Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A. Stubb matkustelee- entäs perhe?

Vierailija
09.02.2014 |

Alexander Stubb työskentelee ulkomailla n. 200 päivää vuodessa. Aiemmin Stubb on toiminut europarlamentaarikkona ja on nyt taas lähdössä Brysseliin. Perhe jäänee Suomeen (viikonloppuisyys) tai seuraa Brysseliin. Esimerkiksi diplomaattien lapsilla tiedetään olevan paljon häiriöitä sosiaalisten suhteiden rakentamisessa ja mielenterveydessä, johtuen "irrallisesta" elämäntavasta. Suomessa ollessa Alexin aika menee suurelta osin Eduskunnassa, edustustilaisuuksissa, urheillessa ym.....eilen Stubb oli Putouksessa, olisiko tänään kotona, vai joko Finnairin kone on jo lähtenyt? En halua tietää tai keskustella Stubbin muista perheenjäsenistä, mutta millainen kuva teille muodostuu Alexin isyydestä?

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 20:27"]

Mua huvitti, kun isänpäivänä puhuttiin presidenttimme yh-isyydestä. Eipä ole mahtanut lapset paljon isää nähdä. Niinistön ja Stubbin kaltaisista ei paljon kannattaisi isinä puhua=eivät nyt varsinaisesti ole hirveän paljon panostaneet isyyteen. Mä olen. Mutta hintana siitä on maksettu, että en ole niin niin iso pomo kuin voisin olla, mutta pomo kuitenkin. Luulen, että olen valinnut oikein, toisin kuin nämä herrat.

[/quote]

Minä en olisi niin varma sellaisesta "oikein valitsemisesta", jos kokee oikeaksi arvostella vieraan ihmisen vanhemmuutta. Halpamaista!

Vierailija
22/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 16:53"]

Miksi Stubbin nimi on nostettu esiin, ap? Suomessa ja maailmalla on tuhansia samanlailla matkustavia isiä ja äitejä, jotka voivat viikonloppuvanhemmuudestaan huolimatta olla hyviä vanhempia. Nykytekniikan avulla voidaan olla videoyhteydessä ja nähdä vanhempansa, vaikka tää olisi toisella puolella maailmaa.

[/quote]

Siksi, että Stubb on poliitikko. Poliitikko, joka on tunkenut naamansa lehtiin, televisioon jne. Yksityishenkilöiden asioita ei ole tapana ruotia palstoilla. Tuomiojakin matkustelee paljon, mutta lapset taitavat olla jo aikuisia.

mikään tekniikka ei korvaa aitoa läsnäoloa.

Tätä on turha leimata kyökkipsykologiaksi. Mm. muuttamisesta ja viikonloppuisyyden haitoista löytyy tieteellistä näyttöä. Tämä on yleisen tason keskustelua aiheesta, Stubb on vain esimerkki. -ap

[/quote]

Lähetin Alexille tämän keskustelun (linkin), ajattelin, että on hyvä hänenkin tietää, mistä voi neuvoa kysellä!

Että te jaksattekin, josko menisitte antamaan laatuaikaa lapsillenne tällä palstalla viisastelemisen sijaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:45"]

Minä "pääsin" lapsena muuttamaan ulkomaille, Suomeen ja takaisin ulkomaille. Suomessa ollessa näin isää lähinnä viikonloppuisin. Hän oli aina matkoilla. Matkapuhelimet oli jo olemassa, mutta ei mobiiliteknologia korvaa isää! Kyllä siitä jonkinlaiset traumat jäi, olen kai jäänyt jotenkin epäempaattiseksi ja etäiseksi. Isä yritti harvoin meidän lasten kanssa ollessaan passata ja "paikkailla" sillä lailla. Ei se korvannut poissaoloja. Murkkuiässä aloin narskuttelemaan hampaita tosi pahasti, käytän aina purentakiskoa. Jotenkin työmatkat ja muutot pilasi perheen kehittymisen. Aikuisenakin käyn ehkä kerran vuodessa isää tapaamassa. Myös veljeni välit isään jäivät etäisiksi.

[/quote]

Joo, taidat olla Anna Eriksson, jonka traumanpurkauksia olemme saaneet lukea vuosikaudet lehdistä.  Meillä päin on sekä naapurustossa että lasten koulukavereissa paljon perheitä, jotka ovat asuneet ulkomailla, ja lapsista on voittopuolisesti kasvanut kansainvälisiä, avoimia, avarakatseisia ja fiksuja ihmisiä.  Omista lapsista voin sanoa aivan samaa. 

Vierailija
24/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvitti, kun isänpäivänä puhuttiin presidenttimme yh-isyydestä. Eipä ole mahtanut lapset paljon isää nähdä. Niinistön ja Stubbin kaltaisista ei paljon kannattaisi isinä puhua=eivät nyt varsinaisesti ole hirveän paljon panostaneet isyyteen. Mä olen. Mutta hintana siitä on maksettu, että en ole niin niin iso pomo kuin voisin olla, mutta pomo kuitenkin. Luulen, että olen valinnut oikein, toisin kuin nämä herrat.

[/quote]

"Hedelmistään se puu tunnetaan", ei kai ne Niinistön pojat mitään luusereita taida olla? Minusta turha arvostella muiden elämää ja ratkaisuja. Molemmat herrat tehneet politiikassa uran ja tiesivät jo politiikkaan lähtiessään sen nurjat puolet. Hyväpalkkaisia miehiä ovat ja pystyvät varmaan palkkaamaan tarvittaessa apua kotiinsa. En jaksa todellakaan olla huolissani heidän jälkikasvustaan.

Vierailija
25/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä täytyy tehdä kompromisseja ja Stubbin työ nyt vain sattuu olemaan tuon luonteinen. (ja tärkeä työ onkin!) Se ei ole kuitenkaan syy olla työn takia hankkimatta lapsia, jos muuten on kaikki edellytykset vanhemmuuteen. Sitä paitsi vaikka isä olisi fyysisesti läsnä, ei se ole sama asia kuin henkinen läsnäolo. Oma isäni oli kaikki arki-illat ja viikonloput kotona, mutta en muista hänen koskaan leikkineen kanssani. Ja ne illat kuin se äkäinen työn väsyttämä ampiainen oli poissa kotona, olivat todellista laatuaikaa. Tarkoitan siis sitä, että hyvä isyys ei korreloi lasten kanssa samassa tilassa vietetyn ajan kanssa. Ei se määrä vaan se laatu, ja uskoisin Alexanderin olevan oikein mallikas isä.

[/quote]

Ne lapsethan joutuu tekemään eniten kompromisseja, eivätkö ole isänsä uraa tai vanhempia valinneet. Mikään ei korvaa vanhemman poissa oloa.

Vierailija
26/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:29"]

Elämässä täytyy tehdä kompromisseja ja Stubbin työ nyt vain sattuu olemaan tuon luonteinen. (ja tärkeä työ onkin!) Se ei ole kuitenkaan syy olla työn takia hankkimatta lapsia, jos muuten on kaikki edellytykset vanhemmuuteen. Sitä paitsi vaikka isä olisi fyysisesti läsnä, ei se ole sama asia kuin henkinen läsnäolo. Oma isäni oli kaikki arki-illat ja viikonloput kotona, mutta en muista hänen koskaan leikkineen kanssani. Ja ne illat kuin se äkäinen työn väsyttämä ampiainen oli poissa kotona, olivat todellista laatuaikaa. Tarkoitan siis sitä, että hyvä isyys ei korreloi lasten kanssa samassa tilassa vietetyn ajan kanssa. Ei se määrä vaan se laatu, ja uskoisin Alexanderin olevan oikein mallikas isä.

[/quote]

Ne lapsethan joutuu tekemään eniten kompromisseja, eivätkö ole isänsä uraa tai vanhempia valinneet. Mikään ei korvaa vanhemman poissa oloa.

[/quote]

Jos äiti kuitenkin on läsnä ja paikalla; onhan paljon yh-vanhempiakin. Eihän lapset valitse vanhempien erokaan, mutta niitä vaan tapahtuu. Stubbien kohdalla kuitenkin perheellä on varaa vaikka lennähtää isin luokse Brysseliin milloin vain, jos ikävä iskee. He voivat muuttaa Brysseliin, jos AS pääsee EU-parlamenttiin. Jotain hieman suhteellisuutta nyt, ei Stubbin perhe tarvitse meidän av-mammojen sääliä.

Vierailija
27/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälisitte ennemmin kaikkia niitä suomalaisia erolapsia, jotka joutuvat muuttamaan vuoroviikoin vanhemmalta toiselle, kulkemaan kenties kahden puolivieraan perheen väliä, tai niitä lapsia, jotka eivät vanhempien eron takia näe toista vanhempaansa kuin viikonlopun silloin tällöin.

Vierailija
28/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälisitte ennemmin kaikkia niitä suomalaisia erolapsia, jotka joutuvat muuttamaan vuoroviikoin vanhemmalta toiselle, kulkemaan kenties kahden puolivieraan perheen väliä, tai niitä lapsia, jotka eivät vanhempien eron takia näe toista vanhempaansa kuin viikonlopun silloin tällöin.

Vierailija
29/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Eiköhän se henkinen läsnäolo ole kaikista tärkeintä?

Vierailija
30/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:46"]

[/quote]

[/quote]

Eiköhän se henkinen läsnäolo ole kaikista tärkeintä?

[/quote]

Miten ollaan henkisesti läsnä, jos ei olla fyysisesti paikalla? Kyllä lapsen kannalta on aina parasta, että kaksi vanhempaa ovat läsnä henkisesti ja fyysisesti. Mistään "kompromisseistä" tuskin voi puhua lasten näkökulmasta, jos vanhempi tekee uraa perheen kustannuksella. En sano ett ko hlön:n tilanne olisi tämä, mutta jos on. Et sinäkään tiedä yhtään enempää ko hlön henkisestä/fyysisestä/psyykkisestä läsnäolosta...

Vierailija
31/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen et milloin joku miespolitikko ottaa hetken perhevapaita tms ja omistautuu perheelleen edes vähäksi aikaa... Näyttäisi hyvää esimerkkiä, eikä näiltä miehiltä työt loppuisi!  Aina vois jatkaa palattuaan hommia. Vuosia ja vuosia eteenpäin. Lapset on pieniä vain hetken.

Vierailija
32/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 22:14"]

Mä ihmettelen et milloin joku miespolitikko ottaa hetken perhevapaita tms ja omistautuu perheelleen edes vähäksi aikaa... Näyttäisi hyvää esimerkkiä, eikä näiltä miehiltä työt loppuisi!  Aina vois jatkaa palattuaan hommia. Vuosia ja vuosia eteenpäin. Lapset on pieniä vain hetken.

[/quote]

Ja kuten kaikki tietää, koti-isät saa hirveen helposti sankariviitan, eli varmasti saisivat tukea entistä enemmän. Tämäkin näkökulma olis hyvä muistaa.

Vierailija
33/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stuppi vaikuttaa rennolta ja kivalta ihmiseltä.

Vierailija
34/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 21:22"]

[/quote]

"Hedelmistään se puu tunnetaan", ei kai ne Niinistön pojat mitään luusereita taida olla? Minusta turha arvostella muiden elämää ja ratkaisuja. Molemmat herrat tehneet politiikassa uran ja tiesivät jo politiikkaan lähtiessään sen nurjat puolet. Hyväpalkkaisia miehiä ovat ja pystyvät varmaan palkkaamaan tarvittaessa apua kotiinsa. En jaksa todellakaan olla huolissani heidän jälkikasvustaan.

[/quote]Niinistön pojista en muista nimeä mutta toinen on DI ja toinen valtiotieteenmaisteri

Vierailija
35/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No eikös se Jani Toivonen ottanut vapaata, niin vaan tuomittiin eilen täällä sekin ratkaisu. Koittakaapas nyt päättää, saako vanhemmat hoitaa työnsä vai pitääkö kaikkien tehdä juuri niinkuin te teette?

Vierailija
36/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:28"]

Tuskin Stubin lapset häiriintyy muuttamisesta liikoja. Kansainvälisiä lapsia, Stubi tietää jo ettei Suomessa ole tulevaisuutta ja vie lapset hyvissä ajoissa parempien patojen äärelle. Lähellä Alankomaiden puolella on mm. maailmalaajuisesti erittäin arvostettu Delftin teknillinen korkeakoulu josta moni suomalainen menestyjä on valmistunut aikanaan, vaikka varmaan aina ajatellaan että kaikki suomalaiset menestyjät valmistuvat Suomesta. Yllättävän usein opiskelut on suoritettu Suomen ulkopuolella. Briteissäkin on arvostettuja koululaitoksia eikä sinnekään ole Brysselsistä pitkä matka. Stubilla on varmasti rahaa laittaa lapset kunnon opinahjoon ettei tarvitse ilmaiseksi Suomessa opiskella:)

[/quote]

Nuo opinahjot ovat hienoja, mutta taidat olla "hienon" glorian sokaisema. Ei kaikki ole kultaa, mikä kiiltää. Oxfordin yliopistossakin taidettiin takavuosina kohista opiskelijoiden itsemurhista ja unettomista öistä.  Suomessa taas lääkäri on arvostetuin ammatti, mutta eräisiin eniten itsemurhia tekevien ryhmien joukkoon lukeutuvat naislääkärit. Usein onnellisimpia ovat vähän keskinkertaisempaan tyytyvät, mutta sinänsä hyvin menestyvät ihmiset.

[/quote]

Jahhah:) Suomi nuorine aikuisineen on itsemurhatilastojen kärjessä ollut jo vuosia. ei tarvitse edes mennä yliopistoon. 

Vierailija
37/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 22:18"]

[/quote]

No eikös se Jani Toivonen ottanut vapaata, niin vaan tuomittiin eilen täällä sekin ratkaisu. Koittakaapas nyt päättää, saako vanhemmat hoitaa työnsä vai pitääkö kaikkien tehdä juuri niinkuin te teette?

[/quote]

Te? Ketkä te? Me? Kelle puhut? Olen yksittäinen ihminen.

Vierailija
38/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH, et sitten ole huomannut, että tänne kirjoittaa enemmän kuin kaksi ihmistä.

Pane kirjoituksesi alle seuraavaksi "yksinäinen ihminen", että osataan suunnata sinulle oikein pronominit : )

Vierailija
39/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 22:56"]

HAH, et sitten ole huomannut, että tänne kirjoittaa enemmän kuin kaksi ihmistä.

Pane kirjoituksesi alle seuraavaksi "yksinäinen ihminen", että osataan suunnata sinulle oikein pronominit : )

[/quote]

Olen minä huomannut, mutta joku muu ei ole, kun olettaa että täällä on vallitsee yksimielisyys. Minun pointtihan oli juuri osoittaa, että täällä saattaa olla useampi keskustelija, jonka vuoksi myös useita mielipiteitä. Idiottimaista tollanen "te sitä ja te tätä" mikset itse kuulu siihen porukkaan myös, kun pitää muita osoitella?

Vierailija
40/127 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 18:28"]

Tuskin Stubin lapset häiriintyy muuttamisesta liikoja. Kansainvälisiä lapsia, Stubi tietää jo ettei Suomessa ole tulevaisuutta ja vie lapset hyvissä ajoissa parempien patojen äärelle. Lähellä Alankomaiden puolella on mm. maailmalaajuisesti erittäin arvostettu Delftin teknillinen korkeakoulu josta moni suomalainen menestyjä on valmistunut aikanaan, vaikka varmaan aina ajatellaan että kaikki suomalaiset menestyjät valmistuvat Suomesta. Yllättävän usein opiskelut on suoritettu Suomen ulkopuolella. Briteissäkin on arvostettuja koululaitoksia eikä sinnekään ole Brysselsistä pitkä matka. Stubilla on varmasti rahaa laittaa lapset kunnon opinahjoon ettei tarvitse ilmaiseksi Suomessa opiskella:)

[/quote]

jätetään lasten arviointi keskustelun ulkopuolelle, pliis? - ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän