Onko mielestänne 160cm/70kg nainen (25-35v) törkeän lihava?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 163cm ja painan 64kg. Tässä painossa näytän hyvältä. Jos paino putoaa alle 60kg näytän ihan hirveältä, tissit lähtee, takapuoli ihan luiseva, laihat jalat joissa polvilumpiot törröttää, lantioluut törröttää jne.
Tokihan on tärkeintä, että näyttää hyvältä. Terveydestä ei niin väliä.
Jännä juttu kun lääkäri sanoi minulle juuri tällä viikolla että en voi edes laihduttaa kun minussa ei ole mitään laihdutettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Alkaisin katsella syömisiäni jos paino alkaisi lähennellä 160 - 100 eli 60 kiloa.
Kun olimme lapsia, meilläpäin ihannepaino oli tuo pituus - 100. Sittemmin anoreksiakulttuuri ynnä muu on muuttanut sen jopa muotoon pituus - 115, mikä on useimmille aikuisille mahdotonta ilman vakavia terveysvaurioita.
Ja sitten toisaalta nyt jyllää somepersevillitys. Pitäisi olla pieni, viedä mahdollisimman vähän tilaa maailmassa, paitsi tuossa selän alla ja takareisien yllä pitäisi olla hervoton pallo jolla miellyttää miehiä.
Ei kiitos. Vaa'an luvulla ei ole väliä, jos on hyväkuntoinen, normaalipainoinen, terve, itseensä tyytyväinen ja onnellinen. On tuhatkertaisesti arvokkaampaa nauttia elämästä (toki terveellisesti) kuin jättää tämäkin 38 g suklaapatukka ystävien seurassa leffailtana syömättä, jotta mahtuu johonkin ihmisten keksimään pituus/paino-yhtälöön ja pääsee yhdeksi kuvaksi perseiden virtaan jota miehet laiskasti peukaloillaan pyörittävät kun ei ole muutakaan tekemistä.
Riippuu ruumiinrakenteesta. Lihava on joka tapauksessa.
Kun itse olin mitoissa 170/70 niin mulla ainakin oli todella tukala olo ja näytin kyllä omiin silmiin hyvinkin pullukalta. Itsellä kaikki kerääntyy keskivartalolle ja näytin siltä kun olisin raskaana viidennellä kuulla. Kenkien sitominen ja kumartelu oli todella vaivalloista. Puuskutti. Sitten laihdutin 10 kg ja nyt olo on hyvä. Itselleni siis 70 kg paino on liikaa, vaikka pituutta enemmän kuin ap:n tapauksessa.
BMI MBI IBM MIB BIM IMB kirjoitti:
Ei 70 kilossa ole mitään törkeää. Mutta jos niinkin nuorelle ihmiselle on jo kertynyt hieman ylikiloja, lapsesta asti jatkunut kehitys pyrkii hyvin todennnäköisesti jatkumaan. Ylikilot nimittäin ovat runsaan ja pitkäaikaisen ylimääräisen energiansaannin tulosta. Eli esimerkiksi 10 kg rasvakudosta on kertynyt ehkä 15 vuoden aikana. Miten sitten kun ihminen on 50-vuotias ? Hän onkin 80-90 kg painava. Kuusikymmenvuotiaana yli 100 kg. Silloin kyse on jo sairaalloisesta lihavuudesta, polvien ja lonkkien nivelet alkavat pettää, kakkostyypin diabetes on kehittynyt, sisäelimissä oleva rasva aiheuttaa monenlaisia riskejä, sydänongelmat, aivoverisuonihäiriöt, verenpaine.
Eli eläkeiän kynnyksellä tilanne on jo kehittynyt taisteluksi monia lihavuuden sivutuotteena kehittyneitä sairauksia vastaan. Erilaisia sairauksia kun voi tulla iän mukana aivan kenelle tahansa satunnaisestikin, niin on vieläkin todennäköisempää päätyä monisairaaksi lihavuuden myötä. Ylikilojen pudottaminen ei ole iäkkäänä yhtään sen helpompaa kuin nuorempana. Menetin alle kuusikymmenvuotiaan ystäväni, ylikiloja oli kertynyt noin puolitoista kiloa vuodessa, koululaisesta asti. Dosetti oli täynnä lääkkeitä, polvi- ja lonkkaleikkaus oli takana, kahta muuta odotettiin. Hän pystyi laihduttamaan muutaman vuoden aikana merkittävästi, koska se oli leikkauksien riskien takia vaatimus. Nivelrikko kun oli niin tuskallinen sairaus, että sen takia yksistään hän motivoitui painonhallinnassa. Mutta se, mikä tulee 50 vuoden aikana, ei ihan helposti lähde vuodessa. Viimeinen tapaaminen ennen kuolemaa, olimme lomille lähdössä, ihmetteli, miksi hengästyttää. Kahden vuorokauden päästä suru-uutinen tuli: kuolema nukkuessa, massiivinen verisuonitukos.
Usein ylipainoa kutsutaan kehopositiivisuudeksi. Onhan pulleus monen mielestä kaunista ja kiehtovaakin. Liikakiloissa kuitenkaan ei ole positiivista vaikutusta liikuntakykyyn, terveyteen ja elämänlaatuun, pikemmin päin vastoin. Niin vahvaa jo on lääketieteellinen näyttö siitä, että lihavuus on sekä vammauttava että elinvuosia vievä pitkäaikaissairaus.
Ylipainolla ei ole mitään tekemistä kehopositiivisuuden kanssa. Termit hallintaan, jos niitä aikoo käyttää.
yhtä levee kuin pitkäkin, parempi hypätä yli kuin kiertää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 163cm ja painan 64kg. Tässä painossa näytän hyvältä. Jos paino putoaa alle 60kg näytän ihan hirveältä, tissit lähtee, takapuoli ihan luiseva, laihat jalat joissa polvilumpiot törröttää, lantioluut törröttää jne.
Jännä juttu kun lääkäri sanoi minulle juuri tällä viikolla että en voi edes laihduttaa kun minussa ei ole mitään laihdutettavaa.
Si
Sinulla on oikeus myös toisen lääkärin mielipiteeseen, kai tiesit sen?
Tälleen 120 kiloisena nuo mitat kuulostaa oikein hyvältä! Kaikki on todellakin suhteellista. Ennen normaalipainoisena hiemankin pyöreät ihmiset olivat silmissäni todella lihavia. Nykyään kaikki näyttävät hyvinkin solakoilta.
Mielenkiinnolla odotan, milloin tulee suuntaus, jolloin aletaan ymmärtää, että ihmisen ei ole tarkoitus näyttää myöskään vinttkikoiralta. Luonnottomiahan nämä fitnessintoilijat ovat, varsinkin jos on vielä silarit siinä muskelien päällä, koska rinnathan ovat suureksi osaksi rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnolla odotan, milloin tulee suuntaus, jolloin aletaan ymmärtää, että ihmisen ei ole tarkoitus näyttää myöskään vinttkikoiralta. Luonnottomiahan nämä fitnessintoilijat ovat, varsinkin jos on vielä silarit siinä muskelien päällä, koska rinnathan ovat suureksi osaksi rasvaa.
Kaikki nää ulkonäköjutut maksaa lopulta veronmaksajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä terve. Laihana tunsin itseni sairaaksi ja todellakin näytin sairaalta.
Kyllä se verenpaine ja kolesteroli sieltä lähtee nousemaan jos olet vielä niin nuori, että ikä on suojellut.
Miksi ihmeessä aikuisen naisen pitäis näyttää keskitysleiriläiseltä? Olen 40v.
Siksi ettei kuole nuorena. Toisaalta saahan sitä omalla elämällään tehdä mitä huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä terve. Laihana tunsin itseni sairaaksi ja todellakin näytin sairaalta.
Mistä tiedät, että olet terve? Ei ne lääkäritkään verisuonten sisään näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaisin katsella syömisiäni jos paino alkaisi lähennellä 160 - 100 eli 60 kiloa.
Kun olimme lapsia, meilläpäin ihannepaino oli tuo pituus - 100. Sittemmin anoreksiakulttuuri ynnä muu on muuttanut sen jopa muotoon pituus - 115, mikä on useimmille aikuisille mahdotonta ilman vakavia terveysvaurioita.
Ja sitten toisaalta nyt jyllää somepersevillitys. Pitäisi olla pieni, viedä mahdollisimman vähän tilaa maailmassa, paitsi tuossa selän alla ja takareisien yllä pitäisi olla hervoton pallo jolla miellyttää miehiä.
Ei kiitos. Vaa'an luvulla ei ole väliä, jos on hyväkuntoinen, normaalipainoinen, terve, itseensä tyytyväinen ja onnellinen. On tuhatkertaisesti arvokkaampaa nauttia elämästä (toki terveellisesti) kuin jättää tämäkin 38 g suklaapatukka ystävien seurassa leffailtana syömättä, jotta mahtuu johonkin ihmisten keksimään pituus/paino-yhtälöön ja pääsee yhdeksi kuvaksi perseiden virtaan jota miehet laiskasti peukaloillaan pyörittävät kun ei ole muutakaan tekemistä.
Harvalla se vain jää siihen 38 gramman suklaapatukkaan. Ja sitä syödään vähintään kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen 165cm pitkä ja painan 69-72 kg vähän kierron vaiheesta riippuen. Olen ihmetellyt, kun lääkäreiden tekstissä lukee aina normaalipainoinen. Paino on jakautunut aika tasaisesti kehoa, painottuen tisseihin, peppuun ja reisiin. Haluaisin painaa 63 kg, joskus nuorena laihdutin 60kg->52kg ja mulle alettiin kommentoimaan, että älä laihduta enää.
Koska tuolla ylipainon määrällä ei ole terveyden kannalta merkitystä, tältä kantilta lääkäri asiaa katsoo, eikä vallitsevien kauneusihanteiden.
Vierailija kirjoitti:
Vinttikoirathan ovat hyvässä kunnossa. Elämä tuntuu kepeältä, eikä esim. rappusten kulkeminen ylöspäin tunnu missään. Jos se on luonnotonta jonkun lyllertäjän mielestä, olkoon niin.
Nykyään ylipaino on yleisempää kuin koskaan, että kai se suuntaus on tullut jo.
Ei. Vähän pyöreä ehkä. Ellei ole joku kehonrakentaja tai voimanostaja eli tosi lihaksikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinttikoirathan ovat hyvässä kunnossa. Elämä tuntuu kepeältä, eikä esim. rappusten kulkeminen ylöspäin tunnu missään. Jos se on luonnotonta jonkun lyllertäjän mielestä, olkoon niin.
Nykyään ylipaino on yleisempää kuin koskaan, että kai se suuntaus on tullut jo.
Jep, eivätkä fitnessharrastajat miltään vinttikoirilta (laihoilta??) näytä, vaan terveiltä ja lihaksikkailta. Kateelliset toki huutelevat mahojensa takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että olet terve? Ei ne lääkäritkään verisuonten sisään näe.
Mikä ihme sinua vaivaa, sanoin painavani 64kg, en 164kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko katsoa sieltä kanta.fi -palvelusta mitä painosra ja terveydestä on kirjoitettu eikä yhtä yksittäistä sanomista kun ei ilmene miksi lääkärissä on käyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko katsoa sieltä kanta.fi -palvelusta mitä painosra ja terveydestä on kirjoitettu eikä yhtä yksittäistä sanomista kun ei ilmene miksi lääkärissä on käyty.
En ole käynyt painon takia lääkärissä vaan ihan muun asian takia erikoislääkärillä. Ja edelleen painan 64kg, en 164kg.
Hyvää työtä!