä päivästä puoli tuntia aamulla, kolme illalla. Näistä nyt ei todellakaan kaikki ole mitään laatuaikaa, kun aamulla reväistään suoraan sängystä pukemaan ja autoon, suoraan päiväkotiin. Päiväkodista haetaan, autolla kotiin, ruokaa naamaan ja samantein nukkumaan. Kun herää, on tunti aikaa ennen iltapuuroa, jonka jälkeen suoraan nukkumaan.

En vain käsitä. En millään. Miksi?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi viihtyy?

Vierailija
22/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:47"]

Noin oli meilläkin. Töihin oli pakko mennä kun äitiysloma loppui. Kai sillä kotihoidontuellakin eläisi, mutta mulla on esim. oma hevonen joka syö rahaa noin tonnin kuussa. Illat menevät aika pitkälti tallilla. Onneksi lapsella on isä joka puuhastelee lapsen kanssa iltaisin ja viikonloppuisin ollaan koko perhe koolla :)

[/quote] Sinun 11kk vauvan piti mennä hoitoon jotta sinä voisit ansaita rahaa hevoselle, HEVOSELLE jonka kanssa vietät enemmän aikaa kuin oman lapsesi?! !!? Voi luoja!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:56"]

Noin oli meilläkin. Töihin oli pakko mennä kun äitiysloma loppui. Kai sillä kotihoidontuellakin eläisi, mutta mulla on esim. oma hevonen joka syö rahaa noin tonnin kuussa. Illat menevät aika pitkälti tallilla. Onneksi lapsella on isä joka puuhastelee lapsen kanssa iltaisin ja viikonloppuisin ollaan koko perhe koolla :)

[/quote] Sinun 11kk vauvan piti mennä hoitoon jotta sinä voisit ansaita rahaa hevoselle, HEVOSELLE jonka kanssa vietät enemmän aikaa kuin oman lapsesi?! !!? Voi luoja!!

[/quote]

Hys, ei äitejä saa syyllistää (isiä saa).

Vierailija
24/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:56"]

[/quote]

Siiinä se tuli! Taisi olla koko heppa juttu todellakin provo1

Vierailija
25/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:51"]

[/quote]

Mutta kunnon av-mamman lailla olisi pitänyt laittaa koni metwurstiksi. Ja niillä joilla sattuu talo olemaan, niin sekin pitää katsos laittaa myyntiin, valintakysymyksiä.

Vieläkö ymmärtäisi mikä vahinko on tapahtunut? Meilläkin lapset repertuaarilla 3-19v ja kaikki ihania fiksuja ja täyspäisiä lapsia. Jotain varmaan on, jota en näe...

[/quote]

Itseasiassa tuli mieleen että joku heitti ton heppajutun provona jotta juuri tulisi tuollaisia vastaväitteitä kuten "heppaan tonni ja lapsilla ei väliä" Paitsi siinä mielessä kyllä olen samaa mieltä että outoa valittaa rahan vähyyttä jos maksetaan hepasta tonni kuussa. Minä en ole kotihoidontuella sen takia että tavalliseen elämiseen jäisi silloin aivan liian vähän rahaa eli ruokaan vaatteisiin jne..!

[/quote]

Minun hevoseni on kyllä ihan tosi. Eikä siihen kuukausittain tasan tonnia mene, vaihtelua löytyy kuukausittain. Tallivuokra on 500 plus siihen sitten lisärehut, mahdolliset kengitykset, rokotukset, eläinlääkärikulut yms.

Enkä valittanut rahan vähyyttä, nyt kun käyn töissä meillä on rahaa, mutta jos olisin jäänyt hoitovapaalle ei sitä rahaa olisi ollut.

Vierailija
26/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:31"]

Niin, tai kaikki eivät voi olla tyytyväisiä siihen että kotona eletään kotihoidontuella ja siihen vielä sossun tuet vielä päälle niin aika laihaksi se eläminen silti jää. On se kauheata kun kaikki eivät halua olla köyhiä sossupummeja silloin kun lapsi on 1 v. Ja huom! perheissä on monesti myös muita lapsia jotka ihan konkreettisesti tarvitsevat asioita joita vain rahalla saa.

[/quote]

Miksi täällä niin usein esitetään väite, jonka mukaan kotihoidontuen lisäksi rahaa saadaan jotenkin automaattisesti sossusta? Ei sitä saa, ellei perheen tulot muuten ole tarpeeksi alhaiset, ja niiden ei tarvitse kovin suuret olla, että tuloraja täyttyy.

[/quote]

Totuus on se että jotkut perheet joutuvat sinne sossun luukulle jos jäävät kotihoidontuelle. Esim. yksinhuoltajat tai monilapsiset perheet jossa toinen vanhempi tienaa erittäin vähän. Kyllä se kotihoidontuki niin pieni on.

Vierailija
27/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa surulliselta. :(

Vierailija
28/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:42"]

Jes. Kiitos, en siis olekaan ihan luuseriäiti. Itse kirjoitin aloituksen ja kirjoitin omasta tyttärestäni. 

Kyllä, ollaan tosi vähän yhdessä lapsen kanssa. Mies harrastaa, minä harrastan. Tarvitaan myös omaa aikaa. 

Viikonloppuisin sitten on enemmän aikaa, mutta arkena en kyllä voi hyvällä tahdollakaan sanoa olevani mitenkään läsnä tyttären arjessa. Perusrutiineja suoritetaan.

ap

[/quote]

Kyllä mä tuossa tilanteessa pistäisin omat harrastukseni sivuun :(

Olen itsekin laittanut lapseni päiväkotiin 11 kk ikäisenä, että en ole mikään päivähoidon fanaattinen vastustaja, todellakaan. Mutta tuo tilanne kuulostaa kyllä surulliselta "omaa aikaakin tarvitaan" ja kun sanot ettet ole läsnä viikolla pienen 1-vuotiaasi arjessa.

Vierailija
29/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:54"]

Ap:n lapsi nukkuu ehkä ne toiset päiväunet, koska on päiväkotipäivän jälkeen niin väsynyt?

Oikeasti, mua säälittää toi teidän tyttärenne. Miksi te halusitte lapsen? Mitä te sillä teette?

[/quote]

Sitten kun lapsi on 3 v. ja päiväkodissa ja ei nuku päiväkodin jälkeen, tai kun lapsi on 7v. ja koulussa kysyttekö vielä mitä te sillä lapsella teette?

Vierailija
30/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:31"]

Niin, tai kaikki eivät voi olla tyytyväisiä siihen että kotona eletään kotihoidontuella ja siihen vielä sossun tuet vielä päälle niin aika laihaksi se eläminen silti jää. On se kauheata kun kaikki eivät halua olla köyhiä sossupummeja silloin kun lapsi on 1 v. Ja huom! perheissä on monesti myös muita lapsia jotka ihan konkreettisesti tarvitsevat asioita joita vain rahalla saa.

[/quote]

Miksi täällä niin usein esitetään väite, jonka mukaan kotihoidontuen lisäksi rahaa saadaan jotenkin automaattisesti sossusta? Ei sitä saa, ellei perheen tulot muuten ole tarpeeksi alhaiset, ja niiden ei tarvitse kovin suuret olla, että tuloraja täyttyy.

[/quote]

Totuus on se että jotkut perheet joutuvat sinne sossun luukulle jos jäävät kotihoidontuelle. Esim. yksinhuoltajat tai monilapsiset perheet jossa toinen vanhempi tienaa erittäin vähän. Kyllä se kotihoidontuki niin pieni on.

[/quote]

No, nimenomaan, mutta suuri(n?) osa meistä kotihoidontuella kitkuttelijoista on kitkuttelee kuitenkin ilman niitä sossun tukia. Meillä on monta lasta, mies keskituloinen ja mun tulot on kotihoidontuki.

Vierailija
31/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes. Kiitos, en siis olekaan ihan luuseriäiti. Itse kirjoitin aloituksen ja kirjoitin omasta tyttärestäni. 

Kyllä, ollaan tosi vähän yhdessä lapsen kanssa. Mies harrastaa, minä harrastan. Tarvitaan myös omaa aikaa. 

Viikonloppuisin sitten on enemmän aikaa, mutta arkena en kyllä voi hyvällä tahdollakaan sanoa olevani mitenkään läsnä tyttären arjessa. Perusrutiineja suoritetaan.

ap

[/quote]

Olet melko varmasti provo. Kukaan ei tule tänne kysymään mielipiteitä ja samaan vetoon lisäät vielä vettä myllyyn "me harrastetaan, meillä ei ole aikaa" paistaa läpi että haluat vain ärsyttää muita ja provovastauksia. Jos kerran itse tajuat että oma tilanteesi ei ole kovin hyvä mitä hyväksyntää mukamas haet. Jos takoituksesi on taas saada keskustelua aikaan tyyliin paha päiväkoti-hyvä kotihoito niin olet aika hakoteillä tuon oman esimerkkisi kanssa joka ei ole esimerkki normi päiväkotilaisen perheen elämästä.

Vierailija
32/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:51"]

[/quote]

Mutta kunnon av-mamman lailla olisi pitänyt laittaa koni metwurstiksi. Ja niillä joilla sattuu talo olemaan, niin sekin pitää katsos laittaa myyntiin, valintakysymyksiä.

Vieläkö ymmärtäisi mikä vahinko on tapahtunut? Meilläkin lapset repertuaarilla 3-19v ja kaikki ihania fiksuja ja täyspäisiä lapsia. Jotain varmaan on, jota en näe...

[/quote]

Itseasiassa tuli mieleen että joku heitti ton heppajutun provona jotta juuri tulisi tuollaisia vastaväitteitä kuten "heppaan tonni ja lapsilla ei väliä" Paitsi siinä mielessä kyllä olen samaa mieltä että outoa valittaa rahan vähyyttä jos maksetaan hepasta tonni kuussa. Minä en ole kotihoidontuella sen takia että tavalliseen elämiseen jäisi silloin aivan liian vähän rahaa eli ruokaan vaatteisiin jne..!

[/quote]

Minun hevoseni on kyllä ihan tosi. Eikä siihen kuukausittain tasan tonnia mene, vaihtelua löytyy kuukausittain. Tallivuokra on 500 plus siihen sitten lisärehut, mahdolliset kengitykset, rokotukset, eläinlääkärikulut yms.

Enkä valittanut rahan vähyyttä, nyt kun käyn töissä meillä on rahaa, mutta jos olisin jäänyt hoitovapaalle ei sitä rahaa olisi ollut.

[/quote]Ei ehkä olisi ollutkaan mutta vauvallasi olisi ollut kiireetön arki äidin kanssa...Mutta äidille on hevonen tärkeämpi kuin oma lapsi. Olet säälittävä.

Vierailija
33/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Vähän särähtää tuo "Mies harrastaa, minä harrastan, tarvitaan myös omaa aikaa". Oletko ajatellut mitä se sinun tyttäresi tarvitsee. Koska hän tarvitsee, vaikkei sitä vielä osaa sanoiksi pukea. Työ on tottakai hyvä syy pitää lasta hoidossa, mutta noin pienen kanssa karsisin kyllä ihan reilusti niistä omista "tarpeista" töiden jälkeen.

Ja miksi ihmeessä lapsi nukkuu illalla hoidon jälkeen ja sitten taas hetken päästä yöunille. Meillä 4 lasta, eikä kukaan ole yksivuotiaana nukkunut kuuden aikaan päiväunia.

Hengissähän se lapsi noinkin pysyy, ei sillä, mutta parempaankin pystyisitte, ja kuuluisi pystyä. Itsellä yksivuotias ja kaksi muuta, enkä kyllä haluaisi jättää ketään heistä noin vähälle huomiolle.

Vierailija
34/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 14:11"]

ap

[/quote]

Vähän särähtää tuo "Mies harrastaa, minä harrastan, tarvitaan myös omaa aikaa". Oletko ajatellut mitä se sinun tyttäresi tarvitsee. Koska hän tarvitsee, vaikkei sitä vielä osaa sanoiksi pukea. Työ on tottakai hyvä syy pitää lasta hoidossa, mutta noin pienen kanssa karsisin kyllä ihan reilusti niistä omista "tarpeista" töiden jälkeen.

Ja miksi ihmeessä lapsi nukkuu illalla hoidon jälkeen ja sitten taas hetken päästä yöunille. Meillä 4 lasta, eikä kukaan ole yksivuotiaana nukkunut kuuden aikaan päiväunia.

Hengissähän se lapsi noinkin pysyy, ei sillä, mutta parempaankin pystyisitte, ja kuuluisi pystyä. Itsellä yksivuotias ja kaksi muuta, enkä kyllä haluaisi jättää ketään heistä noin vähälle huomiolle.

[/quote]

Siks just ajattelin että tuo ap on provo kun sori vaan vaikuttaa niin pirun tyhmälle vanhemmalle! Ei sen takia että käy töissä mutta noiden muiden juttujen takia.

Vierailija
35/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat toki yksilöitä, mutta kun mietin, miten vauva oma yksivuotiaani vielä tuossa iässä oli, tulee kyllä paha olo. Lapsi oli kova touhaamaan, mutta usein halusi tulla syliin ja vain halailla. Eipä tuollaisilla spekseillä vanhemmilla ole juuri aikaa lapsen halailuun. 

Vierailija
36/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:58"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Ei ehkä olisi ollutkaan mutta vauvallasi olisi ollut kiireetön arki äidin kanssa...Mutta äidille on hevonen tärkeämpi kuin oma lapsi. Olet säälittävä.

[/quote]

Aivan aivan. Meillä alunperin mies halusi lasta enemmän kuin minä ja ehtona lapsen hankintaan oli että hevonen pysyy. Mun mielestä on reilua että lasta enemmän halunnut sitä myös enemmän hoitaa.

Vierailija
37/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

No nyt vähän kyllä menetit mut ainakin.. jos lapsi kerran menee sänkyyn klo 20 niin te ehditte harrastamaan vuoroiltoina sen jälkeen. Eli tuo aika kun lapsi on hereillä olisi kyllä suotavaa, että tekin olette sen lapsen kanssa. Työpäivälle ei paljoa kukaan meistä tässä voi, varsinkaan, jos talous ei millään kestä sitä, että tehdään lyhempää työpäivää/ viikkoa, mutta tuohon miten sen lopun ajan jakaa, siihen voi vaikuttaa.

Vierailija
38/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 13:28"]Koska kaikkien aviomiehet eivät omista coca cola companya tai applea. Töitä on vaan tehtävä, outoa että aikuiset ihmiset yllättyvät siitä.

[/quote]

Joo, ei omista minunkaan mieheni. Ei yhtään mitään, on ihan perusduunari. Mutta kyllä silloinkin on mahdollista huolehtia lapsistaan JOS haluaa. Mutku pää ei kestä ja pitää päästä töihin tuulettumaan.

[/quote]

Minä huolehdin lapsestani niin ettei sen tarvitse ikinä nähdä nälkää, saa asua rauhallisella alueella ilman narkkarinaapureita, saa vaatteet päälle ja vara nähdä kauempana asuvia isovanhempia. Ollaan kuitenki mekin ihan perusduunareita, joten lapsella on meidän huomio viikonloppuna 100%.

On se perkele kumma miten muiden persettä kutkuttaa toisten tapa toimia.

Vierailija
39/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Erinomainen aloitus!! Jos olisit kertonut näin heti alkuun, sinut olisi elävältä poltettu! Nyt ei voi enää älähtää! :D

Vierailija
40/54 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 14:06"]

ap

[/quote]

Olet melko varmasti provo. Kukaan ei tule tänne kysymään mielipiteitä ja samaan vetoon lisäät vielä vettä myllyyn "me harrastetaan, meillä ei ole aikaa" paistaa läpi että haluat vain ärsyttää muita ja provovastauksia. Jos kerran itse tajuat että oma tilanteesi ei ole kovin hyvä mitä hyväksyntää mukamas haet. Jos takoituksesi on taas saada keskustelua aikaan tyyliin paha päiväkoti-hyvä kotihoito niin olet aika hakoteillä tuon oman esimerkkisi kanssa joka ei ole esimerkki normi päiväkotilaisen perheen elämästä.

[/quote]

Millainen on normipäiväkotilaisen perheen elämä? Nyt ei siis mitään vittuilua eikä muuta, kysyn mielenkiinnosta lapsettomana naisena. Oisin luullu, että se on aloittajan kaltaista pitkää päivää?