Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ONKO EBAY LUOTETTAVA PAIKKA?

Vierailija
10.02.2014 |

oon kattonu et siellä on kaikki aika halpaa joten onko jollain kokemuksia kyseisestä paikasta?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 17:35"]

On. Takana jo yli 1000 ostotapahtumaa.

[/quote]

Mitä ihmettä sinä oikein ostelet? Jos ei ruuasta ole kyse, en varmaan ehdi elämäni aikana ostaa tuhatta tuotetta.

Vierailija
22/49 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sivustoa ole suomenkielisenä kuten olin luullut?En minä ole lukenut englantia kuin vain vähän ja siitä on yli 40 vuotta aikaa.

Varmistan vielä muilta ja kysyn onko tätä suomeksi ja jos ei niin onko tietoa milloin tulee!

t.Heidi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 11:44"]Eikö sivustoa ole suomenkielisenä kuten olin luullut?En minä ole lukenut englantia kuin vain vähän ja siitä on yli 40 vuotta aikaa.

Varmistan vielä muilta ja kysyn onko tätä suomeksi ja jos ei niin onko tietoa milloin tulee!

t.Heidi
[/quote]

Kvg ystäväni, kvg.

Vierailija
24/49 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myyjästä. Mutta pääosin on.

Vierailija
25/49 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea negatiiviset palautteet tarkasti. Mä ostin tuotteen myyjältä, jolla on 98,8 % positiivista palautetta ja täysi huijarihan se olikin. Sillä on palautteita huimat 260 000 kappaletta, eli siis joku kiinalainen kauppa tai ryhmä tuon täytyy olla noilla volyymeilla. Mutta niin vaan tuli väärennetty muistikortti (16 GB kortti joka valehtelee käyttöjärjestelmälle olevansa 128 GB kokoinen) ja myyjä on näitä myynyt jo satoja, harvat vaan huomaa ajoissa ja ehtii antamaan positiivisen palautteen kun täytyisi osata sopivalla työkalulla kortin täysi toimivuus tarkistaa ensin...

Näyttää vähän siltä, että kaikki edulliset muistikortit ja -tikut on eBayssa kusetusta, myyvät 1/4 hinnalla todella monet, palautteet järjestään 99 % positiivista, kun ei ostajat tajua kusetusta ajoissa. Onneksi eBayssa sekä PayPalissa on rahat-takaisin-takuut näiden varalle.

Vierailija
26/49 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tilaillut sieltä vaikka mitä ja on vain hyviä kokemuksia.

Vierailija
27/49 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannu varmaan ainakin 50 kertaa millon mitäkin, kerran ei oo tullu perille. Kyseessä oli jotku euron kynsitarrat ni en jaksanu ees tehä mitään valitusta. Tuotteissa on välillä pitkäkin odotusaika kun posti on hidas. Että mitään tarviin just-nyt-heti, ei kantsi tilata. Välillä menee viikko ja välillä 2 kk. Kannattaa myös pitää järki päässä. Usein tuotteet on kiinasta ja välillä se mekko tai kengät eeeei ihan oo sitä mitä kuvassa. :D tosin itse tilaam vaan koruja, kynsitarvikkeita, kännykuoria yms. Pikku sälää. Niin ja itse en ikinä huuda mitään. Ostan aina niitä, missä myyjällä on useempi samallainen tuote myynnissä ja ne myydään ku normi verkkokaupassakin.

Vierailija
28/49 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2014 klo 20:53"]Ei vaadi paypal tiliä itse olen tilannut monesti eikä ole paypalia, maksan kortilla. ja on luotettava ostan myyjiltä joilla palaute 99-100%. kaikk itullut perille aina, yli 100 ostotapahtumaa takana. cd, ja lp levyjä, kosmetiikkaa, koruja jne... [/quote] Aargh paypalia silti käytät ebayssa koska ainut vaihtoehto maksamiseen

?? Hä? Olen ollut ebayssä 13 vuotta ja makselen vain silloin tällöin paypalilla. Eka vuosina mulla ei edes ollut mitään paypalia. Eikä kaikilla myyjillä ole vieläkään.

[/quote]

Vierailija
29/49 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä snapdeal, on luotettava..?? Kokemuksia..

Vierailija
30/49 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pari päivää sitten tilattiin,saa nähä tuleeko perille, ennen ainaki tullu

Vierailija
31/49 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eBay itsessään on luotettava, kuten myös maksutavat. Myyjä voi olla täysin epäluotettava. Rahat onneksi saa lähes aina takaisin paypalin/luottokortin tai eBayn kautta.

Vierailija
32/49 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oon kattonu et siellä on kaikki aika halpaa joten onko jollain kokemuksia kyseisestä paikasta?

Siellähän on eri myyjiä, osa täysin ammattimaisia, sehän on vain tekninen alusta. Osa myyjistä on erittäin luotettavia, palautehistoria kertoo paljon ja jos on esim. Top rated seller - status myyjällä, niin on erittäin luotettava. Pitää oppia käyttämään sitä palvelua ensin....

Vierailija
33/49 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eBay itsessään on luotettava, kuten myös maksutavat. Myyjä voi olla täysin epäluotettava. Rahat onneksi saa lähes aina takaisin paypalin/luottokortin tai eBayn kautta.

Ebay:ssa on erittäin kehittynyt valitusprosessi käytössä, jonka kautta voi saada huijaustapauksissa rahat takaisin (ainakin jos maksu on tehty Paypalilla). Olen itse saanut sitä kautta rahat takaisin ja se valitusmenettely on vielä nopea.

Tällä hetkellä kannattaa kohdistaa haut brittiläisiin myyjiin ensin, ihan punnan arvon vuoksi. Muutenkin ebayssa on olennaista että osaa tehdä hakuja.

Vierailija
34/49 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et osaa olla HUUTAMATTA, niin ei sun kantsi siihen liittyä. Siellä vallitsevat tietyt käyttäytymissäännöt.

No eikös se juuri ole nettiHUUTOkauppa?

Vierailija
35/49 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa siellä ostaja antaa sen palautteen/arvosanan sille myyjälle? Onko vasta tuotteen saatuaan ja tutkittuaan? Ja mahdollisen reklamoinnin jälkeen?

Vierailija
36/49 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tilata vain sellaisilta joilla on vähintään tuhansia myyntitapahtumia plakkarissa ja >98% tyytyväisyys.

Pari kertaa tavara jäänyt tulematta muutaman sadan myyjän kauppiaalta/huijarilta, kauppias kadonnut jo kun jätin palautetta mutta Ebay palauttanut heti rahat.

Mikään ei ole niin kohtelias kuin kiinalainen aito myyjä joka haluaa myös sinulta hyvän asiakaspalautteen.

Osa tuotteista on roskaa, jos jokin vaikuttaa liian halvalta ollakseen totta niin todennäköisesti se ei ole totta.

Viimeisin isompi ostos satasen Android kännykkä, satasella. E-villessä sama 50% enemmän, ja kivijalkakaupasta vastaavanlaisilla ominaisuuksilla joku samsung olisi maksanut kolminkertaisen hinnan.

Mitään mikä ei ole järin tilaa vievä tahi painava ei kannata enää ostaa mistään Tokmannista koska käytännössä saat saman tuotteen postilaatikkoosi vähintään puoleen hintaan Ebaysta.

Vierailija
37/49 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa siellä ostaja antaa sen palautteen/arvosanan sille myyjälle? Onko vasta tuotteen saatuaan ja tutkittuaan? Ja mahdollisen reklamoinnin jälkeen?

Sulla on 60pv ostamisen jälkeen aikaa jättää palaute sekä reklamoida.

Jos tuotteessa on jotain vikaa tai sitä ei kuuluu niin ensimmäiseksi kannattaa ottaa yhteys suoraan myyjään. Mikäli se on yhä langoilla niin käytännössä aina hoitanut asian, joko palauttaa rahat tai antaa alennusta.

Vierailija
38/49 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebay ostoksista saa rahaa takaisin mm. Ebatesin kautta. Sama periaate kuin suomalaisella Bonuswaylla.

Lisäksi 10$ liittymisbonus tämän linkin kautta: https://www.ebates.com/r/TUURES?eeid=28187

Rahat saa Paypal tilille, josta ne voi käyttää ostoksiin, tai siirtää pankkitilille

Vierailija
39/49 |
08.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ebay ostoista saa nykyään myös Bonuswayn kautta ostohyvitystä.

EU:n ulkopuolelta tilatessa, kannattaa muistaa että paketti voi jäädä tulliin(yli 20€ ostoista voi joutua maksamaan tulleja ja alvia)  Tullin sivuilla lisätietoa.

Vierailija
40/49 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

on luotettava kaikki on tullut perille suosittelen