Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kerron teille jotain uskomatonta: en voi pyöräillä kaupungissa,koska...

Vierailija
21.02.2014 |

... minulla ei ole hajuakaan, miten kaupungissa pyöräillään liikenteen seassa.

No tässä se jo tulikin sanottua. En tiedä, miten pyöräillään risteyksissä, kun käännytään vasemmalle, miten asetutaan liikennevalojen eteen jne.

Uskomatonta mutta totta.

Joo, olen nolo, jos joku luulee, etten ole.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:32"]

Toivottavasti sulla ei ole ajokorttia!

[/quote]

Ensimmäinen oikea mielipide!

Olen samaa mieltä, jos ei osaa pyörällä ajaa, niin ei osaa liikennesääntöjä eli ei kannata rattiinkaan mennä. Ja muka hyvä autoilija...

Vierailija
2/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyöräile koskaan liikenteen seassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sulla ei ole ajokorttia!

Vierailija
4/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettet pyöräile jos et osaa! :)

Vierailija
5/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ajokortti, sehän tässä se noloin asia onkin. Olen hyvä autoilija. Kyllä, uskon olevani. Mutta pyörällä... miten sillä siellä ajetaan?! :(

ap

Vierailija
6/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmalle kääntyessä on kaks vaihtoehtoa, joko pysyä oikeassa reunassa, ajaa tisteyksen yli ja kääntyä vasta toisella reunalla. 

Saa myös ajaa kuten autot eli ryhmittyä kaistan vasempaan reunaan.

Vierailija
7/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:35"]

Mulla on ajokortti, sehän tässä se noloin asia onkin. Olen hyvä autoilija. Kyllä, uskon olevani. Mutta pyörällä... miten sillä siellä ajetaan?! :(

ap

[/quote]

Mistä tiedät milloin sinun pitää väistää pyöräilijää, jos et tiedä miten pyörällä ajetaan?

Vierailija
8/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaessasi ajoradalla noudatat liikennesääntöjä samalla tavalla kuin auton ratissa (psl. ilmiselvät jutut, kuten moottoritiellä ei ajeta). Autolla ei tietty välillä koukata esim. pyörätielle ja takaisin ajoradalle, mutta muuten homma on yksinkertaista.

Vierailija
9/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hepo.fi/

Tuolta ohjeita. Järjestetään myös kaupunkiajokursseja :)

Lontoossa, Pekingissä jne isommissakin cityissä pyöräillään toimivasti liikenteen seassa. Rohkeasti sekaan vaan :)

Vierailija
10/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:36"]

Vasemmalle kääntyessä on kaks vaihtoehtoa, joko pysyä oikeassa reunassa, ajaa tisteyksen yli ja kääntyä vasta toisella reunalla. 

[/quote]

Just tällainen tieto multa puuttuu. Ja ajaminen sitten. Ajanko ajoradan keskellä vai sivussa, jos katu on aika kapea? En kai voi pidätellä koko liikennettä takanani ja kasvattaa valtavaa letkaa?

ap

Vierailija
11/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:42"]

Just tällainen tieto multa puuttuu. Ja ajaminen sitten. Ajanko ajoradan keskellä vai sivussa, jos katu on aika kapea? En kai voi pidätellä koko liikennettä takanani ja kasvattaa valtavaa letkaa?

ap

[/quote]

Tiedätkö liikennesääntöjä ollenkaan? Lukaiseppa tieliikennelakia. 8§ ja 9§ lähinnä. Tai itseasiassa voin pasteta ne tähän:

"

8 §
Tien eri osien käyttö

Ajoneuvoja on kuljetettava ajoradalla. Jos tien oikealla puolella on piennar, jolla ajo käy haitatta päinsä, polkupyörää ja muuta moottoritonta ajoneuvoa sekä mopoa on kuitenkin kuljetettava pientareella.

Alle 12-vuotias lapsi saa kuljettaa polkupyörää jalkakäytävällä. Hän ei saa aiheuttaa kohtuutonta häiriötä jalankululle.

Kun erityiset syyt siihen pakottavat, ajoneuvoa saa tilapäisesti kuljettaa muullakin kuin sille tarkoitetulla tien osalla, jollei siitä aiheudu vaaraa eikä huomattavaa haittaa.

9 §
Ajoneuvon paikka ajoradalla

Ajoneuvoa on ajoradalla kuljetettava muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa kuin turvallisuutta vaarantamatta on mahdollista. Tämä säännös ei koske ajoa yksisuuntaisella ajoradalla.

Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla.

Edellä 2 momentissa tarkoitetussa tapauksessa on vastaan tulevalle liikenteelle tarkoitetulla ajokaistalla ajaminen kielletty.

Kaksisuuntaisella ajoradalla oleva koroke tai muu vastaava laite on sivuutettava oikealta."

Mitä traktori tekee? Pidättää koko liikenteen ja kasvattaa valtavan letkan, tai on fiksu ja laskee välillä kiireiset ohi.

Vierailija
12/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:21"]

No tässä se jo tulikin sanottua. En tiedä, miten pyöräillään risteyksissä, kun käännytään vasemmalle, miten asetutaan liikennevalojen eteen jne.

Uskomatonta mutta totta.

[/quote]Eikö teilläpäin ole fillariteitä????? Itse en pyöräile autojen joukossa. Stadissa on helppo fillaroida, pyöräteitä pitkin pääsee menemään. tai sitten välillä jalankulkijoiden reittiä pitkin.

Vierailija
13/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:36"]

[/quote]

ap

[/quote]

aina ajetaan oikeassa reunassa, kuten mopollakin. Ja jos on bussikaista niin sitä saa käyttää. jos taakse muodostuu letka on tietysti kohteliasta pysähtyä välillä väistämään.

Vierailija
14/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:47"]

Itse en pyöräile autojen joukossa. Stadissa on helppo fillaroida, pyöräteitä pitkin pääsee menemään. tai sitten välillä jalankulkijoiden reittiä pitkin.

[/quote]

Noin minäkin ajan. Autollakin oikaisen pyörätietä pitkin aina kun se on mahdollista. Jalkakäytävä ja pyörätie ovat vain suosituksia.

Vierailija
15/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:21"]

Uskomatonta mutta totta.

[/quote]Eikö teilläpäin ole fillariteitä????? Itse en pyöräile autojen joukossa. Stadissa on helppo fillaroida, pyöräteitä pitkin pääsee menemään. tai sitten välillä jalankulkijoiden reittiä pitkin.

[/quote]

kai muistat taluttaa jos menet jalkakäytävällä? Helsingissä juurikin on paljon paikkoja mihin pääsee vain ajoradalla ajamalla. helsihissä on myöskin paljon jalankulkijoita joten on silkkaa idiotismia mennä jalkakäytävälle pyöräilemään jos olet yli 12v

Vierailija
16/16 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni taas hirvittää pyöräillä varsinkin kauhean ruuhkan seassa. Siksi harvemmin pyöräilen kaupungissa ja vielä sekin, että jos itse mokaankin jotain ja jään sitten auton alle.