Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

elämä menee ohi nettaillessa

Vierailija
13.02.2014 |

Miten pääsen eroon nettiriippuvuudesta? En ole Facessa mutta muuten roikun netissä koko hereilläoloaikani: AV:lla, nettikaupoissa, eri foorumeilla Huutonetissä, blogeissa jne. Mulla ei ole juurikaan kavereita enkä harrasta mitään, koska mua ei kiinnosta mikään. Miten saisin itseni irti netistä ja ehkä muutettua itseni sosiaalisemmaksi? Entä harrastus, mistä keksin itselleni sellaisen? Inhoan liikuntaa, kulttuuri ei jaksa kiinnostaa, lapsia en halua hankkia. Mua kiinnostaa vain kotona sohvalla löhöäminen ja nettailu. Mitä teen itselleni? Olen kuitenkin akateeminen, naimisissa ja vakituisessa työssä, silti ihan järkky nettiluuseri.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan, kun tuli tämä ketju vastaan googlatessani toiveikkaana hakusanalla "pääsin eroon nettiriippuvuudesta".

Vierailija
22/26 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko päässeet? Saatoin osallistua tuohon ketjuun 2014, mutta täällä olen 2016 :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä en käytä nettiä juuri ollenkaan puhelimen kautta, vain tietsikalla. Silloin voi itse paremmin valita koska selaa ja kauanko selaa. Voi tehdä niinkuin nyt kahvinjuonnin ohessa. Kun kuppi juotu läppäri kiinni ja muuta tekemään. Elämä on ihan liian lyhyt ja kiinnostaia asioita liikaa että jaksaisi ketjuja lukea kuin juuri sen rentoutushetken verran.

Vierailija
24/26 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina sellainen olo kun en ole netissä, että missaan jotakin tärkeää. Että nyt täytyy äkkiä tarkistaa sposti tai joku muu, jos siellä on jotakin tosi kiireellistä. No, ikinä ei ole.

Kaipa tämä jonkin sortin riippuvuus on. Elämähän tässä hukkaan menee. Täytyisi ottaa sellainen asenne, että hoitaa netissä vain välttämättömät jutut. En tiedä miten se onnistuu kun itsekuria ei ole ollenkaan (ja tämä pätee kaikkiin asioihin, ei vain netissä roikkumiseen)

Vierailija
25/26 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInä en käytä nettiä juuri ollenkaan puhelimen kautta, vain tietsikalla. Silloin voi itse paremmin valita koska selaa ja kauanko selaa. Voi tehdä niinkuin nyt kahvinjuonnin ohessa. Kun kuppi juotu läppäri kiinni ja muuta tekemään. Elämä on ihan liian lyhyt ja kiinnostaia asioita liikaa että jaksaisi ketjuja lukea kuin juuri sen rentoutushetken verran.

Minulla taas ei ole muuta elämää kuin tietokone. Kokeilin kerran niin, että aloin käyttää nettiä vaan puhelimella. Kirjoittaminen oli niin kömpelöä, etten jaksanut kovin kauan kerralla. Lopulta se meni vaan siihen, että hoidin sähköpostit, uutisten lukemiset ja nettipankkihommat puhelimella, enkä muuten ollut koneella tai netissä. 

Elämästä tuli aivan erilaista. Sain tunteet takaisin, aistit terävöityivät, asiat alkoivat kiinnostaa, rupesin kiinnostumaan jopa työnhausta, leffat, kirjat ja pelit tuntuivat ihan loputtoman kiinnostavilta... Nykyään olen kuitenkin palannut takaisin tähän tietokonetuolille ja nettiforumeille ja olen tässä yli 12 tuntia päivässä. Mikään muu ei kiinnosta.

Nyt kuitenkin tiedän, että miten pääsen netistä eroon. En vaan avaa konetta aamulla ollenkaan, vaan sen sijaan yritän räpistellä jotain puhelimella ja kyllästyn sen epäkäytännöllisyyteen ja alan siivoamaan, lähden kävelylle yms. Toki nyt sitten ajattelen, että koska tiedän pelastussuunnitelman, niin voin tehdä sen milloin tahansa. Ollaan nyt vielä yksi päivä kokonaan netissä. :D Tämä ajatus on toistunut jo kolme kuukautta joka päivä...

Vierailija
26/26 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisi ottaa sieltä vaikka yhden harrastusvinkin kuussa ja katsoa youtubesta kädestä pitäen -ohjeita. Tekis siis jotain konkreettista kivaa käsillään. Ja löytyyhän sieltä menovinkkejäkin jonkin verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi