Sanojen väännöksiä joita inhoat
Minulla ovat ; koiruus, koiruuden... Minkä? Miksi ihmeessä pitää vääntää noin?!
Kummitus-täti. Ah, niin omaperäistä ja hauskaa, not.
Inska eli insuliini. Oletko pistänyt inskaa? En pysty tuon inska sanan takia lukemaan diabetespalstaa. Niin järkyttävä sana.
Oon kyllä muutenkin varmaan estynyt kun en tykkää käyttää lempinimiä; Ake, Kake, Rape, Stuba... Kuulostavat niin vajailta.
Kommentit (306)
Ykkösinhokki on kyllä ruikkari kun puhutaan ruisleivästä. Se vaan kuulostaa ihan ripulilta. Eipä tee paljon mieli ruisleipää, kun joku tarjoaa ruikkaria.
Toinen ärsytys mikä täsä ketjussa ei ole vielä tullut esille on tomppu tomaatin lyhenteenä. Tomsku vielä jotenkin menettelee, mutta tomppu... Ihan lasten kieltä.
En voi enään kun pitää lähteen kotiin kun olen näkeen kaverin ja sitten en enääN pysty käveleennnnnn koska en pysty lähtee meneen ja painu sinä n-kirjain siitä vittuun kiitos
Tuliko kenties kellekään selväksi mitä inhoan? :D
Kultsi. Miten aikuiset ihmiset viitsivät puhua näin!
Kaikki mitä rakastuneet sanoo toisilleen. Saa diabeteksen jo pelkästä kuuntelemisesta :)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:01"]Skumppa on ärsyttävä sana. Onneksi kukaan ei enää juo "viintä", eli tuo ihana taivutus oli vain hetken villitys. Töiden jälkeen juotavat "yhdet" ei oikeastaan ärsytä vaan huvittaa.
[/quote]
Mä juon tomppaa
[/quote]
tomppaa???
no kummitustäti on ollut kummitustäti jo 30 vuotta, nytkö pitäis ruveta hänet muuttamaan muuksi?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 16:52"]no kummitustäti on ollut kummitustäti jo 30 vuotta, nytkö pitäis ruveta hänet muuttamaan muuksi?
[/quote]
Jos haluut olla (muka) hassunhauska niin sen kun vaan, ja muista päivittää aktiivisesti facebookkiin että kummitustäti tulee.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 13:14"]
broiTsku, yöppäri, tisuttelu, rapsa (raportti), raksu (rakas), äitykkä, äitiliini, biksut (bikinit)
[/quote]
Minusta tuo raksu on ihana muunnos
minusta nuo raksut ja muksut, sidukat jne ovat ihan rentoja puhelilen ilmaisuja, joista en hermostu. Tosin en itse käytä kovinkaan useita. Minu aottaa päähän asiakieleen otetut sanat, joita kuulee: aikaikkuna, värimaailma, kuka ottaa kopin, pitkässä juoksussa ja paljon muuta tämän tyyppistä, jotka eivät nyt tule mieleen.
Äiskä - mulle tulee tuosta sanasta aina häuskä mieleen. Onneksi meillä ei käytetä moista sanaa.
Yökkäri - siis oksentaja ja joku laittaa sen lapsensa päälle?
haluun pelaa - se on pelata. Outoa, kun vastaavissä yhteyksissä nykyään monet taivuttaa noin (haluan pelata).
Ei taida mennä sanaväännölseksi mutta jäätävä. Hyi että inhoan.
Irtsari irtokarkeista. Kuulostaa irstaalta itsemurhalta.
Saan kylmiä väreitä sanoista limpska ja limpsa. Perkele, se on limsa!
En tykkää myöskään: sipsut, ranut, ystis, lenksu, raksu (=rakas), ihq, sidukka
Älkääs nyt, jaksuhalit kaikille! Illalla voitte sitten pupuilla masuasukkinne isimiehen kanssa. Muistakaa orkkulit!
Edukas
Tavan
Lähtä
Siinä kolme ykkösinhokkia. Onhan noita muitakin, kuten miehen kutsuminen isännäksi tai vaimon emännäksi, masuasukki, normi-sanan käyttö normaalin sijasta ("normipäivä" - minkä standardin mukainen päivä se sellainen on? :D).
Suomen kielen kauhein sana on paituli (väännös sekin alun perin). Miten joku onkin keksinyt niin kamalan sanan? Ei sillä, etteikö tuo 80-luvun lahja maailmalle olisi myös vaatteenakin ruma, ehkä sille siksi kehitettiin mahdollisimman karsea nimi?