Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu, kun pienituloisen lemmikki sairastuu?

Vierailija
11.02.2014 |

Oikeasti? Ei saa mitään kelavähennyksiä lääkärillä, sossu ei maksa?

Tuli mieleen, kun lemmikkimme sairastui juuri yllättäen ja laskusta tuli käsittämätön. Käydään töissä, mutta silti teki vähän tiukkaa kaivaa yhtäkkiä hirveitä summia viikkoa ennen kuin palkka tulee, vaikka rahaa oli säästössäkin.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän se eläinlääkäri voi karhuta perinnän kautta sen laskun. SItten menettää luottotietonsa vähitellen kun ei pysty laskujaan maksamaan. Ja varmaan kisu kuolee nälkään, jos rahat menivät eläinlääkäriin ja omistajalla ei ole rahaa enää ostaa Shebaa.

Vierailija
22/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti viranomainen kehottaisi lopettamaan eläimen. Luulen, että niin se menisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt olis testamentin paikka lemmikkieläinten hoitoon.

Vierailija
24/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:24"]

Kyllä yhteiskunnan pitäisi korvata täysimäräisesti lemmikkieläimen lääkärikulut ja työssäkäyvien lemmikeille pitäisi olla päivähoito-oikeus.

[/quote]

Joo, nostetaan veroja niin tämäkin toteutuu.

Vierailija
25/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan sitten piikki, jos rahaa ei ole hoitaa? Piikin verran varmaan löytyy köyhältäkin?

Vierailija
26/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:26"]

En meinannut sitä, että kerrottaisiin neuvoja siitä, mikä olisi järkevälle ihmiselle oikein tehty: säästä rahaa, hanki lemmikki, jos voit varautua sen kuluihin. Eihän tällainen harkinta joillain toimi edes lastenhankinnassa, saati sitten eläinten.

Kysyin mitä tapahtuu, kun vähäosaisen ihmisen, jolla ei ole turvaverkkoa jolta lainata, luottotietoja joilla saada luottokorttia, lemmikki sairastuu ja tekee vaikka 2000 euron laskun. Rahaa ei kertakaikkiaan saa mistään. Tällaisia ihmisiä on Suomessa varmasti paljon. 

AP

[/quote]

No silloin se sun lemmikkisi kuolee jos on vakavasta sairaudesta kyse, niin kuin kaikkien mudenkin samassa jamassa olevat lemmikit!

Jos ei ole varaa hoitaa niin pitää hyväksyä sen kuolema, suosittelen lopettamaan enkä odottamaan kituliasta luonnollista loppua!

Vierailija
27/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa, niin sitten se lasku menee ulosottoon. Ihan niinkuin kaikki muutkin laskut, joita ei pysty maksamaan.

Vai mitä ihmettä haet tällä kysymyksellä? Miten ell.lääkärilasku eroaa muista laskuista?

Vierailija
28/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:26"]

En meinannut sitä, että kerrottaisiin neuvoja siitä, mikä olisi järkevälle ihmiselle oikein tehty: säästä rahaa, hanki lemmikki, jos voit varautua sen kuluihin. Eihän tällainen harkinta joillain toimi edes lastenhankinnassa, saati sitten eläinten.

Kysyin mitä tapahtuu, kun vähäosaisen ihmisen, jolla ei ole turvaverkkoa jolta lainata, luottotietoja joilla saada luottokorttia, lemmikki sairastuu ja tekee vaikka 2000 euron laskun. Rahaa ei kertakaikkiaan saa mistään. Tällaisia ihmisiä on Suomessa varmasti paljon. 

AP

[/quote]

Neuvottele eläinlääkärin kanssa osamaksulla maksamisesta, eli teet realistisen maksusuunnitelman. Kannattaa ainakin kysyä. Jos se ei onnistu niin sitten sinun pitää etsiä lemmikille uusi koti.

Vierailija
29/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näitä tilanteita varten on se kuuluisa sukanvarsi. Vakuutus on hyvä, mutta sekin loppuu yleensä lemmikin täyttäessä 7v. Minun mielestäni tässä on epäkohta niiden rotujen suhteen, jotka elävät pitkälti yli 10v. Esim meidän koiramme ovat eläneet 13v, 15v ja 17v vanhoiksi.

Jos ei ole varaa hoitaa lemmikkiä eläinlääkärillä, pitää olla valmis luopumaan lemmikistä, lopetus on halvempi toimenpide kuin leikkaus. Yhteiskunnan niskaan näitä kuluja ei pidä kaataa.

Vierailija
30/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:24"]

Vakuutus maksaa aika lailla myös, mutta jos kesyrottasi tai maatiaiskissasi on sen arvoinen, niin miksi et ottaisi vakuutusta?

[/quote]

No kun se eläin vakuutetaan siitä arvosta, mikä on ostohinta. Eli, kesyrotalla ehkä 30 e, ilmaiseksi saadulla kissalla sitä ei ole. Sairausvakuutuksesta joutuu maksamaan ihan älyttömän hinnan, jos on kyseessä eläin jota ei pystytä mitenkään luokittelemaan siellä vakuutusyhtiössä.

Yksikään vakuutusyhtiö ei taatusti vakuuttaisi esim. kesyrottaa. Niillä ei ole edes standardeja siihen. Kesyrotta elää parhaimmillaankin korkeintaan 3v, ja suurin osa niistä kuolee erilaisiin kasvaimiin.

Vierailija
31/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niiden lemmikit kärsii ja jää hoitamatta koska rahaa ei ole. Sitäkö haet?

Vierailija
32/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

osamaksulla me maksetaan aina vaikkei köyhiä ollakkaa?

Vierailija
33/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:31"]

Jos ei ole rahaa, niin sitten se lasku menee ulosottoon. Ihan niinkuin kaikki muutkin laskut, joita ei pysty maksamaan.

Vai mitä ihmettä haet tällä kysymyksellä? Miten ell.lääkärilasku eroaa muista laskuista?

[/quote]

Hyvin harvat eläinlääkärit ja eläinlääkäriasemat suostuvat lähettämään laskun, minä en tiedä yhtäkään. Kaikki pitää maksaa käteisellä.

Vierailija
34/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:31"]

[/quote]

Hyvin harvat eläinlääkärit ja eläinlääkäriasemat suostuvat lähettämään laskun, minä en tiedä yhtäkään. Kaikki pitää maksaa käteisellä.

[/quote]

Ei kai nyt sentään 2000 e laskua tarvitse maksaa käteisellä. ap puhui sellaisesta summasta.

Vierailija
35/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairas -> piikille

Vierailija
36/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:11"]

Oikeasti? Ei saa mitään kelavähennyksiä lääkärillä, sossu ei maksa?

Tuli mieleen, kun lemmikkimme sairastui juuri yllättäen ja laskusta tuli käsittämätön. Käydään töissä, mutta silti teki vähän tiukkaa kaivaa yhtäkkiä hirveitä summia viikkoa ennen kuin palkka tulee, vaikka rahaa oli säästössäkin.

[/quote]

Ei tule kelavähennyksiä tai muuta apua. Syksyllä juuri pähkäilin saman asian kanssa,kun kissa sai sairaskohtauksen,todettiin jättikasvain ja jouduttiin lopettamaan.Puolítuttu eläinlääkäriasema antoi maksun laskulla ja maksoin sen sitten muista menoista tinkien. Sama juttuhan se on pienituloisella muittenkin yllättävien menojen kanssa,pitää vaan jotenkin sumplia rahat riittämään.

Vierailija
37/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan otettu pankista lainaa, koska ei olla pystytty maksamaan niin isoja summia kerralla. Yli 7000€ mennyt pelkästään kahden,koiran leikkauksiin. Nyt maksellaan joka kuukausi lainoja takas pankille.

Vierailija
38/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:31"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä minä olen saanut aina pyydettäessä laskun mukaan ell.lääkäristä. Kokemuksia pohjoisesta, Keski-Suomesta ja Turusta. Toki pienemmät ttoimenpiteet, kuten rokotukset maksan käteisellä. Mutta röntgenet ja leikkauksen olen pyytänyt laskulla...

Vierailija
39/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin asiaa kai siltä kannalta, että toi on pelottava ja hyvin realistinen skenaario, jota ihmiset ei ajattele. Me siis maksettiin lasku, ollaan keskituloisia, ja tätä varten oli vähän säästössäkin, ja silti se summa säikäytti.

Jotenkin ehkä järkytyin, itse en ole kuullut, että sen varalle olisi mitään toimintaa esim. eläinsuojeluyhdistyksillä. Ja eläinlääkäritkin ovat koulutettu kuitenkin verorahoilla, enkä ainakaan itse ole törmännyt heidän harrastamaansa hyväntekeväisyyteen.

Kyllähän toi pienentää ihmisten kynnystä eläintensuojelurikoksiin (sairaan eläimen pitäminen esim.), realistisesti ajateltuna.

Vierailija
40/83 |
11.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:55"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:38"][quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 20:31"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä minä olen saanut aina pyydettäessä laskun mukaan ell.lääkäristä. Kokemuksia pohjoisesta, Keski-Suomesta ja Turusta. Toki pienemmät ttoimenpiteet, kuten rokotukset maksan käteisellä. Mutta röntgenet ja leikkauksen olen pyytänyt laskulla...

[/quote]

No hyvä, Tampereella ei toimita näin. Vai onko joku saanut Tampereen seudulla maksaa eläinlääkärilaskujaan noin? Jos on, niin kertokaa missä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi