Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tytöillä/naisilla ei ole jalkakarvoja?

Vierailija
30.10.2020 |

Heillä on usein nilkat paljaana ja karvoja ei ole koskaan. Luokassakin jos katsoo niin ei ole yhdelläkään kun taas melkein kaikilla pojilla on jonkin verran. Tämä usko vahvistuu vain menemällä rannalle/uimahalliin.

Voisiko joka selittää miksi?

Kommentit (111)

Vierailija
101/111 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kasvaa, ne vaan ovat vaaleampia ja ohuempia, eivät niin huomattavia.

Vierailija
102/111 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin että naisilla ei ole partaa, eikä rintakarvoja. Ne hormonit nääs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/111 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummahiuksilla ainakin näyttäisi olevan enemmän säärikarvoja kuin vaaleahiuksisilla tai ainakin ne ovat näkyvämpiä. Osalla on sellainen geeniperimä, että sääriin ja käsivarsiin ei kasva karvoja lainkaan. Kuulun itse tuohon ryhmään. Kaiken kaikkiaan karvankasvu on heikompaa kuin muilla, vain kainalokarvoja olen joutunut ajelemaan.  

Vierailija
104/111 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karvaisuus on miestyypillinen ominaisuus. Mitä enemmän testosteronia, sitä karvaisempi. Myös perimä vaikuttaa. Monilla eteläeurooppalaisilla naisilla on viikset ja yksi kulmakarva, mutta miehet vasta villavia ovatkin. Jos suomalaisnainen on kovin karvainen, hänellä lienee munasarjojen monirakkulasairaus, joka häiritsee naishormonituotantoa.

Minä olen karvainen eikä mun munasarjoissa tai hormoneissa ole mitään vikaa. Kuukautiskierto on kellontarkka ja olen tullut helposti raskaaksi silloin, kun lapsi on ollut toiveissa. Kummasti vaan löytyy karvaa varpaista, sisäreisistä, takapuolesta, alaselästä, rinnoista, leuasta, ylähuulesta ja sormista. Ihmiset vaan on erilaisia.

Kyllä kaikilla naisilla on noilla alueilla karvaa. Tosin sellaista vaaleaa ja ohutta nukkaa muistuttavaa.

Vierailija
105/111 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karvaisuus on miestyypillinen ominaisuus. Mitä enemmän testosteronia, sitä karvaisempi. Myös perimä vaikuttaa. Monilla eteläeurooppalaisilla naisilla on viikset ja yksi kulmakarva, mutta miehet vasta villavia ovatkin. Jos suomalaisnainen on kovin karvainen, hänellä lienee munasarjojen monirakkulasairaus, joka häiritsee naishormonituotantoa.

Minä olen karvainen eikä mun munasarjoissa tai hormoneissa ole mitään vikaa. Kuukautiskierto on kellontarkka ja olen tullut helposti raskaaksi silloin, kun lapsi on ollut toiveissa. Kummasti vaan löytyy karvaa varpaista, sisäreisistä, takapuolesta, alaselästä, rinnoista, leuasta, ylähuulesta ja sormista. Ihmiset vaan on erilaisia.

Kyllä kaikilla naisilla on noilla alueilla karvaa. Tosin sellaista vaaleaa ja ohutta nukkaa muistuttavaa.

Varmaan älyät, että tässä ei tarkoiteta vaaleaa nukkaa, vaan ihan oikeaa karvaa.

Vierailija
106/111 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihokarvoja sääriin ilmaantuu kasvamaan sääriin siinä kuin kainaloihinkin kaikille sukupuolesta riippumatta.

Jostain olen kuullut, että karvojen kasvu saattaa loppua jos säärien verenkierto jostain syystä menee riittävän huonoksi.

Ilmeisesti jollakin kemiallisella menetelmälläkin karvojen kasvun saa loppumaan kokonaan. 

Missä maailmassa sinä kysyjä elät? 

Vierailija
107/111 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kerran pariksi kuukaudeksi säärikarvat sheivaamatta ja avomies meinasi saada slaagin, kun tajusi että naisillakin kasvaa karvoja jos niitä ei aja pois.

Vierailija
108/111 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin kerran pariksi kuukaudeksi säärikarvat sheivaamatta ja avomies meinasi saada slaagin, kun tajusi että naisillakin kasvaa karvoja jos niitä ei aja pois. vaikuttaa melko vauvasilmältä; olikoon anime jo väärentänyt hänen mielensä

Vierailija
109/111 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihokarvoja sääriin ilmaantuu kasvamaan sääriin siinä kuin kainaloihinkin kaikille sukupuolesta riippumatta.

Jostain olen kuullut, että karvojen kasvu saattaa loppua jos säärien verenkierto jostain syystä menee riittävän huonoksi.

Ilmeisesti jollakin kemiallisella menetelmälläkin karvojen kasvun saa loppumaan kokonaan. 

Missä maailmassa sinä kysyjä elät? 

Allekirjoitan tuon verenkiertojutun. Sain syöpähoidoista sellaisen haittavaikutuksen, että jalkoja palelee koko ajan. Tuntuu kuin olisi kylmät, pitkät nilkkasukat jalassa koko ajan. Tuntemus yltää puoleen väliin pohjetta. Ja sillä alueella ei kasva säärikarvoja juuri lainkaan. Tuon alueen yläpuolella säärikarvoja on enemmän, mutta ei niin paljon kuin ennen. Aikaisemmin sheivasin vähintään viikoittain eli karvan kasvu oli vilkasta.

Vierailija
110/111 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätin kerran pariksi kuukaudeksi säärikarvat sheivaamatta ja avomies meinasi saada slaagin, kun tajusi että naisillakin kasvaa karvoja jos niitä ei aja pois. Minkään tähden hän ne ajaa poisa, sikskö että saajaan niinsanoen pöytä puhtaaksi tatujen tulla? Muuta selitettä en oikein kllä kekssi

Vierailija
111/111 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQohXZNKrWprHBuwls… Onneksi kaikilla ei ole spykoottisia jalkojenlaasemisliikkeitä ja karvat näin säästyvät