Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettoman ruikutusvirsi

Vierailija
13.02.2014 |

Ja kun tätä ämmää katselee niin on vaan hyvä että ei tehnyt lapsia.

http://www.hs.fi/hstv/teemat/Vapaaehtoisesti+lapseton+nainen+N%C3%A4in+oikeuksiamme+poljetaan/v1392177632844

Kommentit (137)

Vierailija
81/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 11:32"]

Siihen "sanottomaan sopimukseen", että lapsuus ja vanhuus on ilmaista kuuluu sellaiset velvoitteet kuin työnteko ja lastenteko. Ei mikään yhteiskunta tai eliöjärjestelmä tule toimeen vain loisten ansiosta.

[/quote]

Eiköhän ole yhteiskunnankin kannalta parasta, että ihmiset, jotka eivät lapsia halua eivät niitä hanki. Itse en ainakaan haluaisi syntyä sellaiseen perheeseen! Lisäksi automatisaatio aiheuttaa sen, että tulevaisuudessa työtä on yhä harvemmille. Mitä hyötyä yhteiskunnalle on siitä, että vastentahtoisesti synnytetään mt-ongelmaisia lapsia kasvamaan pitkäaikaistyöttömiksi? Muuttuvassa maailmassa vanhat lainalaisuudet eivät enää päde. 

Vierailija
82/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä häiritsee tässä keskustelussa tämän ihmisen ulkonäön raju arvostelu. Ikään kuin hänen mielipiteensä ei voisi olla kuuntelemisen arvoinen, kun hänellä on ylipainoa. Yleensäkään ulkonäön kommentointi ei ole sivistynyttä käytöstä. Vaikka olisi erimieltä jonkun ihmisen kanssa, ei pitäisi vetää keskusteluun ulkonäköä. " Mä en oo samaa mieltä tuon ihmisen kanssa, onhan sillä niin iso nenäkin."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 11:33"]

Ihmettelein tuota että vanhempi "pötköttää sairaan lapsen vieressä kotona".

Mulla on neljä lasta, enkä kyllä ole vielä kertaakaan päässyt pötköttelemään sairaan lapsen viereen, pikemminkin aika on kulunt terveyskeskuksessa odotellessa ja apteekissa jonottaessa.

Mullakin kyllä pisti silmään läskiys, ja mikä ihme siinä on, että sikaläskit aina pukevat päälleen mahdollisimman kirkkaanvärisiä telttoja? Onko se joku statement "et katsokaa mua, mä en yhtään häpee läskejäni, kannan niitä ylpeydellä" -ajatus?
Koska tosiasiasshan läskejä ei voi piilotella, paitsi jos jää kotiin. Eli läskien on niinku vähä pakko yrittää olla "fat and proud" - muutoin saattaisi tulla itku silmään.

Raisttava juttu kokonaisuudessaan.

[/quote]Ne on niitä rempseitä isoja tyttöjä ...ja muodokkaita :D 

Vierailija
84/137 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 08:27"]

Tuohon videoon ja asiaan viitaten pelkkää valitusta MUTTA nuo loma-ajat, (vklopputyöt, ylityöt, yötyöt) kyllä katsotaan aina perheellisten mukaan ja lapsettomat ottakoon jääneet lomat ja hoitakoot lisätyöt.. Onko se niin, että lapsettomilla ei olisi omaa elämää / sovittuja menoja /lupaa olla vkloppuna kotona puolison kanssa? Miks aina vedotaan lapsiin?!

[/quote]

Höpö höpö. Mistä vetaiset aina. Itse äitinä olen kyllä tehnyt osani yötöistä ja jouluaattoilloista ja hiihotlomia en ole ollut lomilla yms.  Joten älähän yleistä ja vello siellä katkeruudessasi

Vierailija
85/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 11:47"]

Mua kyllä häiritsee tässä keskustelussa tämän ihmisen ulkonäön raju arvostelu. Ikään kuin hänen mielipiteensä ei voisi olla kuuntelemisen arvoinen, kun hänellä on ylipainoa. Yleensäkään ulkonäön kommentointi ei ole sivistynyttä käytöstä. Vaikka olisi erimieltä jonkun ihmisen kanssa, ei pitäisi vetää keskusteluun ulkonäköä. " Mä en oo samaa mieltä tuon ihmisen kanssa, onhan sillä niin iso nenäkin."

[/quote] Ulkonäkö kertoo paljonkin ihmisestä. Onko laiska,mukavuudenhaluinen. Lihavat yleensä ovat. Ja kovia valittamaan. Lihavat ovat leppoisia-sanonta on ihan tuubaa.

Vierailija
86/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei ole itsensä kanssa sinut. Jotkut ihmiset nyt vain ovat aina valittamassa ja kateellisia. Jos hänellä olisi lapsia, sama valitus koskisi sitä, että lapsiperheitä syrjitään.

Vierailija
87/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen ihminen tulee myös kalliiksi runsaan ylipainonsa takia ja tulee pötköttelemään vielä paljon saikulla mahansa vieressä

Vierailija
88/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 11:49"]

Nainen ei ole itsensä kanssa sinut. Jotkut ihmiset nyt vain ovat aina valittamassa ja kateellisia. Jos hänellä olisi lapsia, sama valitus koskisi sitä, että lapsiperheitä syrjitään.

[/quote] Mutta onpa pokkaa mennä naukumaan julkisuuteen...

Vierailija
89/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan tulee sitä sun tätä. Mikä on se yhteiskunta? Kaupat hankkivat sitä hyllyyn, mikä myy. Jos se on iso pakkaus, niin sitä hankitaan. Asuntopolitiikkaan pitää todeta, että kerros- ja rivitaloista suurin osa on pieniä, jotka sopivat yhdelle tai kahdelle henkilölle. Omakotitaloja ei "yhteiskunta" rakenna, vaan ne ovat pääosin yksityisten markkinoiden alla ja aivan hyvin yksinäinen ihminenkin voi rakentaa/rakennuttaa itselleen omakotitalon vaikka 50 neliömetrin kokoisena. Sellaiselle 600 neliön tontille tuommoinen sopisi kivasti ja jäisi pihanurmikollekin tilaa ;)

Työaikajoustot..... no, kannattaisi varmaan vähän lukea lakia. Ylityöt ovat ihan kaikille vapaaehtoisia, mutta ehkä lapsiperheelliset niihin harvemmin repeävät. Lapsettomienkaan ei ole pakko ylitöihin jäädä. Lomat tms. tulee myös sopia tasa-arvoisten periaatteiden mukaan työpaikoilla ja jos lapseton haluaa maksaa matkastaan kolmasosan kalliimman hinnan, niin kannattaa haluta pitää talviloma koulujen hiihtolomaviikolla. Lapsiperheillä ei tuossa ole valinnanvaraa. Joko maksetaan isompi hinta tai sitten ei mennä ollenkaan.

Elämä on täynnä valintoja ja kakkua ei voi sekä syödä että säästää. Ja kun kyseessä on vapaaehtoisesti lapseton, niin jos sitä kakkua haluaa puraista, niin siitä vaan.

Vierailija
90/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 11:51"]

Kyseinen ihminen tulee myös kalliiksi runsaan ylipainonsa takia ja tulee pötköttelemään vielä paljon saikulla mahansa vieressä

[/quote]vaikea päästä lääkäriin, kun kuitenkin kaikki lapsiasiakkaat etuilevat...korvatulehdukset sun muut...taas ne vekarat ovat tiellä! :D

Vierailija
91/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 11:53"]

Yhteiskunnan tulee sitä sun tätä. Mikä on se yhteiskunta? Kaupat hankkivat sitä hyllyyn, mikä myy. Jos se on iso pakkaus, niin sitä hankitaan. Asuntopolitiikkaan pitää todeta, että kerros- ja rivitaloista suurin osa on pieniä, jotka sopivat yhdelle tai kahdelle henkilölle. Omakotitaloja ei "yhteiskunta" rakenna, vaan ne ovat pääosin yksityisten markkinoiden alla ja aivan hyvin yksinäinen ihminenkin voi rakentaa/rakennuttaa itselleen omakotitalon vaikka 50 neliömetrin kokoisena. Sellaiselle 600 neliön tontille tuommoinen sopisi kivasti ja jäisi pihanurmikollekin tilaa ;)

Työaikajoustot..... no, kannattaisi varmaan vähän lukea lakia. Ylityöt ovat ihan kaikille vapaaehtoisia, mutta ehkä lapsiperheelliset niihin harvemmin repeävät. Lapsettomienkaan ei ole pakko ylitöihin jäädä. Lomat tms. tulee myös sopia tasa-arvoisten periaatteiden mukaan työpaikoilla ja jos lapseton haluaa maksaa matkastaan kolmasosan kalliimman hinnan, niin kannattaa haluta pitää talviloma koulujen hiihtolomaviikolla. Lapsiperheillä ei tuossa ole valinnanvaraa. Joko maksetaan isompi hinta tai sitten ei mennä ollenkaan.

Elämä on täynnä valintoja ja kakkua ei voi sekä syödä että säästää. Ja kun kyseessä on vapaaehtoisesti lapseton, niin jos sitä kakkua haluaa puraista, niin siitä vaan.

[/quote] TÄMÄ on hemmetin hyvä!  ASIAA !

Vierailija
92/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
93/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin arvattavissa että tää on PERSU *muahhaa*   WT!

Vierailija
94/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomana on helvetin helppoa ja mukavaa, sen takia sellainen olenkin päättänyt olla. 

Ainoat pikku seikat mitkä voisi muutta ovat juurikin tuo strelisaatio, moni joutuu ihan turhaan popsimaan vuosi tolkulla e-pillereitä niin kauan, että itsellä tai puolisolla tulee vuodet täyteen. ja lisäksi miehenä olisi paljon parempi mielen rauha kun olisi ne putket katki tai solmussa niin ei olisi riippuvainen naisten oikuista tuon lapsia asian kanssa.

Toinen on sitten sukulaisten prässi ja stressaaminen siittä kun niitä lapsia ei nyt vaan tule. Itseä ei tuo niin haittaa kun osaan olla itsekäs ja tiedän, että ihmiset itse sen mielensä pahoittavat omasta valinnastaan. Jollekkin voi olla kovempi paikka toivottavasti kukaan ei hanki lapsia sukunsa takia. 

Sinäänsä lapsettomuuden seurauksista en olisi kovin huolissaan. Maailmasta ei kyllä ihmiset lopu vaikka pari kakaraa jäisikin teollisuusvaltioihin syntymättä. Tietenkin korkeastikoulutetussa perheessä kasvava lapsi olisi varmasti jostain somaliasta muuttavaa maahanmuuttajaa parempi veronmaksaja mutta sillä en rupea päätäni vaivaamaan. 

Vierailija
95/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 11:10"]

Rouvalle tulee kuitenkin hyvin kelpaamaan vanhana nykyisten lasten maksamat veroeurot, millä hänet hoidetaan ja ne nykyiset lapset, jotka lukevat hoitajaksi.

[/quote]

Anteeksi nyt vaan kamalasti, mutta kun näitä käytöshäiriöisiä nykynuoria katsoo niin valtaosa heistä ei vaikuta siltä että tuo tälle valtiolle yhtään veroeuroa tulevaisuudessa (kun onnistuvat sairaseläkkeelle jo kaksvitosina eli me lapsettomat ne niiden eläkkeet nytkin maksetaan), saatikka sitten lukevat tai rupeavat muiden hoitajaksi!!! :DDDDDD Hyvä jos saavat itsensä hoidettua.

Vierailija
96/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 11:47"]

Mua kyllä häiritsee tässä keskustelussa tämän ihmisen ulkonäön raju arvostelu.

[/quote]

Tyypillinen suomalainen piirre, ja valitettavasti nämä mammat opettavat sen saman jälkikasvuilleen! Se on sellainen "pärstäkortti" joka yritetään epätoivoisena vetää hihasta siinä vaiheessa kun oikeita argumentteja ei osata eikä hallita. Kertoo vain siitä että ihminen on kouluttamaton ja sivistymätön.

Vierailija
97/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä rouva ei kyllä perustellut kantojaan, luetteli vain asioita, joiden kokee olevan huonosti. "Musta tuntuu" ei ole toimvia perustelu.

Asenneilmapiiri:

Vähättelyyn törmää perheellinenkin siinä, onko tehnyt lapset liian aikaisin tai liian myöhään. Koulutuksen perusteella lapselliset ja lapsettomat.

Työajat:

Meillä on sen verran hyvä 30-hengen työporukka, että vain yksi ei suostuisi millään joustamaan. Jos pienestä pitää lähteä lohkomaan, niin joustaja on useammin aikuiset lapset omaava keski-ikäinen, joka joustaa siksi, että kyllä häntäkin silloin ymmärrettiin, kun lapset olivat pieniä. Vapaaehtoisesti lapsettomat nuoret naiset eivät jousta, vaan sanovat jo sopineensa lähtevänsä jouluksi sinne ja tänne, kiertolistasta viis.

Asunnot:

Tällä paikkakunnalla, jolla me asumme, on jo pitkään panostettu uusien, pieniasuntoisten, kerrostalojen rakentamiseen. Uusien omakotitalotonttien kaavoitus sujuu paljon hitaammin kuin keskustaan rakennettavien kerrostalojen suunnittelu ja rakentaminen.

Videon rouva ei kertonut faktapohjaisia esimerkkejä omalta asuinalueeltaan lainkaan.

Päivittäistavarakauppa:

Päivittäistavarakauppias on ammatinharjoittaja, jolla on oikeus pyrkiä mahdollisimman suureen voittoon. Mikäli lapsiperheet tuovat eniten rahaa, heidän palvelujaan myös saa korostaa.

Aina on kivijalkakauppoja, jotka sopivat ehkä paremmin yksinäisille tai kaksinaisille ihmisille.

Prismassa oli muuten Reissumies-leipä kilohinnaltaan kalliimpaa isommassa paketissa kuin pienessä. Kyllä taas isoja lapsiperheitä suosittiin?

Sterilisaatio:

Lääkärit voivat suhtautua aivan samalla tavalla jo lapselliseen sterilisaation kaipaajaan. Tiedän tapauksen, jossa lähes 40-vuotias 4 lapsen äiti ei saanut jälkitarkastuksessa vihreää valoa sterilisaatiolle, koska "nyt tämä vauva-arki voi tuntua niin raskaalta, ettet koskaan enää halua, mutta mieli voi muuttua jo vuodessa. Laitetaan nyt tämä kierukka ja juttelette sitten reilun neljän vuoden päästä miehen kanssa uudestaan. Kyllä sun kroppa vielä yhden raskauden ja sektion kestää."

Vierailija
98/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Yritän muistella itse sitä aikaa kun lapsia ei vielä ollut ja miten jotkut asiat ärsyttivät lapsiperheissä:

-ärsytti kun kuulin kuinka paljon työtön sossun tuella elävä lapsiperhe sai rahaa. Jotenkin tuntui että lapsista sai paljon enemmän rahaa mitä oikeastaan tarvitsi lapsia varten. Varsinkin monilapsiliset perheet jotka tuntuivat ihan tarkoituksella pykätä niin monta lasta kun mahdollista ja elää sossun tuella otti päähän.

-ärsytti että oltiin pois töistä lapsen sairauden takia ja itse joutui sitten tuuraamaan nämä poissaolot

Nyt en enää muistakaan mitään muuta mikä olisi ärsyttänyt mutta miten mieli siis on muuttunut nyt kahdenkymmenen vuoden ja kolmen lapsen jälkeen?

-No mitä tulee tuohon sossun tukiin lapsiperhelle niin lapsettoman on hyvin vaikea tajuta tai sisäistää paljon lapsiin sitten menee rahaa loppujen lupuksi ja sekin riippuu sitten paljon vanhemmuudesta ja lapsesta itsessään. Lapsen elämään kuuluu niin paljon muita kuluja kun vaan ne ruoka ja vaatteet että jos haluaa lapsen tarpeisiin vastata hyvin niin kyllä sitä rahaa menee ja ei ne sossun tuetkaan mahdollista mitään leveää elämää. Tosin en nytkään katso hyvällä mielin sellaista elämäntapaa että ihan tarkoituksessa tehdään iso liuta lapsia ja eletään yhteiskunnan tuilla. 

-Entäs sitten poissolot töistä lasten sairauksien takia? Tämä on varmaan seikka josta useimmat lapsivihaajat tai lapsikriittiset lapsettomat ovat varsin käärmeisään. Mutta kertokaapa mikä on siis ratkaisu siihen? Lasta ei voi viedä sairaana päiväkotiin eli lapsen on jäätävä kotiin ja kaikkihan sen tajuaa että pieni lapsi ei voi siellä yksin sairastaa joten vanhemman on myös jäätävä kotiin. Varsinkin jos on kyseessä pieni lapsi oma isä tai äiti on kaikkein järkevin vaihtoehto. Vieras hoitaja voi olla aika kammotus ja jopa jossain määrin turvallisuusriski. Sairaana lapsi kaipaa vielä enemmä omaa tuttua äitiä tai isää kun terveenä. Kai se niin on että tämänkin asian moni on valmis hyväksymään ja ymmärtämään vain silloin kun on itse joutunut tekemään saman, eli jäämään kotiin hoitamaan sairasta lasta jota ei voi viedä päiväkotiin. Tietenkin se jurppii jos joutuu tekemään jonkun toisen työt. Jurppiihan se nytkin jos joudun tekemään jonkun toisen työt vaikka itsekin olen joskus pois lapsen sairauden takia mutta loppujen lopuksi se on ihan sama onko henkilö oman tai lapsen sairauden takia kotona ihan samalla tavalla se on pois silloin töistä ja joku toinen joutuu tekemään sen työt. Tässä varmaan tulee se "sairaslomakateus" eli jos henkilö ei itse ole paljon koskaan sairiksella eikä kukaan muu joudu tekemään hänen töitään ottaa päähän tehdä toisten töitä kun he ovat pois. Kannattaa aina muistaa että sairaudesta on aika tyhmää olla kateellinen.

Ai niin ja nuo loma-asiat unohtui. Minua on itseäni aina ärsyttänyt ne vanhemmat jotka julistavat että heidän on pakko saada sitten heinäkuu vapaaksi kun lasten tarha on kiinni. Siis jopa nyt kun minulla on itselläni lapsia tämä ärsyttää suunnattomasti sillä lähes kaikilla vanhemmilla on mahdollisuus saada lapsensa esim. kesällä varapäiväkotiin joten ei ole mitään pakkoa saada juuri siksi ajaksi lomaa kun päiväkoti on kiinni. Monesti minäkin olen joutunut laittamaan lapseni varapäiväkotiin esim. pariksi viikoksi kesällä kun en ole saanut lomaa siksi ajaksi kun oma päiväkoti on kiinni ja eihän minulle aina ole edes ollut niin paljon lomaa kun päiväkoti on kiinni (5 viikkoa kesällä) joten on ollut pakko käyttää varapäiväkotia. Hieman kauempana se on ollut mutta ei siitä nyt niin hirveää haittaa ole ollut. Lapset voivat tykätäkin olla välillä jossain uudessa paikassa. Olen törmännyt vanhempiin jotka julistavat että aivan pakko saada se heinäkuu vapaaksi kun lasten päiväkoti on kiinni ja sitten kun olen itse kysellyt että ai jaa eikö teilläkin ole varapäiväkoti järjestetty heinäkuulle niin sitten suu mutristuu ja mutistaan jotain että onhan sellainen mahdollisuus mutta ei sinne ole niin kiva mennä tai muuta. Joten joo, siinä olen samaa mieltä että heinäkuu ei pitäisi olla mitenkään automaattisesti varattu vain lapsiperheille.

Ehkä omaan kantaani vaikuttaa myös se että en ole ollut ikinä mikään heinäkuu-hullu eli ihan mielelläni pidän osan lomasti kesä- tai elokuussakin joten en ole ikinä ymmärtänyt tuota heinäkuu vouhotusta.

Vierailija
99/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 11:10"]

Rouvalle tulee kuitenkin hyvin kelpaamaan vanhana nykyisten lasten maksamat veroeurot, millä hänet hoidetaan ja ne nykyiset lapset, jotka lukevat hoitajaksi.

[/quote]

Anteeksi nyt vaan kamalasti, mutta kun näitä käytöshäiriöisiä nykynuoria katsoo niin valtaosa heistä ei vaikuta siltä että tuo tälle valtiolle yhtään veroeuroa tulevaisuudessa (kun onnistuvat sairaseläkkeelle jo kaksvitosina eli me lapsettomat ne niiden eläkkeet nytkin maksetaan), saatikka sitten lukevat tai rupeavat muiden hoitajaksi!!! :DDDDDD Hyvä jos saavat itsensä hoidettua.

[/quote]

NYKYAJAN NUORISO ON PILALLA TOISTA SE OLI SILLOIN KUN AV-MAMMA OLI NUORI!!!11

Vierailija
100/137 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 12:26"]

Lääkärit voivat suhtautua aivan samalla tavalla jo lapselliseen sterilisaation kaipaajaan. Tiedän tapauksen, jossa lähes 40-vuotias 4 lapsen äiti ei saanut jälkitarkastuksessa vihreää valoa sterilisaatiolle, koska "nyt tämä vauva-arki voi tuntua niin raskaalta, ettet koskaan enää halua, mutta mieli voi muuttua jo vuodessa. Laitetaan nyt tämä kierukka ja juttelette sitten reilun neljän vuoden päästä miehen kanssa uudestaan. Kyllä sun kroppa vielä yhden raskauden ja sektion kestää."

[/quote]

Niin, lääkärit rikkovat jatkuvasti lakia. Kenelle tuli yllätyksenä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi