Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiattomat terapeutit! Mitä kaikkea asiatonta teidän terapeutti on tehnyt?

Vierailija
31.10.2020 |

Onko esim. unohtanut tapaamisen, kosketellut teitä, vähätellyt, myöhästynyt

Kommentit (722)

Vierailija
241/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin saman etunimisen kanssa kimpassa jonkun aikaa, koska etsi asunto oli niinkuin hätämajoituksessa. Terapeuttini luuli useamman käynnin ajan että puhuin itsestäni ulkoapäin :D, että olisin niinkuin jakautunut jne.

Kysyi sitten : -Ai onko tämä --- niinkuin ihan OIKEA henkilö jonka kanssa sä asut ?

No suutuin aika pahasti kyllä ko terapeutille. Aika lähellä etten suoraan lopettanut.

Käsittelittekö asian yhdessä? Miksi suutuit?

Ooksäkin hullu ? Justhan tää selittää miten loukkaa kun toinen ei edes käsitä mistä toinen puhuu . Ja vielä kuvittelee että toinen puhuu mielikuvitushenkilön kanssa vaikka puhuu oikean ihmisen kanssa joka hänen luona asui. Ihmiset kertoo elämästään terapeuteille . Eikä ne tajua mitään ...

.suuttuu sitä ja saa suuttua . On tervettä puolustaa itseään ja oikeuksiaan .

Vierailija
242/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhui jatkuvasti seksistä ja seksuaalisuudesta vaikka oli nainen niinkuin minäkin. Oli ilmeisesti juuri lukenut jonkun siihen liittyvän kirjan ja sitten vakuuttunut, että seksuaalisuudesta löytyy ratkaisu kaikkiin pulmiin. Lyhyeen loppui se terapia.

Siitä puhe mistä puute?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa kannattaa kyllä pitää suodatinta päällä. Olen itse ollut pitkään psykiatrisessa hoidossa ja nyt muutaman vuoden käynyt erilaisissa terapioissa. En väitä, etteikö alan henkilöstössä olisi sopimattomia henkilöitä, sillä heitäkin on valitettavasti kohdalleni osunut.

Sen sijaan on hyvä huomata, että terapiassa ollaan hyvin herkkien asioiden äärellä ja siinä käydään hyvin herkillä. Kokemukseni mukaan ei ole mitenkään mahdotonta, etteikö ihmisen oma trauma värittäisi tahattomasti ihmisen kokemusmaailmaa, sillä näin on minullekin käynyt. Ja terapeutitkin ovat ihmisiä, joilla on huonot päivänsä, ja jotka tekevät virheitä. Herkillä oltaessa pienikin virhe voi tuntua maailmanlopulta.

M33

Vierailija
244/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapeuttini ehdotti että varaisin kaksoisajan,siis kaksi istuntoa peräkkäin että pystyy kunnolla selvittelemään asioitani. Toimin ohjeittensa mukaan,mutta kun menin seur.kerran vastaanotolle, olikin buukattu aikoja päällekkäin, eli se siitä kaksoisajasta. Muistutin terapeuttia asiasta kun pääsin vihdoin yli puolen tunnin odottelun jälkeen vastaanotolle.  Siihen terapeutti tokaisi rennosti: No sanot kassalla,että maksat vaan yhdestä ajasta, sanot että niin olemme sopineet!

Juupa juu,kun mainitsin asiasta kassalla,niin sain silmien pyörityksen, ja ilme kertoi että toi tyyppi on siis todellakin terapian tarpeessa...eikä missään näkynyt että ajat olisi buukattu päällekkäin,vaikka näin oli todella tapahtunut enkä kuvitellut omiani.

Voi jumalauta näitä oman elämänsä sankareita - kaikkein rasittavin ihmistyyppi. Soitellaan perään että ”et tullut vastaanotolle” - joo en tullut, koska se aika on sovittu kahden tunnin päähän 😳 Minulle on myös ”laitettu” aikoja kuukausiksi eteen päin täysin tiedustelematta minulta ja hatusta. Ymmärränhän minä toki, että rouva terapeuttirouva on keskiluokkaisessa elitismissään ylempänä sosiaalisessa hierarkiassa ja minä altavastaajana; mutta ihmisarvosta minäkään en sairauteni vuoksi sentään luovu.

Monet haluavat, että on joka viikko sama aika terapeutille, ehkä ajatteli, että olet valmis aloittamaan terapian ihan kunnolla ja ajatteli raivaavansa kalenteriinsa valmiiksi aikoja sua varten ettet varmasti jää ilman?

Kyllä niistä tapaamisista sovitaan potilaan kanssa tyyliin _sopiiko joka tiistai klo x?

Ei niitä terapeutti voi "raivata kalenteriinsa" kysymättä potilaalta. Esim se eka käynti voi olla "akuuttikäynti", potilas on ottanut ekan vapaan ajan, joka ei välttämättä sovi jokaviikkoiseksi ajaksi.

Eka käynti minulla sairausloman aikana, se aika ei olisi sopinut vakiajaksi töiden vuoksi.

---

Ihminen on kokemustensa summa. Terapiakäynnit olivat ahdistavia, kun kaikki p*ska piti kaivaa esille. Tiedän itse, mitä olen kokenut ja miten se on vaikuttanut elämääni silloin ja tulevaisuudessa.

Nyt jos vielä menisin terapiaan, tällä järjellä ja terapiakokemuksilla, jättäisin menneisyyden unholaan. Miksi niitä traumoja pitää vielä vetää pintaan ja uida p*skassa loppuelämänsä?

Masentuneena, itsetuhoisena ja rikkinäisenä tuo "suodattaminen" ei olisi helppoa, mutta onneksi vaikea masennus on muuttunut lieväksi, kiitos Venlan.

Vierailija
245/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessa kannattaa kyllä pitää suodatinta päällä. Olen itse ollut pitkään psykiatrisessa hoidossa ja nyt muutaman vuoden käynyt erilaisissa terapioissa. En väitä, etteikö alan henkilöstössä olisi sopimattomia henkilöitä, sillä heitäkin on valitettavasti kohdalleni osunut.

Sen sijaan on hyvä huomata, että terapiassa ollaan hyvin herkkien asioiden äärellä ja siinä käydään hyvin herkillä. Kokemukseni mukaan ei ole mitenkään mahdotonta, etteikö ihmisen oma trauma värittäisi tahattomasti ihmisen kokemusmaailmaa, sillä näin on minullekin käynyt. Ja terapeutitkin ovat ihmisiä, joilla on huonot päivänsä, ja jotka tekevät virheitä. Herkillä oltaessa pienikin virhe voi tuntua maailmanlopulta.

M33

Potilaat varmasti kokevat asiat voimakkaammin kuin terveet ihmiset. Mutta terapeutin jos kenen pitäisi olla hienotunteinen ja ymmärtää toimintansa vaikutukset. Tästä tulee sellainen vaikutelma, että terapia voi onnistua hyvin silloin kun potilas pystyy olemaan välillä herkillä, mutta kuitenkin hillitsemään ja hallitsemaan tunteensa missä tahansa tilanteessa. Enkä tiedä tarvitseeko sellainen ihminen oikeasti pitkäaikaista psykoterapiaa vai riittääkö vähän kevyempikin keskusteluapu tai itsehoito. Ja ikävää myös siirtää vastuu potilaalle, joka tosiaan saattaa olla terveytensä suhteen täysin terapian varassa. 

Erikseen on sitten varakkaiden tuuletusterapia, joka ei perustu traumojen käsittelyyn vaan muuten vaan purkautumiseen. 

Vierailija
246/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielenterveyden ammattilainen, mutta kun mekään emme ongelmille ole immuuneja, niin hakeuduin sitten vuosia jaksamisen kanssa taisteltuani psykoterapiaan.

Tutustumisiaikoja oli vaikea saada, koska tällä seudulla on kamala pula terapeuteista. Sain lopulta kaksi. Ensimmäinen oli iäkkäämpi jolla enemmän työkokemusta. Tapaamisen aluksi hän paukautti pöydälle eteeni herätyskellon, joka tikitti siinä naamani dessä ja hölytti, etten varmasti höpisisi ylenmäärin. Kun lähdin ulos, otti terapeutti seuraavan asiakkaan samalla ovenavauksella. En sitten jatkanut hänellä, kun jäi tunne kiireestä ja siitä, että lähinnä rahan perässä oltiin...

Toinen terapeuttiehdokas, jolle sitten päädyinkin, oli nuori mutta ihan asiallinen tapaus. Valitettavasti käynneistä ei ollut minulle juurikaan apua, en tiedä oliko se enemmän kiinni minusta vai terapeutista, mutta terapiassa oli todella paljon tyhjäkäyntiä ja hiljaisia hetkiä jolloin terapeutti ei oikein keksinyt mitään asiaa tai sisältöä käynneille . Sain välillä kotitehtäviä, joihin ei palattu seuraavalla kerralla. Terapeutti myös siirteli aikojen alkamisajankohtaa esim. tekstarilla myöhään edellisenä iltana. Tulkitsin itse monet näistä ongelmista lähinnä kokemuksen puutteesta johtuviksi ja annoinkin kysyttäessä niistä palautetta, mutta hyötyä en hoidosta juuri saanut.

Vierailija
247/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M33

No ei kyllä ole ollut kyse omasta herkillä olosta vaan erittäin karkeista terapeutin känniääliöjutuista TÖISSÄ ja muuta päälle. Kun terapeutti menettää ajokorttinsa niin onkohan nyt ihan väritystä vaan? haloo? Koeta nyt tajuta että näitä tapahtuu ja niistä ei kukaan tiedä koska missään ei saa edes puhua saati että joku vielä uskoo.

Vierailija
248/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertonut muista potilaistaan tietoja.

Minunkin terapeuttini kertoili pitkiäkin tarinoita muista asiakkaistaan. Ei nimellä tietenkään. Ex-kumppanini äiti on myös terapeutti ja todella tarkka siitä, ettei kerro yhtään minkäänlaisia juttuja nimellä tai ilman. Terapeutteja on moneen junaan.

Minun terapeuttini kertoo, jos on saanut luvan. Ei nimillä tai muillakaan tunnistamista mahdollistavilla tekijöillä. Samoin kysyy minulta, että saako näitä juttujani käyttää esimerkkeinä yms. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
249/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on paha juttu jos jonkun terapeutin asiattomuuksia paljastaa viranomaisille niin ne muut terapeutit ja lääkärit alkavat päälle vainoamaan sinua , tulevat syyttämään vielä sen terapeutin elämästä vaikka miten ihmeessä joku potilas voisi ikinä olla osallinen sen äijän miljoonavekoihin esimerkiksi. Mutta ei potilaallehan se pitää äijien kaataa, jep, jep. Ja kostaa vielä. Niin on tuo aikamoinen mafiavelijärjestö kyllä.Onneksi on edes Valvira.

Eivät kaikki kollegat tietenkään syytä mutta yleensä noilla väärinkäyttäjillä on valtaa ja mafia. Ne kyllä tulevat perääsi.

Ja harhaisuus vaan jatkuu!

Kun terapeutin entinen esimies soittaa sulle annettuasi kritiikkiä toiminnasta niin se on kuule kerrottuna erittäin realiteetti :D! Menehän siitä sotkemasta hus.

Miten se esimies sitten paljastui olevansa eliitin mafiaveljiä?

No soittaako normaali ihminen puheluita illalla asiakkaitten perään ? Ja vielä herjaavia? No ei. Tuolla lalla on mafiamainen toimintatapa ja se on niin vaikka yritätkin vääntää sen minun ongelmaksi. Et kyllä onnistu.

Vierailija
250/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tottakai ne asiakkaat vaan kuvittlelee jos viina haisee työhuoneessa ja pastilli suussa..joo tottakai. Millä työpaikalla saa olla kännissä?

Vierailija
251/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on paha juttu jos jonkun terapeutin asiattomuuksia paljastaa viranomaisille niin ne muut terapeutit ja lääkärit alkavat päälle vainoamaan sinua , tulevat syyttämään vielä sen terapeutin elämästä vaikka miten ihmeessä joku potilas voisi ikinä olla osallinen sen äijän miljoonavekoihin esimerkiksi. Mutta ei potilaallehan se pitää äijien kaataa, jep, jep. Ja kostaa vielä. Niin on tuo aikamoinen mafiavelijärjestö kyllä.Onneksi on edes Valvira.

Eivät kaikki kollegat tietenkään syytä mutta yleensä noilla väärinkäyttäjillä on valtaa ja mafia. Ne kyllä tulevat perääsi.

Kun terapeutin entinen esimies soittaa sulle annettuasi kritiikkiä toiminnasta niin se on kuule kerrottuna erittäin realiteetti :D! Menehän siitä sotkemasta hus.

No soittaako normaali ihminen puheluita illalla asiakkaitten perään ? Ja vielä herjaavia? No ei. Tuolla lalla on mafiamainen toimintatapa ja se on niin vaikka yritätkin vääntää sen minun ongelmaksi. Et kyllä onnistu.

alalla

Vierailija
252/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin saman etunimisen kanssa kimpassa jonkun aikaa, koska etsi asunto oli niinkuin hätämajoituksessa. Terapeuttini luuli useamman käynnin ajan että puhuin itsestäni ulkoapäin :D, että olisin niinkuin jakautunut jne.

Kysyi sitten : -Ai onko tämä --- niinkuin ihan OIKEA henkilö jonka kanssa sä asut ?

No suutuin aika pahasti kyllä ko terapeutille. Aika lähellä etten suoraan lopettanut.

Käsittelittekö asian yhdessä? Miksi suutuit?

No käsiteltiinhän me kun pikkasen kilahdin huolestuneena siitä mitä se oli sepustellut papereihini joita ei saa muuttaa. Pikku huolenaihe. Missään en ole masentavampaa asennetta tavannut eläissäni kuin juuri tuollaisella vastaanotolla. Jumalauta sentään.

Vierailija
253/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan oli taas oma lisäyksesi tuo : eliitin.

Ei terapeutit ole kuin omasta mielestään eliittiä koska yleensä narsistiset menevät noihin hommiin. Nehän johtivat psykopaattisuus tilastoissakin kärjessä.

Vierailija
254/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohti pari kertaa tulla paikalle. Vähätteli tosi pelottavaa kokemusta joka minulla oli ollut. En ottanut tätä kovin henkilökohtaisesti vaan lopetin tapaamiset hänen kanssaan ilman sen kummempaa draamaa. Kaikkien kanssa ei vain synkkaa ja kunnioitan terapeuttien tehtävän raskautta ja että kaikkien kanssa ei vain nappaa niin paljon.

Älkää suuttuko. Uskon tähän ihan oikeasti. Se on ihan sama kuin että kumpi on oikeassa, asiakas vai asiakaspalvelija. Eihän me tiedetä. Molemmat voi olla ihan kauheita ja molempia voi sympatisoida asetelmasta riippuen. Pitää vain siirtyä elämässä eteenpäin ja parempiin järjestelyihin kaikkien kannalta.

Vierailija
255/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vanha terapeuttipsykiatri oli todennut älykkäälle menestyvälle asiakkaalleen: me pidetään sinua täällä vaan mielisairaana.

Eikö olekin kannustavaa erota tuollaisesta "hoitosuhteesta!"? Oikein piristävää kerrassaan. Ja sattumoisin kun tiedän ettei voisi kauempana mielisairaasta ollakaan , mutta tuo jäärä kyllä on pimeimmistä pimein rahantahkoaja potilailla, kotona vastaanotto jne.

Vierailija
256/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs vanha terapeuttipsykiatri oli todennut älykkäälle menestyvälle asiakkaalleen: me pidetään sinua täällä vaan mielisairaana.

Eikö olekin kannustavaa erota tuollaisesta "hoitosuhteesta!"? Oikein piristävää kerrassaan. Ja sattumoisin kun tiedän ettei voisi kauempana mielisairaasta ollakaan , mutta tuo jäärä kyllä on pimeimmistä pimein rahantahkoaja potilailla, kotona vastaanotto jne.

No eihän tuon perusteella pitäisi saada lypsettyä ajattelevien ihmisten ala- tai yläklikkauksia. Eihän tuo kerro mitään. On niin paljon maailmassa mitä mahtuu tiettyjen kuvausten piiriin. Tiedän ihmisen, jolla oli tosi rankka lapsuus ja korkea koulutus ja hitosti yleissivistystä ja käden osaamista ja kuitenkin oli ihan hirviö läheisiä kohtaan. Tiedän noloihin oloihin syntyneen ihmisen joka on haahuillut matalista koulutuksista toiseen ja miessuhteista toiseen mutta kiltein ihminen jonka olen koskaan tavannut eikä koskaan sano mitään ilkeää sanasta kenellekään ikinä.

Vierailija
257/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut sekä psyykkisesti että fyysisesti täysin kaoottisessa kunnossa, ja joutunut perumaan aikani. Tämä kohta jotenkin herätti minut, terapeutti ei noteerannut vointiani _mitenkään_, vaan sönkötti vain aiktauluista huolissaan. Vaikka olisin kuollut, olisi tuon ihmisen ainoa murhe ollut _aikataulut_ ja raha.

Mitä kuvittelit, inhimillistä lämpöä ja huolestuneisuutta? Terapia on businesta, ei ihmissuhde. Se on maksullinen roolileikki, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Höps. Kukaan hae terapiasta "huolestuneisuutta" tai ihmissuhdetta vaan ammattiapua.

Minulta terapeutti penäsi, kun olin lopettamassa (surkean laadutonta) terapiaa, että varmaan tuolla lopettamisuutisella vain yritin koetella, "välittääkö" hän. Kaduttaa etten räkättänyt päin naamaa, mutta silloin reaktioni oli lähinnä järjetön epäusko niihin paranoideihin järjettömyyksiin, mitä tämän "ammattilaisen" suusta tippui.

Oli vielä joku pitkänlinjan, eläkeikää lähestyvä terapeutti.

- eri

Vierailija
258/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuon perusteella pitäisi saada lypsettyä ajattelevien ihmisten ala- tai yläklikkauksia. Eihän tuo kerro mitään. On niin paljon maailmassa mitä mahtuu tiettyjen kuvausten piiriin. Tiedän ihmisen, jolla oli tosi rankka lapsuus ja korkea koulutus ja hitosti yleissivistystä ja käden osaamista ja kuitenkin oli ihan hirviö läheisiä kohtaan. Tiedän noloihin oloihin syntyneen ihmisen joka on haahuillut matalista koulutuksista toiseen ja miessuhteista toiseen mutta kiltein ihminen jonka olen koskaan tavannut eikä koskaan sano mitään ilkeää sanasta kenellekään ikinä.

No minusta tuo kuulostaa ihmishirviöltä kyllä.

Vierailija
259/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tunne kun löysin aikoinaan roskakorista laitoksen ajopäiväkirjan ja siinä lukee Tullut sisään 30 potilasta ja 30 parantunut ja aikaväli.

Vierailija
260/722 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M33

Olet ollut psykiatrisessa hoidossa, tai hoitosuhteessa vasta kovin vähän aikaa. Jotkut ovat saattaneet olla systeemin ja siinä toimivien lääkäreiden, psykologien ja hoitajien kanssa sinua huomattavasti pidempään. Joillakin saattaa olla jopa useiden vuosikymmenten kokemuksia hoitojärjestelmästä ja "hoitamismenetelmistä". 

Mikäli jatkat vielä useamman vuoden hoitosuhdetta, niin eiköhän se tuon systeemin viat tule valkenemaan jonakin päivänä vielä sinullekin.

Silti toivon, että alat katsoa ja lukea edellä tehtyjä kommentoijien omakohtaisia kokemuksia, jotta et tule tuhlaamaan aikaasi, tai rahojasi turhaan kyseisen hoitoväen kanssa.

Säästyt monelta harmilta, ja siltä, että menetät uskosi tähän maailmaan.

Jotkut tosin ovat jo sen kaiken uskonsa ja toivonsa tähän maailmaan, sen ihmisiin ja kaikkien järjestelmien toimivuuteen menettäneetkin. 

Eikä mikään ihme, jos potilaita ei kohdella ihmisarvoisella, heitä kuuntelevalla, ymmärtävällä ja kunnioittavalla tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi