Miksi tytöillä/naisilla ei ole jalkakarvoja?
Heillä on usein nilkat paljaana ja karvoja ei ole koskaan. Luokassakin jos katsoo niin ei ole yhdelläkään kun taas melkein kaikilla pojilla on jonkin verran. Tämä usko vahvistuu vain menemällä rannalle/uimahalliin.
Voisiko joka selittää miksi?
Kommentit (111)
On niillä, mutta pienet.
Naisten karvankasvu on tyypillisesti heikompaa kuin miehillä. En ole biologi, mutta ymmärtääkseni tämä johtuu testosteronista, jota naisilla on vain vähän.
Minulla ja minun siskolla ei koskaan kasvanut säärissä karvoja. Eikä äidillä eikä äidin siskoilla ole säärikarvoja. Kyynärvarsissa kasvaa ihan pientä hahtuvaa minulla, olen nainen. Meillä on kuitenkin upeat paksut hiukset. Jos kantasuomalaisella tytöllä on karvainen maha , hänen kannattaa mennä lääkäriin , sa saattaa olla merkki homonihäiriöstä, josku jopa kasvaimesta. Siis tytöllä.
Keskustelu taitaa nyt joutua sivuraiteille, mutta suomalaisena olen suurinpiirtein itseäni pitänyt, vaikka molemmilla vanhemmillani on juuria muualla. Ja molemmat Suomessa syntyneitä.
Ja vatsallani kasvaa karvaa. Tummaa sellaista, samoin säärissä ja no, lähes kaikkialla. Hiukset ovat tummat, paksut ja taipuisat.
Välillä ajelen, välillä en.
Miestäni ei häiritse, tumma ja karvainen on itsekin.
Mutta se mikä minua häiritser on ajatus siitä miltä suomalainen näyttää. Kyllä me tummat ja karvaisetkin voidaan olla suomalaisia.
No omat sääret on karvaisemmat kuin monella miehellä. Onneksi epilaattori on keksitty, sillä vedän kaikki karvat pois kaulasta alaspäin.
Onhan.
Mullakin on tosi tummat, vahvat ja pitkät karvat.
Mulla on karvoja, mutta koska olen blondi, ovat ne kaikki tosi vaaleita. Hiukset mulla on todella tuuheat ja paksut. Säärikarvat, kainalot ja bikinirajan sheivaan päivittäin. Leukaankin mulle kasvaa pari pidempää karvaa, jotka nypin kulmien kanssa samaan aikaan. Mun äiti lainaa aina isän partakonetta, mutta mun ei ole onneksi tarvinnut miehen konetta vielä lainata.
Karvoista tuli mieleen yksi hauska sattumus. Kerran menin yhteen soiseen lampeen uimaan. Olin siis mielestäni sheivannut itseni hyvin, mutta kun nousin sieltä mutalammikosta, niin näytin aivan apinalta. Jokaiseen ihokarvaan oli tarttunut mutaista suovettä. Olin yltä päältä karvainen. Maha, kädet, jalat... En edes tiennyt, että mahassani on karvoja! Blondilla karvat eivät tavallisesti näy.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on karvoja, mutta koska olen blondi, ovat ne kaikki tosi vaaleita. Hiukset mulla on todella tuuheat ja paksut. Säärikarvat, kainalot ja bikinirajan sheivaan päivittäin. Leukaankin mulle kasvaa pari pidempää karvaa, jotka nypin kulmien kanssa samaan aikaan. Mun äiti lainaa aina isän partakonetta, mutta mun ei ole onneksi tarvinnut miehen konetta vielä lainata.
Karvoista tuli mieleen yksi hauska sattumus. Kerran menin yhteen soiseen lampeen uimaan. Olin siis mielestäni sheivannut itseni hyvin, mutta kun nousin sieltä mutalammikosta, niin näytin aivan apinalta. Jokaiseen ihokarvaan oli tarttunut mutaista suovettä. Olin yltä päältä karvainen. Maha, kädet, jalat... En edes tiennyt, että mahassani on karvoja! Blondilla karvat eivät tavallisesti näy.
Mun äitikin on blondi ja aina nauran ku sille käy niin kuin sulle kävi suosessa uidessasi
Kaikki karvat meni pilluun ja kainaloihin. Ei jäänyt jalkoihin yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Sheivaatko sitten sitä pilluas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sheivaatko sitten sitä pilluas?
En.
-eri
Kyllä mulla on. Ajan ne pois jos aion pitää sortseja tai hametta. Aina.
Mulla kasvaa mustia pitkiä karvoja nilkoissa ja säärissä.
Poistan karvat jaloista, koska pidän niitä ällön näköisinä. Vaikka olen vaalea ja ohuthiuksinen, niin polven alapuolella kasvaa aika tummia karvoja. Nypin pois myös karvoja nännien ympäriltä. En tiedä ovatko tällaiset "rintakarvat naisilla" yleisiä. En ole keltään kehdannut kysyä.
Minulla on apinan jalkakarvat
T. Hemaiseva leidi
Karvat pitää koivet lämpiminä talvella, ihan kuin kulmakarvat ja ripset estävät hien tippumisen silmiin
Oi voi. Jos esittelen missään kinttujani, niin sheivaan ne ensin. Kuten lähes kaikki naiset.