Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattomat terapeutit! Mitä kaikkea asiatonta teidän terapeutti on tehnyt?

Vierailija
31.10.2020 |

Onko esim. unohtanut tapaamisen, kosketellut teitä, vähätellyt, myöhästynyt

Kommentit (722)

Vierailija
281/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa kannattaa kyllä pitää suodatinta päällä. Olen itse ollut pitkään psykiatrisessa hoidossa ja nyt muutaman vuoden käynyt erilaisissa terapioissa. En väitä, etteikö alan henkilöstössä olisi sopimattomia henkilöitä, sillä heitäkin on valitettavasti kohdalleni osunut.

Sen sijaan on hyvä huomata, että terapiassa ollaan hyvin herkkien asioiden äärellä ja siinä käydään hyvin herkillä. Kokemukseni mukaan ei ole mitenkään mahdotonta, etteikö ihmisen oma trauma värittäisi tahattomasti ihmisen kokemusmaailmaa, sillä näin on minullekin käynyt. Ja terapeutitkin ovat ihmisiä, joilla on huonot päivänsä, ja jotka tekevät virheitä. Herkillä oltaessa pienikin virhe voi tuntua maailmanlopulta.

M33

Potilaat varmasti kokevat asiat voimakkaammin kuin terveet ihmiset. Mutta terapeutin jos kenen pitäisi olla hienotunteinen ja ymmärtää toimintansa vaikutukset. Tästä tulee sellainen vaikutelma, että terapia voi onnistua hyvin silloin kun potilas pystyy olemaan välillä herkillä, mutta kuitenkin hillitsemään ja hallitsemaan tunteensa missä tahansa tilanteessa. Enkä tiedä tarvitseeko sellainen ihminen oikeasti pitkäaikaista psykoterapiaa vai riittääkö vähän kevyempikin keskusteluapu tai itsehoito. Ja ikävää myös siirtää vastuu potilaalle, joka tosiaan saattaa olla terveytensä suhteen täysin terapian varassa. 

Erikseen on sitten varakkaiden tuuletusterapia, joka ei perustu traumojen käsittelyyn vaan muuten vaan purkautumiseen. 

Ei tarvitse pystyä hillitsemään ja hallitsemaan terapian tai terapeutin herättämiä tunteita. Sanoisin, että terapia onnistuu todella hyvin silloin kun terapeutille pystyy sanomaan suoraan näistä asioista, jos selvittelee ne perin pohjin sen toisen ihmisen kanssa joka kerta kun jotain tulee pintaan. Ainakin psykoanalyyttiset ja psykodynaamiset terapeutit on koulutettu ottamaan hyvin vastaan potilaan ärsyyntymisenkin terapeuttia kohtaan, muista en tiedä.

Vierailija
282/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa kannattaa kyllä pitää suodatinta päällä. Olen itse ollut pitkään psykiatrisessa hoidossa ja nyt muutaman vuoden käynyt erilaisissa terapioissa. En väitä, etteikö alan henkilöstössä olisi sopimattomia henkilöitä, sillä heitäkin on valitettavasti kohdalleni osunut.

Sen sijaan on hyvä huomata, että terapiassa ollaan hyvin herkkien asioiden äärellä ja siinä käydään hyvin herkillä. Kokemukseni mukaan ei ole mitenkään mahdotonta, etteikö ihmisen oma trauma värittäisi tahattomasti ihmisen kokemusmaailmaa, sillä näin on minullekin käynyt. Ja terapeutitkin ovat ihmisiä, joilla on huonot päivänsä, ja jotka tekevät virheitä. Herkillä oltaessa pienikin virhe voi tuntua maailmanlopulta.

M33

Olet täysin oikeassa, mutta tähän ketjuun on turha vastata edes neutraalilla suhtautumisella terapeutteja kohtaan.

Olen itse ollut "järjestelmässä" 13 vuotta ja on ollut paljon niitä huonompiakin kokemuksia eikä kuvani etenkään julkisen puolen mielenterveyspalveluista ja niiden työntekijöistä ole erityisen ruusuinen, mutta löysin vihdoin pari vuotta sitten maailman parhaan terapeutin ja surettaa kyllä nämä "terapia on feikkiä, mädäntykää vaan kotonanne ja lakatkaa etsimästä sitä oikeaa terapeuttia ennen kuin paha terapeuttimafia iskee" kommentit. Toivottavasti ihmiset eivät oikeasti kuuntele noita tyyppejä. Vaikka sen hyvän terapeutin löytämiseen meni itseltäni yli 10 vuotta niin se on jotain niin erityistä ja elämän mullistavaa, että ainakin omalla kohdalla se oli jopa kaiken sen hukkaan heitetyn ajan ja huonompien hoitohenkilöiden kanssa sähläämisen arvoista. En ikinä käskisi ketään luovuttamaan sen täydellisen hoidon löytämisen suhteen.

Kokemukseni ovat hyvin samansuuntaisia ja aikamäärätkin suunnilleen täsmäävät. Työtä ja vaivaa tämä kaikki on vaatinut, eikä pikavoittoja ole ollut, mutta nyt alkaa todella nähdä, että kaikki vaivannäkö on kannattanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Tuonko olet niissä terapioissasi oppinut, että vikaa on hyvä etsiä ensisijassa itsestä ja huonot kokemukset ovat tunteiden provosoimia harhoja? Onneksi olkoon, eiköhän sinusta jokin yhteiskunnan yksinkertainen, kuuliainen ratas vielä tule.

Eihän täällä väitetä, että kaikki terepautit olisivat ammattitaidottomia sekopäitä. Alalta löytyy todella pahoihin väärinkäytöksiin syyllistyneitä henkilöitä, luultavasti enemmän kuin tullaan koskaan kuulemaankaan. Mieti nyt vaikka Kupittaan sairaalan väärinkäytöksiä. Siellä toki on moninaista ammattkuntaa, mutta mieleltään sairastuneet ovat alakynnessä näissä tilanteissa, kun kaltaisesi idiootit selittävät kaikki tapahtumat hullun mielikuvituksen värittyneinä tuotteina,.

Pääsääntöisesti terapia on kyllä oman itsensä kanssa työskentelyä, olkoonkin että ne omat huonot piirteet ovat suurelta osin muiden aiheuttamia. Tokihan ammattilaisetkin joskus töpeksivät, mutta silti pelkkä omien ongelmien muihin projisoiminen ei paljoa kehitä.

Jep sitähän minä tietenkin tarkoitin, että ainut vaihtoehto on projisoida ongelmat muihin ihmisiin. En sitä, että kehotat näkemään ongelman itsessä silloinkin, kun se ei todellakaan siellä ole.

Ehkä olet vähän liian yksinkertainen tällaiseen keskusteluun.

Vierailija
284/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä niin sekasin olevaa porukkaa... Jotenkin ei yllätä että terapiat eivät ole toimineet. Vian ei tarvitse olla suuri kun se on päässä.

Vierailija
285/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotti että olen halukas maksamaan hänen koulutuksestaan osaamisestaan ja että olen valmis oikeasti työstämään ongelmiani ja olemaan avoin hänen ehdotuksilleen. Törkeää, en mennyt uudestaan.

Vierailija
286/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Tuonko olet niissä terapioissasi oppinut, että vikaa on hyvä etsiä ensisijassa itsestä ja huonot kokemukset ovat tunteiden provosoimia harhoja? Onneksi olkoon, eiköhän sinusta jokin yhteiskunnan yksinkertainen, kuuliainen ratas vielä tule.

Eihän täällä väitetä, että kaikki terepautit olisivat ammattitaidottomia sekopäitä. Alalta löytyy todella pahoihin väärinkäytöksiin syyllistyneitä henkilöitä, luultavasti enemmän kuin tullaan koskaan kuulemaankaan. Mieti nyt vaikka Kupittaan sairaalan väärinkäytöksiä. Siellä toki on moninaista ammattkuntaa, mutta mieleltään sairastuneet ovat alakynnessä näissä tilanteissa, kun kaltaisesi idiootit selittävät kaikki tapahtumat hullun mielikuvituksen värittyneinä tuotteina,.

Pääsääntöisesti terapia on kyllä oman itsensä kanssa työskentelyä, olkoonkin että ne omat huonot piirteet ovat suurelta osin muiden aiheuttamia. Tokihan ammattilaisetkin joskus töpeksivät, mutta silti pelkkä omien ongelmien muihin projisoiminen ei paljoa kehitä.

Jep sitähän minä tietenkin tarkoitin, että ainut vaihtoehto on projisoida ongelmat muihin ihmisiin. En sitä, että kehotat näkemään ongelman itsessä silloinkin, kun se ei todellakaan siellä ole.

Ehkä olet vähän liian yksinkertainen tällaiseen keskusteluun.

Kieltämättä olenkin kun tuntuu olevan vain yksi sallittu totuus ja, faktojen ollessa vääriä, käydään henkilöön. Tämä on kyllä kaukana siitä, mitä on sivistynyt keskustelu.

Vierailija
287/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääppinyt. Kiva kun hoitajasta jää traumoja.

Vierailija
288/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän taitaa kyllä olla värikynää ja tulkintaa ainakin osassa näistä jutuista.

Vierailija
289/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä niin sekasin olevaa porukkaa... Jotenkin ei yllätä että terapiat eivät ole toimineet. Vian ei tarvitse olla suuri kun se on päässä.

KYLLÄ!!! Elämäm_kolu on monen kommentoijan kohdalla varsin vahva.

Vierailija
290/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen vähän-sanan voi jättää pois. Psykedeelejä popsivia pipipäitä, jotka hourailevat omiaan.

Vierailija
291/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä nimenomaan olet itse terapian tarpeessa jos noin ajattelet edes, kaikesta tästä. Tarkoitus on sentään koko terapiassa tulla parempaan kuntoon ns kuin huonompaan ja nyt on monelle käynyt nimenomaan päinvastoin.

Vierailija
292/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen vähän-sanan voi jättää pois. Psykedeelejä popsivia pipipäitä, jotka hourailevat omiaan.

Eihän suurimmassa osassa terapioita ole lääkityksiä koska hyötyäkseen terapiasta on jo oltava aikamoisessa kunnossakin.

Vierailija
293/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä nimenomaan olet itse terapian tarpeessa jos noin ajattelet edes, kaikesta tästä. Tarkoitus on sentään koko terapiassa tulla parempaan kuntoon ns kuin huonompaan ja nyt on monelle käynyt nimenomaan päinvastoin.

Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä mutta on ihmisiä, joille mikään terapia ei ole toimivaa tai riittävää. Veikkaan että se porukka on täällä hyvin edustettuna.

Vierailija
294/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M33

Just joo potilashan se ryyppäili ja teki terapeutille ne miljoonavelat ja kaikki sen elämän vaikeudet jotka johtivat monen potilaan traumatisoimiseen kenties iäksi, kun piti hoitaa vaan työtä palkallisena. Onhan se liikaa vaadittu tuossa mafiassa joo.

Vierailija
295/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi tulla sinulle yllätyksenä mutta on ihmisiä, joille mikään terapia ei ole toimivaa tai riittävää. Veikkaan että se porukka on täällä hyvin edustettuna.

Äläpä ala vttuilemaan siinä, mikään huono terapia ei paranna yhtään ketään ja heissä niitä psykoja juuri onkin jotka riistävät tuossa asemassaan asiakkaita noin ja kaikkien tuella vielä.

Vierailija
296/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen asiakkaiden riistäminen tapahtuu juuri kuten vastaamossakin eli ihan sama mitä siellä puuhataan mutta parantua vaan pitäisi ja kunhan raha kulkee oikeaan taskuun. Saan tämän vaikutelman ja se on törkeää kuka siellä sitten psykoilikaan.

Vierailija
297/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet itse psykopaatin kova ja siitä on jutussasi juuri kysymys. Ole kaukana kaikista asiakkaista missään.

Vierailija
298/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääs psykopaatit tästä keskustelusta pois ja antakaa asiakkaille kerrankin puheenvuoro, kiitos. Teitä on saatu kuulla jo tarpeeksi ja asiakkaat unohdettu.

Vierailija
299/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän täällä ole vain muutama hullu, joka jankkaa samaa asiaa. Ehkä nämä ei terapiasta oikeasti hyötyisikään, koska siinä pitää käydä traumojaan jatkuvasti läpi ja saada itsensä miettimään asioita eri näkökulmasta. Myöskään omien ongelmien projisointi muihin ihmisiin (vaikka ne ongelmat eivät itseaiheuttettuja olisikaan), ei ratkaise mitään, koska muutoksen voi tehdä ainoastaan itse.

Vierailija
300/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mahdollisesti kyseisellä alalla?

Tekstisi perusteella saatat ollakin, tai sitten sinulla on lukemisen ymmärtämisen vaikeutta?

Teilaatko todella kaikkien edellä kommentoineiden omat kokemukset?

Eivät nämä kaikki monien kertomat asiat voi olla kuvittelua, tai että he ovat nk. itse rumasti vihjaat,  "hulluja".

Mene vähän itseesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän