A. Stubb matkustelee- entäs perhe?
Alexander Stubb työskentelee ulkomailla n. 200 päivää vuodessa. Aiemmin Stubb on toiminut europarlamentaarikkona ja on nyt taas lähdössä Brysseliin. Perhe jäänee Suomeen (viikonloppuisyys) tai seuraa Brysseliin. Esimerkiksi diplomaattien lapsilla tiedetään olevan paljon häiriöitä sosiaalisten suhteiden rakentamisessa ja mielenterveydessä, johtuen "irrallisesta" elämäntavasta. Suomessa ollessa Alexin aika menee suurelta osin Eduskunnassa, edustustilaisuuksissa, urheillessa ym.....eilen Stubb oli Putouksessa, olisiko tänään kotona, vai joko Finnairin kone on jo lähtenyt? En halua tietää tai keskustella Stubbin muista perheenjäsenistä, mutta millainen kuva teille muodostuu Alexin isyydestä?
Kommentit (127)
Mistähän lehdestä? Miksi perhe jäisi Suomeen? Vaimokaan ei ole suomalainen.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 16:53"]
Miksi Stubbin nimi on nostettu esiin, ap? Suomessa ja maailmalla on tuhansia samanlailla matkustavia isiä ja äitejä, jotka voivat viikonloppuvanhemmuudestaan huolimatta olla hyviä vanhempia. Nykytekniikan avulla voidaan olla videoyhteydessä ja nähdä vanhempansa, vaikka tää olisi toisella puolella maailmaa.
[/quote]
Siksi, että Stubb on poliitikko. Poliitikko, joka on tunkenut naamansa lehtiin, televisioon jne. Yksityishenkilöiden asioita ei ole tapana ruotia palstoilla. Tuomiojakin matkustelee paljon, mutta lapset taitavat olla jo aikuisia.
mikään tekniikka ei korvaa aitoa läsnäoloa.
Tätä on turha leimata kyökkipsykologiaksi. Mm. muuttamisesta ja viikonloppuisyyden haitoista löytyy tieteellistä näyttöä. Tämä on yleisen tason keskustelua aiheesta, Stubb on vain esimerkki. -ap
Wikipedian mukaan Stubbin vaimo työskentelee brysseliläiselle lakifirmalle, hän on koulutukseltaan juristi. Joten kaiken järjen mukaan vaimo muuttaa mukaan Brysseliin, jossa hänellä on työkin.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 17:03"]
Wikipedian mukaan Stubbin vaimo työskentelee brysseliläiselle lakifirmalle, hän on koulutukseltaan juristi. Joten kaiken järjen mukaan vaimo muuttaa mukaan Brysseliin, jossa hänellä on työkin.
[/quote]
Mutta ap ei tykkää Stubbista, joten hän on lukenut lehdestä sen, että perhe jää Suomeen ;)
[/quote]
kuka hoitaa lapset, jos äiti on Brysselissä ja isä maailmalla? Ei Kai tuo voi pitää paikkaansa, niin mukava mies se Stubb.
Omalla isälläni oli myös työ, jossa parisataa matkapäivää vuodessa. Äitini sitten vastapainoksi oli kotiäiti, joka hoiti meidät lapset kotona kouluikäiseksi asti. Ei ole meillä ainakaan ollut mitään ongelmia tästä. Ainoa mitä tulee hakemallakaan mieleen on, että äiti kertoi että kun olin ihan pieni, joskus vierastin isää kun hän tuli takaisin työmatkoilta tai ulkomaankomennukselta, en enää tuntenut.
Mutta ei ole ollut koskaan mielenterveysongelmia eikä ongelmia sosiaalisten suhteiden rakentamisessa...
Tuomiojalla ei ole lapsia, ap hyvä.
Missä tutkimuksessa muuttaminen on lapselle haitallista? Onko sinusta todellakin paljon, että Stubbin lapset ovat asuneet kahdessa maassa? Tiedän paljon lapsia, jotka ovat asuneet useammassa maassa ilman mitään ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 17:05"]
[/quote]
Mutta ap ei tykkää Stubbista, joten hän on lukenut lehdestä sen, että perhe jää Suomeen ;)
[/quote]
Minä en ole väittänyt mitään tuollaista. -ap
Stubbin vaimo työskentelee kyseisen firman palveluksessa, mutta asuu Helsingissä. Eiköhän hän joudu tekemään etätöitä ja se ole yksi syy, miksi perhe haluaa muuttaa takaisin Belgiaan.
Minun lapsuudenperheeni muutti työn vuoksi useampaan kertaan ulkomaille ja takaisin Suomeen. Käyn nyt viidettä vuotta psykoterapiaa, en osaa muodostaa ystävyyssuhteita ja en ole koskaan seurustellut. Sama tilanne on yhdellä sisaruksistani. Ulkoisesti olemme ihan menestyneitä, sosiaalisia, fiksuja. En tiedä Mikä meni vikaan. Minua tosin kiusattiin koulussa Suomessa, koska tuli vinosilmien maasta Suomeen.
Stubbin vaimo työskentelee kansainväliselle White & Case LLP-lakifirmalle, jolla on iso toimisto Helsingissä.
Ikävää että sinua kiusattiin, minä taas en tiedä yhtään diplomaattiperheen lasta, jolla menisi huonosti. Johtuu ehkä siitä, että useimmat heistä käyvät tai ovat käyneet kansainvälistä koulua, jossa on ihan normaalia olla paluumuuttaja eikä mitään peräkylän koulua, jossa ulkomailla asuminen on täysi kauhistus. Helsingissä on oikein luokkia, jotka on suunnattu diplomaattiperheiden ja muiden ulkomailla asuneiden lapsille.
Bryssel taas on täynnä EU-virkamiesten ja muiden kv-tehtävissä työskentelevien lapsia. Siellä ei todellakaan poikkea massasta kansainvälisellä taustalla.
Hän on nimenomaan pitänyt huolen siitä, että ei arki-iltaisin ota ylimääräisiä tilaisuuksia kalenteriinsa, vaan on aina kuuden jälkeen kotona lastensa kanssa. Olen ollut lukuisissa tilaisuuksissa kuulemassa häntä ja enemmän kuin pari kertaa hän on kiirehtinyt tilaisuuden päätyttyä lapsensa viulukonserttiin jne.
Perhe tulee taatusti mukaan Brysseliin, miksei tulisi. Siellähän he ovat ennenkin asuneet. Mepeillä on perjantait käytännössä vapaita, joten enemmän lapset silloin isäänsä näkevät kuin tavislapset.
[/quote]
kuka hoitaa lapset, jos äiti on Brysselissä ja isä maailmalla? Ei Kai tuo voi pitää paikkaansa, niin mukava mies se Stubb.
[/quote]
Missä maailmalla? Mepin työ on Brysselissä ja välillä Strasbourgissa.
Stubbin lapsiparat (s. 2001 ja 2004) ovat joutuneet tähän mennessä muuttamaan Belgiasta Suomeen ja nyt varmaankin muuttavat takaisin Suomesta Belgiaan. Aivan katastrofaalista ja ennenkuulumatonta. Vähemmästäkin joutuu psykiatrin vastaanotolle. Miten tuosta selviää? En ole ikinä kuullut noin kauheasta lapsuudesta ja muuttoruljanssista.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 17:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 16:53"]
Miksi Stubbin nimi on nostettu esiin, ap? Suomessa ja maailmalla on tuhansia samanlailla matkustavia isiä ja äitejä, jotka voivat viikonloppuvanhemmuudestaan huolimatta olla hyviä vanhempia. Nykytekniikan avulla voidaan olla videoyhteydessä ja nähdä vanhempansa, vaikka tää olisi toisella puolella maailmaa.
[/quote]
Siksi, että Stubb on poliitikko. Poliitikko, joka on tunkenut naamansa lehtiin, televisioon jne. Yksityishenkilöiden asioita ei ole tapana ruotia palstoilla. Tuomiojakin matkustelee paljon, mutta lapset taitavat olla jo aikuisia.
mikään tekniikka ei korvaa aitoa läsnäoloa.
Tätä on turha leimata kyökkipsykologiaksi. Mm. muuttamisesta ja viikonloppuisyyden haitoista löytyy tieteellistä näyttöä. Tämä on yleisen tason keskustelua aiheesta, Stubb on vain esimerkki. -ap
[/quote]
Juu, ja Stubb on Suomen ja maailman ainoa poliitikko, joka matkustelee ympäri maailmaa ja on erossa perheestään...
Esimerkiksi pisimpään suomalaisena Meppinä toimineella Korholalla on kolme lasta, Piia-Noora Kaupilla kolme lasta, Essayahilla kaksi lasta ja jopa Soinilla kaksi lasta... Lista jatkuu vaan. Kaikki ilmeisesti ihan normaaleja ihmisiä.
[/quote]
[/quote]
Stubbin lapset ovat 14 ja 10, joten ei heitä tarvitse imettää 24/7.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 16:14"]
Onko kyseessä vain Stubbin ongelma, vai koskeeko myös muita perheellisiä poliitikkoja?
[/quote]
Stubb on eniten matkustelevia ja nuo europarlamenttijaksot, aika huono juttu....
[/quote]
Entäs europarlamentaarikot itse ja ne poliitikot, jotka eivät asu PK-seudulla? Siis ne, joiden perhe asuu kotiseudulla ja kansanedustaja itse asuu työasunnossa Helsingissä?
[/quote]
Ei ole mitään ongelmaa.
On ihan eri asia, onko iskä / äiskä ulkomailla kuin että Oulun sijasta Helsingissä!
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 16:42"]
Stubbin lapset eivät jää Suomeen vaan perhe muuttaa isän mukaan Brysseliin. Stubbin vaimo ei ole suomalainen ja hänelle Bryssel sopii hyvin. Itse olen kuullut, että Stubb nimenomaan perhesyistä haluaa takaisin europarlamenttiin. Siellä matkustelua tulee vähemmän kuin nykyisessä työssä.
[/quote]Minä olen taas lukenut lehdestä että perhe jää Suomeen.