Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahkaintoilijat ja muut ruokanirsot

Vierailija
10.02.2014 |

Ainakin perheellisten pitäisi miettiä, millaisen mallin ruokailuistaan antaa lapsilleen. Jos muu perhe syö tavallista kotiruokaa ja äiti vetää rahkapurkin naamariinsa, tulee kyllä kipeä kuva koko perheen ruokailuista.Syömishäiriöt lapsilla ja nuorilla tulee lisääntymään rajusti tuollaisen myötä. Samoin painon tarkkailu ja liikunta suorituspainoitteisesti tuhoavat liikkumisinnon monelta lapselta.

T anorektikon sisko

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Varsinkin jos vielä puhuu siitä kuinka täytyy syödä kevyesti tai saada enemmä proteiinia tai ei voi syödä hiilareita kuten muut tms. 

Itsekin laihdutan, mutta syön kyllä samaa ruokaa kuin muut. Otan vaan salaattia lautaselle vähän enemmän kuin ennen, ja jälkkäriä pieen annoksen vaan. Ei kukaan sitä huomaakaan.

Vierailija
2/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kyllä seuraa tosi tarkkaan vanhempiensa ruokailuita. Ehkä nuo rahkaperheet napsivat lounaalla rahkaa ja päivällisellä nutrilet-patukoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin niin totta... Näin vauvan äitinä, mietin usein, että millaisen mallin annan lapselle. Ja kotiruokaa sen olla pitää. Kamala ajatus, jos kasvava lapsi luulisi että hiilarit ovat pahasta..

Vierailija
4/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, miten jo alle vuoden vanha seuraa, mitä syödään. Kyllä se mallioppimisesta lähtee syöminenkin. Olisi lapsuudessa ollut aika kauheaa, jos me lapset olisi syöty perunoita ja lihapullia ja äidillä sekä isällä  muovipikari rahkaa edessään.

Vierailija
5/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tuota rahkan syöntiä. Sehän on hapanta ja pahaa, kuka sellaista huvikseen lapioi päivittäin? Ja miksi? Varmaan terveellistä joo, mutta jatkuvasti. Luulisi ällöttävän. Eikö teidän lapset kysele että miksei äiti syö tavallista ruokaa?

Vierailija
6/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Mä olen ruokavammainen, mutta kotona lasten nähden mun tehtävä on olla äiti ja syödä sitä samaa mitä lapsetkin. Vammailen sit muuten, töissä ja silloin kun lapset ei nää. Enkä puhu mitään sekojuttuja ruoasta/laihuudesta kotona.

Vierailija
7/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun äitini ei juuri koskaan syö mitään, mutta eipä se minun ruokatottumuksiini ole vaikuttanut. Se luonnollisesti vaikutti, että ruokaan ei panostettu. Aamupalana ja välipalana oli aina vain leipää, päiväruoka sentään tehtiin kunnolla. Joskus sai olla nälissäänkin, kun isä oli vuorotyössä ja äiti ei viitsinyt käydä kaupassa, mikä oli melkein parinkymmenen kilometrin päässä. Sitten ihmeteltiinkin miksi oltiin kaikki lapset alipainoisia.

Vierailija
8/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä surullista, jos lapset pelkäisivät hiilareita kuin syöpää. Tai että rahka tuo autuuden elämään. Jotain järkeä, äidit. Kaikki on sallittua kohtuusmäärin.

quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 17:18"]

Todellakin niin totta... Näin vauvan äitinä, mietin usein, että millaisen mallin annan lapselle. Ja kotiruokaa sen olla pitää. Kamala ajatus, jos kasvava lapsi luulisi että hiilarit ovat pahasta..

[/quote]

Vierailija
9/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen kasvissyöjä lihan pahan maun takia, joten proteiininlähteet pitää miettiä muualta. Usein juuri aamupalarahkasta, kananmunista, herneistä tai soijasta. En kuitenkaan tuputa omaa ruokavaliotani kenellekään, koska se on suunniteltu täysin minun kulutukseni ja mieltymysteni mukaan.

Onhan tuo lapsi välillä ihmetellyt miksi minä en lihaa syö, kuten hän ja isänsä, mutta eipä tuo ruokavaliostani vielä tähän mennessä ole saanut pahoja vaikutteita.

Vierailija
10/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuvitteletteko te, että rahkaa syövät skippaavat kunnon ruoan ja syövät rahkaa, kun muu perhe syö ruokaa? Rahka on välipalaa tai iltapalaa. Meillä jokainen saa valita iltapalansa muutamasta vaihtoehdosta, esim. rahka, maustamaton jogurtti+hedelmiä tai marjoja tai sitten leipää+leikkelettä+vihanneksia. Esimerkiksi. Minä valitsen usein sen rahkan marjoilla, joskus muutkin.

Ruoka-aikaan kaikki syövät pääasiassa samaa ruokaa. Minä kasvissyöjänä syön jotain muuta kuin lihaa. Ei lapset kiinnitä huomiota siihen, kuka ottaa mitenkin monta perunaa tai montako kauhallista pastaa. Kaikki syövät terveellistä perusruokaa.

Tosi vinoon varmasti kasvaa meidän lapset.

Vierailija
11/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen julkisuudessa julkaistuva THL:n tutkimuksia sekä yleistä keskustelua seurannut, en usko että perheellisten aikuisten vähähiilihydraattinen ruokavalio on suurin ongelma. Olisiko kuitenkin jopa alle kouluikäisten lihavuus se mistä aloitus kannattaisi tehdä, eikä tästä?

Vierailija
12/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän juuri ongelma onkin, kun aikuiset ovat hiilihydraattikammoisia ja vetävät rahkaa ja ruuanvalmistus on tylsää. Lapsille syötetään mikroruokaa ja saadaan heidät lihomaan.

Vierailija
13/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 1 vuotiaalle maustamattomasta jugurtista ja hedelmäpiltistä sekoituksen, tykkää syödä niin, että napa poksuu. Minä syön siinä samalla rahkaa ja samaa pilttiä sekoitettuna sekaan. Pitäiskö mun opettaa lasta syömään joka päivä niitä sokerilla pilattuja jugurtteja, jota suurin osa tämänkin keskustelu palstan mammoista syöttää lapsilleen. (olen kyllä joskus antanut, ja tulen niitä antamaan, mutta HARVOIN)

Vierailija
14/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 17:40"]

En tajua tuota rahkan syöntiä. Sehän on hapanta ja pahaa, kuka sellaista huvikseen lapioi päivittäin? Ja miksi? Varmaan terveellistä joo, mutta jatkuvasti. Luulisi ällöttävän. Eikö teidän lapset kysele että miksei äiti syö tavallista ruokaa?

[/quote]Proteiineja pitää saada tavallista enemmän jos käy kuntosalilla peppua treenaamassa . Ellei protskuja saa niin peffa kuihtuu.

Vierailija
15/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 17:40"]

[/quote]Proteiineja pitää saada tavallista enemmän jos käy kuntosalilla peppua treenaamassa . Ellei protskuja saa niin peffa kuihtuu.

Vierailija
16/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien pitää kans syödä samaa ruokaa mitä lapset. Täytyy tehdä sellaista ruokaa että äitiliinikin voi syödä. Näytät lapsellesi huonoa esimerkkiä. Kyllä ne läskit lähtee kun liikkuu.

Vierailija
17/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä kuullut kenestäkään, kuka korvaisi ruoan rahkalla? Aamu-, ilta- ja välipaloina sitä meillä syödään. Varmaan kauhean traumaattista meidän lapsille, hui.

Vierailija
18/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 20:44"]

En ole kyllä kuullut kenestäkään, kuka korvaisi ruoan rahkalla? Aamu-, ilta- ja välipaloina sitä meillä syödään. Varmaan kauhean traumaattista meidän lapsille, hui.

[/quote]Syötte ihan oikein. Itse harrastan myös rahkaa kaiken muun ruoan päälle.

Vierailija
19/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen rahka on karmeaa kitkerää ja vetistä moskaa, kuinka joku voi sitä edes syödä?

Meillä on hyvää, kermaisen ja pehmoisen makuista rahkaa, jota voi syödä ihan sellaisenaan. Harvemmin kuitenkaan tulee syötyä.

Terkut Keski-Euroopasta

Vierailija
20/32 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa osa nimenomaan korvaa rahkalla tai raejuustolla lounaan. Omalla työpaikallani löytyy henkilöitä, joiden lounas on esim. rahkaa ja ananasta tai raejuustoa ja tomaatti. En tajua, miten sellaisella syömisellä selviää kokonaisen työpäivän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi