Miksi suomalainen deitti jää roikkumaan? AINA.
Olen asunut Ruotsissa lähes 6 vuotta nuoruudessani ja ero miesten sosiaalisuuden välillä suomalaisten ja ruotsalaismiesten suhteen on valtava. Suomessa, toisin kuin Ruotsissa, ei ole minkäänlaista deittailukulttuuria. Täällä miehet eivät salli sitä että nainen ei ole kiinnostunut, vaan jäävät roikkumaan, jopa vainoamaan ja takertuvat. Näin ainakin ikäluokassa 30-40. On myös pelottavaa että useimmat tapaamani miehet ovat niin erakoita ettei heillä ole yhtäkään oikeaa ystävää. Entiset tyttöystävät ovat usein olleet miesten ainoita ystäviä ja niihin on takerruttu tukahduttaen koko parisuhde.
Olen käynyt parin viime vuoden aikana treffeillä muutaman miehen kanssa, tarkoituksenani alkaa seurustella, jos molempien arvomaailma ja kiinnostus kohtaa. En johda harhaan, en mene kenenkään kanssa sänkyyn ennen kuin seurustellaan ja olen kertonut kaikille että haluan ensin tutustua ja sitten vasta tehdä päätöksen alanko seurustella vai ei. Olen lapseton, 33-vuotias, vakituinen työ, akateeminen koulutus.
Deittailun säännöt ovat aluksi sopineet kaikille miehille, mutta jos en halua tavata uudelleen niin eipä enää sovikaan! Miehet pommittavat viestejä, vaativat kunnon selityksiä miksi eivät ole kiinnostavia, ja senkin jälkeen jäävät roikkumaan. Ei riitä että pyydän lopettamaan ja kerron kohteliaasti että en ole kiinnostunut. Kaksi viidestä on haukkunut minua huijariksi koska olen halunnut treffeille mutta en suostu heti seurustelemaan.
Mulla on ollut hyvät syyt siihen miksi en ole jatkanut tapailua. En esimerkiksi tapaa enää kolmatta kertaa miestä, joka on käyttänyt kaksi edellistä tapaamista ainoastaan ex-tyttöystäviensä haukkumiseen. En myöskään jää tapailemaan miestä joka pyynnöistä huolimatta on saapunut treffeille aina kännissä. En tapaile toista kertaa 35-vuotiasta miestä joka kertoo että tuli tapaamaan mua, vaikka on sitä mieltä että normaalisti vain 16-22-vuotiaat on hänen makuunsa.
Kommentit (69)
Olen aina aloitteellinen niitä miehiä kohtaan, joista olen kiinnostunut.
Näitä löytyy muistakin kuin suomalaisista. Tosin suomalainen deittikulttuuri on kyllä hemmetin outoa. Ulkomaalaisten kanssa voi vitsailla, heittää juttuja tarkoittamatta niitä niin tosissaan, käydä treffeilläkin ilman sen suurempia paineita. Suomalainen joko pelästyy treffikutsua kuin kyse olisi kosinnasta, tai alkaa piinaamaan ahdistavalla tavalla.
Mistä te näitä perässä roikkujia ja takertujia löydätte??! Mä haluun kans sellaisen!
Muhun saa takertua, liimautua ja mun lahkeessa saisi roikkua...mutta kun en kelpaa kenellekään..:-(
Itse noudatan kahden viestin sääntöä naisten kanssa viestitellessä. Siis, on ymmärrettävää, että aina ei ehdi tai pysty vastaamaan viestiin jolloin saatan lähettä toisen viestin seuraavana päivänä vaikka takaisin ei ole tullut vastausta. Kolmatta en kuitenkaan enää lähetä ennen kuin vastaus on tullut. Yhteen viestiin vastaamattomuus voi mennä tuon ehtimättömyyden piikkiin mutta kahteen viestiin vastaamattomuus kielii, että vastapuolta ei vaan kiinnosta jolloin hänet on viisasta jättää rauhaan.
Nettideitit on kätevä tapa tavata uusia ihmisiä mutta varjopuoli on juuri tuo, että itsestänsä valehtelevat friikit siellä mellastavat ja heistä voi saada itsellensä maanvaivan.
Miten musta tuntuu, että "Mes 28v" on erään väitöskirjaa tehtailevan miesasiamiehen alter ego...
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 03:05"]
Miten musta tuntuu, että "Mes 28v" on erään väitöskirjaa tehtailevan miesasiamiehen alter ego...
[/quote]
Tarkoitat kai, että hän on... L-l-l-assukka!
Kannattaa lukea tuo viesti moneen kertaan, koska se on totisinta totta, etkä sinä sitä voi muuksi muuttaa.
Mun on nyt naisena pakko sanoa, että kun minä vielä reilu kymmenen vuotta sitten pyörin noita asioita miettimässä, niin silloin en pärjännyt ja osannut pelejä, koska naisen piti näytellä ei kiinnostunutta pitkään ja miehen piti saalistaa ja vongata. Onkohan kaikille miehille jo tullut selväksi, että pelisäännöt on nykyään täysin päinvastaiset?
Kannattaa deittailla varattuja..ei pelkoa että roikkuvat. Itse olen ensi viikolla menossa kahville nettitutun kanssa. Selvä pelihän tämä on mitä tässä halutaan...itsekin varattu. Ja nouta varattuja on 80% tuolla nettimaailmassa.
Tai jos ovat sinkkuja ei varattu nainen ole este.
Ongelma onkin juuri tuo viestittely, pitää tajuta missä vaiheessa toista ei kiinnosta.
Itsellä kahdeksan miehen meiliosoite mutta vain yksi näistä osoittautui mielenkiuntoiSeksi.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 15:26"]On hyvä että osaat käsitellä asiaa omasta näkökulmastasi ja tietysti "takertuminen" on aina epätoivottavaa käytöstä kun sellaista esiintyy.
Sen haluaisin kuitenkin sanoa että miehet ja naiset elävät aivan eri maailmoissa ja mies joutuu aika rajustikin pidättelemään omia tunteitaan jatkuvien pettymysten läpi seilatessaan, kun taas nainen rantautuu höyhenkevyesti seuraavan miehen vahvoille käsivarsille. Kaikista siihen pidättelemiseen ei ole tai ei ainakaan aina.
Käytännössä tutustumisessa on mentävä alusta asti eräänlaisen epävirallisen käsikirjoituksen mukaan ja miehen oltava koko ajan kusi sukassa miettimässä peliliikkeitään, vaikkei mistään pelimiestouhusta ole tavallisen miehen kohdalla kysymys. Mies on lähes aina se kiinnostuneempi ja aktiivisempi osapuoli. Nainen ikään kuin laahautuu perässä ja katselee tapahtumia. Sitten yksi päivä kaiken jännittämisen jälkeen nainen sanookin ettei nyt oikein napannutkaan tai yksinkertaisesti lopettaa puheluihin tai viesteihin vastaamisen. Tällöin miehen velvollisuus on tietysti näytellä ettei mitään odottamatonta tai ikävää ole tapahtunut, vaikka oikeasti on katkera, vihainen ja ahdistunut. Ehkä jopa särkynytkin. Jos tällainen tapahtuu vielä sellaisissa piireissä, joissa miehen on pakko nähdä tätä samaa naista jopa säännöllisesti, asetelma muuttuu vielä absurdimmaksi. Siinä miehen pitäisi siis esittää kohteliasta ja olla hyvää pataa, vaikka oikeasti varmaan tekisi mieli sylkäistä silmään. Erityisesti sellaisissa tapauksissa siis, joissa nainen ei tee mitään erityistä elettä pelastaakseen miehen kasvot, vaan lakkaa vain esim.huomaamasta miehen olemassaoloa.
Ehkei aina ole reilua olla vihainen itse naiselle, osan ajasta kyllä on, mutta on reilua kuitenkin olla katkera, ahdistunut ja vihainen itse tilanteelle. Pahat asiat tuntuvat pahoilta.
Lähes kaikilla nuorilla naisilla on jatkuvia säätöjä, ällöttäviä seksisuhteita (rehellisestä miesnäkökulmasta) tai seurustelusuhteita päällä ja isolla osalla lopuista jo omia lapsia. Totta kai miehet takertuvat siihen ensimmäiseen naiseen, joka ei täytä näitä kriteerejä. Se on ihan luonnollista strategiaa.
Itse harrastan aika aktiivisesti ja eipä siellä harrastuksissa ole kuin vähintään 40-vuotiaita naisia. Oppilaitos missä suoritan korkeakoulututkintoa omaan tahtiin on kyllä naisvaltainen, mutta kukaan ei ole tehnyt aloitetta ja omat aloitteetkaan eivät ole johtaneet yhtään mihinkään.
Deittailukulttuuri on kyllä hyvä juttu naisille ja pilkesilmäisille panomiehille mutta ei kovin kiva juttu tavallisille miehille. Älkäämme teeskennelkö että lähtökohdat olisivat kaikilla samat. Silloin ymmärrämme vähän paremmin näitä asioita, vaikkei kaikkea hyväksyisikään.
-Mies 28v-
[/quote]
Tässähän se miesten ongelma on aukikirjoitettuna: naisella ei saa olla seksikokemuksia, lapsi on aivan katastrofi ja ikärajat ovat tiukat. Olet itse asettanut itsesi sellaiseen loukkoon, josta et pääse ulos. Täällähän oli laskettu, että lassukan kriteereihin sopivia naisia (parikymppisiä, hoikkia neitsyitä) ob Suomessa n. 7000 kappaletta. Tajuat varmaan itsekin, miten vaikeaa on tuosta poolista löytää naista. Eli saat syyttää yksinäisyydestä itseäsi.
Ja tuo nettideittailevien miesten ikärajat... Ne eivät jousta ylöspäin yhtään! Jos mies on 30. v, niin hän etsii 20-29-vuotiasta naista, edes samanikäinen ei kelpaa!
Siis mä nyt en tajua tätä lassukoiden logiikkaa, vaikka itsekin olen mies. Mikä järki on ulista jossain vauva-sivustolla, kun ei satu saamaan sitä unelmien naista? Haloo!! Asioiden eteen pitää tehdä jotain, herätys pahvit!! Tuolla menolla ette tuu koskaan saamaan ketään.
En mäkään saa koskaan Kate Uptonia vaimoksi vaikka kovasti haluaisin. En silti oo täällä häntä haukkumassa horoksi ym. kun en kelpaa hälle, vaan pitää olla realisti., Sainkin kauniin naisen vaimoksi. Nätti naama ja kiva pylly, olen onnellinen mies. Okei, mun pitää treenata ja tienata hyvin jotta hän pysyykin mulla, eikä lähde muiden mukaan. Te ootte muna kourassa vielä eläkkeelläkin jos ette tee asialle mitään. Menipä teilläkin elämä sit haaveillessa, ei kait siinä.
Eikö vauva sivustolla uliseminen ole paras ratkaisu kun nämä mammat ovat löytäneet omat lassukkansa kuten vaimosikin. Voivat antaa hyviä ohjeita. Sinkkunaiset eivät tiedä mitä tahtovat ;)
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 03:56"]
[quote author="Vierailija" time="01.03.2014 klo 03:05"]
[/quote]
Tarkoitat kai, että hän on... L-l-l-assukka!
Kannattaa lukea tuo viesti moneen kertaan, koska se on totisinta totta, etkä sinä sitä voi muuksi muuttaa.
[/quote]
Kyllä se oli totta korkeintaan jossain rinnakkaistodellisuudessa. Huomaa, ettei sen kirjoittaja a) tiedä mitään tavallisten naisten todellisuudesta ja b) ole kykeneväinen asettumaan toisen asemaan ja kuvittelemaan, millainen se todellisuus on muille sen oman navan ulkopuolisille ihmisille.
Mutta ne naisethan kertoo teille mitä ne haluaa, ettekä te usko! Jankkaatte vaan omia fantasioitanne jotka ei oo tästä maailmasta! Jos haluutte kuolla neitsyinä niin jatkakaa vaan, mä panen mieluummin :)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 18:18"]
Olen aina aloitteellinen niitä miehiä kohtaan, joista olen kiinnostunut.
[/quote]
Niin minäkin. Jokaisen suhteeni olen minä, nainen, aloittanut. Pyytänyt kahveille, treffeille, soittanut. Jos jotain haluaa niin miksei kysyisi suoraan? Ja jos jotain ei halua, niin sanoisi senkin suoraan. Uskoa pitää, jos toinen ei välitä enää tavata. Miten ihmeessä se asia muuttuisi sillä, että jää roikkumaan? Onhan se pettymys, mutta elämä jatkuu ja joki on kaloja täysi. Pettymyksen aiheuttaman energian voi suunnata vaikka uuden asian opiskeluun ja itsensä kehittämiseen.
Minäkin sain aikoinani stalkkerin, onneksi lopulta luovutti. Mietin vain silloinkin, että mitä taikatemppua hän oikein odottaa tapahtuvaksi, kun jatkaa vaikka olen sanonut suoraan, että en ole kiinnostunut. Että jotenkin olisinkin eri mieltä seuraavalla kerralla kun ottaa yhteyttä? Tai olisin iloisesti yllättynyt kun törmään häneen ovellani, työpaikan pihalla, lähikaupassa? Alkoi ahdistaa vain reippaasti.
Deittailu.. Hehheh :D
Jostain jallun deittisivultako luulet löytäväsi jotenkin viksun miehen?
Ja kun sinä olet "deittaillut" myös ruotsissa, niin tämä on nyt sitten kiistämätöntä faktaa että aivan kaikki suomalaiset miehet ovat täysiä hulluja jotka pitäisi sulkea mielisairaalaan eliniäksi.
Kysehän nyt on vaan siitä että Sinä, arvon neiti, tunnut olevan lääpälläsi turvenuijiin.
En jaksanut lukea kokonaan, mutta saman olen huomannut.
Pahimpia on mielestäni yli 40-vuotiaat, maaseudulla elävät ja pitkään yksin eläneet miehet. Ne on poikkeuksetta sairaalloisen mustasukkaisia ja mielenterveysongelmia riittää.
No, tiellesi on ainakin sattunut ihan järkyttäviä törppöjä!
Olen 24v ja sama kokemus.. Yhdelle miehelle sain perustella tunteja, ei mennyt mitenkään perille :(. Tämä mies oletti kaksien kahvitteffien jälkeen, että ollaan jotenkin sitouduttu jo tapailemaan toisiaan.. justiinsa..
Suomessa ei todellakaan ole deittailukulttuuria! Minä olen nettideittaillut paljon, eikä ole jäänyt joidenkin kohdalla epäselväksi, miksi niitä tyttöystäviä ei ole koskaan ollutkaan... Järkyttävä takertuminen jo joskus parin viestinkin jälkeen. Treffeille lähtö on suurinpiirtein lupaus seksistä tai naimisiinmenosta :D
[quote author="Vierailija" time="11.02.2014 klo 12:00"]
Mä olen normaalin näköinen mies ja deittailut lukuisia kauniin näköisiä naisia. Mulla on ystävänä runsaasti sekä naisia että miehiä, enkä ole tehnyt mitään ongelmaa siitä että näytän tavalliselta, enkä miltään filmitähdeltä.
Mikä ongelma siinäkin muka on että deittailee naisia "normaalin näköisenä miehenä"? Mun mielestä moni nuori mies kehittää nykyään aivan tyhjästä ongelmia itselleen. Terve itsetunto on tärkeämpi kuin klassisen komea ulkonäkö ja sitä tervettä itsetuntoa ei saa jos ajatukset junnaa pikkuseikoissa joissa ei ole mitään järkeä.
[/quote]
Joko a) et ole "normaalin näköinen" mies tai b) olet mieheksi tekeytyvä naiskirjoittaja. Mahdollisesti c) määritelmäsi "kauniille naiselle" poikkeaa miesten valtaosan näkemyksestä.
On ihan oikeasti aika tunnustaa, ettei ilman seksikästä statusta, paksua lompakkoa tai poikkeuksellisen komeaa ulkonäköä mies tuosta noin vain deittaile "lukuisia kauniin näköisiä naisia". Kyllä se onnistuu, mutta tehtävä työmäärä per deitti on usein aivan tolkuton, jos ei satu olemaan lipeväkielinen myyntimies, joka saa 90-vuotiaan mummonkin ostamaan ryppyvoidetta.
Ihan hyvätkin miehet kokevat aivan tarpeetonta syyllisyyttä pitäen itseään luusereina, kun joka tuutista väitetään olevan IHAN helppoa deittailla vaikka 5-6 kertaa viikossa kauniita naisia tuosta vaan. Ei se niin ole ja sillä siisti.
Siitä huolimatta miehenkin pitää tajuta häipyä, jos naista ei kiinnosta. Itse soitan ensitapaamisen jälkeen kahdesti ja ehdotan uutta tapaamista. Jos toisellakaan kerralla "ei ehdi" eikä mimmi tee elettäkään ehdottaakseen sopivaa ajankohtaa niin kolmatta kertaa en soita.