Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjä ihmettelee: miksi kassalla annat rahaa ja sanot

Vierailija
10.02.2014 |

laskettuasi itse summan, että "tarkista nyt vielä". Siis wtf? Siis että ottaisin vaikka neljä euroa, jonka olet kolikoistasi laskenut tarkistamatta, että siinä todella on se neljä euroa.

Tai sitten se alentuva "laskes nyt"..ihan niin kuin se ei olisi minun työtäni.

Miksi toimit näin?

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ajatustyyli on kuin jostain hämärän rajamailta, kaikki menee päälaelleen, mikään ei ole sitä mitä luulit että on... :D

Vierailija
82/87 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 11:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 11:27"]

Miten se voi olla epäkohteliasta jos sanoo että "annas mulle"? Onhan se toki puhekieltä eikä kirjakieltä kuten "antaisitko minulle" mutta ne tarkoittaa samaa. Pitääkö kassalle puhua kirjakieltä ettei vaan loukkaa?

[/quote]

Tämä kertookin paljon tähän ketjuun vastanneista, jos jonkun mielestä "annas" on ihan normaalia kohteliaisuutta tuntemattomalle ihmiselle. Itse ymmärrän, jos välit myyjän ja asiakkaan kanssa on jo tuttavalliset niin tällainen tulee kyseeseen. Mutta ovatko välit tuntemattoman myyjän ja tuntemattoman asiakkaan välillä aina ihan noin tuttavalliset?

Riippuu myös siitä, millä äänensävyllä asiakas tuon sanoo ja mitä muuta tilanteessa jutustellaan. Itse koen, että pikkulapset huutavat suoraan, että "anna" sitä tai tätä..vähän vanhemmat osaavat käyttää muunkinlaisia ilmaisuja.

[/quote]

Anna onkin jopa epäkohtelias, annaS on ihan eri sana, etkö ymmärrä? Kyllä minä olen yleensä aina tuttavallinen myyjille, ja itse myyjänä oletan että asiakkaat ovat tuttavallisia, sehän on asiakaspalvelutilanne eikä mikään oikeudenkäynti jossa pitää käyttää kapulakieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takana on pitkä jono kaivellessani kolikoita, yritän suoriutua enempiä viivyttelemättä. Tällöin en välttämättä luota laskemaani kolikoiden oikeellisuuteen, niin usein tulee sanottua, että olikohan tuossa tarpeeksi.

Mutta täten pyydän mitä nöyrimmin anteeksi, kun olen ajattelemattomuuttani näin toiminut. Ei tule vastaisuudessa toistumaan! Osaan kyllä pitää suuni kiinni koko kaupassa asioinnin ajan, etten häiritse kenenkään työntekoa. Siis vielä kerran anteeksi!

Vierailija
84/87 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 09:31"]

Minä ainakin joskus teen noin ihan kohteliaisuudesta ja epävarmuudesta, että jos vaikka laskinkin väärin. Oon nimittäin huomannu, että joskus harvoin myyjät luottaa asiakkaaseen ja en siis halua, että peritään liian vähän minun oman virheen takia.

[/quote]

No mutta luuletko että myyjä voi toimia niin, että ottaa vain rahasi kourastasi ja katsoo, että "sinäpä näytät niin luotettavalta, että varmaan laskit oikein, joten ei ole syytä tarkistaa!". Haloo..pakkohan myyjän on joka tapauksessa tarkastaa laskettu summa, ihan ilman, että asiakas siihen kehottaa.:D

[/quote]

Mä en myöskään menisi luottamaan sen myyjän laskutaitoon, saati rehellisyyteen... jos jokainen vain lykkää kolikkopussukkansa myyjälle että ota sieltä. Niin tottahan se myyjä ottaa joka asiakkaalta kolikon ylimäärästä ja vuoden lopussa sillä on uusi telkkari kotona :)

Eli molemmat laskee, niin luultavimmin menee oikein.

Vierailija
85/87 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kohtelen ihmisiä, myös asiakaspalvelijoita, niin kuin he ansaitsevat. Ystävälliselle henkilölle olen aina ystävällinen. Ap:n tapaista ilkeää, kylmää ihmistä kohtelen tarkoituksella alentuvasti. Koska hän ansaitsee sen.

Vierailija
86/87 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en välttämättä laske, tosin en olekaan kaupassa töissä, vaan ihan muissa hommissa, kuitenkin niin, että rahojen laskeminen on mun työtä. En vaan jaksa laskea kiireessä vaikka kouralliista viissenttisiä, aina on mahdollista, että siinä on liikaa tai liian vähän. Mutta en oo myöskään saanu ikinä mitään palautetta esim puuttuvista rahoista.

Vierailija
87/87 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 09:31"]

Minä ainakin joskus teen noin ihan kohteliaisuudesta ja epävarmuudesta, että jos vaikka laskinkin väärin. Oon nimittäin huomannu, että joskus harvoin myyjät luottaa asiakkaaseen ja en siis halua, että peritään liian vähän minun oman virheen takia.

[/quote]

No mutta luuletko että myyjä voi toimia niin, että ottaa vain rahasi kourastasi ja katsoo, että "sinäpä näytät niin luotettavalta, että varmaan laskit oikein, joten ei ole syytä tarkistaa!". Haloo..pakkohan myyjän on joka tapauksessa tarkastaa laskettu summa, ihan ilman, että asiakas siihen kehottaa.:D

[/quote]

Kyllä myyjät toimivat niinkin etteivät laske. Itse olen antanut kasan pikkurahoja myyjälle ja pyysin vielä tarkastamaan ( olin siis ääliö) Hän totesi että luottaa kyllä että laskin oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän