Onko jollain Polar Loop? Mistä se tietää, mitä teen?
Sain viikonloppuna Polar Loopin ja vähän ihmettelen miten se mittaa tekemisiäni. Jos siinä ei ole mitään GPS-paikanninta, mistä se tietää seisonko vaiko istunko?
Olin kuntosalilla crosstrainerissa (syke 150-160 bpm) ja tein vauhdilla, mutta Loopin mukaan vain seisoin.
Tein eilen kaksi tuntia ruokaa keittiössä seisten ja Loopissa näkyy kaksi tuntia istumista.
Teenkö jotain väärin?
Kommentit (4)
No mulla on toi Loop.
Se ottaa liikkeen käytännössä käden heilautuksesta. Kuntopyörää polkiessa kädet ei juurikaan liiku --> Loop ei tunnista liikettä. Neuloessa kädet liikkuvat --> Loop luulee, että olet todella ahkera.
Loopista saa parhaiten hyödyn, jos on se siihen liitettävä sykevyö, silloin se huomaa sykkeestä, että nyt tapahtuu jotakin.
Mulla on kyllä Loop tulkinnu crosstraineritreenin kävelyks, samoin esim. ruuanlaiton tai leipomisen, mutta mä liikunkin esim. ruokaa laittaessani jonkun verran, kun ravaan jääkaapin ja lieden väliä.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 10:36"]
No mulla on toi Loop.
Se ottaa liikkeen käytännössä käden heilautuksesta. Kuntopyörää polkiessa kädet ei juurikaan liiku --> Loop ei tunnista liikettä. Neuloessa kädet liikkuvat --> Loop luulee, että olet todella ahkera.
Loopista saa parhaiten hyödyn, jos on se siihen liitettävä sykevyö, silloin se huomaa sykkeestä, että nyt tapahtuu jotakin.
Mulla on kyllä Loop tulkinnu crosstraineritreenin kävelyks, samoin esim. ruuanlaiton tai leipomisen, mutta mä liikunkin esim. ruokaa laittaessani jonkun verran, kun ravaan jääkaapin ja lieden väliä.
[/quote]
No äh. Mun puolen tunnin käsien vispaus crosstrainerissa tulkittiin seisomiseksi. Pitääpä alkaa heiluttaa sitten hullun lailla käsiä muuten vain, että tulee liikkumiset kirjatuksi.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 10:36"]
No mulla on toi Loop.
[/quote]
No äh. Mun puolen tunnin käsien vispaus crosstrainerissa tulkittiin seisomiseksi. Pitääpä alkaa heiluttaa sitten hullun lailla käsiä muuten vain, että tulee liikkumiset kirjatuksi.
ap
[/quote]
Joo, on toi jännää, kun ei aina saa ihan oikeita lukemia. Hiihdon se kyllä tulkitsi juoksuksi ja jos mun pitäis arvata, niin arvelisin kyllä että tiheempään tahtiin käsiä tulee tossa crossarissa heiluteltua.
Mut on tää sen verran mielenkiintonen laite, että pitänee se sykevyökin hankkia...
Eikö kenelläkään ole Polar Loopia? Ihme, kun se on joka kaupasta koko ajan loppuunmyyty. Ketkä sitä sitten käyttävät, jos ei kaikki täällä?